Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 821
113

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Lezuhant egy Egy Air India repülőgép a felszállást követően a gudzsaráti Ahmadábád repülőteréről – írja a HindustanTimes.

A gépen az indiai sajtó tájékoztatása szerint 242 utas volt. Az utasszámot a rendőrség a Reutersnek megerősítette. A BBC azt írja, hogy a gépen több mint 200 utas volt.

A közösségi médiában terjedő felvételeken sűrű, fekete füstoszlopok láthatók az égen.

Az első jelentések szerint a járat Ahmadábádból indult volna a brit Gatwick repülőtérre. Az esetleges halálos áldozatokról egyelőre nincs hivatalos információ.

A repüléskövető weboldal, a Flight Radar az X-en azt írta: „Figyelemmel kísérjük az Air India #AI171-es járatának balesetéről szóló jelentéseket, amely Ahmadábádból indult Londonba. Az utolsó jelet a repülőgépről 08:08:51 UTC-kor kaptuk, néhány másodperccel a felszállás után.”

A balesetben érintett repülőgép egy Boeing 787-8 Dreamliner, VT-ANB lajstromjellel.
 
  • Hűha
Reactions: endre

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
9 530
58 704
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A járat, amely 13:38-kor indult Ahmedabadból, 242 utast és személyzeti tagot szállított a Boeing 787-8 repülőgép fedélzetén. Közülük 169 indiai, 53 brit, 1 kanadai és 7 portugál állampolgár.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 667
25 165
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A járat, amely 13:38-kor indult Ahmedabadból, 242 utast és személyzeti tagot szállított a Boeing 787-8 repülőgép fedélzetén. Közülük 169 indiai, 53 brit, 1 kanadai és 7 portugál állampolgár.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 759
16 785
113
Részvétem a szerencsétlenség áldozataiért... Az első video láttán felmerül bennem egy kérdés. A szakértők majd megválaszolják, nekem csak PPL-em van, kevés vagyok ehhez..... de... a videón a gép hajtómű hangja erős, a futó még kint és a szárnyak kilépőéle EGYENES. Felszállási helyzetben a flapsnak kitérítve kellene lennie, nem? Ezért is süllyed a gép full gázon......
Kérem, világosítsatok fel... Nem okoskodni szeretnék, de gyanús...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 821
113
ez így kb csoda: egy ember túlélte, és semmi baja
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: Hortator and endre

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 821
113
Részvétem a szerencsétlenség áldozataiért... Az első video láttán felmerül bennem egy kérdés. A szakértők majd megválaszolják, nekem csak PPL-em van, kevés vagyok ehhez..... de... a videón a gép hajtómű hangja erős, a futó még kint és a szárnyak kilépőéle EGYENES. Felszállási helyzetben a flapsnak kitérítve kellene lennie, nem? Ezért is süllyed a gép full gázon......
Kérem, világosítsatok fel... Nem okoskodni szeretnék, de gyanús...
azért az nagyon durva lenne ha ez így direkt. Checklist? Meg a gép is szól.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 759
16 785
113
Volt már rá példa. Meghibásodás is lehet. Mivel magyaráznád, hogy full gázon felszállási helyzetben, orr fent és a gép süllyed? A meleg miatt, terhelés miatt kellhetett a full gáz, egyébként 80-90%-on szokták...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 990
66 383
113
Német újság azt irja, hogy a motorok hangja mérsékelt volt, nem a tipikus felszállási (teljes gáz...) hangot adták.
Várjuk meg a fekete doboz kiértékelését.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 759
16 785
113
Felszálláskor nem tipikus a teljes hajtómű teljesítmény... Általában 85-95%..... Ha nagyon túl van terhelve és meleg is van, akkor a normál érték lehet 95-98%.... A videón nagyon hangos. A képen a szárny kilépőéle egyenes (nincs Flaps). pozitív állásszög és a gép mégis süllyed.....Nincs felhajtóerő és átesés..... szerintem..... Vagy elromlott a flaps vagy nem használták. Pár éve már volt ilyen......
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
5 148
19 252
113
Felszálláskor nem tipikus a teljes hajtómű teljesítmény... Általában 85-95%..... Ha nagyon túl van terhelve és meleg is van, akkor a normál érték lehet 95-98%.... A videón nagyon hangos. A képen a szárny kilépőéle egyenes (nincs Flaps). pozitív állásszög és a gép mégis süllyed.....Nincs felhajtóerő és átesés..... szerintem..... Vagy elromlott a flaps vagy nem használták. Pár éve már volt ilyen......
Gyanús, hogy pilóta hiba lessz.
Egy belső felvétel is előkerült, de azon se hallani semmit (a becsapódásig) a sebesség viszont láthatóan alacsony volt.
2. Video;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy utas viszont túlélte és làbon távozott..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 275
10 654
113
Csórikáim... tényleg úgy néz ki a gép a felvételen, mint amiben nincs elég kakaó és visszasüllyed.

Egyébként ha nem épületek, hanem mondjuk sík legelő lett volna a kifutó után... persze tele üzemanyaggal nem kell sok úgy sem.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 077
1 758
113
Köszi Öregtankos! Itt már jobban látszik, hogy NINCS Flaps.... Elemelkedés után azonnal süllyed is. Nincs felhajtóerő...
Ne szégyenkezz egy kicsit sem a PPL miatt.. Évek óta olvasom a fórumot és nekem nem tűnt fel a fékszárny pozíciója.


Munkahelyen néztem egy videót erről hang nélkül. Akkor elhittem a hozzászólások alapján, hogy hajtóműhiba történt. Ne legyen legközelebb, amikor teszek hangot ilyen videóra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre