Nagyon nem hiszem.
Igzad lehet, mert rosszul emlékeztem, nem az angolokkal, hanem a hollandokkal rendeltek közösen a németek Caracal 4x4-et. 3000 db-ot 2 milliárd Euroért.
És arról volt szó több preziben hogy egy részük itt Zalában lesz gyártva/összeszerelve.
Abban a kategóriában mintha vettünk volna párat,csak már a nevét is elfeljtettem a szolnokiaknak, több nem is hinném, hogy kell abból.
A Polarisokra gondolsz? Mert NMS-t azt nem vettek még, ha minden igaz. (Az épülő nagy szolnoki SOF kiképző központ azért gyanus, hogy kiemelt szerepet szánnak nekik és kapnak még valamit, mert Csádba is ők mennének...)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem értem a kérdést. Azt írtam, hogy nem lett nekik még NMS beszerezve és a Caracalt már évek óta emlegetik külföldi hírek, hogy lesz magyar gyártása és rendszeresítés is.
Ha ők mennènel csádba ki váltja őket.
Viccnek szántam.
Senki.


NMS-t már èvekkel ezelött teszteltèk pont ők, oszt azóta sincs belőle.
 
Igzad lehet, mert rosszul emlékeztem, nem az angolokkal, hanem a hollandokkal rendeltek közösen a németek Caracal 4x4-et. 3000 db-ot 2 milliárd Euroért.
És arról volt szó több preziben hogy egy részük itt Zalában lesz gyártva/összeszerelve.

A Polarisokra gondolsz? Mert NMS-t azt nem vettek még, ha minden igaz. (Az épülő nagy szolnoki SOF kiképző központ azért gyanus, hogy kiemelt szerepet szánnak nekik és kapnak még valamit, mert Csádba is ők mennének...)
Azokra. Kb egy katefgórai.
 
En is sok mindennel szamolok 27-30 kozott ol egy sajat lakassal csak hat a realitas mast mutat…na az rm is igy lesz :D
Nem azért emeltem ki, amiért ilyen kis optimisták, hanem mert például a pantherrel kapcsolatban már szóba sem kerülünk. Sem plusz hiúzok, sem semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
Nem azért emeltem ki, amiért ilyen kis optimisták, hanem mert például a pantherrel kapcsolatban már szóba sem kerülünk. Sem plusz hiúzok, sem semmi.
Vegre, csak ezt tudom mondani.

Szeretnenek valamit? Van veluk tobb elo szerzodes/kotelezettseg tessek teljesiteni es szoba johet tobb minden.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and J.G.
Inside Rheinmetall

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valahogy így fog kinézni a mi lőszergyárunk is belülről...
 
Sajnos hivatkozást nem találtam honnan veszi az adatokat és a beszámolót.


A német Rheinmetall magyarországi gyára tavaly 1,4 milliárdos nyereséggel zárt, ami a valóságban jóval nagyobb, ha korábbi veszteségének a kiegyenlítését is figyelembe vesszük.

A katonai harcjárművek gyártására 2020-ban alapított Rheinmetall Hungary Zrt. 2024-es beszámolója egészen figyelemre méltó számokat tartalmaz. A társaság többségi tulajdonosa a német Rheinmetall AG (51 százalékos részesedéssel), míg a fennmaradó 49 százalék az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. tulajdonában van.

A cég nettó árbevétele egy év alatt csaknem az ötszörösére nőtt: a 2023-as 27,4 milliárd forint után 2024-ben már 139 milliárd forintot könyvelhetett el. A nyereség ennél is nagyobb arányban változott: az egy évvel korábbi 5,3 milliárd forintos veszteségből 1,3 milliárd forintos nyereség lett, vagyis a zalaegerszegi hadiipari vállalat eredménye 6,6 milliárd forinttal javult.

Érdekesség, hogy bár az Opten adatbázisában még nem szerepelnek a 2024-es pénzügyi adatok, a 2023-as számok sem egyeznek a friss beszámolóban szereplő értékekkel. Ennek oka, hogy a 2024-es dokumentumban megjelenő „előző évek módosításai” a 2023-as évre vonatkoznak. A változtatás hátterében a 8×8-as fejlesztési projekt 2022-ben teljesített mérföldköveinek utólagos pénzügyi elszámolása áll: ennek eredményeként 9,3 milliárd forint árbevételt és ugyanekkora összegű alvállalkozói költséget utólagosan könyveltek el.

A Rheinmetall Hungary Zrt.-t a részvényesek azzal a céllal hozták létre, hogy a legkorszerűbb lánctalpas és kerekes járműveket, különösen az új Lynx gyalogsági harcjárműtípust kifejleszti és gyártja a magyar fegyveres erők számára. A társaság fontos szerepet játszik a magyarországi „Zrínyi 2026” kezdeményezésben, amely a nemzeti fegyveres erők modern felszerelésére összpontosít, és helyi gyártást irányoz elő.

A beszámoló kitér arra, hogy a magyar üzem 2021-ben kezdte el operációs működését, majd 2022. decemberében átvette a Lynx gyártásának 2. fázisára vonatkozó keretszerződést fő részvényesétől, az Rheinmetall Landsysteme GmbH-tól. 2023-ban a társaság tovább folytatta a gyárépület magas technológiai színvonalú gyártási felszereltségének kiépítését és a működéshez szükséges munkavállalói létszám, struktúra felépítését.

2024-ben pedig elkezdődött a Lynx harci járművek széria gyártása, emellett továbbfejlesztette a szervezeti struktúráját és kialakította a szervezeti folyamatait.

A Lynx projekten kívül az előző években két szerződést is kötött a Magyar Honvédséggel két másik fejlesztési projektre, amelyek a „Hibrid meghajtású 8*8-as jármű” fejlesztése és prototípus előállítása, illetve Lynx harci jáműhöz köthető Skyranger lövegtorony fejlesztése és gyártása. Ez utóbbi értékesítése, teljesítése 2025-re várható – írják.

Magyarország felsőbb fokozatba kapcsolt, amit a vállalat egyéb számai is alátámasztanak.

a készleteket 5,9 milliárd forintról 127,3 milliárd forintra növelték, ebből a saját termelésű készletek nulláról 1,9 milliárdra emelkedtek
az eladott, közvetített szolgáltatások értékét szintén nulláról 59,4 milliárd forintra növelték
az anyagjellegű ráfordításokat 32,5 milliárd forintról 134 milliárdra hízlalták
a műszaki berendezésekre, gépekre, járművekre kiadott összeg pedig 5,8 milliárdról 10,7 milliárdra ugrott.

A gyárban – amely nemes egyszerűséggel a Rheinmetall út 1. szám alatt található –, 2022-ben még csak 66 fő, 2023-ban 185 fő, 2024-ben pedig már 237 fő dolgozott.

Osztalékfizetés nem történt, az adózott eredmény teljes összegét a társaság eredménytartalékába helyezték.

A cég hozzáteszi: Oroszország Ukrajna elleni agresszív háborúja nincs közvetlen hatással a társaság Magyar Honvédséggel kötött szerződéseire. A megnövekedett védelmi megoldások iránti nagy kereslet következtében azonban a védelmi iparban továbbra is fennállnak a szűkebb beszállítói lánccal kapcsolatos problémák.
 
Sajnos hivatkozást nem találtam honnan veszi az adatokat és a beszámolót.


A német Rheinmetall magyarországi gyára tavaly 1,4 milliárdos nyereséggel zárt, ami a valóságban jóval nagyobb, ha korábbi veszteségének a kiegyenlítését is figyelembe vesszük.

A katonai harcjárművek gyártására 2020-ban alapított Rheinmetall Hungary Zrt. 2024-es beszámolója egészen figyelemre méltó számokat tartalmaz. A társaság többségi tulajdonosa a német Rheinmetall AG (51 százalékos részesedéssel), míg a fennmaradó 49 százalék az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. tulajdonában van.

A cég nettó árbevétele egy év alatt csaknem az ötszörösére nőtt: a 2023-as 27,4 milliárd forint után 2024-ben már 139 milliárd forintot könyvelhetett el. A nyereség ennél is nagyobb arányban változott: az egy évvel korábbi 5,3 milliárd forintos veszteségből 1,3 milliárd forintos nyereség lett, vagyis a zalaegerszegi hadiipari vállalat eredménye 6,6 milliárd forinttal javult.

Érdekesség, hogy bár az Opten adatbázisában még nem szerepelnek a 2024-es pénzügyi adatok, a 2023-as számok sem egyeznek a friss beszámolóban szereplő értékekkel. Ennek oka, hogy a 2024-es dokumentumban megjelenő „előző évek módosításai” a 2023-as évre vonatkoznak. A változtatás hátterében a 8×8-as fejlesztési projekt 2022-ben teljesített mérföldköveinek utólagos pénzügyi elszámolása áll: ennek eredményeként 9,3 milliárd forint árbevételt és ugyanekkora összegű alvállalkozói költséget utólagosan könyveltek el.

A Rheinmetall Hungary Zrt.-t a részvényesek azzal a céllal hozták létre, hogy a legkorszerűbb lánctalpas és kerekes járműveket, különösen az új Lynx gyalogsági harcjárműtípust kifejleszti és gyártja a magyar fegyveres erők számára. A társaság fontos szerepet játszik a magyarországi „Zrínyi 2026” kezdeményezésben, amely a nemzeti fegyveres erők modern felszerelésére összpontosít, és helyi gyártást irányoz elő.

A beszámoló kitér arra, hogy a magyar üzem 2021-ben kezdte el operációs működését, majd 2022. decemberében átvette a Lynx gyártásának 2. fázisára vonatkozó keretszerződést fő részvényesétől, az Rheinmetall Landsysteme GmbH-tól. 2023-ban a társaság tovább folytatta a gyárépület magas technológiai színvonalú gyártási felszereltségének kiépítését és a működéshez szükséges munkavállalói létszám, struktúra felépítését.

2024-ben pedig elkezdődött a Lynx harci járművek széria gyártása, emellett továbbfejlesztette a szervezeti struktúráját és kialakította a szervezeti folyamatait.

A Lynx projekten kívül az előző években két szerződést is kötött a Magyar Honvédséggel két másik fejlesztési projektre, amelyek a „Hibrid meghajtású 8*8-as jármű” fejlesztése és prototípus előállítása, illetve Lynx harci jáműhöz köthető Skyranger lövegtorony fejlesztése és gyártása. Ez utóbbi értékesítése, teljesítése 2025-re várható – írják.

Magyarország felsőbb fokozatba kapcsolt, amit a vállalat egyéb számai is alátámasztanak.

a készleteket 5,9 milliárd forintról 127,3 milliárd forintra növelték, ebből a saját termelésű készletek nulláról 1,9 milliárdra emelkedtek
az eladott, közvetített szolgáltatások értékét szintén nulláról 59,4 milliárd forintra növelték
az anyagjellegű ráfordításokat 32,5 milliárd forintról 134 milliárdra hízlalták
a műszaki berendezésekre, gépekre, járművekre kiadott összeg pedig 5,8 milliárdról 10,7 milliárdra ugrott.

A gyárban – amely nemes egyszerűséggel a Rheinmetall út 1. szám alatt található –, 2022-ben még csak 66 fő, 2023-ban 185 fő, 2024-ben pedig már 237 fő dolgozott.

Osztalékfizetés nem történt, az adózott eredmény teljes összegét a társaság eredménytartalékába helyezték.

A cég hozzáteszi: Oroszország Ukrajna elleni agresszív háborúja nincs közvetlen hatással a társaság Magyar Honvédséggel kötött szerződéseire. A megnövekedett védelmi megoldások iránti nagy kereslet következtében azonban a védelmi iparban továbbra is fennállnak a szűkebb beszállítói lánccal kapcsolatos problémák.
Megjelent a lőszergyártásra létrehozott, szintén Zalaegerszegen működő Rheinmetall Hungary Munitions Zrt. e-beszámolója is, amely nem örülhet annyira: ugyan 2024-ben óriási nettó árbevételnövekedéssel 9,2 milliárd forinttal zárt, ám korábbi veszteségét tovább növelve 1,9 milliárdos veszteséget könyvelhetett el.