Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Zách Daniban ezúttal sem csalódtam.
Viszont fejben én is egyszerűsítettem eddig (Ki győz mindig mindig, mindenről árnyaltan gondolkozni!?); a Suzuki benzinmotorjai mind tartósak, problémamentesek, biztos valahogy megoldották a direktbefecskendezős benzinmotorok nyűgjeit is, ha ez már senki másnak nem ment...

...hát nem...

Szóval eljutottunk oda, hogy náluk is kezdik elérni a nagyjából/bűvös 100000 kilométer futásteljesítményt azok az autók is, amik nem autópályáznak és vagy üzemmelegen üzemelnek egész nap, ehelyett naponta kétszer indulnak hidegen, hogy pár kilométer után már le is állítsák őket.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Elképesztő mik vannak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: BJani
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Elképesztő mik vannak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Figyelembe véve a közutakon előforduló pick-upok és középmotoros sportkocsik arányát - no és futóműhangolásukat, ez még mindig sokkal értelmezhetőbb és életszerűbb átlagautós szemmel, mint a Forma-1;)

Na jó, az ugrások talán, picit túlzások, de na...

F-1 futamon még nem voltam a Hungaroringen, csak Renault és Ferrari napokon, no meg egy Hungaroring Classicon, amiken is mindenféle korábbi sport és versenyautóikkal köröztek, a Renault napon különböző formula karosszériás futamok is voltak. A Formula Renault 3.5 egész meggyőző volt.

A V10-es éra autói pedig olyan frekvenciákon és fájdalomhatáron túl üvöltöttek, hogy élőben nekem pont elég volt az a pár kör azzal az egy-két autóval...
Hogy én két óra hosszat lessem egy lelátóról, ahogy ezek az"egyforma" autók köröznek...
 
Zách Daniban ezúttal sem csalódtam.
Viszont fejben én is egyszerűsítettem eddig (Ki győz mindig mindig, mindenről árnyaltan gondolkozni!?); a Suzuki benzinmotorjai mind tartósak, problémamentesek, biztos valahogy megoldották a direktbefecskendezős benzinmotorok nyűgjeit is, ha ez már senki másnak nem ment...

...hát nem...

Szóval eljutottunk oda, hogy náluk is kezdik elérni a nagyjából/bűvös 100000 kilométer futásteljesítményt azok az autók is, amik nem autópályáznak és vagy üzemmelegen üzemelnek egész nap, ehelyett naponta kétszer indulnak hidegen, hogy pár kilométer után már le is állítsák őket.
Konkrétan emlékszem, hogy az első autóm, a Dacia 1310 TX-re 100000 km volt megadva futási élettartamnak.
Milyen sokat fejlődött azóta a világ... :rolleyes:
 
A menetidőben volt egy hosszabb szünet, szóval a mozdonyvezető behúzta a féket, kiszállt, leült megebédelni. Kicsivel később jött egy utas és megkérdezte a forgalmistát, hogy melyik vonatra kell szállnia.
"Hogyhogy melyikre? Egy vonat áll ott."
"Egy sem áll ott."

Na, itt egy kicsit pánikolni kezdtek. A mozdonyvezető beugrott a kocsijába és elkezdte üldözni a vonatot, a forgalmista meg szólt, h ürítsék ki a szembejövő vonatot, mert az lesz az ütköző.
A mozdonyvezető csak a légféket húzta be, ami egy idő után lassan elenged. Egy óra hosszat bírnia kéne, de hát ezek a vonatok az 50es években készültek. 10km-t gurult a vonat.

https://www.oe24.at/oesterreich/chr...ssen-zug-rollte-10-kilometer-weiter/643109959
 
A menetidőben volt egy hosszabb szünet, szóval a mozdonyvezető behúzta a féket, kiszállt, leült megebédelni.
- Igen, az elszabadult vonat megállításának ez a hivatalos módja!

- Ám ha leszállították az utasokat - (helyesen) - akkor lehetett volna annyi logika hogy ellenirányú sebesség felvételével is meglehetne állítani a szembe érkező szerelvényt s akkor talán nem tört volna össze a két gép. Ám természetesen a körülmények s lehetőségek adják a megoldásokat.
- Romániában is volt hasonló esemény, ott csak mozdony szabadult el s a saját gépe gázolta halálra a mozd. vezt. Túl hamar akart felugrani az elszabadult gépre! :rolleyes:
- Pedig mindig mondják oktatásokon, a kéziféket kell kezelni mindig, ugye azt régen tekergetni kellet! :cool:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez tetszett s az előadás módja is! Több mindent megemlített!

