Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 676
18 906
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 030
15 253
113
Zách Daniban ezúttal sem csalódtam.
Viszont fejben én is egyszerűsítettem eddig (Ki győz mindig mindig, mindenről árnyaltan gondolkozni!?); a Suzuki benzinmotorjai mind tartósak, problémamentesek, biztos valahogy megoldották a direktbefecskendezős benzinmotorok nyűgjeit is, ha ez már senki másnak nem ment...

...hát nem...

Szóval eljutottunk oda, hogy náluk is kezdik elérni a nagyjából/bűvös 100000 kilométer futásteljesítményt azok az autók is, amik nem autópályáznak és vagy üzemmelegen üzemelnek egész nap, ehelyett naponta kétszer indulnak hidegen, hogy pár kilométer után már le is állítsák őket.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 565
66 931
113
Elképesztő mik vannak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 985
36 675
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 030
15 253
113
Elképesztő mik vannak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Figyelembe véve a közutakon előforduló pick-upok és középmotoros sportkocsik arányát - no és futóműhangolásukat, ez még mindig sokkal értelmezhetőbb és életszerűbb átlagautós szemmel, mint a Forma-1;)

Na jó, az ugrások talán, picit túlzások, de na...

F-1 futamon még nem voltam a Hungaroringen, csak Renault és Ferrari napokon, no meg egy Hungaroring Classicon, amiken is mindenféle korábbi sport és versenyautóikkal köröztek, a Renault napon különböző formula karosszériás futamok is voltak. A Formula Renault 3.5 egész meggyőző volt.

A V10-es éra autói pedig olyan frekvenciákon és fájdalomhatáron túl üvöltöttek, hogy élőben nekem pont elég volt az a pár kör azzal az egy-két autóval...
Hogy én két óra hosszat lessem egy lelátóról, ahogy ezek az"egyforma" autók köröznek...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 725
16 870
113
Zách Daniban ezúttal sem csalódtam.
Viszont fejben én is egyszerűsítettem eddig (Ki győz mindig mindig, mindenről árnyaltan gondolkozni!?); a Suzuki benzinmotorjai mind tartósak, problémamentesek, biztos valahogy megoldották a direktbefecskendezős benzinmotorok nyűgjeit is, ha ez már senki másnak nem ment...

...hát nem...

Szóval eljutottunk oda, hogy náluk is kezdik elérni a nagyjából/bűvös 100000 kilométer futásteljesítményt azok az autók is, amik nem autópályáznak és vagy üzemmelegen üzemelnek egész nap, ehelyett naponta kétszer indulnak hidegen, hogy pár kilométer után már le is állítsák őket.
Konkrétan emlékszem, hogy az első autóm, a Dacia 1310 TX-re 100000 km volt megadva futási élettartamnak.
Milyen sokat fejlődött azóta a világ... :rolleyes:
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
6 742
36 678
113
A menetidőben volt egy hosszabb szünet, szóval a mozdonyvezető behúzta a féket, kiszállt, leült megebédelni. Kicsivel később jött egy utas és megkérdezte a forgalmistát, hogy melyik vonatra kell szállnia.
"Hogyhogy melyikre? Egy vonat áll ott."
"Egy sem áll ott."

Na, itt egy kicsit pánikolni kezdtek. A mozdonyvezető beugrott a kocsijába és elkezdte üldözni a vonatot, a forgalmista meg szólt, h ürítsék ki a szembejövő vonatot, mert az lesz az ütköző.
A mozdonyvezető csak a légféket húzta be, ami egy idő után lassan elenged. Egy óra hosszat bírnia kéne, de hát ezek a vonatok az 50es években készültek. 10km-t gurult a vonat.

https://www.oe24.at/oesterreich/chr...ssen-zug-rollte-10-kilometer-weiter/643109959
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 098
2 300
113
A menetidőben volt egy hosszabb szünet, szóval a mozdonyvezető behúzta a féket, kiszállt, leült megebédelni.
- Igen, az elszabadult vonat megállításának ez a hivatalos módja!

- Ám ha leszállították az utasokat - (helyesen) - akkor lehetett volna annyi logika hogy ellenirányú sebesség felvételével is meglehetne állítani a szembe érkező szerelvényt s akkor talán nem tört volna össze a két gép. Ám természetesen a körülmények s lehetőségek adják a megoldásokat.
- Romániában is volt hasonló esemény, ott csak mozdony szabadult el s a saját gépe gázolta halálra a mozd. vezt. Túl hamar akart felugrani az elszabadult gépre! :rolleyes:
- Pedig mindig mondják oktatásokon, a kéziféket kell kezelni mindig, ugye azt régen tekergetni kellet! :cool:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez tetszett s az előadás módja is! Több mindent megemlített!

