Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

valóban volt olyan, az előző:
497962653-24079926308266185-7188929638710181668-n.jpg

de már Ő van helyette:
Egy szénszálas oldalszender nem volna jobb, mint azt a betonkockát cipelni magaddal ha leakarod támasztani ? :D
 
Most nem azèrt, mert savanyú a szölö, de én jobban szeretem azokat a régi kocsikat, amiknek patinája van, látszanak bizonyos használati nyomok, ahogy az többnyire az angoloknál szokott lenni.
A "német iskolát", ahol a kocsi restaurálás után ujjabbnak néz ki mint új korában volt, én személyesen nem szeretem, mert a használati tárgyból egy szobrot csinál, ami lényegében használhatatlan a közúti forgalomban.
Ismétlem, hogy szerintem. :)
Ez izlés kérdése.
 
Most nem azèrt, mert savanyú a szölö, de én jobban szeretem azokat a régi kocsikat, amiknek patinája van, látszanak bizonyos használati nyomok, ahogy az többnyire az angoloknál szokott lenni.
A "német iskolát", ahol a kocsi restaurálás után ujjabbnak néz ki mint új korában volt, én személyesen nem szeretem, mert a használati tárgyból egy szobrot csinál, ami lényegében használhatatlan a közúti forgalomban.
Ismétlem, hogy szerintem. :)
Ez izlés kérdése.

Csikós Zsolt is mindig ezen lamentál. S igazatok van.
...aztán megvesz egy használhatónak látszó veteránt (Ponton, Alfák, stb.) használósnak.
(Totalcar belsőségcikkek, Speedzone, The Zone Olvastár, kiadott könyvei)
Mit ad isten; a napi használatot eleve nem tudja adott állapotában a járgány, hát nekiáll javítgatni.
Egykettőre eljut oda, hogy nagyobb mélységű javításokra, az azokkal járó komolyabb megbontásokra van szükség.
S ekkor elindul a lavina:
Az autót csavarra szedik, kilakatolják, s ha már ott van, akkor telibe fényezik, de olyan szépen és alaposan, ahogy annak idején, tömegtermelésben újonnan sem...
Eközben iszonyat kínlódással beszerez, aztán megjavíttat, felújíttat minden - sokszor utolsó darabos - bizbaszt egy olyan műtárgyon, amihez, ha megsérül egy "hétköznapi" áruházi parkolóbeli koccanásban, akkor romba dől a világ.

Amikor elkészült végre a Ponton (Merci), akkor leírta, hogy közútra túlrestaurált lett - évek alatt és súlyos milliók elköltése után - az autó.
Én akkor javasoltam neki, hogy szerezzen be múzeumi kordonokat, azokkal ne csak körbekordonozza parkolóhelyen, de építse rá az autóra is a közúti közlekedésre.

... a Ponton egy berlini múzeumban kötött ki...

Én már elengedtem ez irányú vágyaimat, álmaimat:
Napi használatra alkalmatlanok: A több évtizedes korú önhordó karosszériák ehhez már kigyengültek.
Elég - ráadásul minőségi - kopó-fogyó, pláne egyedi alkatrész nincs, a mai forgalmi dinamikához legtöbbje kevés, műszaki megoldásai állandó állítgatást, törődést igényelnek (gyújtás, karburátor, szelephézag, futómű).
Csak próbálj venni egy pl. kilométerspirált, új(!) hengerfejtömítést.

Ha ritkábban használod ezeket az öreg vasakat (pl. csak tavasztól őszig oldtimer találkozókra), akkor időzített bombák az elgémberedett alkatrészek (szimeringek, egyéb gumik, tömítések, futómű alkatrészek, az összeállt elemek) , egy szimpla kiruccanás is útszélén szerelés esélyes...

Ha meg csak a garázsodban (szobádban:rolleyes:) áll, akkor meg csak marad a sóvárgás.

Akkor meg minek!?

Pedig pl. egy Fiat 2300 (aminek a motorja a négyhengeres Fiat 1300/1500 és a Nagypolszki erőforrás soros hathengeres kivitele) MMMMM!!!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csikós ponton Dezsöjének történetèt követtem a vételtöl az eladâsig. Eleinte izgalmas és szórakoztató volt, de a vége felé már nekem nem, mert szobrot csinâlt belöle. Egy regi kocsi megvételét és kijavitását megértem, de sorozatos vèteleket már kevèsbé. Különösen, amikor minden vételnél a rendbehozatal folyamán elöjönnek a rejtett problémák. Lényegében soha nem nézi rendesen meg a kocsikat vètel elött pl emelön, aztán csodálkozik a meglepetéseken. Ehhez mazokistának kell lenni, szerintem. De szerinte nem. Ami nem baj, mert az ö életèröl van szó és szerencsère a felesége is támogatja ebben. ( Enyém már rég kirugott volna...:)) Még valami: Egy régi kocsi vételénél figyelembe kell venni, hogy milyen az alkatrészellátás. Hollandiából pl Citroen 2CV-hez mindent lehet kapni, Angliából Minihez vagy Morris Minorhoz.
Régi autó napi használatával kapcsolatban jó angol videók vannak YT-on, mint pl : idriveaclassic, vagy hubnut, vagy fouriousdriving, amiket élvezettel nézek. :)
OFF
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
A Spider nagyon jól néz ki. De nekem ez a szin nem tetszik. Ez volt az eredeti is?
Ez. Mondjuk élőben pirosabb.

Hát, kinek mi ugye.
Egy ilyennel, vagy a pár oldallal korábban berakott szükre mercivel nem fogsz rossz időben járni,
de egy Giulia GT-vel sem.
Úhogy mindennapi kocsinak nem mondanám. Viszont ha már megcsinálod, akkor miért ne lehetne
patikára, Attól még persze eredeti minden, OT-s.
Én max akkor hagynám meg fellelt vagy 'patinás' állapotban, ha vmi 'híres', jó sztorival rendelkező járgány.

A Kacsa örök kedvenc, de mocskos drága már az is :(
Mutteréknek volt a '80-as években egy. Abban a nem is tudom milyen zöldben, még a régi, csepp lámpákkal.
Hatalmas szerelem lenne nekem is.
1987-Citroen-2CV6-Bamboo-Green-Exterior-12.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
https://www.portfolio.hu/global/202...yik-legerosebb-orszaganak-autogyartasa-764639
"A brit járműgyártás jelentősen visszaesett áprilisban. Az iparági adatok szerint a teljes autó- és haszongépjármű-gyártás 15,8%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, és mindössze 59 203 darabot tett ki múlt hónapban. Ez 1952 óta a legalacsonyabb áprilisi termelés, leszámítva a 2020-as Covid-19 miatti lezárások időszakát."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Micsoda??? Mikor egy X5 BMW képes 65-el poroszkáni főúton? Na meg a piros lámpa után olyan gyorsulással elinulni, hogy a mögötte 2vel álló már beragad a következő pirosba... Erre egy szakadt "Kacsa" is képes.
amúgy a közlekedésnek nem arról kellene csak szólni, hogy ki a gyorsabb