A vasúton akadozik a kifizetésekkel Mészáros Lőrinc cége, de autópálya építésre jól bevásárolt.

Többek között 30db billenőplatós teherautókat és aszfaltterítő gépeket vásárolt az M1-es felújítására készülő V-Híd, miközben vasútépítési beruházásokban máig nem fizetett ki több alvállalkozót.

Minek itt kifizetni bárkit is, a munkáért még pénzt is kérnek! :confused: Így járt az egyik jóindulatú honfitárs is, azt gondolta a vasúti munka majd jól fizet. Igen, jól cserbenhagyták, mint itt a cikkben s szaladhatott a pénze után! A nagy pénzeket meg zsebre rakták munka nélkül az illetékesek. Szomorú ez kérem hogy másfele is megmerik tenni ezt a lépést s ellenük nem tudnak, ......... :mad: a hatóságok lépni.
Így van miből a Francia tengerpartról krétára repkedni focimeccsre! Van miből gazdagodni. Így van miből anjukot több milliós ruciban, ékszerekkel szaladgáltatni a tengerparton.
 
Ritkán talál be ilyen gyorsan az a kritika:
https://www.kozlekedotomeg.hu/vasut/igy-krampacsoltok-ti-kontarmunka-harommilliardert-mav-modra/

https://index.hu/belfold/2025/08/04/mav-vasut-kozlekedes-mozdony-kisiklott/

Valószínűleg aláváltottak, ami valóban emberi hiba, csak modern biztosító berendezésen nehezebben történik meg, itt még Siemens-Halske van beépítve, ismerkedjünk is vele:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Siemens–Halske-biztosítóberendezés
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Panama...az MAGA amerika...vagy most már Kína?
 
Knaresborough vasutallomas
GxhRkF3WUAAbEdc
 
Konkrétan emlékszem, hogy az első autóm, a Dacia 1310 TX-re 100000 km volt megadva futási élettartamnak.
Milyen sokat fejlődött azóta a világ... :rolleyes:
Azért kétségtelenül van fejlődés:

Olyan szigorú károsanyag kibocsátási normák vannak előírva - ha jól tudom, az erőforrások egész tervezett élettartamára - , ami köszönőviszonyban sincs már az EURO 1-es normával sem, nemhogy a még "őszinte" motorokéval.
Ráadásul ehhez el kellett köszönni a sztöchiometrikus aránytól; szélsőségesen szegény keverékkel kell működni, vissza kellett vezetni a kipufogógázt, direkt befecskendezés, részecskeszűrő stb.

A korabeli tartós, fél- egymillió kilométeres motorokat is csak olyanok tudták megvalósítani, akikben megvolt a hozzáállás, és/vagy olyan motort használtak, amit haszonjárműbe is szereltek...

Szerintem ma sincs ez másként, az európai átlagautós az AI szerint évente úgy 13-16000 kilométert megy.
Ebben az átlagban benne van rengeteg, évente alig 5-10 ezer kilométert teljesítő felhasználó is, meg ugye a sokat futó cégautók.
A keveset használók nagy része így leginkább kb. 15 év után jut el odáig, hogy igazán gond legyen.
Az már nem a gyár gondja. Nem fogják tördelni a kezüket, hogy 10 év pluszos kocsik megkotlanak.
Példát akartok?
Van egy orvos ismerősöm, az adott márka helyi márkaképviselet tulaja gyerekkori jóbarátja.
Tőle vette az akkor új autóját.
Történt, hogy a 11 éves szívómotoros, de már direktbefecskendezős benzinmotorja* 150000 kilométernél beállt, mint a gerely.
*Leírhatom a márkát, típust de felesleges, mert gyakorlatilag az összes ilyen rendszerű motor ebből a korból időzített bomba.

Felújítani még "bróder" alapon is irracionális, keresni kellett hát egy új fűzött blokkot.
A márkakereskedés tulaja tudott nagy nehezen fellelni egyet - az összes kapcsolatát mozgósítva.
Összerakták a régebbi motor perifériáival, majd irtó gyorsan eladták.

