Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 017
15 185
113
Most akkor közlekedésre szánt autókat akarnak gyártanak, vagy négy keréken guruló, leginkább informatikus észjárásra* kialakított érintőképernyős menüket?

Lassan el kéne már dönteni.

*Ezt nem dehonesztáló szándékkal írtam. Az informatikus egy szakma, ahhoz való tudással, érzékkel, észjárással no meg a szakterület speciális világának logikájával.

De ez nem feltétlenül egyezik meg az átlagjúzer kezelési készségeivel, érdekeivel.
(Pl. miért menüben turkálva lehet csak egyes típusokban bekapcsolni az ülésfűtést? stb.)


 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 960
21 893
113
Bezzeg CöFöRö....
Ennyi, máris jobb érzés a héten 3x több mint egy órát késni a melóból, közben a 40 fokos vasúti kocsiban aszalódva nulla infóval a nyílt pályán! Valahogy így járhat egy román agya is: de legalább nem a magyaroké!!!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 991
66 398
113
Nekem is van autóm, értem amit mondasz, de van az a futás teljesítmény ami alatt nem éri meg fenntartani. Nem tudom mi a határ, ez egy gazdasagi-erzelmi döntés.
Ki az, aki minden döntést a szerint hoz meg, hogy "megéri forintban"? Mert akkor pl soha senki nem menne vendéglő be sem enni, mert az otthon főzés olcsóbb, (többnyire....) jobb is. A "megérinek" sok más dimenziója is van:függetlenség, kényelem, időmegtakaritás...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 918
113
Ki az, aki minden döntést a szerint hoz meg, hogy "megéri forintban"? Mert akkor pl soha senki nem menne vendéglő be sem enni, mert az otthon főzés olcsóbb, (többnyire....) jobb is. A "megérinek" sok más dimenziója is van:függetlenség, kényelem, időmegtakaritás...
Azért bizonyos dolgokban gazdasági szempontok is számítanak egy normális embernél. Ennyit írtam.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 315
38 827
113
Hát, mondanám hogy a MÁV rugalmas volt, meg hogy gyalog lassabb lett volna. De inkább a kurva anyjukat, hogy ennyi sem megy.
El lett mondva Lázárnak számtalanszor, hogy lehetetlen, és pénzpazarlás is, hogy minden állomáson ott álljon annyi klímás busz ami egy IC utasát el tudja vinni... nem értette meg... Akkor egye meg amit főzött...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 918
113
El lett mondva Lázárnak számtalanszor, hogy lehetetlen, és pénzpazarlás is, hogy minden állomáson ott álljon annyi klímás busz ami egy IC utasát el tudja vinni... nem értette meg... Akkor egye meg amit főzött...
A kormyányzati Audi-ban lekapcsolja együttérzésből a klimát? Mert így az utasok szopják meg nap mint nap. Eddig csak a mellékvonalakat sikerült mentesíteni az utasoktól, ez most egy merész vállalás hogy a fővonalakat is utastalanítják. És utána majd el lehet mondani mikor az egyes vonal helyett is autóval ingázik mindenki, hogy hát a nép az utak fejlesztését akarja, meg hogy a libsi Budapest miért nem készült fel még százezer új ingázó autóra?
(vajon hányan nézegetik a Tatabánya felöl eddig ingázók közül a haszanaltauto.hu-t az utóbbi hetek után)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 663
18 860
113
És utána majd el lehet mondani mikor az egyes vonal helyett is autóval ingázik mindenki, hogy hát a nép az utak fejlesztését akarja, meg hogy a libsi Budapest miért nem készült fel még százezer új ingázó autóra?

Ó, figyi, úgy látom a hétvégén szoftverfrissítés volt mert már indul a libsi spindoctoring hogy az a budapesti közlekedés amit Gerike meg Dávidka (aki lalibálintunk szerint ott sem volt) jól elbaszott a biciklisávokkal, kamusétálóutcákkal és a Lánchíd-rakpart lezárásokkal, az tulajdonképpen mind-mind Lézerjani hibája de ők majd megvédikazembeket mert nemcsak fát, hanem füvet is ültetnek.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 276
10 654
113
El lett mondva Lázárnak számtalanszor, hogy lehetetlen, és pénzpazarlás is, hogy minden állomáson ott álljon annyi klímás busz ami egy IC utasát el tudja vinni... nem értette meg... Akkor egye meg amit főzött...

Mit lehetne egyébként csinálni most?
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 090
2 285
113
Mit lehetne egyébként csinálni most?
Lázasnak fogalma sincs a vasúthoz! Egy jogász végzettségűnek szerinted milyen hozzáállása van a vasúthoz? Hódmezővásárhely s Szeged között megépíttette a vasútvillamost! Horribilis pénzekért.
Bezáratta a mellékvonalakat, most a fővonalakkal is ezt akarja! Pénzlenyúlás az egész folyamat! Erről szól az egész ország sorsa! Lázas Harács módra! Fogalma sincs hogyan lehetne nyereségessé tenni.
Még - még - még, nem elég, még - még - semmi nem elég!
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: fishbed and Redgreg

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 918
113
Mit lehetne egyébként csinálni most?
Pénzt adni, alkatreszt rendelni tömegesen. Ez a legfontosabb. Vasutasoknak fizetés emelés, főként a konkrét üzemeltetésben (szerelők, mozdonyvezetők, pálya karbantartók stb), kurva nagy túlóra díjakkal.
A mellekvonalakat amiket bezárták felajánlani privatizált üzemeltetésre, amire nincsen jelentkező azonnal atnyomni az allam kezelésébe és elengedni mint vasútvonal.
És venni használt motorvonatot, sokat.
Ha van még a visszamondott eu-s projektekbol akkor azt lehívni.
+1 rendes verseny a kivitelezésben
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 276
10 654
113
Pénzt adni, alkatreszt rendelni tömegesen. Ez a legfontosabb. Vasutasoknak fizetés emelés, főként a konkrét üzemeltetésben (szerelők, mozdonyvezetők, pálya karbantartók stb), kurva nagy túlóra díjakkal.
A mellekvonalakat amiket bezárták felajánlani privatizált üzemeltetésre, amire nincsen jelentkező azonnal atnyomni az allam kezelésébe és elengedni mint vasútvonal.
És venni használt motorvonatot, sokat.
Ha van még a visszamondott eu-s projektekbol akkor azt lehívni.
+1 rendes verseny a kivitelezésben

Ez inkább középtávú megoldás. Most nyárra-őszre nem látok már megoldást. Túl sok helyen kéne karbantartani azonnal, gyanítom. Ahhoz meg hirtelen kéne sok ember és alkatrész.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 315
38 827
113
Ez inkább középtávú megoldás. Most nyárra-őszre nem látok már megoldást. Túl sok helyen kéne karbantartani azonnal, gyanítom. Ahhoz meg hirtelen kéne sok ember és alkatrész.
Ha megemelik a pénzt a karbantartásra akkor még éppen lehetne, de valóban idén nyárra már így marad sajnos...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 163
5 016
113
Lázasnak fogalma sincs a vasúthoz! Egy jogász végzettségűnek szerinted milyen hozzáállása van a vasúthoz? Hódmezővásárhely s Szeged között megépíttette a vasútvillamost! Horribilis pénzekért.
Bezáratta a mellékvonalakat, most a fővonalakkal is ezt akarja! Pénzlenyúlás az egész folyamat! Erről szól az egész ország sorsa! Lázas Harács módra! Fogalma sincs hogyan lehetne nyereségessé tenni.
Még - még - még, nem elég, még - még - semmi nem elég!
Arányaiban annyiért, amennyibe a 3as metró felújítása fájt, beleszámítva a vadonatúj gördülőállományt, míg a metróba nem beleszámítva a lekoszhadt ruszki metrókat.
Amúgy Márky-Zay és Bodka projektje, Lázárnak semmi köze hozzá. Amúgy fullon kihasználva megy. Amúgy nem egészen értem, hogy valami vidéken is épül, nem csak a nagyfaluban. Bár most ott is határsáv lett, mert ellenzéki vezetésű.
Így lesz egy autópálya mellett a közlekedési múzeum...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 918
113
Arányaiban annyiért, amennyibe a 3as metró felújítása fájt, beleszámítva a vadonatúj gördülőállományt, míg a metróba nem beleszámítva a lekoszhadt ruszki metrókat.
Amúgy Márky-Zay és Bodka projektje, Lázárnak semmi köze hozzá. Amúgy fullon kihasználva megy. Amúgy nem egészen értem, hogy valami vidéken is épül, nem csak a nagyfaluban. Bár most ott is határsáv lett, mert ellenzéki vezetésű.
Így lesz egy autópálya mellett a közlekedési múzeum...
Lázár minden egyeztetésen ott ült, ne lodits! Szívügye a tramtrain, bár az ötletgazda nem ő volt . És ott elég sok minden ragadt rá a vasutrol.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 757
7 336
113
Talán szintén középtávú lehetőség...a HM Currus Zrt-vel újra le kell gyártatni az Aries flottát a Honvédségnek a honvédelmi büdzsé terhére (az most úgyis dotálva lesz az EU fegyverkezése miatt) a most meglévő mennyiség kiváltására és a jelenleg futókat meg átadni ingyen vagy jelképes összegért a MÁV-nak.
Rövid távon a Honvédség segítse ki a MÁV-ot az ilyen helyzetekben (nő a presztízs a civilek körében).