Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Hát ha neked a gyógyszerek feleslegesek, akkor igen. Azért imádják.
De komolyan már, ti tényleg azt gondoljátok, hogy a szénhidrogénekre épülő modern világ a benzin miatt aggódik?

Tudunk? Ja hogy nem tudunk. És megint megy a melléduma. Honnan tudunk olcsón olajat venni? Az oroszoktól, éés?
Régi-új jàtékos...
 
A cikkben hivatkozott videóból egy érdekes mondat: amikor a stratégiai tartalékhoz kell nyúlni, attól kezdve tilos az export.

A cikkben hivatkozott videóból egy érdekes mondat: a szlovák finomító kapacításának 70%-át exportálja.

A magyarországi finomítóknak meg kb. a 45%-a megy exportra. Akkor ha jól értem, ez alapján a 75%-ra csökkenő finomítókapacitás sem lenne probléma az országok önellátása szempontjából, csak a MOL exportja és a profitja kerülne bajba?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pontosan így van! MOL és vele együtt Hernádi is egy aljasan visszaél a monopóliumával. Mindig a Brent típusú nyersolaj drágulására hivatkoznak az emelésekkor, még akkor is ha nem is használják. Csövön kapják az olajat, de volt idő, amikor tehervagonos szállítással számolták el a költséget.
Ha a MOL egy időszakra mondjuk 200 milliárdos nyereséget tervez, de valamiért ez meghiúsul és "csak" 50 milliárd lesz belőle, akkor 150milliárd veszteséget jelent be.
Azért az is gáz, hogy a MOL az utolsó utánra halaszt mindent, holott nekik már 20 éve is fel kellett volna készülniük az Adria vezeték bővítésére, folyamatos használatára. De hát a profit éhség mindennél fontosabb, mert majd legfeljebb más ki fogja fizetni.
Évtizedek óta csövön kaptuk az olajat még is nálunk volt a legdrágább az üzemanyag.
 
Pontosan így van! MOL és vele együtt Hernádi is egy aljasan visszaél a monopóliumával. Mindig a Brent típusú nyersolaj drágulására hivatkoznak az emelésekkor, még akkor is ha nem is használják. Csövön kapják az olajat, de volt idő, amikor tehervagonos szállítással számolták el a költséget.
Ha a MOL egy időszakra mondjuk 200 milliárdos nyereséget tervez, de valamiért ez meghiúsul és "csak" 50 milliárd lesz belőle, akkor 150milliárd veszteséget jelent be.
Azért az is gáz, hogy a MOL az utolsó utánra halaszt mindent, holott nekik már 20 éve is fel kellett volna készülniük az Adria vezeték bővítésére, folyamatos használatára. De hát a profit éhség mindennél fontosabb, mert majd legfeljebb más ki fogja fizetni.
Évtizedek óta csövön kaptuk az olajat még is nálunk volt a legdrágább az üzemanyag.
Mondjuk engem csak az érdekel, hogy akkor miért nem drágább a "hülye" cseheknél a benzin, hisz azok a "szerencsétlenek" már leváltak az orosz olajról.
 
Mondjuk engem csak az érdekel, hogy akkor miért nem drágább a "hülye" cseheknél a benzin, hisz azok a "szerencsétlenek" már leváltak az orosz olajról.
Csehország közelében van kb 4 német, 1 osztrák, 1 szlovák és 1 lengyel finomító ahonnét ki lehet szolgálni a cseh kutakat is. Ja és a cseheknek is van 2 finomítójuk. Az is elképzelhető, hogy a Cseh állam nem rak rá annyi adót, mint a magyar.
Nálunk meg a DUFI van, TIFI be lett zárva. ZAFI nem tudom, hogy máködik e.

A környéken sincs más finomító, csak a Slovnaft meg a sveháti, de azok meszebb vannak mint a DUFI. A finomítók.
 
Most látom, hogy a ZAFI-t is tavaj zárták be és még egy csomót európában ami felveri az árakat, mert a tetű LOM inkább exportra dolgozik, mert itthon és a környékben sincs konkurenciája.
 
Csehország közelében van kb 4 német, 1 osztrák, 1 szlovák és 1 lengyel finomító ahonnét ki lehet szolgálni a cseh kutakat is. Ja és a cseheknek is van 2 finomítójuk. Az is elképzelhető, hogy a Cseh állam nem rak rá annyi adót, mint a magyar.
Nálunk meg a DUFI van, TIFI be lett zárva. ZAFI nem tudom, hogy máködik e.

A környéken sincs más finomító, csak a Slovnaft meg a sveháti, de azok meszebb vannak mint a DUFI. A finomítók.
A közeli lengyel szerintem nem benzint/dizelt gyárt.
Tehát a (töbnyire) nem orosz olajat használó német/cseh/osztrák finomító olcsóbban tud gyártani mint az olcsóbb olajat használó MOL?
Akkor itt valami hiba van a MOL-ban is talán...
 
A közeli lengyel szerintem nem benzint/dizelt gyárt.
Tehát a (töbnyire) nem orosz olajat használó német/cseh/osztrák finomító olcsóbban tud gyártani mint az olcsóbb olajat használó MOL?
Akkor itt valami hiba van a MOL-ban is talán...
Nem, csak a tetű LOM visszaél a monpóliumával és kib@szott nagy haszonnal dolgozik, mert nincs konkurenciája. Mit gondol bárki is, hogy az új üvegpalotát egy válság idején miből lehetett kigazdálkodni?
Amúgy a sveháti finomító is szerintem orosz olajat/terméket használ, csak úgy mint 20+ éve, amikor nem az oroszoktól vették közvetlenül a termékeket, hanem pl tőlünk, de az akkor már nem orosz termék volt.
Volt olyan kollégám aki dolgozott olyan dunai hajón ami annó tőlünk szállított finomított nyersanyagot a Svehát melletti kikötőbe.
Szóval a LOM is lesz@rja, hogy itthon mi van, ha a termékeit a környékben is el tudja adni. Igazából az lehetne egy megoldás, hogy a TIFI-t eladnák mondjuk az oroszoknak és ők üzemeltetnék. Meg az OMV-nek lenne egy mondjuk Szatmárnémetiben vagy Aradon. Akkor már lehetne egy kis konkurencia harc.
 
  • Tetszik
Reactions: Sunlight56
mocskos ukronácik megint bombáztak, egyelőre nem érint minket, mert termék vezeték volt amihez nincs közünk
Mivel a proxiUkránok Nyugati utasításokat hajtanak végre (ők csak a végrehajtók), teljesen egyértelműen látszik hogy akár "gyenge" csőrobbantó akciókkal, figyelmeztetésképp - az Óperencián túlról át akarnak terelni bennünket egy alternatív, lényegesen drágább másik beszerzési forrásra (ennek a szlogenje hogy "diverzifikálni" kell , erről meg a diverzánsok jutnak eszembe mint végrehajtók)

Ennek lényege, hogy az ezzel kapcsolatos haszon is más oligarchák zsebét fogja gyarapítani..

A profitátirányítási próbálkozások ellen úgy sem tehetünk semmit, az vigasztaljon hogy olyan akciót úgysem követnek el, ami Magyarországot ellátásilag veszélyeztetné, hiszen akkor a parancs ellenére mi sem tudunk üzemanyagokat tolni az ukránok harcaihoz. Kárpátalján a kutak egy része, és a propán bután (LPG) ellátás jelentős része már MOL-os (ottani pletykák alapján).
 