A cégeseket meg pár évente lecserélik - leginkább még azelőtt, hogy azok is kiterülnének.
Utána megveszik a magánfelhasználók, s rájuk fog ömleni a fécesz.
Nyilván gyári garancia ezekre már a futásteljesítmény miatt nincs.
Ők is tehetnek egy szívességet a gyárak szemében.
Talán már írtam, hogy kipróbáltam egy céges kombi Focust; kézi váltós, ezres, 125 lovas.
Három éves, 200000 kilométer van benne (Tehát egy átlagos magán új autó vásárlónak még jó is lehetne elvileg a 20 évig). Űzve-hajtva van (Nincs hidegen óvatos indulás, autópályán pisiszünetnél visszahűtés, partokon kímélet). Nem mondom; felnyitott motorháztetőnél ösztönösen odanyúlna az ember, hogy lefogja a motort, mert azt hinni, hogy mindjárt kiugrik a helyéről (Már gyárilag is lágy ezeknek a motorkáknak a tartóbakja.) De menet közben teljesen rendbe van mind zajszintben, mind rezonanciában. A hangtónus meg úgyis ízlés kérdése, de a motorka vitán felül szívósan teszi a dolgát. Még.
Beszélgetve a járó motor felett, csak vonogatta a vállát a"hajtó"; majd a magánvásárló kicserélteti a tartóbakokat, ha akarja...
Mondjuk a váltója már harmadjára ugrott szét.
Lassan lecserélésre kerül az autó, ha valakit érdekel, gondoltam szólok; végül is a váltója új:rolleyes:

Hogy idejutottunk a motorok világában, arról ez esetben talán pont nem a gyárak tehetnek, hanem a drága jó EU.
Ha a gyárakon múlna, akkor akkor az európai márkák még mindig a nyolcvanas évekbeli alapblokkokkal gyártanák az új autóikat.
Emlékeztek, hogy mennyi ideig kitartottak nemhogy a hengerenként két szelepes, de jó pár esetben az OHV blokkok mellett is, amikor a japánok már csak hengerenként négy szelepes (talán volt egy-két háromszelepes is) motorokat gyártottak?
 
Ezért nem mennek tönkre az utak Kínában:

 
Ezért nem mennek tönkre az utak Kínában:

Mit akarsz ezzel mondani? Azért mert a betonvasat ledobják és nem emelik el?
100 évet kibíró utak amik még nincsenek 100 évesek? Mint a németek ezer éves birodalma?
Ezek a beton utak látszólag igen tartósak, de ugyanúgy elhasználódnak, kátyúsodnak karbantartás nélkül. Javaslom autózgass Erdélyben ilyen karbantartatlan beton utakon. Légifotón örök élet, de rajta hajtva azért keréktörő tud lenni.
 
Mit akarsz ezzel mondani? Azért mert a betonvasat ledobják és nem emelik el?
100 évet kibíró utak amik még nincsenek 100 évesek? Mint a németek ezer éves birodalma?
Ezek a beton utak látszólag igen tartósak, de ugyanúgy elhasználódnak, kátyúsodnak karbantartás nélkül. Javaslom autózgass Erdélyben ilyen karbantartatlan beton utakon. Légifotón örök élet, de rajta hajtva azért keréktörő tud lenni.
Én hosszú idő után most voltam Erdélyben, Déva és Vajdahunyad környékén, sokkal jobbak az utak mint itthon.

A videóban meg amit csinálnak egy szar, humuszra tavtarto nélkül betonvas, dilataco sincsen.
Az aszfalt és a beton tonkremenetele másképpen zajlik, az aszfalt rugalmas ezért nyomvalyus lesz, míg a beton törik ha túl nagy terhelést kap. Meg elmozog a hezagoknal, mint régen az M7, meg mostanában az M31.
 
Szi


Én is voltam és nem tudok elég nagy röhögős szmájlit rakni erre.
Jobb lesz,ha tudomásul veszed,hogy NERnia ma már a legnagyobb szarrakat az egész EUban.Utak tekintetében is.Sokkal jobbak ma már mindenhol az utak,mint nálunk.Felejsd el,hogy mi volt.15 éve nem csak a román (hirhedten szarok voltak),de a lengyel,tót vagy cseh utak is rosszabbak voltak,mint nálunk.
Az van,hogy VOLTAK.MOST a mi utjaink a legszarabbak.