A vasúton akadozik a kifizetésekkel Mészáros Lőrinc cége, de autópálya építésre jól bevásárolt.

Többek között 30db billenőplatós teherautókat és aszfaltterítő gépeket vásárolt az M1-es felújítására készülő V-Híd, miközben vasútépítési beruházásokban máig nem fizetett ki több alvállalkozót.

Minek itt kifizetni bárkit is, a munkáért még pénzt is kérnek! :confused: Így járt az egyik jóindulatú honfitárs is, azt gondolta a vasúti munka majd jól fizet. Igen, jól cserbenhagyták, mint itt a cikkben s szaladhatott a pénze után! A nagy pénzeket meg zsebre rakták munka nélkül az illetékesek. Szomorú ez kérem hogy másfele is megmerik tenni ezt a lépést s ellenük nem tudnak, ......... :mad: a hatóságok lépni.
Így van miből a Francia tengerpartról krétára repkedni focimeccsre! Van miből gazdagodni. Így van miből anjukot több milliós ruciban, ékszerekkel szaladgáltatni a tengerparton.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 680
11 980
113
Ritkán talál be ilyen gyorsan az a kritika:
https://www.kozlekedotomeg.hu/vasut/igy-krampacsoltok-ti-kontarmunka-harommilliardert-mav-modra/

https://index.hu/belfold/2025/08/04/mav-vasut-kozlekedes-mozdony-kisiklott/

Valószínűleg aláváltottak, ami valóban emberi hiba, csak modern biztosító berendezésen nehezebben történik meg, itt még Siemens-Halske van beépítve, ismerkedjünk is vele:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Siemens–Halske-biztosítóberendezés
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 034
41 623
113
Panama...az MAGA amerika...vagy most már Kína?
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 924
29 862
113
Knaresborough vasutallomas
GxhRkF3WUAAbEdc
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 030
15 253
113
Konkrétan emlékszem, hogy az első autóm, a Dacia 1310 TX-re 100000 km volt megadva futási élettartamnak.
Milyen sokat fejlődött azóta a világ... :rolleyes:
Azért kétségtelenül van fejlődés:

Olyan szigorú károsanyag kibocsátási normák vannak előírva - ha jól tudom, az erőforrások egész tervezett élettartamára - , ami köszönőviszonyban sincs már az EURO 1-es normával sem, nemhogy a még "őszinte" motorokéval.
Ráadásul ehhez el kellett köszönni a sztöchiometrikus aránytól; szélsőségesen szegény keverékkel kell működni, vissza kellett vezetni a kipufogógázt, direkt befecskendezés, részecskeszűrő stb.

A korabeli tartós, fél- egymillió kilométeres motorokat is csak olyanok tudták megvalósítani, akikben megvolt a hozzáállás, és/vagy olyan motort használtak, amit haszonjárműbe is szereltek...

Szerintem ma sincs ez másként, az európai átlagautós az AI szerint évente úgy 13-16000 kilométert megy.
Ebben az átlagban benne van rengeteg, évente alig 5-10 ezer kilométert teljesítő felhasználó is, meg ugye a sokat futó cégautók.
A keveset használók nagy része így leginkább kb. 15 év után jut el odáig, hogy igazán gond legyen.
Az már nem a gyár gondja. Nem fogják tördelni a kezüket, hogy 10 év pluszos kocsik megkotlanak.
Példát akartok?
Van egy orvos ismerősöm, az adott márka helyi márkaképviselet tulaja gyerekkori jóbarátja.
Tőle vette az akkor új autóját.
Történt, hogy a 11 éves szívómotoros, de már direktbefecskendezős benzinmotorja* 150000 kilométernél beállt, mint a gerely.
*Leírhatom a márkát, típust de felesleges, mert gyakorlatilag az összes ilyen rendszerű motor ebből a korból időzített bomba.

Felújítani még "bróder" alapon is irracionális, keresni kellett hát egy új fűzött blokkot.
A márkakereskedés tulaja tudott nagy nehezen fellelni egyet - az összes kapcsolatát mozgósítva.
Összerakták a régebbi motor perifériáival, majd irtó gyorsan eladták.