Mivel a proxiUkránok Nyugati utasításokat hajtanak végre (ők csak a végrehajtók), teljesen egyértelműen látszik hogy akár "gyenge" csőrobbantó akciókkal, figyelmeztetésképp - az Óperencián túlról át akarnak terelni bennünket egy alternatív, lényegesen drágább másik beszerzési forrásra (ennek a szlogenje hogy "diverzifikálni" kell , erről meg a diverzánsok jutnak eszembe mint végrehajtók)

Ennek lényege, hogy az ezzel kapcsolatos haszon is más oligarchák zsebét fogja gyarapítani..

A profitátirányítási próbálkozások ellen úgy sem tehetünk semmit, az vigasztaljon hogy olyan akciót úgysem követnek el, ami Magyarországot ellátásilag veszélyeztetné, hiszen akkor a parancs ellenére mi sem tudunk üzemanyagokat tolni az ukránok harcaihoz. Kárpátalján a kutak egy része, és a propán bután (LPG) ellátás jelentős része már MOL-os (ottani pletykák alapján).
Olyat is olvastam, nem tudom, hogy mennyire igaz, a barátság vezeték ukran szakasza már nem is ukrán felügyeletű, így ők nem is igazán szolhatnak bele annak mukodesebe.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Olyat is olvastam, nem tudom, hogy mennyire igaz, a barátság vezeték ukran szakasza már nem is ukrán felügyeletű, így ők nem is igazán szolhatnak bele annak mukodesebe.
Igy van, tehát a szállításal kapcsolatos hírek a F.O.S médiában csak azért vannak hogy oda figyeljünk ne máshová..
2014-ben , a Mjadani Forradalmi Játékok eredmény hirdetése után, a nyertes Nyugat rögtön elkezdte Ukrajna javait "privetizálni" saját kézbe venni. Az egyik legfontosabb cselekedet volt a Burisma szénhidrogén kitermelő és értékesítő cég megszerzése Hunter Biden által a Biden elnöki családnak. (Hunter nevéhez illetően "levadászta")
2014 nyarán hogy Ukrajna megkaphassa az életben maradáshoz szükséges IMF hitelt (mert 2013-ban az orosz hitelt elutasították) az ukrán szénhidrogén szállító csővezetékek koncessziós szállítási jogát nyugati cégek, így pld az Exxon szerzi meg.

Ezzel egyidejúleg a Biden féle Burisma cég koncessziót szerez Ukrajna területére szénhidrogén kitermelésre és értékesítésre, és összel megkezdődtek a kitermelési próbálkozások kőzetrepesztési eljárással Dombasz területén. Tehát a Mesterterv szerint a Biden Burismája kitermel, és Európát Ő látja el az oroszok helyett a meglévő csővezetékeken - szénhidrogénekkel.

Ennek a Mestertervnek mint látjuk, az oroszok lőttek, de szó szerint

Itt a szinte "ingyé" szerzett koncessziós területek térképe, mint látjuk Krim térsége és részben a Románia előtti területek is ide tartoztak. Ezért - is -olyan erős a Krim félsziget megszerzéséért folytatott küzdelem proxiUkrajna által az angolszászok részére..

wb7TBx4.png


Itt látható a Kárpátokban lévő egyik kitermelési terület is, (Kárpátalja túloldalán) ahol az elmúlt években is növelték a termelést:

awmJNzZ.jpg


Ez pedig a Burisma cég illusztris vezetőségéből - néhány befolyásosabb személy:

xBlwnjl.jpg
 
Az OPEC növeli a kitermelést...
 
Diverzifikálunk
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2 mrd m3 Shell 10 évre.
Ez a hazai fogyasztás, több mint ötöde.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
2 mrd m3 Shell 10 évre.
Ez a hazai fogyasztás, több mint ötöde.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A szövegből én úgy értelmeztem, hogy 10 év alatt összesen 2 milliárd köbméter. Vagyis a fogyasztás 2-3 %-a.

"A most aláírt megegyezés kétmilliárd köbméter földgáz vásárlásáról szól, tíz év alatt"