JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

A Kolumbia védelmi miniszter szerint szeptemberben írják alá a megállapodást és rá 16-18 hónapra érkezik az első E.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Kolumbia védelmi miniszter szerint szeptemberben írják alá a megállapodást és rá 16-18 hónapra érkezik az első E.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Colombia will spend $3.9 billion on future Gripen aircraft.This process is expected to take 23 years, of which the first eight will be a grace period and the next 15 will be financing.
 
Saab receives order from FMV for additional Gripen E equipment

Saab and the Swedish Defence Material Administration (FMV) have signed a contract regarding additional equipment for manufacturing of Gripen E. The order value amounts to approximately 2.9 billion SEK.
To secure continued operation of the full Swedish Gripen C/D fleet, alongside delivery and introduction of Gripen E to the Swedish Armed Forces, FMV is acquiring new equipment for use in the Swedish order of 60 Gripen E fighters.

 
Colombia will spend $3.9 billion on future Gripen aircraft.This process is expected to take 23 years, of which the first eight will be a grace period and the next 15 will be financing.
Ezt a finanszírozási részt te érted? 8 év türelmi idő 15 évig törlesztik??? A svédek meghitelezik vagy mi??? Vagy spanyolról nagyon torzít a fordító
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ezt a finanszírozási részt te érted? 8 év türelmi idő 15 évig törlesztik??? A svédek meghitelezik vagy mi??? Vagy spanyolról nagyon torzít a fordító
.
Ez eléggé nagyvonalú, hogy első 8 évben se tőke, se kamattörlesztés, kb ingyen kapják. Azután mondjuk 15 éven át 260 millió dollár évente, de akkor is.... A svédek nagyon el akarták adni, hogy ebbe igy belementek
 
.
Ez eléggé nagyvonalú, hogy első 8 évben se tőke, se kamattörlesztés, kb ingyen kapják. Azután mondjuk 15 éven át 260 millió dollár évente, de akkor is.... A svédek nagyon el akarták adni, hogy ebbe igy belementek
Kíváncsi vagyok az amcsik megvétózzák-e.
Mi körülbelül a negyedét, a harmadát fizetjük évente. Ez mondjuk E, de nem mindegy, hogy 16 vagy 24. És 23 év kamata lesz benne.
A svédek gyártják mindet vagy vmennyit átengednek az Emraetnek és a braziloknak?
 
.
Mit teszteltek? Hogy tud a ChatGPT rajzolni? :) Ezen a lenti képen annak a repülőgépnek kevés köze van a Gripen-E-hez, pl kacsaszárny sincs rárajzolva, meg kb az egész nem stimmel. A szárnyak végein azok a valamik egy Star Wars filmből vannak?
Holnap lesz erről egy cikk az Aeromagazinban .

Sziasztok! 2025. július 1-jén, kedden jelenik meg az Aeromagazin júliusi lapszáma. Ebben exkluzív riportot közlünk a Hungary Airlines A330F kargógépének pápai gyakorlórepüléséről és bemutatjuk a Magyar Honvédség új L–39NG Skyfox sugárhajtású iskolagépét. Beszámolunk a párizsi repülővilágkiállításról, a Fire Blade 2025 hadgyakorlatról, arról, hogy első ízben repült a svéd Gripen E vadászgép mesterséges intelligenciát használva a fedélzetén légi harchoz. De írunk még a csehországi Cáslavban megrendezett repülőnapról, illetve bemutatjuk a svéd J 32B Lansen oldtimer harci gépet. Olvashattok még a horvát légierő Villám hadműveletéről, a második világháború utolsó csendes-óceáni légi harcairól, valamint az amerikai haditengerészet pilóta jelvényeiről. Illetve bemutatjuk a Pelican és Seaguard helikoptereket, amelyeket az amerikai parti őrség használt.
Keressétek az Aeromagazint az újságárusoknál, a bevásárlóközpontokban, a benzinkutaknál és digitálisan is.
Jó olvasást mindenkinek!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
.
Mit teszteltek? Hogy tud a ChatGPT rajzolni? :) Ezen a lenti képen annak a repülőgépnek kevés köze van a Gripen-E-hez, pl kacsaszárny sincs rárajzolva, meg kb az egész nem stimmel. A szárnyak végein azok a valamik egy Star Wars filmből vannak?
Szerintem ne ragadj le egy félresikerült illusztrációnál.
Egyébként nekem már nagyon agyamra mennek a neten (pl. YT) keringő felületesen AI álltal generált képek és videók, illusztrációk meg egyéb "tartalmak",...egy rakás kattintás vadász szemetet hagyva az éterben...
 
Holnap lesz erről egy cikk az Aeromagazinban .

