Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 269
4 677
113
Bakony és Göcsej IC is ilyen, hogy a gyorsvonati részhez hozzábasznak 1-2 IC kocsit helyzettől függően (általában egyet) oszt örüjjé, jónapot. Aztán így van az, hogy menetrendtervezőben ha nézed egyszerre 2 vonat ér be ugyanabban az időpontban, miközben az egy és ugyanaz, csak egyszerre van gyorsként és IC-ként nyilvántartva
Szerintem minden vonal ilyen.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 182
113
Szerintem minden vonal ilyen.
Nem tudom tényleg így volt-e, de mintha úgy rémlene, hogy nagyjából a 2000-es évek második felében voltak dedikált IC vonatok, de nem mondom biztosra. Mert mentünk akkor úgy vonattal Veszprémből Pestre, hogy csak Fehérváron meg talán Várpalotán állt meg, nem úgy mint most.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 269
4 677
113
Nem tudom tényleg így volt-e, de mintha úgy rémlene, hogy nagyjából a 2000-es évek második felében voltak dedikált IC vonatok, de nem mondom biztosra. Mert mentünk akkor úgy vonattal Veszprémből Pestre, hogy csak Fehérváron meg talán Várpalotán állt meg, nem úgy mint most.
Anno anno nem emlékszem már mikor, Miskolc IC sehol nem állt meg, talán másfél óra volt a menetidő, volt mellé interpici, ami tiszaujbol meg innen onnan hordta rá az embereket és szigorúan az első vágányra állt be, működő légkondi, bufekocsi, amit akarsz.
Na, onnan fejlődtünk a jelen allapotig.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 269
4 677
113
Anno anno nem emlékszem már mikor, Miskolc IC sehol nem állt meg, talán másfél óra volt a menetidő, volt mellé interpici, ami tiszaujbol meg innen onnan hordta rá az embereket és szigorúan az első vágányra állt be, működő légkondi, bufekocsi, amit akarsz.
Na, onnan fejlődtünk a jelen allapotig.
Sőt, most ahogy gondolkozom, a mostani IC a régi gyorsvonat menetrendjét követi csak nem kétóránként jár, hanem óránként.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 667
11 932
113
Egyszerű az oka: nincs másik... minden ami él és mozog az nyáron a Balaton körül van... minden nyáron ez van, ha nem a Balatonra vagy a Balaton körül utazol akkor másodrendű utazó vagy a MÁVnak..


Az a szerencséjük, hogy nem az "alföld expressz" (ugyan olyan IC mint a többi, csak mivel az IC kocsikat vinni kellet a Balatonra így KISSel van kiadva és nem volt pofájuk IC-nek eladni az elővárosi vonatot így lett expressz) jött, mert a KISS nehezen vontatta volna el a tehervonatot
Aztán a Balatonon is az új dizel húzza a drót alatt a három kocsis Bz-t
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 667
11 932
113
És az az "új" gép is 40 éves
Tudom :)
Egészen elképesztő az állami rendszerek összeomlása.
És a MÁV a használható, meg jól képzett szakembereinek a nagyon nagy százalékát fogja elveszíteni a következő pár évben, nyugdíj miatt.
A BKK/BKV egy mintaceg a MÁV/Volán mellett.
Ideje kicsinálni a vizugyet (elég jól halad)meg a közútkezelőt (minden tévhit ellenére még mindig egy erős szakmai szervezet, bár jól belerugtak az autópálya kiszervezéssel, ami szimpla lopás szerintem), és meg a légiforgalmi irányítást is eladnám a helyükben, külföldi már úgysem veheti meg.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 340
4 902
113
Anno anno nem emlékszem már mikor, Miskolc IC sehol nem állt meg, talán másfél óra volt a menetidő, volt mellé interpici, ami tiszaujbol meg innen onnan hordta rá az embereket és szigorúan az első vágányra állt be, működő légkondi, bufekocsi, amit akarsz.
Na, onnan fejlődtünk a jelen allapotig.
1998. Még dolgoztam a büfékocsin egyetemistaként... Az első vágányról indul-oda érkezik dolgot talán a váltók állapotának rohamos leépülése miatt adták fel, most minden, ami Pest felől jön, a kilencedik vágány környékére érkezik... Volt külön, az első osztályon felüli kocsi is egy darabig az országgyűlési képviselőknek és hasonló potentátoknak, de már nem emlékszem a nevére...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 873
21 213
113
Talán a vasút is megér egy topicot, mert valamelyest érinti a haderőt is. Sőt néha nagyon is érinti a vasúti szállítás.
Mondjuk ide lehet rakni a mindennapi vasúti híreket, történéseket. Tanulság képpen is. Mint ez is itt....

 
  • Tetszik
Reactions: Tomsan1974

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 667
11 932
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
46. perctől
Aztán hát ez a CAF villamos egy szar. Átvenni se kellett volna őket, két egyformát nem tudnak gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 667
18 866
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
46. perctől
Aztán hát ez a CAF villamos egy szar. Átvenni se kellett volna őket, két egyformát nem tudnak gyártani.

Fogadjunk ő ott se volt...

"Hosszas tendereztetés után a BKK vezetőjeként még 2014-ben írtam alá a szerződést a spanyol villamosgyártóval. Most az utolsó 51 darabos adag érkezik, amely a szerződésből még hátra volt. Büszke vagyok erre a beruházásra, a CAF-villamosok beszerzése az elmúlt 35 év legnagyobb villamos flottacseréje Budapesten."


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 667
11 932
113
Fogadjunk ő ott se volt...

"Hosszas tendereztetés után a BKK vezetőjeként még 2014-ben írtam alá a szerződést a spanyol villamosgyártóval. Most az utolsó 51 darabos adag érkezik, amely a szerződésből még hátra volt. Büszke vagyok erre a beruházásra, a CAF-villamosok beszerzése az elmúlt 35 év legnagyobb villamos flottacseréje Budapesten."


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, ő rendelte, de 2015-ben jöttek meg az első villamosok, és addigra Dávidot már lapátra tették.
Az átvételnél kellett volna nemet mondani.

A sokat leszólt Combino meg csak megy, kb hiba nélkül.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 667
18 866
113
Igen, ő rendelte, de 2015-ben jöttek meg az első villamosok, és addigra Dávidot már lapátra tették.
Az átvételnél kellett volna nemet mondani.

A sokat leszólt Combino meg csak megy, kb hiba nélkül.

Mondom, ő ott se volt. Félremenedzselték. Utána. Mint mindent amihez hozzányúlt.
De addig minden rendben ment. H5-ös HÉV is mekkora siker. Olyan fasza járműveket választott ki hozzá, hogy el se férnek a járatban. Csodagyerek!

A Combino meg egy szar, le se lehet rajta ülni normálisan. Ebből a szempontból a CAF sokkal jobb, legalább emberalkatú lényekre tervezték.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 667
18 866
113
Az ember, aki ott se volt, Vol. 1.



Igen nagy hisztériázást és ordibálást rendezett a vonatinfó-ügyben Vitézy Dávid, amivel egyben el is árulta magát. Ha ugyanis egy kicsit megkapargatjuk a felszínt, kiderül, hogy ismét csak nem az utasok érdeksérelmei miatt történt a hőzöngés, hanem bizony azért, mert megtalálták az egyik gyenge pontját.

Itt már nem csak egy NER-en belüli háborúskodásról van szó, hanem kőkemény üzleti érdekekről.

Kezdjük az elejétől.

Vitézy 2009-ben még a BKV felügyelőbizottságának tagjanként olyan jogot vívott ki magának, hogy saját hatáskörben intézhette a FUTÁR projektet. A BKV informatikai igazgatója ekkor Fuzik Zsolt, napjaink egyik legnagyobb bűnözője volt, akivel a BKV-s dolgozók egybehangzó állítása szerint Vitézy még a barátinál is mélyebb kapcsolatot ápolt. Fuzik tette lehetővé, hogy Vitézy a Synergonnal és a T-systems-szel összejátszva a saját bizniszévé tegye a Futárt. Kapcsolatuk Fuzik letartóztatása után sem szakadt meg, mint azt egy hónapja nyilvánosságra hoztuk, Vitézy még 2016-ban is olyan kitüntetett helyzetben volt, hogy a barátja ötcsillagos, ottalvós szülinapi buliján ő mondhatta a köszöntőt.

