Akkor itt kánaán van, csak erről a lakosság fele, akik nettó 392 ezer forintot vagy kevesebbet visznek haza - köztük az EÜ-s nővérek is pl -, azok erről nem tudnak... értem.
Nem ismerem a BMW bérezését, de úgy írták alapbér. Erre megy személyi mozgó/bónusz, műszakpótlék, hétvége, túlóra. Cafeteria, munkába járás stb. De ezzel szemben a jelentkező felé szinte nincs elvárás, 8 általános.
Fogalmam sincs hogyan fizet a BMW, de Magyarországon az autógyártóknál, a soron ha hétvégen is nyomod a 2.000 eurót sokaknak kicsengetik. És Győrben emellé fizetnek Manyupot, cafeteriát, alap eü szolgáltatást, 13.havi, prémium, nyári pénz.
Amikor erős munkaerőhiány volt, egy jó szakszervezet az Audinál 3%-os infla mellett kétszer is 20%-os béremelést kiharcolt. (Igaz ehhez volt sztrájk is). Akkor dobták rá az alapbérre a hűség bónuszt, minél régebb óta ott dolgozol, annál több forint rámegy még a fizudra párttízezrek. Ezenfelül van még jubileumi bónusz. 5-10-15-20-25-30 év után egyszeri kifizetés. Ez 25 évnél +1 havi.
A sokat szidott akksi gyárak, pl.Iváncsa 700.000 fölötti bruttóval keresett a sorra embert 3 éve.
De mint kiderült a debreceni CATL is átlag fölötti fizukkal csábított dolgozókat, ha vki szaki, akkor külföldről is megérte cuccolni, nemcsak országon belül.
Az autóiparai beszállítok ez alá lőnek általában, de a kép vegyes.
És nincs itt a kánaán, de ezek nélkül a gyárak nélkül nem lenne ilyen feszes a munkaerőlpiac és jóval kisebb bérverseny lenne.