Civil repüléssel kapcsolatos témák


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Lezuhant egy Egy Air India repülőgép a felszállást követően a gudzsaráti Ahmadábád repülőteréről – írja a HindustanTimes.

A gépen az indiai sajtó tájékoztatása szerint 242 utas volt. Az utasszámot a rendőrség a Reutersnek megerősítette. A BBC azt írja, hogy a gépen több mint 200 utas volt.

A közösségi médiában terjedő felvételeken sűrű, fekete füstoszlopok láthatók az égen.

Az első jelentések szerint a járat Ahmadábádból indult volna a brit Gatwick repülőtérre. Az esetleges halálos áldozatokról egyelőre nincs hivatalos információ.

A repüléskövető weboldal, a Flight Radar az X-en azt írta: „Figyelemmel kísérjük az Air India #AI171-es járatának balesetéről szóló jelentéseket, amely Ahmadábádból indult Londonba. Az utolsó jelet a repülőgépről 08:08:51 UTC-kor kaptuk, néhány másodperccel a felszállás után.”

A balesetben érintett repülőgép egy Boeing 787-8 Dreamliner, VT-ANB lajstromjellel.
 
  • Hűha
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A járat, amely 13:38-kor indult Ahmedabadból, 242 utast és személyzeti tagot szállított a Boeing 787-8 repülőgép fedélzetén. Közülük 169 indiai, 53 brit, 1 kanadai és 7 portugál állampolgár.
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A járat, amely 13:38-kor indult Ahmedabadból, 242 utast és személyzeti tagot szállított a Boeing 787-8 repülőgép fedélzetén. Közülük 169 indiai, 53 brit, 1 kanadai és 7 portugál állampolgár.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Részvétem a szerencsétlenség áldozataiért... Az első video láttán felmerül bennem egy kérdés. A szakértők majd megválaszolják, nekem csak PPL-em van, kevés vagyok ehhez..... de... a videón a gép hajtómű hangja erős, a futó még kint és a szárnyak kilépőéle EGYENES. Felszállási helyzetben a flapsnak kitérítve kellene lennie, nem? Ezért is süllyed a gép full gázon......
Kérem, világosítsatok fel... Nem okoskodni szeretnék, de gyanús...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Részvétem a szerencsétlenség áldozataiért... Az első video láttán felmerül bennem egy kérdés. A szakértők majd megválaszolják, nekem csak PPL-em van, kevés vagyok ehhez..... de... a videón a gép hajtómű hangja erős, a futó még kint és a szárnyak kilépőéle EGYENES. Felszállási helyzetben a flapsnak kitérítve kellene lennie, nem? Ezért is süllyed a gép full gázon......
Kérem, világosítsatok fel... Nem okoskodni szeretnék, de gyanús...
azért az nagyon durva lenne ha ez így direkt. Checklist? Meg a gép is szól.
 
Volt már rá példa. Meghibásodás is lehet. Mivel magyaráznád, hogy full gázon felszállási helyzetben, orr fent és a gép süllyed? A meleg miatt, terhelés miatt kellhetett a full gáz, egyébként 80-90%-on szokták...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Német újság azt irja, hogy a motorok hangja mérsékelt volt, nem a tipikus felszállási (teljes gáz...) hangot adták.
Várjuk meg a fekete doboz kiértékelését.
 
Felszálláskor nem tipikus a teljes hajtómű teljesítmény... Általában 85-95%..... Ha nagyon túl van terhelve és meleg is van, akkor a normál érték lehet 95-98%.... A videón nagyon hangos. A képen a szárny kilépőéle egyenes (nincs Flaps). pozitív állásszög és a gép mégis süllyed.....Nincs felhajtóerő és átesés..... szerintem..... Vagy elromlott a flaps vagy nem használták. Pár éve már volt ilyen......
 
Felszálláskor nem tipikus a teljes hajtómű teljesítmény... Általában 85-95%..... Ha nagyon túl van terhelve és meleg is van, akkor a normál érték lehet 95-98%.... A videón nagyon hangos. A képen a szárny kilépőéle egyenes (nincs Flaps). pozitív állásszög és a gép mégis süllyed.....Nincs felhajtóerő és átesés..... szerintem..... Vagy elromlott a flaps vagy nem használták. Pár éve már volt ilyen......
Gyanús, hogy pilóta hiba lessz.
Egy belső felvétel is előkerült, de azon se hallani semmit (a becsapódásig) a sebesség viszont láthatóan alacsony volt.
2. Video;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy utas viszont túlélte és làbon távozott..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csórikáim... tényleg úgy néz ki a gép a felvételen, mint amiben nincs elég kakaó és visszasüllyed.

Egyébként ha nem épületek, hanem mondjuk sík legelő lett volna a kifutó után... persze tele üzemanyaggal nem kell sok úgy sem.
 
Köszi Öregtankos! Itt már jobban látszik, hogy NINCS Flaps.... Elemelkedés után azonnal süllyed is. Nincs felhajtóerő...
Ne szégyenkezz egy kicsit sem a PPL miatt.. Évek óta olvasom a fórumot és nekem nem tűnt fel a fékszárny pozíciója.


Munkahelyen néztem egy videót erről hang nélkül. Akkor elhittem a hozzászólások alapján, hogy hajtóműhiba történt. Ne legyen legközelebb, amikor teszek hangot ilyen videóra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre