Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 172
90 522
113
A Stellantis visszahívási akciót indított Európában, miután egyes dízelmotorokban idő előtt elhasználódhat a vezérműlánc, amely akár a motor leállásához vagy komoly meghibásodáshoz is vezethet.

visszahívás a 2017 októbere és 2023 januárja között gyártott autókat érinti, amelyekben a PSA-csoport (ma Stellantis része) által fejlesztett 1.5 BlueHDi dízelmotor dolgozik. A hibás motortípust több márka is használta, így a Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall és Fiat típusok tulajdonosai is érintettek lehetnek.

A gyártó szerint a vezérműlánc az említett motorokban idő előtt megnyúlhat vagy elhasználódhat. Ez fokozott motorzajhoz vezethet, szélsőséges esetben pedig a lánc elszakadhat, ami súlyos motorkárosodást eredményezhet. A Stellantis ugyanakkor kiemelte: eddig nem érkezett jelentés balesetről vagy személyi sérülésről a hiba miatt.

A vállalat ingyenes javítást biztosít az érintett autók számára, amennyiben azokat rendszeresen márkaszervizben karbantartották. A javítás magában foglal:
szoftverfrissítést, motorolaj cserét és egy új zajdiagnosztikai módszert, amely képes előre jelezni a lánc kopását. A javítás díjmentes, és a Stellantis garanciát vállal rá 10 évig vagy 240 000 km-ig, attól függően, hogy melyik teljesül előbb. Az autótulajdonosokat a gyártó közvetlenül értesíti, de ha valaki bizonytalan, érdemes felkeresni a márkaszervizt vagy a gyártó ügyfélszolgálatát az alvázszám alapján történő ellenőrzéshez.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 179
141 506
113
Talán szintén középtávú lehetőség...a HM Currus Zrt-vel újra le kell gyártatni az Aries flottát a Honvédségnek a honvédelmi büdzsé terhére (az most úgyis dotálva lesz az EU fegyverkezése miatt) a most meglévő mennyiség kiváltására és a jelenleg futókat meg átadni ingyen vagy jelképes összegért a MÁV-nak.
Rövid távon a Honvédség segítse ki a MÁV-ot az ilyen helyzetekben (nő a presztízs a civilek körében).
Így is külsős cégektől bérli a buszok 2/3-át sofőröstől a hm...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 314
38 819
113
Talán szintén középtávú lehetőség...a HM Currus Zrt-vel újra le kell gyártatni az Aries flottát a Honvédségnek a honvédelmi büdzsé terhére (az most úgyis dotálva lesz az EU fegyverkezése miatt) a most meglévő mennyiség kiváltására és a jelenleg futókat meg átadni ingyen vagy jelképes összegért a MÁV-nak.
Rövid távon a Honvédség segítse ki a MÁV-ot az ilyen helyzetekben (nő a presztízs a civilek körében).
Hát ha 5 év alatt akarsz 100 buszt a volánnak akkor mindenképp, de amúgy inkább olyan cégtől rendeljenek buszokat akik buszgyártással foglalkoznak...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 986
66 387
113
Daimler Truck németországi 35000 alkalmazottjának létszámát 5000 fővel csökkenteni akarja, hogy növelje a cég jövedelmezőségét.
Mivel a Mercedes személygépkocsik (pl az eddig szivesen választott E-Klasse) túllépik a Daimler Truck szolgálati gépkocsikra érvényes összeghatárait, először a cég történetében cégidegen márkákat pl BMW-ét is válaszhatnak az erre jogosult alkalmazottak. Irja Die Welt.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 089
2 285
113
Jönnek az új CAF villamosok, de nem férnek fel a hídra és a rakparti viaduktra.

50 milliárd forintért kapott 51 új villamost a BKV, de ahhoz, hogy megfelelően közlekedni tudjanak, a pályafejlesztésekre kellene még 30 milliárd. Ami nincs.

- Gratulálok annak a személynek aki megrendelte ezt a CAF villamost. A cikket elolvasva az egyszerű kis ember eszem elszállt.

- De ahhoz, hogy ezt a mennyiségű villamost zökkenőmentesen fogadni tudja, a BKV-nak már rég fel kellett volna újítania a ferencvárosi kocsiszínt, valamint két másik remízen is fejleszteni kellene: vágányokat, kitérőket, karbantartó csarnokokat kell építeni és rendbe hozni. Ahhoz pedig, hogy a régi villamosoknál szélesebb új CAF villamosok új vonalakon tudjanak megjelenni, át kell építeni a vágányhálózatot, meg kell erősíteni az áramellátást, fejleszteni a jelzőberendezéseket, megemelni és akadálymentesíteni a peronokat. Ezt a BKV már 2022-ben jelezte is.

- Arról nem is beszélve hogy nincs hol tárolni, műszakilag ellenőrizni, később javítani ezeket a villamosokat. Fel kell hozzá újítani a műhelyeket, tároló csarnokokat.
- A villamos szélessége miatt fel kell újítani a híd felületét is, mivel két villamos nem fér el egymás mellet, Szuper! A hídfelhajtónál leér a villamos eleje, dúrja az aszfaltot. Új hídfelhajtót kell építeni! Szuper!

- Az új villamost beállítjuk a garázsba s tátott szájjal gyönyörködünk benne, mivel pénzt azt nem kap a főváros!
Olcsó húsnak mindig híg a leve! Ám a rendelő jó pénz húzott rajta, (gondolom).

- Kormányunk nem azzal törődik hogy fejlődjön az ország, hanem hogy ha nem azt csinálod amit én akarok akkor nem osztok pénz!
Ezért tartunk ott ahol tartunk! A sötét középkor kastélyos uram bátyám kivagyok-mivagyok földműves korszakában a 21. század idejében.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 089
2 285
113
Így múlik el a világ dicsősége, megszűnik az angol királyi vonat.
Igen mivel az urak a 21.sz.-ban már helikopáterrel közlekednek s mennek még esküvőre is! Kórházaknál is van leszálló tér s minden valamire tartott étteremnél is! A birtokon meg külön helye van! Ezt vonattal nem tudják megoldani. ;)
Na ezért kapott nálunk a sereg is ilyen helikoptereket.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 657
11 914
113
Jönnek az új CAF villamosok, de nem férnek fel a hídra és a rakparti viaduktra.

50 milliárd forintért kapott 51 új villamost a BKV, de ahhoz, hogy megfelelően közlekedni tudjanak, a pályafejlesztésekre kellene még 30 milliárd. Ami nincs.

- Gratulálok annak a személynek aki megrendelte ezt a CAF villamost. A cikket elolvasva az egyszerű kis ember eszem elszállt.

- De ahhoz, hogy ezt a mennyiségű villamost zökkenőmentesen fogadni tudja, a BKV-nak már rég fel kellett volna újítania a ferencvárosi kocsiszínt, valamint két másik remízen is fejleszteni kellene: vágányokat, kitérőket, karbantartó csarnokokat kell építeni és rendbe hozni. Ahhoz pedig, hogy a régi villamosoknál szélesebb új CAF villamosok új vonalakon tudjanak megjelenni, át kell építeni a vágányhálózatot, meg kell erősíteni az áramellátást, fejleszteni a jelzőberendezéseket, megemelni és akadálymentesíteni a peronokat. Ezt a BKV már 2022-ben jelezte is.

- Arról nem is beszélve hogy nincs hol tárolni, műszakilag ellenőrizni, később javítani ezeket a villamosokat. Fel kell hozzá újítani a műhelyeket, tároló csarnokokat.
- A villamos szélessége miatt fel kell újítani a híd felületét is, mivel két villamos nem fér el egymás mellet, Szuper! A hídfelhajtónál leér a villamos eleje, dúrja az aszfaltot. Új hídfelhajtót kell építeni! Szuper!

- Az új villamost beállítjuk a garázsba s tátott szájjal gyönyörködünk benne, mivel pénzt azt nem kap a főváros!
Olcsó húsnak mindig híg a leve! Ám a rendelő jó pénz húzott rajta, (gondolom).

- Kormányunk nem azzal törődik hogy fejlődjön az ország, hanem hogy ha nem azt csinálod amit én akarok akkor nem osztok pénz!
Ezért tartunk ott ahol tartunk! A sötét középkor kastélyos uram bátyám kivagyok-mivagyok földműves korszakában a 21. század idejében.
2013-ban volt az első rendelés, 87 opciós villamossal, nem nagyon gondolhatta senki, hogy 12 év alatt nem sikerül hozzá kiépíteni az infrastruktúrát minden kocsiszínben. Mert a fő baj az lesz, hogy a régi villamosok a padló alatt hordják szinte az összes berendezést, ellenben az alacsony padlósokban nagyon sok minden fentt van, ezért olyan kocsiszín kell, ahol van végi állványzat. Ennyiért modern villamost már sehol nem kapni, mint amibe a CAF kerül amik most jönnek. (még ha a modern villamosok között ez egy elég gyenge sorozat is, a spanyolok kurvaszart csinálnak, nem sikerül két egyforma, a Combino egy csodagép hozzá képest, bár az minden egyéb villamoshoz képest is az) Nem lehet már a végtelenségig húzni az Ganz csuklósokkal meg a Tatra-val örökön örökké, az utolsó Gant villamos 1977-ben jött (velem egy idős :) ), a utolsó Tatra meg valamikor a 1980-as években. Van még a Banán (vagy Teve, ki hogy ismeri), az is az 1970-es és 1980-as években készült, kényelmetlen is a magas padlója, de azok ahogy én hallom sosem fognak kipusztulni, bár a nagyjavításuk valami isszonyú drága pletykák alapján. Szóval, rendelni kellett, már csak az alacsony padlós jöhet szóba, jó hogy lehívták ezeket a villamosokat, majd akkor félreáll pár tucat amiíg elkészül nekik az infrastruktúra.
A BKV a Szabadság híd problémáját, a peronok problémáját, a pálya egyéb problémáit már 2013-ban jelezte, az készültek is tanulmánytervek az átépítésekre, aztán le lettek állítva a projektek még Tarlós által, de a BKV azóta is folyamatosan jelzi a problémát. Nem 2022-benszóltak elöszőr-
Ezekben az új példányokban legalább olyan lesz a légkondi ami nem kapcsol le 35 fok környékén, ami nem hátrány! (mert ha leáll a légkondi akkor ki kell állni a forgalomból a járműnek, és a BKV egyelőre nem tudja kifizetni a már átvett villamosok légkondijának átalakítását hogy jobban bírja.
A BKK/BKV még mindig a jobban müködő közszolgáltatás itthon, de lassan ha nem kap pénzt a város ezek is kifinganak, és egyelőre nincsen fény az alagút végén.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 694
16 819
113
Így is külsős cégektől bérli a buszok 2/3-át sofőröstől a hm...
Csodálatos.
Tehát 300 busza van összesen a HM-nek, béreltekkel együtt?
Van ennyi busza a Flixbusnak például?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 179
141 506
113
Csodálatos.
Tehát 300 busza van összesen a HM-nek, béreltekkel együtt?
Van ennyi busza a Flixbusnak például?
fogalmam sincs mennyi busza van a flixibusnak.
De pl a városközi munkásbuszaink bérlemények.
A fő probléma a sofőrhiány, mert a sofőrbéreink teljesen versenyképtelenek..
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 314
38 819
113