Sziasztok! 2025. július 1-jén, kedden jelenik meg az Aeromagazin júliusi lapszáma. Ebben exkluzív riportot közlünk a Hungary Airlines A330F kargógépének pápai gyakorlórepüléséről és bemutatjuk a Magyar Honvédség új L–39NG Skyfox sugárhajtású iskolagépét. Beszámolunk a párizsi repülővilágkiállításról, a Fire Blade 2025 hadgyakorlatról, arról, hogy első ízben repült a svéd Gripen E vadászgép mesterséges intelligenciát használva a fedélzetén légi harchoz. De írunk még a csehországi Cáslavban megrendezett repülőnapról, illetve bemutatjuk a svéd J 32B Lansen oldtimer harci gépet. Olvashattok még a horvát légierő Villám hadműveletéről, a második világháború utolsó csendes-óceáni légi harcairól, valamint az amerikai haditengerészet pilóta jelvényeiről. Illetve bemutatjuk a Pelican és Seaguard helikoptereket, amelyeket az amerikai parti őrség használt.
Keressétek az Aeromagazint az újságárusoknál, a bevásárlóközpontokban, a benzinkutaknál és digitálisan is.
Jó olvasást mindenkinek!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
MI Gripen E tesztről picit részletesebben, még részletesebben az újságban.;)

 
Belecsapnak a lecsóba. Peru

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Úgy tűnik megállapodtak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Úgy tűnik megállapodtak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Paul Johson jövő héten utazik dél-amerikai körútra. Ha ott bejelentik, akkor valószínűleg van/lesz üzlet. Utána pedig várjuk hogy Trump mit szól majd hozzá.
 
A Trump-féle troll-külpolitika szépen felpörgette a Gripen-eladásokat! :D
Még jó, hogy vettem European Defence ETF-t... :rolleyes:

Paul Johson jövő héten utazik dél-amerikai körútra. Ha ott bejelentik, akkor valószínűleg van/lesz üzlet. Utána pedig várjuk hogy Trump mit szól majd hozzá.
Ha tényleg pörög a kereslet, akkor átszerelik európai hajtóműre meg elektronikára.
Az Eurofighter hajtóműve kb. ugyanazt tudja mint a mostani (Super) Hornet hajtómű.
 
A Trump-féle troll-külpolitika szépen felpörgette a Gripen-eladásokat! :D
Még jó, hogy vettem European Defence ETF-t... :rolleyes:


Ha tényleg pörög a kereslet, akkor átszerelik európai hajtóműre meg elektronikára.
Az Eurofighter hajtóműve kb. ugyanazt tudja mint a mostani (Super) Hornet hajtómű.
A Griff nem lego.. azt az kell tervezni mas turbinahoz.. aztan tesztrepulesek stb... nyomós oknak kell lenni. Ráadásul marad benne meg amcsi alkatrész
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A Griff nem lego.. azt az kell tervezni mas turbinahoz.. aztan tesztrepulesek stb... nyomós oknak kell lenni. Ráadásul marad benne meg amcsi alkatrész
Az elég nyomós ok lehet ha senkinek nem tudod eladni emiatt... :p

Valóban melós lenne, de fél Latin-Amerikát meg sok közepesen fejlett országot fel tudod szerelni egy ITAR-Free verzióval, akkor megérheti. Amúgy nem minden amcsi alkatrészre van export kontroll, szóval nem kell mindent kicserélni.
A brazilokat be lehetne vonni egy ilyen fejlesztésbe aztán ők házalnak vele a MERCOSUR-ban meg a környéken, ahol baromira nem csípik a Gingókat és nem vesznek tőlük semmit - ha megoldható.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord
Az elég nyomós ok lehet ha senkinek nem tudod eladni emiatt... :p

Valóban melós lenne, de fél Latin-Amerikát meg sok közepesen fejlett országot fel tudod szerelni egy ITAR-Free verzióval, akkor megérheti. Amúgy nem minden amcsi alkatrészre van export kontroll, szóval nem kell mindent kicserélni.
A brazilokat be lehetne vonni egy ilyen fejlesztésbe aztán ők házalnak vele a MERCOSUR-ban meg a környéken, ahol baromira nem csípik a Gingókat és nem vesznek tőlük semmit - ha megoldható.
Nem elég nyomós OK. A C-ket se sikerült egy csomó helyre, az Aero se tudta a L-159-est stb. És mégsem változtattak az amcsi cuccokon.. Ha más a hajtómű akkor az már nem GripenE/F mert sok mindent át kell tervezni, és erre most szvsz képtelen lenne a svéd, nagyobb beruházások kellenének, de nincs rá pénzük..
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed