Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 795
2 670
113
Új Lada Niva Travel , új 1,8l -as motor..stb.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 177
90 547
113
Üzembe helyezték a forgalom valós idejű érzékelését biztosító rendszert az M1-M7 autópálya közös szakaszán.

A Magyar Közút és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) együttműködésében megvalósuló Eureka Central System projekt zárásáról a BME közleménye számolt be.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 990
66 382
113
A német vasútnál (DB) a távolsági vonatok 57,1%-a volt pontos, azaz érkezett meg max 6 perc eltéréssel a menetrendhez képest juniusban. 42,9 % 6 percnél nagyobb eltéréssel járt a menetrendhez képest.
(tichy. de)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 163
5 014
113
A német vasútnál (DB) a távolsági vonatok 57,1%-a volt pontos, azaz érkezett meg max 6 perc eltéréssel a menetrendhez képest juniusban. 42,9 % 6 percnél nagyobb eltéréssel járt a menetrendhez képest.
(tichy. de)
És ettől a máv jobb lett? Tudod a világ nagy részén kinövik az én apukám olyan erős atitűdöt ovoda végére
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
576
1 501
93
A német vasútnál (DB) a távolsági vonatok 57,1%-a volt pontos, azaz érkezett meg max 6 perc eltéréssel a menetrendhez képest juniusban. 42,9 % 6 percnél nagyobb eltéréssel járt a menetrendhez képest.
(tichy. de)
Arról tudni, hogy a DB szolgáltatása miért romlik ennyire? Ott sincs pénz üzemben- és karbantartásra?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 990
66 382
113
Arról tudni, hogy a DB szolgáltatása miért romlik ennyire? Ott sincs pénz üzemben- és karbantartásra?
Az okokról könyvet lehetne irni, de röviden: a DB privatizâciójâval kapcsolatos politikai összevisszaság és szinte folyamatos átszervezések .1994 azt döntötte a német parlament, hogy a DB- t részvénytársasággá kell alakitani, hogy növeljék a hatékonyságát és a versenyképessègét. De csak 2000-ben lett Rt belöle. 2008-re tervezték a tözsdére vitelt, de lemondták és 2013 ben a DB állami tulajdonba került. Aztán szetválasztották az infrastruktúrát, a regionális és a távolsági közlekedést, a személy és teherforgalmat. Egyben bevezették, hogy privát vállalatok is használhatják a hálózatot.
A privatizáció elökészitésére annak idején bezártak sok veszteséges mellékvonalat, szemlyzetet leépitették, az állam átvállalta a DB 66mrd DM adósságát. A privatizáció lemondâsa miatt elmaradt a remélt bevétel, amit nem pótolt az állam azóta, igy a vasút adóssága folyamatosan nö. Mint állami vállalat, a DB-re a politikának is nagy befolyâsa van.
Ezt a lemaradâst igyekeznek behozni, de ez évtizedekig fog tartani, ha egyáltalán lehetséges a vegyes használatú sinhálózat és a nagyobb beruházâsok tipikusan a német körülményekre visszavezethetö lassúsága miatt.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 931
41 428
113
Nos, itt olvasva a sokszor #szaramagyarvasútvolán hozzászólásokat, kényteln vagyok megvédeni őket a saját tapasztalataim alapján. Röviden...20 fős csoporttal utaztunk az ország közepéből, az ország keleti csücskébe, nem titok, Tokaj IC...Mivel nagyobb számmal utaztunk, ezért mind a MÁV felé és a Volán felé is jeleztük utazásunkat. Igen, viszonylag szoros átszállási idővel számolva a két szolgáltató járatai között.
Nos, ez úgy nézett ki, hogy MÁV-BKK-MÁV-Volánbusz, a hibalehetőségek adottak...Nyillván csoportos jegyet vettünk, így az ICn egy csukorékban ülhettünk (gyerek csoportot kísértünk). A Volánra váltáskor a csoportunkat látva a buszpályaudvaron, odasétált hozzánk két Volános, akik szóltak, hogy a menetrendszerint közlekedő Volánbusz járat mögé be fog állni egy különbusz csak nekünk, ami ugyan egy időben indul a járattal, de közvetlenül oda szállít minket, ahova szerettünk volna utazni, így a menetrend szerinti 2-2:30 órás út 1:30 percre rövidült, ami egy gyerekcsoportnál nem lényegtelen.
Visszafelé ugyan ez volt a metódus, eljött értünk a különbusz, bár ott volt némi kavarodás, mert máshol vártuk, de a vezető hívott minket és a késésünk ellenére elértük visszafelé a Tokaj ICt...nem ecsetelném, hogy milyen procedúra lett volna, ha lekéssük azt a vonatot, amire a helyjegyünk szól (600.-x20)+szülők. Ezúton is köszönöm a MÁV és a Volánbusz segítőkész hozzáállását.
Nyilván mindez azért történhetett így, mert itt a fórumon is közismert, hogy #orbánszoponc ; #nersevik ; #putlerbérenc ; #iránnyaloc stb. vagyok, gondolom az AVH (alkotmányvédelmihivatal) leszólt az illetékes vezetőknek, hogy: "Kim Philby országlást tart ürgebőrbebújtatva, gyerekpajzs mögé rejtőzve, ha hibáztok, Lézerjani kitépi az összes szíveteket...
Ennyit szerettem volna hozzátenni...

ui.: aki utazik, az számoljon mindig azzal a lehetőséggel, hogy az átszállások számának és szolgáltatóváltásnak a hatása markánsan megnöveli a hibalehetőségek esélyét, aki ezt nem látja be, menjen gyalog-kerékpár-gépkocsi segedelmével....
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 089
2 285
113
A Máv-nál azt hiszem, hogy 27% körül volt amíg Lázár nem tüntette el a késési adatokat.
Hát igen, a késés mindig is felháborodásokat okoz! Na de miért késnek a vonatok, ezt senki nem nézi meg, s nem gyűjti össze.
- Most jelen pillanatban hőség van, így a pálya sin-hálózata tágul. Ezért a beépített sin-elemek tágulnak, feszülnek, ezért igyekeznek vetemedni. (Itt mutatott valaki rá már példát is. Ezért a MÁV folyamatosan méri a sin hőmérsékletét s bizonyos hőmérséklet felett a vonat sebességét alapból leveszik! A balesetek elkerülése véget.
- Télen az előző fordítottja játszódik le, azaz összehúzódik a síszál, a pálya hossza csökken feszül.
Ekkor sin-szakadás (síntörés) következik be, ami megint lelassítja a pálya használatát.
- A felső-vezeték: használata villamosított pályán ugye nagyon jó mivel gazdaságos a használata, ám ennek is van buktatója! Szélviharok igen csak megtudják cibálni a felső-vezetéket sőt el is tépi azt ha a körülmények azt lehetővé teszik. Igen van minden vonalon felső-vezetékes javító készenlét erre a feladatra. Ám nekik is oda kell érni. Ameddig rendbe nem hozzák a felső-vezetéket addig nincs áram a vonalon, mivel lekapcsolták a balesetek elkerülése véget! A felső-vezeték feszültsége nem játék!!! 25000V 1m-ről is átüt mint a gázgyújtó!!!!
- Jön ősszel az esőzéses időjárás a pályák megsüllyednek, a rajtuk áthaladó kerekek s a talpfák felülete szivattyúhatást gyakorol s tovább rontja a felépítmény állagát. Igen erre is van a vasútnak javító csapata a pályafenntartási csoport. Na itt kezdődnek a problémák! Mivel minden fővonalra kellene egy-egy géplánc amivel rendbe tudnák hozni a pálya állapotát. Hiába készítettünk 160as pályát egyszer, ha azt nem tartjuk rendben, az csak az idő múlásával csak romlik. A fent leírtak miatt.
- Ha a pálya is jó s felső-vezeték is rendben, akkor még ott vannak a vontató gépek! A vontató gépek állapota az idejüktől, típusoktól nagyon is függnek. Pont úgy mint itt olvasható a gépjárműveknél is.
Mivel ezeket a gépeket személyvonatra s tehervonatra is használja a MÁV azért hogy jobb legyen a kihasználtságuk így nem igen állnak! Úgynevezett futási teljesítményüket is figyelik. Természetesen közbeiktatva a karbantartási időket s opciókat.
- Na de ha a gép is rendben, még ott van az állomási váltók s forgalmi berendezések is. Az állomási váltók éppen úgy mint a pálya az időjárási körülményektől függően deformálódnak, tágulnak (vetemednek) be kell szabályozni a megfelelő működéshez. Mivel a számítógép hiába vezérli a 100m-re lévő váltót ha az a deformálódás hatására a végállás kapcsoló nem jelez vissza hogy átállt!
Akkor jön a forgalmász részéről az újratervezés fogalma! Vagy a séta a váltóhoz! :rolleyes: Mivel váltókezelő úr már egyre kevesebb!
No hát ha még az állomás is rendben van ott vannak az állomások közötti sorompók! Hülye Karcsi részegen nekiment s letörte a félsorompó rudat, mivel nehogy már akadályozza őt a közlekedésben! Meg a kerékpáros Jóskapista abban kapaszkodik nehogy lekeljen szállni a kerékpárról! Ott rángatja mivel az egyensúly érzéke nem működik éppen! Azt a barom tanyasi bunkó nem tudja hogy a végállása kapcsolja a forgalmi iroda berendezését, ami összeköttetésbe van a pálya berendezéseivel s megállítja a közlekedő vonatott. (Szuper tahó) Az apja meg káromkodik mint a kocsis fent a vonaton, (szidja a vasutat) mert megint megállt ez a tetves vonat a nyílt pályán s nem éri el a csatlakozását!
Vagy hülye gyerek kirakja a szétéget szenes-kályhát hogy milyen nagyot fog az majd pukkanni a vonat elején! Van rengeteg barom a pályák mellet. Könyvet lehetne írni ezekről az eseményekről.

A vonat kiindulási helye s a végállomás között 230-250km is lehet, az ország elég sűrűn lakott, így az állomások, megállóhelyek egymástól 5-10km távolságra helyezkednek el. Kilehet számolni a lehetséges meghibásodási lehetőségeket, ami nem kis szám lesz, hogy a meghirdetett időben pontosan megérkezzen a vonat. Ugyanakkor azt is kilehet számolni hogy mennyi vasutas dolgozónak a jó munkavégzése kell ahhoz hogy pontos legyen a vonat! A két keze biztos nem lesz elég a személynek.

Megkérdezem akkor hogy Lázár úrnak vajon milyen fogalma is van ezekről a műszaki dolgokról az ő jogi diplomájával? Mikor elmondják neki a problémákat? Azt fogja mondani, zárjátok be a vonalat s nincs vele gond! Ennyi a hozzászólása odafenn!

Na de ha a Dunáról levágom a mellékágakat, akkor csak egy patak marad s folyik a Fekete tengerbe!

Bocsánat hogy egy kicsit hosszú lettem.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 315
38 821
113
Hát igen, a késés mindig is felháborodásokat okoz! Na de miért késnek a vonatok, ezt senki nem nézi meg, s nem gyűjti össze.
- Most jelen pillanatban hőség van, így a pálya sin-hálózata tágul. Ezért a beépített sin-elemek tágulnak, feszülnek, ezért igyekeznek vetemedni. (Itt mutatott valaki rá már példát is. Ezért a MÁV folyamatosan méri a sin hőmérsékletét s bizonyos hőmérséklet felett a vonat sebességét alapból leveszik! A balesetek elkerülése véget.
- Télen az előző fordítottja játszódik le, azaz összehúzódik a síszál, a pálya hossza csökken feszül.
Ekkor sin-szakadás (síntörés) következik be, ami megint lelassítja a pálya használatát.
- A felső-vezeték: használata villamosított pályán ugye nagyon jó mivel gazdaságos a használata, ám ennek is van buktatója! Szélviharok igen csak megtudják cibálni a felső-vezetéket sőt el is tépi azt ha a körülmények azt lehetővé teszik. Igen van minden vonalon felső-vezetékes javító készenlét erre a feladatra. Ám nekik is oda kell érni. Ameddig rendbe nem hozzák a felső-vezetéket addig nincs áram a vonalon, mivel lekapcsolták a balesetek elkerülése véget! A felső-vezeték feszültsége nem játék!!! 25000V 1m-ről is átüt mint a gázgyújtó!!!!
- Jön ősszel az esőzéses időjárás a pályák megsüllyednek, a rajtuk áthaladó kerekek s a talpfák felülete szivattyúhatást gyakorol s tovább rontja a felépítmény állagát. Igen erre is van a vasútnak javító csapata a pályafenntartási csoport. Na itt kezdődnek a problémák! Mivel minden fővonalra kellene egy-egy géplánc amivel rendbe tudnák hozni a pálya állapotát. Hiába készítettünk 160as pályát egyszer, ha azt nem tartjuk rendben, az csak az idő múlásával csak romlik. A fent leírtak miatt.
- Ha a pálya is jó s felső-vezeték is rendben, akkor még ott vannak a vontató gépek! A vontató gépek állapota az idejüktől, típusoktól nagyon is függnek. Pont úgy mint itt olvasható a gépjárműveknél is.
Mivel ezeket a gépeket személyvonatra s tehervonatra is használja a MÁV azért hogy jobb legyen a kihasználtságuk így nem igen állnak! Úgynevezett futási teljesítményüket is figyelik. Természetesen közbeiktatva a karbantartási időket s opciókat.