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 694
16 819
113
fogalmam sincs mennyi busza van a flixibusnak.
De pl a városközi munkásbuszaink bérlemények.
A fő probléma a sofőrhiány, mert a sofőrbéreink teljesen versenyképtelenek..
Ha a "sofőrjeink" bérét versenyképesre emelnék, akkor az több vagy kevesebbe kerülne, mint amikor bérlik a buszokat és a sofőröket?
Arról nem is beszélve, hogy a beszerzett buszok is pénzbe kerültek, a beleölt pénznek pedig alternatív költsége van, kamatnak nevezik. gondolom állnak a garázsban (és ez a jobbik eset, ha éppen nem a szabadtéren rohadnak).
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 179
141 506
113
Ha a "sofőrjeink" bérét versenyképesre emelnék, akkor az több vagy kevesebbe kerülne, mint amikor bérlik a buszokat és a sofőröket?
Arról nem is beszélve, hogy a beszerzett buszok is pénzbe kerültek, a beleölt pénznek pedig alternatív költsége van, kamatnak nevezik. gondolom állnak a garázsban (és ez a jobbik eset, ha éppen nem a szabadtéren rohadnak).
Használva vannak, de közel sincs elég busz saját tulajdonban, hogy az igényeket kielégítse. (az nem amortizációs költség amire te gondolsz?)

Sokkal olcsóbb lenne a buszvezető fizetést emelni, abban biztoslehetsz, de akkor a havercégek hogy jutnak pénzhez? :D
Ne gondold hogy nincs megmondva a Honvédségnek, hogy kivel és mennyiért szerződsz...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 657
11 914
113
Használva vannak, de közel sincs elég busz saját tulajdonban, hogy az igényeket kielégítse. (az nem amortizációs költség amire te gondolsz?)

Sokkal olcsóbb lenne a buszvezető fizetést emelni, abban biztoslehetsz, de akkor a havercégek hogy jutnak pénzhez? :D
Ne gondold hogy nincs megmondva a Honvédségnek, hogy kivel és mennyiért szerződsz...
Az nem lehet, olyan csak Bindzsisztánban van!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 172
90 522
113
Jönnek az új CAF villamosok, de nem férnek fel a hídra és a rakparti viaduktra.

50 milliárd forintért kapott 51 új villamost a BKV, de ahhoz, hogy megfelelően közlekedni tudjanak, a pályafejlesztésekre kellene még 30 milliárd. Ami nincs.

- Gratulálok annak a személynek aki megrendelte ezt a CAF villamost. A cikket elolvasva az egyszerű kis ember eszem elszállt.

- De ahhoz, hogy ezt a mennyiségű villamost zökkenőmentesen fogadni tudja, a BKV-nak már rég fel kellett volna újítania a ferencvárosi kocsiszínt, valamint két másik remízen is fejleszteni kellene: vágányokat, kitérőket, karbantartó csarnokokat kell építeni és rendbe hozni. Ahhoz pedig, hogy a régi villamosoknál szélesebb új CAF villamosok új vonalakon tudjanak megjelenni, át kell építeni a vágányhálózatot, meg kell erősíteni az áramellátást, fejleszteni a jelzőberendezéseket, megemelni és akadálymentesíteni a peronokat. Ezt a BKV már 2022-ben jelezte is.

- Arról nem is beszélve hogy nincs hol tárolni, műszakilag ellenőrizni, később javítani ezeket a villamosokat. Fel kell hozzá újítani a műhelyeket, tároló csarnokokat.
- A villamos szélessége miatt fel kell újítani a híd felületét is, mivel két villamos nem fér el egymás mellet, Szuper! A hídfelhajtónál leér a villamos eleje, dúrja az aszfaltot. Új hídfelhajtót kell építeni! Szuper!

- Az új villamost beállítjuk a garázsba s tátott szájjal gyönyörködünk benne, mivel pénzt azt nem kap a főváros!
Olcsó húsnak mindig híg a leve! Ám a rendelő jó pénz húzott rajta, (gondolom).

- Kormányunk nem azzal törődik hogy fejlődjön az ország, hanem hogy ha nem azt csinálod amit én akarok akkor nem osztok pénz!
Ezért tartunk ott ahol tartunk! A sötét középkor kastélyos uram bátyám kivagyok-mivagyok földműves korszakában a 21. század idejében.

"A Telex ma részletes cikkben számol be az újabb 51 darab CAF-villamos Budapestre érkezésének nehézségeiről, miután hétfőn részletesen tárgyalta a témát a szakbizottságunk.

Szeretném, ha nem maradna félreértés ezügyben senkiben: nem arról van szó, hogy a BKK szakemberei ne tudták volna, mekkora villamost rendelnek, és most lepődtek meg. Nem, a magyarázat prózaibb: a jogállami viták miatt a szükséges beruházásokhoz a forrást nem kapta meg Magyarország, így Budapest sem.

A CAF-villamosokra a nagy keretszerződést még 2014-ben a BKK vezetőjeként én kötöttem meg - ez az 51 db villamos még mindig ebből a szerződésből érkezik.

Az első perctől tudtuk, hogy az új alacsonypadlós villamosokhoz más infrastruktúra kell. Akkoriban erre a BKK meg is kapta az uniós forrást, így építettük teljesen újjá a Budafok kocsiszínt, alakítottuk át Szávát, emeltük meg a peronokat az 1-es, a 3-as villamos vonalán, a Budai Fonódó vonalán, építettük át (némi vita után egy sávosra a szélesebb peronok miatt) a Bartók Béla út belső szakaszát.

Mindenki tudta azóta is, hogy ha minden opciót lehívunk, és további új villamosok jönnek, ami elemi érdeke a városnak, akkor jelentős beruházások kellenek az új villamosokhoz. Hiszen az alacsonypadlós villamosnak nem a padló alatt vannak a főbb berendezései, mint a régieknek, hanem a tetején, ezért teljesen más kocsiszíni környezet kell hozzá. Továbbá az alacsonypadlós villamosokhoz szabványos peronmagasság kell, hogy tényleg szintben lehessen beszállni, ami számos vonalon alapból nincs meg.

És persze ezek a villamosok tágasabbak, tehát szélesebbek, mint a legrégebbi Ganzok, ezért néhány vonalon (a 2-es vonalán és a Szabadság hídon) nem férnek el. Ez sem újdonság: a budai rakparti vonalon sem fértek el a Lánchíd budai hídfője alatti alagútban, azt anno emiatt építettük át.

Ahogy a bizottsági ülésen elhangzott, a most érkező 51 db CAF-villamoshoz is számos ilyen beruházás kellene. Ezekkel a BKK tervezett is, szerepeltek a Helyreállítási Alap uniós forrástervében - amit aztán a jogállamisági viták miatt Magyarország nem kapott meg. Hosszas vita után az 51 db villamost egy nemrégiben hozott kormánydöntéssel egy másik alapból a Kormány végül kifizeti uniós pénzből, de a kapcsolódó beruházások a levegőben maradtak, nincs rájuk forrás - illetve, ami van, azt az Európai Bizottság befagyasztotta.

Így aztán most nem tudni, honnan lesz pénz a tervezett 32 milliárdos csomagra, amiből a két legnagyobb tétel Ferencváros kocsiszín újjáépítése és a 2-es villamos vonalának alkalmassá tétele lenne. Ha ennyi uniós pénz nem is jön, legalább 6-7 milliárd kéne a kocsiszínek alkalmassá tételére - akkor a CAF-ok új vonalakra már nem mennek, csak oda, ahová ma is. Ha ez sincs, akkor jön a 340 milliós válságterv, ennek a finanszírozásáról döntött is a bizottság a javaslatomra fővárosi saját forrásból. Ez arról szól, hogy ha további kocsiszínek nem lesznek átalakítva, akkor legalább a legminimálisabb beavatkozásokat végezzük el az új villamosok fogadására - ez max. 2-3 évig jelent átmeneti és rossz megoldást, hosszabb kocsiszíni meneteket, észszerűtlen üzemeltetést, de legalább működő új villamosokat.

Ezügyben a Fővárosnak nincs más út, csak előre. Minden tendert feltételesen kiír a BKK, minden munkát előkészít, és reméljük, előbb-utóbb a szükséges uniós forrást megkapjuk. Mert csak ez a racionális kiút ebből a helyzetből. Budapesten nem fog múlni, hogy az új villamosok megfelelő infrastruktúrán közlekedjenek, ez biztos.

(Fotó: Vörös Attila, a Szabadság hídon a CAF tesztjéről, amiből kiderült, amit mindenki előre is sejtett, hogy a hídon sem tud közlekedni jelentős átépítés nélkül az új villamos)."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 661
18 850
113
Néhány kapcsolódó korábbi hír a telex legújabb vitézyhez dörgölődző cikkéhez, annak teljesebb a kontextusba helyezéshez.

"A Telex ma részletes cikkben számol be az újabb 51 darab CAF-villamos Budapestre érkezésének nehézségeiről, miután hétfőn részletesen tárgyalta a témát a szakbizottságunk.

Szeretném, ha nem maradna félreértés ezügyben senkiben: nem arról van szó, hogy a BKK szakemberei ne tudták volna, mekkora villamost rendelnek, és most lepődtek meg. Nem, a magyarázat prózaibb: a jogállami viták miatt a szükséges beruházásokhoz a forrást nem kapta meg Magyarország, így Budapest sem.

A CAF-villamosokra a nagy keretszerződést még 2014-ben a BKK vezetőjeként én kötöttem meg - ez az 51 db villamos még mindig ebből a szerződésből érkezik. ….Mindenki tudta azóta is, hogy ha minden opciót lehívunk, és további új villamosok jönnek, ami elemi érdeke a városnak, akkor jelentős beruházások kellenek az új villamosokhoz. Hiszen az alacsonypadlós villamosnak nem a padló alatt vannak a főbb berendezései, mint a régieknek, hanem a tetején, ezért teljesen más kocsiszíni környezet kell hozzá. Továbbá az alacsonypadlós villamosokhoz szabványos peronmagasság kell, hogy tényleg szintben lehessen beszállni, ami számos vonalon alapból nincs meg.

Fél évvel korrábban úgy tűnik mégsem tudta:


Egy hasonló, ezzel összefüggő előterjesztést nyújtott be Vitézy Dávid is. A vita szerinte arról szól, hogy arról beszéljenek, ki fejleszti ezt a várost, ki dönti el, hogy hol és mi épülhet. A Podmaniczky Mozgalom álláspontja ebben világos, „a döntés joga nem arab befektetőké, nem az Abu-Dzabi sejké, még csak nem is Lázár Jánosé, hanem a budapestieké”. Ezért támogatják az elővásárlási jog gyakorlását.


2025. január 16-án aztán a magyar állam aláírta az adásvételi szerződést Mohamed Alabbar emirátusi ingatlanfejlesztő Eagle Hills nevű cégével. A közleményükből kiderült többek között, hogy az állam egy nem túl magas összegért, 50,9 milliárd forintért, azaz 59.286 Ft/négyzetméter áron adta el a volt rendező-pályaudvar 850 ezer négyzetméteres területét, ..

….A Miniszterelnökséget vezető miniszter bejelentette, a kormány tudomásul veszi, hogy a főváros megveszi Rákosrendezőt. A területtel kapcsolatos kötelezettségek és a fejlesztési lehetőség is a fővárost illeti meg….

-.-Mint kiderült, arra is kötelezettséget vállaltak, hogy 25 milliárdért megtisztítják a területet. “Mostantól ezek a kötelezettségek a fővárost terhelik – ahogy természetesen a fejlesztési lehetőség is a fővárost illeti meg”


Így aztán most nem tudni, honnan lesz pénz a tervezett 32 milliárdos csomagra, amiből a két legnagyobb tétel Ferencváros kocsiszín újjáépítése és a 2-es villamos vonalának alkalmassá tétele lenne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 172
90 522
113
Néhány kapcsolódó korábbi hír a telex legújabb vitézyhez dörgölődző cikkéhez, annak teljesebb a kontextusba helyezéshez.



Fél évvel korrábban úgy tűnik mégsem tudta:


Egy hasonló, ezzel összefüggő előterjesztést nyújtott be Vitézy Dávid is. A vita szerinte arról szól, hogy arról beszéljenek, ki fejleszti ezt a várost, ki dönti el, hogy hol és mi épülhet. A Podmaniczky Mozgalom álláspontja ebben világos, „a döntés joga nem arab befektetőké, nem az Abu-Dzabi sejké, még csak nem is Lázár Jánosé, hanem a budapestieké”. Ezért támogatják az elővásárlási jog gyakorlását.


2025. január 16-án aztán a magyar állam aláírta az adásvételi szerződést Mohamed Alabbar emirátusi ingatlanfejlesztő Eagle Hills nevű cégével. A közleményükből kiderült többek között, hogy az állam egy nem túl magas összegért, 50,9 milliárd forintért, azaz 59.286 Ft/négyzetméter áron adta el a volt rendező-pályaudvar 850 ezer négyzetméteres területét, ..

….A Miniszterelnökséget vezető miniszter bejelentette, a kormány tudomásul veszi, hogy a főváros megveszi Rákosrendezőt. A területtel kapcsolatos kötelezettségek és a fejlesztési lehetőség is a fővárost illeti meg….

-.-Mint kiderült, arra is kötelezettséget vállaltak, hogy 25 milliárdért megtisztítják a területet. “Mostantól ezek a kötelezettségek a fővárost terhelik – ahogy természetesen a fejlesztési lehetőség is a fővárost illeti meg”

Ha Fővárosi Törvényszék jogerős döntése szerint az Államkincstár által jogellenesen elvont milliárdokat majd visszakapja a főváros, akkor lehet hogy mégis lesz ezekre is pénz?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 661
18 850
113
Ha Fővárosi Törvényszék jogerős döntése szerint az Államkincstár által jogellenesen elvont milliárdokat majd visszakapja a főváros, akkor lehet hogy mégis lesz ezekre is pénz?

Nem jogellenesen vonták el, hiszen a törvényszék alkalmazza a jogszabályt, nem felülírja, vagy alkotja. Az adóterhet pedig jogszabály írja elő, be kell fizetni. Azon lehet vitatkozni, hogy fair-e ez az adóteher vagy sem, de azon nem, hogy mindaddig amíg jogszabály előírja, jogosan jár és beszedhető, az államkincstárnak pedig nem csak jogköre, kötelezettsége is van a beszedésre.

Be is szedték (végrehajtási kényszerrel inkasszálták).

A törvényszék ezt az inkasszót szüntette meg (a végrehajtási kényszert tette parkolópályára, augusztusig), hiszen erre lehetősége van, hiszen nagyobb érdek működik a csőd szélén táncoló város működtetéshez, minthogy az állam a neki jogos követelését most azonnal megkapja. De attól a követelés még létezik, azt nem írhatja felül a bíró, és előbb-utóbb behajtható.

Magyarán a likviditási probléma ezzel nem szűnt meg, csak ezek ütemezése: több követelés van, mint forrás. Klasszikus fizetésképtelenségi halyzet - ki kell fizetni a vételárat, be kell fizetni az adót, működtetni kell a - szintén törvény által előírt - önkormányzati feladatot közszolgáltatásokat, fizetni kell az alkalmazottakat stb. stb.

Persze megteheti a főváros, hogy egyiket vagy másikat fizeti ki, a többi hitelező meg hoppon marad... aztán majd behajtja rajta.

Azon persze el lehet gondolkodni, hogy mennyire felelős gazdálkodás az, amikor tudom hogy jön a CAF villamos, záros határidőn kell neki a remíz, át kell építeni a vonalakat, megállókat, közben kilóg a seggem a gatyámból, de azért 50 milliárdos vételi ajánlatot teszek olyanra, amit nem fogok tudni kifizetni. Hangosan támogatom azt a javaslatot, aztán hat hónappal később mintha ott se lettem volna a döntésnél és nem támogattam volna izomból verem az asztalt a sajtóban, hogy én ugyan mindig is tudtam hogy másra kell a pénz, csak hát a pillanatnyi politikai haszonszerzés felülírta a közérdeket.

Másrészről lehetne az önkormányzat számláján a világ összes pénze holnap, de attól még nem lesz záros időn belül remíz a CAF-nak, mert azt rég meg kell(et volna) valósítani, megrendelni, kivitelezni. Nem most, nem hat hónapja, jóval előtte, nem másra mutogatva. Ha most megtennék ezt (ki tudja miből kifizetve, mert a pénz a szeméttelepre ment), akkor is sok idő mire elkészül.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 172
90 522
113
Nem jogellenesen vonták el, hiszen a törvényszék alkalmazza a jogszabályt, nem felülírja, vagy alkotja. Az adóterhet pedig jogszabály írja elő, be kell fizetni. Azon lehet vitatkozni, hogy fair-e ez az adóteher vagy sem, de azon nem, hogy mindaddig amíg jogszabály előírja, jogosan jár és beszedhető, az államkincstárnak pedig nem csak jogköre, kötelezettsége is van a beszedésre.

Be is szedték (végrehajtási kényszerrel inkasszálták).

A törvényszék ezt az inkasszót szüntette meg (a végrehajtási kényszert tette parkolópályára, augusztusig), hiszen erre lehetősége van, hiszen nagyobb érdek működik a csőd szélén táncoló város működtetéshez, minthogy az állam a neki jogos követelését most azonnal megkapja. De attól a követelés még létezik, azt nem írhatja felül a bíró, és előbb-utóbb behajtható.

Magyarán a likviditási probléma ezzel nem szűnt meg, csak ezek ütemezése: több követelés van, mint forrás. Klasszikus fizetésképtelenségi halyzet - ki kell fizetni a vételárat, be kell fizetni az adót, működtetni kell a - szintén törvény által előírt - önkormányzati feladatot közszolgáltatásokat, fizetni kell az alkalmazottakat stb. stb.

Persze megteheti a főváros, hogy egyiket vagy másikat fizeti ki, a többi hitelező meg hoppon marad... aztán majd behajtja rajta.

Azon persze el lehet gondolkodni, hogy mennyire felelős gazdálkodás az, amikor tudom hogy jön a CAF villamos, záros határidőn kell neki a remíz, át kell építeni a vonalakat, megállókat, közben kilóg a seggem a gatyámból, de azért 50 milliárdos vételi ajánlatot teszek olyanra, amit nem fogok tudni kifizetni. Hangosan támogatom azt a javaslatot, aztán hat hónappal később mintha ott se lettem volna a döntésnél és nem támogattam volna izomból verem az asztalt a sajtóban, hogy én ugyan mindig is tudtam hogy másra kell a pénz, csak hát a pillanatnyi politikai haszonszerzés felülírta a közérdeket.

Másrészről lehetne az önkormányzat számláján a világ összes pénze holnap, de attól még nem lesz záros időn belül remíz a CAF-nak, mert azt rég meg kell(et volna) valósítani, megrendelni, kivitelezni. Nem most, nem hat hónapja, jóval előtte, nem másra mutogatva. Ha most megtennék ezt (ki tudja miből kifizetve, mert a pénz a szeméttelepre ment), akkor is sok idő mire elkészül.
Én a januári döntésre gondoltam, ott valami 2023-as és 2024-es pénzekről volt szó hogy az jár majd vissza a kamatokkal együtt (kb. 30+40 milliárd), nem a 2025-ös 10 milliárdra.

Az EU-s pénz részét még el tudod magyarázni? Ha jól értem, akkor ez a pénz volt rá eredetileg betervezve, csak nem jött ezért évekig nem csináltak semmit, csak várták a pénzt.

"Ahogy a bizottsági ülésen elhangzott, a most érkező 51 db CAF-villamoshoz is számos ilyen beruházás kellene. Ezekkel a BKK tervezett is, szerepeltek a Helyreállítási Alap uniós forrástervében - amit aztán a jogállamisági viták miatt Magyarország nem kapott meg. Hosszas vita után az 51 db villamost egy nemrégiben hozott kormánydöntéssel egy másik alapból a Kormány végül kifizeti uniós pénzből, de a kapcsolódó beruházások a levegőben maradtak, nincs rájuk forrás - illetve, ami van, azt az Európai Bizottság befagyasztotta."