Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

abrak0521-03-2-scaled.jpg


 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Pár hete hallottam valamelyik rádióban, hogy Kínában kb. az európai belépő szint árának a feléből vehetsz új autót. Két apró hibával: nincsenek benne az Európában előírt biztonsági és környezetvédelmi felszerelések, illetve jellemzően 5-6 évig használják és utána selejtezik őket.
A biztonságit nem tudom. Ha az hogy minden szarrá becsipog, mert az EU megköveteli, az nekem nem is hiányozna.

A környezetvèdelmi egy elektromosnál ugyancsak nem tudom mit takar mèg pluszban.

Talán múlt hèten lattam handras egyik videójat kínából ahol ugyancsak megemlít árakat, ami jóval az itteni alatt vannak.

De ha belegondolok, hogy a legkisebb byd most 8 milláèrt jön, ès elvileg 17.4 % bünti van rajta akkor az is 6.6 millió lenne.
Ennyièrt elektromosan nem kapsz. Lassan benzinest sem.
 
Aha, és közben röhögsz az elnyalo országútis nejlon ruhás csajokon :)
Nemis :D
De történetesen tényleg egy sporttárslány volt, de voltak már mellette. Egyébként nyilván megállok.
Mondjuk azt nem értem, hogyan nem lehet észrevenni egy fél méter széles, fél szigetet átszelő olajtengert,
de azt sem, hogy miért megy vki hvégén a szigetre edzeni. Olaj nélkül is életveszély.
( Bár "S" méretű cangival vigyaznek.... o_Oo_O)
ezt nem értem. M-es van.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
A biztonságit nem tudom. Ha az hogy minden szarrá becsipog, mert az EU megköveteli, az nekem nem is hiányozna.

A környezetvèdelmi egy elektromosnál ugyancsak nem tudom mit takar mèg pluszban.

Talán múlt hèten lattam handras egyik videójat kínából ahol ugyancsak megemlít árakat, ami jóval az itteni alatt vannak.

De ha belegondolok, hogy a legkisebb byd most 8 milláèrt jön, ès elvileg 17.4 % bünti van rajta akkor az is 6.6 millió lenne.
Ennyièrt elektromosan nem kapsz. Lassan benzinest sem.
A környzetvédelem valószínüleg benzinesre értendő.

Ugyanebben a műsorban elég sokat beszéltek arról is, hogy eléggé mások a kínai vásárlók elvárásai egy autóval szemben. A jó menet tulajdonságokkal nem igazán lehet autót eladni. Ellenben minden olyan ami kényelmesebbé teszi a dugóban vánszorgást, az fontos.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ezért a legkisebb modellt kapod, 30kw/h akkumlátorral. Kb. 200 km hatótávval. Télen meg szerintem vagy 150 km-el.
Ez igaz.
De ha már minimálisan használható kocsit akarsz(elektromosan) az majd duplája ennek árba.

Amúgy azon gondolkodtam mindennapi használatra(második autónak,asszonynak) nálunk ez bőven elèg lenne.
Mert kb 50km amit max megy 1 nap.
 
2024. évi XC. törvényMagyarország 2025. évi központi költségvetéséről

Forrás - Wolters Kluwer - Minden jog fenntartva!


A Kormány a 2025-ös költségvetésben jelentős mértékű beruházásokról döntött. Ennek célja a gazdaság dinamizálása és a munkahelyteremtés.

A következő évben több száz beruházás indul, folyamatban van, vagy átadásra kerül, többek között a közlekedési infrastruktúra, az oktatás és az egészségügy területén.

2025-ben több mint 300 új beruházás indul, melyek összköltsége meghaladja a 8 100 milliárd forintot.
Ebből a 2025-ös évre eső rész 480 milliárd forint.