- Na de ha a gép is rendben, még ott van az állomási váltók s forgalmi berendezések is. Az állomási váltók éppen úgy mint a pálya az időjárási körülményektől függően deformálódnak, tágulnak (vetemednek) be kell szabályozni a megfelelő működéshez. Mivel a számítógép hiába vezérli a 100m-re lévő váltót ha az a deformálódás hatására a végállás kapcsoló nem jelez vissza hogy átállt!
Akkor jön a forgalmász részéről az újratervezés fogalma! Vagy a séta a váltóhoz! :rolleyes: Mivel váltókezelő úr már egyre kevesebb!
No hát ha még az állomás is rendben van ott vannak az állomások közötti sorompók! Hülye Karcsi részegen nekiment s letörte a félsorompó rudat, mivel nehogy már akadályozza őt a közlekedésben! Meg a kerékpáros Jóskapista abban kapaszkodik nehogy lekeljen szállni a kerékpárról! Ott rángatja mivel az egyensúly érzéke nem működik éppen! Azt a barom tanyasi bunkó nem tudja hogy a végállása kapcsolja a forgalmi iroda berendezését, ami összeköttetésbe van a pálya berendezéseivel s megállítja a közlekedő vonatott. (Szuper tahó) Az apja meg káromkodik mint a kocsis fent a vonaton, (szidja a vasutat) mert megint megállt ez a tetves vonat a nyílt pályán s nem éri el a csatlakozását!
Vagy hülye gyerek kirakja a szétéget szenes-kályhát hogy milyen nagyot fog az majd pukkanni a vonat elején! Van rengeteg barom a pályák mellet. Könyvet lehetne írni ezekről az eseményekről.

A vonat kiindulási helye s a végállomás között 230-250km is lehet, az ország elég sűrűn lakott, így az állomások, megállóhelyek egymástól 5-10km távolságra helyezkednek el. Kilehet számolni a lehetséges meghibásodási lehetőségeket, ami nem kis szám lesz, hogy a meghirdetett időben pontosan megérkezzen a vonat. Ugyanakkor azt is kilehet számolni hogy mennyi vasutas dolgozónak a jó munkavégzése kell ahhoz hogy pontos legyen a vonat! A két keze biztos nem lesz elég a személynek.

Megkérdezem akkor hogy Lázár úrnak vajon milyen fogalma is van ezekről a műszaki dolgokról az ő jogi diplomájával? Mikor elmondják neki a problémákat? Azt fogja mondani, zárjátok be a vonalat s nincs vele gond! Ennyi a hozzászólása odafenn!

Na de ha a Dunáról levágom a mellékágakat, akkor csak egy patak marad s folyik a Fekete tengerbe!

Bocsánat hogy egy kicsit hosszú lettem.
Nem véletlen született meg az a mondás, hogy a MÁVnak 5 ellensége van: a 4 évszak meg az utasok :rolleyes::D
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 089
2 285
113
Nem véletlen született meg az a mondás, hogy a MÁVnak 5 ellensége van: a 4 évszak meg az utasok :rolleyes::D
- Ez is igaz, csakhogy aki érti a miérteket az tudja is kezelni a műszaki gondokat s olyan döntéseket hoz azon a magas szinten ami elősegíti a cég fejlődését. Azért hogy az utasok időben céljaikhoz érkezzenek.
Az hogy eltüntetem a NET-ről a késéseket, az nem segíti elő az utasok tájékoztatását az utazásaik mikéntjének a döntésében! Így tovább hergelte az utazó tömeget, pont a kirándulós csúcsban! Ezt neki nagyon jól tudni kellet volna Jogi diplomával! :rolleyes:
- Az hogy a mellékvonalakat bezáratta, pedig az utazó tömegek kizárását vonta maga után! Mikor egy közlekedési vállalatnak az utasok szállítása hozza a pénzt. Természetesen a teherfuvarozáson kívül.
Minél több vonalat zárat be annál veszteségesebb lesz a vasút! Jogi diploma! :rolleyes:

csak az a 20 perces késés volt...
Ha mellékvonalon volt a 20perc akkor a fővonalon lévő vonat már elment mire a mellékvonalon megérkeztél. Az utasaid pedig káromkodtak a csomagjaikat fogva! :mad: A NET-en nem tudtak tájékozódni, hát szidták akit tudtak. Na bravó Lázár!

- Elmondok egy kis történetet: Utazott velem egy 30év körüli férfi, kint hét ágra sütött a nap felhő semmi, 35°C . Felső-vezeték szakadás! Áram nyista, légkondi üzem nyista! A környék puszta sík sarja, víz nyista! Gondoltam ebből nagy botrány lesz! Közben ez a 30 éves kedves utas megkérdezte tőlem kb. meddig fogunk itt állni? Mondtam neki kb. 1-2. órát! S megkérdeztem naivan miért?
Mivel neki repjegye van, s még előtte fel kell mennie Pestre a konzulátusra vízumot kérni! Mondanom se kell kb. o_O így néztem rá s közöltem vele hogy ma nem fog repülni!
Na de akkor is miért nem megy tovább a vonat! :confused: Nem szóltam semmit.

Szóval az a 20perc lehet hogy valakinek nagyon sokba kerül!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 931
41 428
113
Elmondok egy kis történetet: Utazott velem egy 30év körüli férfi, kint hét ágra sütött a nap felhő semmi, 35°C . Felső-vezeték szakadás! Áram nyista, légkondi üzem nyista! A környék puszta sík sarja, víz nyista! Gondoltam ebből nagy botrány lesz! Közben ez a 30 éves kedves utas megkérdezte tőlem kb. meddig fogunk itt állni? Mondtam neki kb. 1-2. órát! S megkérdeztem naivan miért?
Mivel neki repjegye van, s még előtte fel kell mennie Pestre a konzulátusra vízumot kérni! Mondanom se kell kb. o_O így néztem rá s közöltem vele hogy ma nem fog repülni!
Na de akkor is miért nem megy tovább a vonat! :confused: Nem szóltam semmit.

Szóval az a 20perc lehet hogy valakinek nagyon sokba kerül!
Szerintem, ha ennyire kiélezett az időablak, akkor mondjuk én már előző este Pesten lettem volna vízumért...
"Észt nem adhatunk, csak jó tanácsot."
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 179
113
Újabb európai uniós retardáció, avagy a Bild értesülései szerint a Bizottság ismét csak a nyilvánosságot megkerülve olyan szabályozást akar elfogadni, ami 2030-tól kötelezné az autókölcsönzőket, illetve "nagy cégeket" (lízingcégek?), hogy kizárólag elektromos autókat szerezhessenek be. Ez az újautó-piac 60%-át érintené (tavaly 10,6 millió darab) és gyakorlatilag a belső égésű motorok erőltetett és előrehozott tiltását hozná el a hivatalos 2035-ös határidő előtt.

Miközben az autókölcsönzők építik le az elektromos állományt, mert alig használják őket, plusz ha valami, akkor ez fixen taccsra vágja a megmaradt európai autóipart

Olvashatóban
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 184
141 534
113
Nos, itt olvasva a sokszor #szaramagyarvasútvolán hozzászólásokat, kényteln vagyok megvédeni őket a saját tapasztalataim alapján. Röviden...20 fős csoporttal utaztunk az ország közepéből, az ország keleti csücskébe, nem titok, Tokaj IC...Mivel nagyobb számmal utaztunk, ezért mind a MÁV felé és a Volán felé is jeleztük utazásunkat. Igen, viszonylag szoros átszállási idővel számolva a két szolgáltató járatai között.
Nos, ez úgy nézett ki, hogy MÁV-BKK-MÁV-Volánbusz, a hibalehetőségek adottak...Nyillván csoportos jegyet vettünk, így az ICn egy csukorékban ülhettünk (gyerek csoportot kísértünk). A Volánra váltáskor a csoportunkat látva a buszpályaudvaron, odasétált hozzánk két Volános, akik szóltak, hogy a menetrendszerint közlekedő Volánbusz járat mögé be fog állni egy különbusz csak nekünk, ami ugyan egy időben indul a járattal, de közvetlenül oda szállít minket, ahova szerettünk volna utazni, így a menetrend szerinti 2-2:30 órás út 1:30 percre rövidült, ami egy gyerekcsoportnál nem lényegtelen.
Visszafelé ugyan ez volt a metódus, eljött értünk a különbusz, bár ott volt némi kavarodás, mert máshol vártuk, de a vezető hívott minket és a késésünk ellenére elértük visszafelé a Tokaj ICt...nem ecsetelném, hogy milyen procedúra lett volna, ha lekéssük azt a vonatot, amire a helyjegyünk szól (600.-x20)+szülők. Ezúton is köszönöm a MÁV és a Volánbusz segítőkész hozzáállását.
Nyilván mindez azért történhetett így, mert itt a fórumon is közismert, hogy #orbánszoponc ; #nersevik ; #putlerbérenc ; #iránnyaloc stb. vagyok, gondolom az AVH (alkotmányvédelmihivatal) leszólt az illetékes vezetőknek, hogy: "Kim Philby országlást tart ürgebőrbebújtatva, gyerekpajzs mögé rejtőzve, ha hibáztok, Lézerjani kitépi az összes szíveteket...
Ennyit szerettem volna hozzátenni...

ui.: aki utazik, az számoljon mindig azzal a lehetőséggel, hogy az átszállások számának és szolgáltatóváltásnak a hatása markánsan megnöveli a hibalehetőségek esélyét, aki ezt nem látja be, menjen gyalog-kerékpár-gépkocsi segedelmével....
Egyébként nem a cégek hozzállásával van a baj sosem és nem az ott dolgozókéval akik a hátukon viszik az egészet.
A probléma ott van, hogy a hátuk már rojtosra van ostorozva, hogy működjön valami.

És az utóbbi 1 hónapban 2x utaztam vonattal (győr-budapest, fehérvár-budapest vonalon) mindegyik késett 30+ percet (a győri oda is vissza is , a fehérvári csak pest felé) biztosító berendezés hiba miatt.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 931
41 428
113
Egyébként nem a cégek hozzállásával van a baj sosem és nem az ott dolgozókéval akik a hátukon viszik az egészet.
A probléma ott van, hogy a hátuk már rojtosra van ostorozva, hogy működjön valami.

És az utóbbi 1 hónapban 2x utaztam vonattal (győr-budapest, fehérvár-budapest vonalon) mindegyik késett 30+ percet (a győri oda is vissza is , a fehérvári csak pest felé) biztosító berendezés hiba miatt.
A mi esetünkben 5 perc késést jeleztek, de azt mindig behozta a vonat, így mindig mindent elértűnk...
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 184
141 534
113
A mi esetünkben 5 perc késést jeleztek, de azt mindig behozta a vonat, így mindig mindent elértűnk...
Szerencsétek volt.

Az asszony most kezdett az új munkahelyén pestiában. Direkt úgy nézte a vonatot hogy első munkanapján jó korán felérjen 35 perccel kezdés előtt.

Na sikerült olyat nyomni a MÁV-nak hogy 15 percet még késett is..
És még át se kellett szállnia.

(Ez 2 hete)
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 626
18 753
113
Szerencsétek volt.

Az asszony most kezdett az új munkahelyén pestiában. Direkt úgy nézte a vonatot hogy első munkanapján jó korán felérjen 35 perccel kezdés előtt.

Na sikerült olyat nyomni a MÁV-nak hogy 15 percet még késett is..
És még át se kellett szállnia.

(Ez 2 hete)
Ebbol lett elegunk sokaknak en es asszony is ezert rakta le inkabb a jogsit es vett autot…persze sajnos ez nem mindenkinek lehetseges mar olyan kurva draga a jogsi.