A Futár rendszer ekkorra már átesett egy továbbfejlesztésen. Vitézy ugyanis még 2012-ben, amikor friss BKK vezér volt, a rendszerfejlesztést végző T-systems alá betolta alvállalkozónak a Webváltó Kft-t, kifejezetten azzal a feladattal, hogy az átvegye a Futárral kapcsolatos ügyeket. Aztán még tovább mentek, a Webváltóból kivált egy startup cég, a realCity, amely megörökölte a Webváltótól a Futárt, a projekten dolgozókkal együtt. Az iparági pletykák szerint ebben a cégben már valójában Vitézy lett az egyik, vagy "a" teljes tulajdonos (természetesen, a tervezői szakmában is ismert fedett módon, strómanokat használva). A szoftvereseknek nem kellett messzire menniük, ugyanabban a IX. kerületi irodaházban dolgoznak, ahol a Webváltó is, mind a mai napig. A realCity hosszú távú, bebetonozott szerződést kapott Vitézytől, olyat, hogy túlélték Vitézy BKK-ból való eltávolítását, sőt, a főpolgármester-váltást is. Vitézy Karácsony Gergelyhez fűződő barátai kapcsolatai révén (személyesen Vitézy készítette fel Karácsonyt a 2019-es kampányban Tarlós István ellen) elérte, hogy rájuk bízzák a következő lépcső, a BudapestGo fejlesztését is. A mai napig is ők biztosítják a backendet a BudapestGo-hoz, és a főpolgármester mindezzel tökéletesen tisztában van. Vitézy, kormányzati megbízatásai során további megbízásokat is a realCityhez tudott irányítani. Így kapták meg a méregdrága és végül szintén bukásnak elkönyvelt HKIR projekt egyik leágazásának, az Utas.hu-nak a lefejlesztését, de kaptak megbízást Veszprémből és Szombathelyről is. Valójában azonban a fő tevékenységük a BudapestGo.

Ugorjunk a közelmúltba. Vitézy Lázár elleni háborúja igen sok lépést generált mindkét oldalról. A legújabb ilyen mérkőzés az utazástervező rendszerek szintjén zajlik. Az ÉKM elérte, hogy a BKK-val olyan szerződést kössenek, miszerint a készülő mávos EMMA rendszer a BudapestGo minden adatát megkapja, cserébe minden, a BKK hatókörébe eső vasúti és volános adatot átad, így mindkét felületen megjelenhet minden információ. Igen ám, de ezzel a húzással Lázárék valójában konkurenciát teremtettek a BudapestGo-nak, ráadásul helyzeti előnybe kerültek, hiszen nekik a teljes országos adatbázis meglesz, a vidéki városok helyi közlekedésével együtt, míg a fővárosi rendszer, miután az területkorlátos, ezzel nem is fog foglalkozni. Előbb vagy utóbb, de az Emma így többet fog tudni, mint a BudapestGo és ugyanaz az egészségtelen és Budapest számára előnytelen versenyhelyzet fog előállni, mint a Budapest-bérlet és a Pest vármegyebérlet között. Egy ilyen versenyben hosszabb távon a fővárosi oldal csak veszíthet. Nyilvánvaló innentől az is, hogy a pénzhiányos fővárosi környezetben most nem lehet a realCity-nek újabb megbízásokat kitolni, ráadásul a KTI beszántásával és átszervezésével együtt megszűnik a realCity szerződése az Utas.hu-val kapcsolatban is. Ugyancsak pletykák szerint ez a szerződés igenis szerepet játszott a KTI beszántásában, Lázárék ugyanis mindent irtanak, ami Vitézyhez köthető, ha kell, a gyereket is kiöntik a fürdővízzel. Ez esetben úgy néz ki, Lázárék megtalálták Vitézy egyik gyenge pontját, a realCity bevételek nélkül maradhat. Ő pedig mindennél jobban szereti a pénzt. Amit tehát látunk, egy politikába csomagolt üzleti háború.

És ezzel megérkeztünk az elmúlt néhány naphoz. Vitézy a késések hiszterizálásával maximumra csavarta Lázár támadását és sértegetését, és az őt kiszolgáló talpnyaló sajtó (index, telex, 444, 24, Népszava) segítségével belekergette Lázárt egy hibás lépésbe, a késési információk weboldalakról való elrejtésébe. (Gyengébbek kedvéért:) Előző posztunkban már elmondtuk, hogy ezt egy hibás és kontraproduktív intézkedésnek tartjuk.
Amikor már az egyszerű Vonatinfo nevű alkalmazást is eltüntették, egyszer csak beregisztrált egy magánszemély egy holavonat.hu nevű domaint, június 21-én. Két nap alatt lefejlesztették hozzá a szoftvert és 23-án, hétfő reggel pedig a talpnyaló propagandasajtó máris hozta a nagy győzelmet Lázár felett. Hétfőn Vitézy egész nap bizottsági ülést vezetett, ahol azt követelte a BKK-tól, hogy a BudapestGo vegye át az Emma összes adatát és jelenítsen meg minden országos adatot. Minderről persze a nyalonc sajtó azonnal, címlapon tájékoztatott. Olyannyira meg volt szervezve az egész előre, hogy nem a lóláb lógott ki, hanem az egész ménes. Telehazudták a netet a lelkes vasútbarát fejlesztőkről, és több dezinformációs cikket is megjelentettek, ebben egyébként a telex járt az élen. Tipikus Vitézys akció, sajnos még mindig sokan felülnek az ilyesminek.

A valóság természetesen sokkal prózaibb volt, a holavonatos alkalmazást ugyanis Vitézy emberei rakták össze a hétvégén a realCity-ben. Kicsi ez a szakma, kevesen értenek hozzá, még kevesebben tudnak napok alatt egy ilyen alkalmazást lefejleszteni. Persze azok, akik ezzel foglalkoznak, azok igen, hiszen mindenük megvan hozzá. Főleg az olyan SDK-k, mint a Mapbox vagy az olyan Javascript-gyűjtemények, mint a Leaflet, amelyet a realcitysek használnak. Ez a Javascript szedi le az Emma adatokat. Ha gyorsan össze kell dobni valamit, akkor ezek a megoldások kézenfekvőek, ugyanakkor értő szem előtt árulkodóak is, mert a készítőket a szokásaik alapján bizony fel lehet ismerni. Aki figyelt, láthatta pl. az oldal jobb alsó sarkában a kis ukrán zászlót, a Leaflet jelét. Az is egyből árulkodó volt, hogy az oldal az Emma adatbázisát használta, amihez a hozzáférése a mávosokon kívül csak a BudapestGo fejlesztőinek van meg...

Aztán jött a csősz és kizavart mindenkit a játszótérről. Megjelent Lázár János facebook bejegyzése még hétfőn kora délután, ahol megfenyegette a készítőket hogy jogosulatlan adathasználat miatt eljár ellenük. Mire a készítők villámgyorsan le is lőtték az alkalmazást. Természetesen erre Vitézy újabb hisztérikus kiabálással válaszolt, amivel végleg le is buktatta magát.

És ezzel még mindig nem volt vége. Kedd reggelre újabb oldallal jelentkeztek, dolgoztak rajta még egy napot. Másik domain, más megjelenítés (vonatokra rákattintás nem működik, csak az egérmutatóval lehet a vonatok fölé állni), zéró szöveges információ, rendes szerverháttér, emiatt sokkal gyorsabb is. De a Leaflet logó, mint digitális ujjlenyomat még mindig ott van és persze ugyanazokon a talpnyaló csatornákon lett ez is belengetve.

Nincs itt semmi mozgalmárkodás, hazugság az egész, kizárólag Vitézy üzleti érdekeiről van szó. Csak ahogy minden más esetben is, az éjszakai metrózástól a sétálóutcákig vagy a parkgondozásig.

Vitézy-hívők! Ideje, hogy felnyíljon a szemetek.

Egyebek
Mint azt a MÁV-tól megtudtuk, a Vonatinfót nem kívánják visszaállítani (pedig egy mozdulat lenne), minden erőforrást az Emma fejlesztésére fognak fordítani. Csak egy maradhat... A vasútőrültek pedig köszönjék az információk elvesztését Vitézynek.
Ami az adatokat illeti. A menetrendi információk - beleértve a valós idejű adatokat és a késéseket is - közadatok, azaz bárki számára ingyenesen hozzáférhetőek, nyilvánosak. Azonban ha azokat valaki a saját alkalmazásában kívánja használni és azzal üzleti - vagy mint jelen esetben, politikai - tevékenységet folytat, akkor szerződést kell kötnie az adatok felhasználásának módjáról az adatgazdával. Ennek elmulasztása szürke zóna, de biztosan nem teljesen jogszerű, és ezzel a készítők pontosan tisztában is voltak. De ha a főnökük/tulajdonosuk ezt rendeli, akkor megcsinálják.