Az induló beruházások közül kiemelkednek az alábbiak:
– Debrecen – Nyíregyháza vasúti vonalszakasz fejlesztése
– 4. sz. főút Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsítása
– Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campus oktatási célú ingatlanjainak bővítése
– Óbudai Egyetem új campusának kialakítása
– Mohácsi Nemzeti Emlékhely
– A Debrecen város víziközműinfrastruktúra-fejlesztésének előkészítése és megvalósítása
– Hajdúhátság vízgazdálkodásának fejlesztése
– A fenntartható szigetközi innovációs mintaprojekthez szükséges vízrendezési feladatok végrehajtása
– Észak-Nyírség vízgazdálkodásának fejlesztése
– Karcag települési szennyvíztisztító telep és szennyízcsatorna hálózat fejlesztése

Emellett csaknem 770 milliárd forintot fordít a Kormány jövőre már befejeződő projektek támogatására, így közel 500 beruházás kerül átadásra vagy lezárásra a következő évben. Ezek összköltsége a 4 200 milliárd forintot is meghaladja.

Néhány kiemelt beruházás, ami 2025-ben átadásra kerül:
– Békéscsaba–Lőkösháza vasúti vonalszakasz pályaépítési munkák megvalósítása
– M44 gyorsforgalmi út, M5 autópálya és Szentkirály közötti szakasz megvalósítása
– A gödi ipari-innovációs fejlesztési terület infrastruktúra-fejlesztése
– Budapest–Belgrád vasútvonal Ferencváros–Soroksár szakaszának felújítása
Szolnok, helikopterhangár-komplexum létesítése
Szeged–Röszke vasútvonal felújítása
– Az egykori Vöröskereszt Egylet székház újjáépítése
– 25. számú főút, Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti szakasz fejlesztése
– Szikszó ipari fejlesztési terület fejlesztése
– Magyar Testgyakorlók Köre Budapest létesítmény-fejlesztése
– Várgarázs III. beruházás megvalósítása
– A gödi ipari-innovációs víziközmű hálózatok infrastruktúra fejlesztése
– Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya III. ütem
– Iváncsa és térsége fejlesztéséhez szükséges víziközmű-beruházások
– Diósgyőri vár komplex fejlesztése
– Zalaegerszeg Mindszenty József Múzeum és Zarándokközpont fejlesztése
– Székesfehérvári kórház
A zalaegerszegi közúthálózat és kapcsolódó terek fejlesztése
– Záhonyi körzetben vágányfelújítások
– Tiszaligeti fürdőfejlesztés
– A központi és 10 vidéki mentőállomás felújítása
– a Science Park Szeged Tudományos és Innovációs Park teljes közműfejlesztése és az ahhoz kapcsolódó útfejlesztés megvalósítása
– Veszprémi Petőfi Színház felújítása és komplex fejlesztése
– Országos Sportegészségügyi Intézet
– Kecskeméti Ipari Park villamosenergia infrastruktúra-fejlesztések
– Komplex hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése a Duna–Tisza közi régióban

Az 1 250 milliárd forintot elérő induló és lezáruló beruházások finanszírozása mellett, ennek többszörösét fordítja a Kormány a folyamatban lévő projektek biztosítására, ezzel is támogatva a hazai ipart.
 
2024. évi XC. törvényMagyarország 2025. évi központi költségvetéséről

Forrás - Wolters Kluwer - Minden jog fenntartva!


A Kormány a 2025-ös költségvetésben jelentős mértékű beruházásokról döntött. Ennek célja a gazdaság dinamizálása és a munkahelyteremtés.

A következő évben több száz beruházás indul, folyamatban van, vagy átadásra kerül, többek között a közlekedési infrastruktúra, az oktatás és az egészségügy területén.

2025-ben több mint 300 új beruházás indul, melyek összköltsége meghaladja a 8 100 milliárd forintot.
Ebből a 2025-ös évre eső rész 480 milliárd forint.

Az induló beruházások közül kiemelkednek az alábbiak:
– Debrecen – Nyíregyháza vasúti vonalszakasz fejlesztése
– 4. sz. főút Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsítása
– Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campus oktatási célú ingatlanjainak bővítése
– Óbudai Egyetem új campusának kialakítása
– Mohácsi Nemzeti Emlékhely
– A Debrecen város víziközműinfrastruktúra-fejlesztésének előkészítése és megvalósítása
– Hajdúhátság vízgazdálkodásának fejlesztése
– A fenntartható szigetközi innovációs mintaprojekthez szükséges vízrendezési feladatok végrehajtása
– Észak-Nyírség vízgazdálkodásának fejlesztése
– Karcag települési szennyvíztisztító telep és szennyízcsatorna hálózat fejlesztése

Emellett csaknem 770 milliárd forintot fordít a Kormány jövőre már befejeződő projektek támogatására, így közel 500 beruházás kerül átadásra vagy lezárásra a következő évben. Ezek összköltsége a 4 200 milliárd forintot is meghaladja.

Néhány kiemelt beruházás, ami 2025-ben átadásra kerül:
– Békéscsaba–Lőkösháza vasúti vonalszakasz pályaépítési munkák megvalósítása
– M44 gyorsforgalmi út, M5 autópálya és Szentkirály közötti szakasz megvalósítása
– A gödi ipari-innovációs fejlesztési terület infrastruktúra-fejlesztése
– Budapest–Belgrád vasútvonal Ferencváros–Soroksár szakaszának felújítása
Szolnok, helikopterhangár-komplexum létesítése
Szeged–Röszke vasútvonal felújítása
– Az egykori Vöröskereszt Egylet székház újjáépítése
– 25. számú főút, Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti szakasz fejlesztése
– Szikszó ipari fejlesztési terület fejlesztése
– Magyar Testgyakorlók Köre Budapest létesítmény-fejlesztése
– Várgarázs III. beruházás megvalósítása
– A gödi ipari-innovációs víziközmű hálózatok infrastruktúra fejlesztése
– Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya III. ütem
– Iváncsa és térsége fejlesztéséhez szükséges víziközmű-beruházások
– Diósgyőri vár komplex fejlesztése
– Zalaegerszeg Mindszenty József Múzeum és Zarándokközpont fejlesztése
– Székesfehérvári kórház
A zalaegerszegi közúthálózat és kapcsolódó terek fejlesztése
– Záhonyi körzetben vágányfelújítások
– Tiszaligeti fürdőfejlesztés
– A központi és 10 vidéki mentőállomás felújítása
– a Science Park Szeged Tudományos és Innovációs Park teljes közműfejlesztése és az ahhoz kapcsolódó útfejlesztés megvalósítása
– Veszprémi Petőfi Színház felújítása és komplex fejlesztése
– Országos Sportegészségügyi Intézet
– Kecskeméti Ipari Park villamosenergia infrastruktúra-fejlesztések
– Komplex hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése a Duna–Tisza közi régióban

Az 1 250 milliárd forintot elérő induló és lezáruló beruházások finanszírozása mellett, ennek többszörösét fordítja a Kormány a folyamatban lévő projektek biztosítására, ezzel is támogatva a hazai ipart.
ezzel akarják fellendíteni a gazdaságot? :D :D :D
 
Hétvégén kinek kell szólni, ha az úttesten nnaaaaaaagyon naaaagy olajfolt van?
Ti. Margitsziget. Szerintem vmik busz elfosta magát és a fél szigeten keresztül durva olajszennyeződés van
az Árpád-híd felé menő sávban.
Bringásoknak életveszély. Bár én nem edzek arra, csak átkorzózok, de egy csaj pl. a Szállodáknál megfogta az aszfaltot. :/
Mondjuk szórhattál volna rá homokot...önállöan.
Én úgy emlékeztem hogy valami "S" méretűnek látszó olasz időfutam bringád van.
Már nem az van neki...az "S" időfutam nagy volt, ezért vett egy "M"est.:D(bocs, nem hagyhatom ki)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.