Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Na de akkor menjen munkaügyisnek s intézhet mindent a katonáknak, s nem kell neki nyilatkozgatnia s Őőőőő-zni. S nem kell neki harci folyamatokon gondolkozni, eszközökön meditálni. Mivel pénzt azt nem kap rá külön úgyse. Ezt kellene intéznie. Nem vármegye bérletezésen kellene gondolkodnia, meg elintézni! Anno a katonáknak abszolút nem kellet fizetni sehol semmit a közlekedésben! Az állam fizette egy-összegbe a közlekedési vállalatnak! Persze ha fizette! :rolleyes:
Milyen harci eszközt rendszeresített a seregben? A lóállományt? Bérli a sereg OV papától - jó pénzért a zebracsíkos lovakat? Ne mérgelj már hogy ilyennel foglalkozik!
Lázárról volt szó, nem bobóról :D
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: borisz and zsolti
Nem azért érdeklik az utasok, mert egy Teréz anya lenne, vagy javíthatatlan filantróp, hanem mert maximalista, aki ha kap egy feladatot ott vezetőként kitapos mindenkiből mindent ami a céljához kell. Ahogy tudom ezt viszont úgy csinálja, hogy jó példával jár elöl és őt lehet látni hogy odateszi magát szintén.

Sokkal inkább tűnik kokainistának.
Úgy beszél minden beosztottjával, mint a szarral, irreális elvárásai vannak, kb. görbüljön a tér is, ha ő azt mondja, miközben nem ért kb. semmihez sem, és képtelen átlátni egy rendszert, vagy folyamatot. Vagy nem is érdekli, mert ő a Lázár, és legyen minden úgy, ahogy ő kigondolta, vagy bej lesz.
A MÁV sem lett jobb attól, hogy odament tombolni. Csak hozott pár olyan látszatintézkedést, amivel a plebsz előtt saját magát fényezheti.
De lapozzunk is, ne idézzük meg a szellemét.
 
Nem azért érdeklik az utasok, mert egy Teréz anya lenne, vagy javíthatatlan filantróp, hanem mert maximalista, aki ha kap egy feladatot ott vezetőként kitapos mindenkiből mindent ami a céljához kell. Ahogy tudom ezt viszont úgy csinálja, hogy jó példával jár elöl és őt lehet látni hogy odateszi magát szintén.
Mivel naaagyon rossz topikban beszélünk erről így maradjunk annyiban, hogy naaagyon másképp látjuk lázárt :)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Na de akkor menjen munkaügyisnek s intézhet mindent a katonáknak, s nem kell neki nyilatkozgatnia s Őőőőő-zni. S nem kell neki harci folyamatokon gondolkozni, eszközökön meditálni. Mivel pénzt azt nem kap rá külön úgyse. Ezt kellene intéznie. Nem vármegye bérletezésen kellene gondolkodnia, meg elintézni! Anno a katonáknak abszolút nem kellet fizetni sehol semmit a közlekedésben! Az állam fizette egy-összegbe a közlekedési vállalatnak! Persze ha fizette! :rolleyes:
Milyen harci eszközt rendszeresített a seregben? A lóállományt? Bérli a sereg OV papától - jó pénzért a zebracsíkos lovakat? Ne mérgelj már hogy ilyennel foglalkozik!
Nem teljesen értelek, de lehetséges hogy összemosódott itt pár dolog, meg személy nem?

Én épp Lázárról beszéltem, te meg lehet behoztad Bob-ot, vagy ha nem fogalmam sincs miről beszélsz...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Na de akkor menjen munkaügyisnek s intézhet mindent a katonáknak, s nem kell neki nyilatkozgatnia s Őőőőő-zni. S nem kell neki harci folyamatokon gondolkozni, eszközökön meditálni. Mivel pénzt azt nem kap rá külön úgyse. Ezt kellene intéznie. Nem vármegye bérletezésen kellene gondolkodnia, meg elintézni! Anno a katonáknak abszolút nem kellet fizetni sehol semmit a közlekedésben! Az állam fizette egy-összegbe a közlekedési vállalatnak! Persze ha fizette! :rolleyes:
Milyen harci eszközt rendszeresített a seregben? A lóállományt? Bérli a sereg OV papától - jó pénzért a zebracsíkos lovakat? Ne mérgelj már hogy ilyennel foglalkozik!

Ember, a legjobb szándékkal mondom, hogy hagyjad a fenébe az egészet, hát két közismert minisztert is teljesen összekeversz.
 
Mivel naaagyon rossz topikban beszélünk erről így maradjunk annyiban, hogy naaagyon másképp látjuk lázárt :)
El tudom fogadni, még bajom sincs ezzel tényleg, semmi. Én a tehetséges embereket akármilyen oldalon vannak, el szoktam ismerni. Róla meg köztudott, hogy képességes faszi, mikor a politikai ellenfeleid mondják, ott már azért kell legyen valóságalapja. Szeretni nem kell senkinek, sőt :D!
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Nem akkor fizeted ki a teljes árat amikor veszed a bérletet, hanem az adódból :D

Jah, mert ugye eddig ugye nem közpénzből ment a tömegközlekedés és a MÁV / BKV is színtiszta piaci alapon működött, igaz?

Még véletlenül sem arról volt szó, hogy egy halom kretén ment egymásnak a folyósón mindkét minimálelvárású cégnél, a fejes felmarkoltsa a jutalmat minden évben, az átlagjózsi meg vagy dolgozott vagy nem, mert kit érdekel, úgyis megsegít az állam a nagy közösből és kipótolja a veszteséget.

Ezzel az erővel mehetne akár full ingyenbe is, mert úgyis mással fizettetik ki kötelezően, hogy másnak ne kelljen kifizetnie az által igénybe vett szolgáltatás teljes árát.

Mindenesetre azzal meglépte, amiről addig minden nagyeszű csak pofázni tudott, elérhető közelségbe és népszerűvé téve az elővárosi tömegközlekedést, mert ennyiért kb. mindenki megveszi, annyira megéri.

Érdekes lenne összehasonlítani, hogy mennyi lett a jegyár/bérletbevétele a vármegyebérlet bevezetése előtt és után, és mennyi lett az utasszám.
 
Nem azért érdeklik az utasok, mert egy Teréz anya lenne, vagy javíthatatlan filantróp, hanem mert maximalista, aki ha kap egy feladatot ott vezetőként kitapos mindenkiből mindent ami a céljához kell. Ahogy tudom ezt viszont úgy csinálja, hogy jó példával jár elöl és őt lehet látni hogy odateszi magát szintén.
addig tapossa a rendszert míg az sem működik ami addig működik
Egy darabig azt hittem akár miniszternök is lehet, de már nem hiszem, és remélem hogy nem.
 

Best line:

A MÁV és a MÁV-Start vonataira 2024 első félévében összesen 27,8 milliárd forintért értékesítettek jegyeket, bérleteket és 7 milliárd forintért helyjegyeket. Az ezekre fordított költség 22 milliárd forint volt, ebben benne van a jegyek gyártása, az applikáció és honlap üzemeltetése, a pénztárak és a jegyvizsgálók működése. Utóbbiak költsége volt a legnagyobb, 15,5 milliárd forint. A többi között, a munkaerőhiány miatt is, a budapesti elővárosokban és az egyik legforgalmasabb fővonalon, a Budapest és Hegyeshalom közti 1-esen is kalauz nélküli üzemet vezetett be a MÁV-Start, de a forgalmasabb vonatokon továbbra is kell kalauz.

Ennek az egyenlege az idei első félévben, az, hogy a MÁV-Startnak csupán 13 milliárd forintot hoztak a fizető utasok.


Vagyis, ha ingyenes lenne a vasúti közlekedés, az már csak évi körülbelül 26 milliárd forintjába kerülne az államnak.
 
addig tapossa a rendszert míg az sem működik ami addig működik
Egy darabig azt hittem akár miniszternök is lehet, de már nem hiszem, és remélem hogy nem.
Nem tudom hogy milyen vezetési stílus működne igazán jól egy ilyen monstrum állami vállalatnál, tényleg nem. Mert piaci alapon, meg hogy hagyjuk a szakmát majd ők tudják, szintén nem vagyok benne biztos hogy flottul működne, akkor meg kiskirályok lesznek nagyon gyorsan, akik kontroll nélkül cincognak.

Ötletem nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem tudom hogy milyen vezetési stílus működne igazán jól egy ilyen monstrum állami vállalatnál, tényleg nem. Mert piaci alapon, meg hogy hagyjuk a szakmát majd ők tudják, szintén nem vagyok benne biztos hogy flottul működne, akkor meg kiskirályok lesznek nagyon gyorsan, akik kontroll nélkül cincognak.

Ötletem nincs.
A volánbuszt nem kellet volna be olvasztani a MÁV-ba és a MÁV-ot is két részre kellet volna szedni egy MÁV intercity és egy MÁV régió-ra így kellett volna szerintem kezdeni.
 
A volánbuszt nem kellet volna be olvasztani a MÁV-ba és a MÁV-ot is két részre kellet volna szedni egy MÁV intercity és egy MÁV régió-ra így kellett volna szerintem kezdeni.
Én akár el is hiszem neked, mert nem értek hozzá, nekem mint felhasználó nagyon tetszik az a fícsör hogy van egy bérletem, s ez jó vonatra, ha elment előttem sétálok 100m-t a volánbuszhoz, Budapesten meg megint mindenre jó. Egy egyszerű halandó utast annyi érdekel meg érint hogy ne legyen drága, és megbízhatóan pontosan jöjjön. Úgy oldják meg ahogy akarják, én mindent elfogadok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Én akár el is hiszem neked, mert nem értek hozzá, nekem mint felhasználó nagyon tetszik az a fícsör hogy van egy bérletem, s ez jó vonatra, ha elment előttem sétálok 100m-t a volánbuszhoz, Budapesten meg megint mindenre jó. Egy egyszerű halandó utast annyi érdekel meg érint hogy ne legyen drága, és megbízhatóan pontosan jöjjön. Úgy oldják meg ahogy akarják, én mindent elfogadok.
Ehhez nem kell egy cégbe olvasztani mindent elég egy közös tarifarendszer
Egy egyszerű halandó utast annyi érdekel meg érint hogy ne legyen drága, és megbízhatóan pontosan jöjjön.
Ezek ütik egymást, egyik a másikból következik, ha olcsó akkor megbízhatatlan lesz és pontatlan
 
Ehhez nem kell egy cégbe olvasztani mindent elég egy közös tarifarendszer

Ezek ütik egymást, egyik a másikból következik, ha olcsó akkor megbízhatatlan lesz és pontatlan
Nyilván most is egy valag állami pénz van benne, értsd jól, én értem amit írsz. Támogatni kell a közösből a tömegközlekedést hogy jól működjön, a felhasználóknak megfizethető módon.
 
Amikor a MÁV megkapta a HÉV-et akkor az oda kinevezett vezérigazgató nem bírta ki BZmot nélkül, és vett egyet a HÉV-nek amit aztán átfestettek zöldre, de vissza kellett adniuk a járműhiány miatt.
A HÉV átvétele után a MÁV-nak voltak olyan gondolatai, hogy a csömöri vonalon a személyforgalmat meghosszabbítják a kavicsbányai hurok felé és egy körjáratot csinálnak. Ehhez kapóra jött még, ha jól emlékszem a csömöri vonal nagyobb karbantartása is, melynek révén felsővezeték mentes időszakok voltak. Erre vett át a MÁV-HÉV a MÁV-tól több M44-es Bobót, párat felújítottak, pár pedig félkész állapotban vegetál Cinkotán. Az M44-esek mellett még átvettek és átfestettek kettő Bz-t is (187-es és 289-es kocsik) HÉV színekre, ezeket használták utasforgalomban is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Igen, és ők már azokat a felújított akat is lecserelték modern dizel motorvonatra
Részben lecserélték (CD lecserélte, de a többi cseh személyszállító magánvasútnál még sok fut belőlük, alacsonypadlósítva, csuklósítva, felújítva) őket használt Stadler RS1-esekre, amiket több helyről összekukáztak, majd két éve elkezdték az egész flottát egységes kivitelre felújítani. Így is lehet fejleszteni.
 
A volánbuszt nem kellet volna be olvasztani a MÁV-ba és a MÁV-ot is két részre kellet volna szedni egy MÁV intercity és egy MÁV régió-ra így kellett volna szerintem kezdeni.
A Volánbusz-MÁV összeolvadást régóta készítették elő (már Dávid Ilona idejében is volt erre törekvés) de én is egyetértek azzal ,hogy túl korai volt, két teljesen különböző vállalati kultúrájú mamut olvadt össze egy céggé.

MÁV vezetők újabban "menedzserek" akik kívülről érkeztek, Sokáig a vasút maga termelte ki a felsővezetőit a vezérigazgatót is beleértve, akkor talán nagyobb rend volt, mert a felsővezetők jobban átlátták a folyamatokat. Igaz, a változásokat meg nehéz volt átvinni a szervezeten ,akár a legegyszerűbbet is.

Sokáig a MÁV-os vezérigazgatók mind Záhonyból jöttek, a záhonyi MÁV-os résznek jó volt a lobbija szervezeten belül. Jelenleg a MÁV-on belül a jó belső vasutas vezetők - tisztelet a kivételnek - elmentek, vagy elküldték őket. Aki maradt, az ezer erővel küzd, és próblja a korábban elküldött kollégák közül valakit visszacsábítani, ha van rá ereje és hatalma, hogy megtegye.
 
A cím magáért beszél, az elektromos rollerrel nem is értem hogy nincsen évente tucatnyi halál.