Frissítés:
A készítők bosszúból a forráskódot a Githubon nyilvánosságra hozták, így aki akarja, most már tényleges tudás nélkül is könnyen indíthat lázárellenesnek szánt oldalt. Azért biztos, ami biztos, ők maguk is csináltak párat.

Előző posztunk a témában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 667
18 866
113

Kb. 15 évvel ezelőtt egy ismerőssel együtt mentünk vidékre, amikor legnagyobb meglepetésemre megállt a benzintkútnál olajat venni,. Majd rátöltött egy kicsit. Láthatóan rutinból. A típust talán ki lehet találni, de én akkor totális értetlenséggel fogadtam a jelenséget. :D
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 182
113
Kb. 15 évvel ezelőtt egy ismerőssel együtt mentünk vidékre, amikor legnagyobb meglepetésemre megállt a benzintkútnál olajat venni,. Majd rátöltött egy kicsit. Láthatóan rutinból. A típust talán ki lehet találni, de én akkor totális értetlenséggel fogadtam a jelenséget. :D
Hehe, pont a hétvégén töltöttem én is rá a Golfba egy fél litert, szintén rutinból :D De amúgy amióta rendes Castrol van benne talán ha 2-2,5 ezrenként kell rátöltsek. Amit észrevettem, hogy nyáron ebben a rothasztó melegben ugrik meg igazán az olajfogyasztás
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 667
18 866
113
Hehe, pont a hétvégén töltöttem én is rá a Golfba egy fél litert, szintén rutinból :D De amúgy amióta rendes Castrol van benne talán ha 2-2,5 ezrenként kell rátöltsek. Amit észrevettem, hogy nyáron ebben a rothasztó melegben ugrik meg igazán az olajfogyasztás

Ezek amúgy számomra tényleg totál érthetetlen dolgok.

Volt idő amikor a régi Accordomba olyan 3-4 évig nem cseréltem olajat. Elfelejtettem, keveset mentem vele, épp nem volt "kedvem", másra kellett, műszakinúgyisátmegy, mittudom én. Mert úccse romlik el. Tankoláskor mindig megnéztem, mindig ugyanott állt az a rohadt pálca. Aztán úgy pár év ridegtartás után egyszer jéé, kezd a minimum szint felé menni, ideje olajcserét is kérni (ide vezet amikor nincs hiba, ellustulsz, tolod ki a határokat). Na akkor megint lett olajcsere, olyan két évente. Akkoriban lehetett a kocsi olyan 16-18 éves, jó sok várossal, jó vaskos 10W-40 ment bele. De nem eszi hogy rohadjon meg, inkább a blokk tömítése szokott elöregedni és ott szivárog oldalt egy kicsi. De kék füst, smokeandcharm meg csipi csöpi a parkolóban alatta, na az nuku.

Szóval innen nézve szerintem érthető, hogy miért tűnik paranormális jelenségnek, hogy a zsírúj fókszvágenbe folyton olajat kell tölteni, út közben is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 544
66 850
113
Hehe, pont a hétvégén töltöttem én is rá a Golfba egy fél litert, szintén rutinból :D De amúgy amióta rendes Castrol van benne talán ha 2-2,5 ezrenként kell rátöltsek. Amit észrevettem, hogy nyáron ebben a rothasztó melegben ugrik meg igazán az olajfogyasztás

20 évvel ezelőtt a Toyota Avensiseket visszahívták gyári motorcserére (!) amikor ilyen olajfogyasztást produkáltak a hibás olajlehúzó gyűrűk miatt.
De az ugye nem Das Autó :D
És igen, más gyártóknak is vannak szar motorjaik, meg szar konstrukcióik, de valahogy a volksvagen konstansan szar az ilyen jellegű dolgokban.