A cégeseket meg pár évente lecserélik - leginkább még azelőtt, hogy azok is kiterülnének.
Utána megveszik a magánfelhasználók, s rájuk fog ömleni a fécesz.
Nyilván gyári garancia ezekre már a futásteljesítmény miatt nincs.
Ők is tehetnek egy szívességet a gyárak szemében.
Talán már írtam, hogy kipróbáltam egy céges kombi Focust; kézi váltós, ezres, 125 lovas.
Három éves, 200000 kilométer van benne (Tehát egy átlagos magán új autó vásárlónak még jó is lehetne elvileg a 20 évig). Űzve-hajtva van (Nincs hidegen óvatos indulás, autópályán pisiszünetnél visszahűtés, partokon kímélet). Nem mondom; felnyitott motorháztetőnél ösztönösen odanyúlna az ember, hogy lefogja a motort, mert azt hinni, hogy mindjárt kiugrik a helyéről (Már gyárilag is lágy ezeknek a motorkáknak a tartóbakja.) De menet közben teljesen rendbe van mind zajszintben, mind rezonanciában. A hangtónus meg úgyis ízlés kérdése, de a motorka vitán felül szívósan teszi a dolgát. Még.
Beszélgetve a járó motor felett, csak vonogatta a vállát a"hajtó"; majd a magánvásárló kicserélteti a tartóbakokat, ha akarja...
Mondjuk a váltója már harmadjára ugrott szét.
Lassan lecserélésre kerül az autó, ha valakit érdekel, gondoltam szólok; végül is a váltója új:rolleyes:

Hogy idejutottunk a motorok világában, arról ez esetben talán pont nem a gyárak tehetnek, hanem a drága jó EU.
Ha a gyárakon múlna, akkor akkor az európai márkák még mindig a nyolcvanas évekbeli alapblokkokkal gyártanák az új autóikat.
Emlékeztek, hogy mennyi ideig kitartottak nemhogy a hengerenként két szelepes, de jó pár esetben az OHV blokkok mellett is, amikor a japánok már csak hengerenként négy szelepes (talán volt egy-két háromszelepes is) motorokat gyártottak?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 725
16 870
113
Ezért nem mennek tönkre az utak Kínában:

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 967
21 908
113
Ezért nem mennek tönkre az utak Kínában:

Mit akarsz ezzel mondani? Azért mert a betonvasat ledobják és nem emelik el?
100 évet kibíró utak amik még nincsenek 100 évesek? Mint a németek ezer éves birodalma?
Ezek a beton utak látszólag igen tartósak, de ugyanúgy elhasználódnak, kátyúsodnak karbantartás nélkül. Javaslom autózgass Erdélyben ilyen karbantartatlan beton utakon. Légifotón örök élet, de rajta hajtva azért keréktörő tud lenni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 680
11 980
113
Mit akarsz ezzel mondani? Azért mert a betonvasat ledobják és nem emelik el?
100 évet kibíró utak amik még nincsenek 100 évesek? Mint a németek ezer éves birodalma?
Ezek a beton utak látszólag igen tartósak, de ugyanúgy elhasználódnak, kátyúsodnak karbantartás nélkül. Javaslom autózgass Erdélyben ilyen karbantartatlan beton utakon. Légifotón örök élet, de rajta hajtva azért keréktörő tud lenni.
Én hosszú idő után most voltam Erdélyben, Déva és Vajdahunyad környékén, sokkal jobbak az utak mint itthon.

A videóban meg amit csinálnak egy szar, humuszra tavtarto nélkül betonvas, dilataco sincsen.
Az aszfalt és a beton tonkremenetele másképpen zajlik, az aszfalt rugalmas ezért nyomvalyus lesz, míg a beton törik ha túl nagy terhelést kap. Meg elmozog a hezagoknal, mint régen az M7, meg mostanában az M31.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 985
36 675
113
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and vata

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 985
36 675
113
Szi


Én is voltam és nem tudok elég nagy röhögős szmájlit rakni erre.
Jobb lesz,ha tudomásul veszed,hogy NERnia ma már a legnagyobb szarrakat az egész EUban.Utak tekintetében is.Sokkal jobbak ma már mindenhol az utak,mint nálunk.Felejsd el,hogy mi volt.15 éve nem csak a román (hirhedten szarok voltak),de a lengyel,tót vagy cseh utak is rosszabbak voltak,mint nálunk.
Az van,hogy VOLTAK.MOST a mi utjaink a legszarabbak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán