[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 480
72 100
113
A lengyel gazdaság a világ legnagyobbjai közé emelkedik. Az ország bekerült a G20 csoportba.
Emlegetik, hogy a románokhoz hasonlóan bezzeg csak hitelből megy mindez és ez később tarthatatan lesz.
Csakhogy ne feledjük, ők a lengyelek és nem a románok.
A lengyelek eddig már többször is totál el voltak adósodva, de erre működik egy jól bevált ősi, pofátlan recept, ugyanis elkezdenek sírni.
A lengyelek kiválóan sáfárkodtak eddig mindig is azzal, hogy ők a szegény lengyelek, akiknek ha nagy a córesz, sajnos nem nagyon van miből visszafizetni az adósságot, amit ha nagyon meg akarnának próbálni, abból nagyon nagy baj lesz.
És akkor jön az angolszász országokban élő lengyel diaszpóra és a befolyás és valahogy mindig elengedik azt a bizonyos adósságot.

A mostani lengyel gazdaság felemelkedésben arányosan pont hiányzik az a visszafizetési kényszer, amit mi példul a 70-es évek óta követünk és nyögünk.
Minket ez a tejesen lebénító kitettség sodort olyan lehetetlen helyzetbe, ami a rendszerváltáskor a legyengült ex-kádári magyar népgazdaságot bárminemű patrióta piacvédelem nélkül a 90-es évekbeli rablóprivatizáció karjaiba lökte és amit még hazavágott a Bokros-csomag nevű "kiigazítás" is.

De persze ennél azért többröl van szó.

Elöször is ne feledjük, hogy a lengyel táradalomban nincs meg a cigányság, mint inaktív réteg.

(Gyors statisztika: Lengyelország lakossága 38 millió fő, ebből cigány kb 50 ezer. A mindösszesen 9.6 milliós Magyarországon jelenleg kb 876 ezer cigány él, ebből csak Borsodban 58 ezer, azaz több, mint egész Lengyelországban összesen!)

És így nem is kellett őket a szocialista népgazdaság idején a "teljes fogalkoztatottság" nevében papíron valamilyen nehézipari termelő egységhez besorolni, de így akkor nem is kellett őket az ábrándos tekintetű bölcsész-jogász-történész-szociológus fővárosi politikai elitnek aktuálpolitikai okokból megsegíteni. Ami miatt náluk nem is robbant az inproduktív népszaporulat úgy, mint nálunk.
És a lengyeleket nem is rágalmazzák meg olyan "szabadságjogokkal" kapcsolatos vádaskodások, mint minket. Ugye így könnyű...

Jól látszik tehát, hogy míg Lengyelországban nincs igazából jelen számottevően potenciális inaktív munkaképes réteg, addig ugyanez idehaza már megközelíti a 10%-ot. Tehát, amelyik potenciálisan nem aktivizálható. Mert erre jönne még rá az általános munkanélküliség is.
És innen jön az érdekes rész.
Ugyanis, míg a lengyeleknél is meglévő hatalmas kivándorlás ellenére a lélekszám 1990 óta 38 millió fő felett szór (lehet találni egy aktuális 36 millió fő diagrammot, de ahgy látom, az fals), addig nálunk 1980 óta 1 millió, míg 1990 óta 800 ezer emberrel kevesebb él.
És itt érdemes megnézni, hogy a hazai cigányság társadalmi részaránya ehhez képest folyamatosan nő, de úgy, hogy maga a jelenség sem becsülhető fel pontosan.
Csak, hogy lássuk: 1960-ban a hivatalos népszámlálás 52 ezerre tette a hazai cigányság lélekszámát, ám az 1971-es szociológiai felmérés szerint ez elérte 320 ezret!
Ehhez képest az 1990-es népszámlálás már 130 ezerről szólt, az 1993-as szociológiai felmérés szerint ekkora már 470 ezer cigány élt nálunk. 2011-ben ténylegesen 320 ezer cigánnyal számoltak, míg a szociológiai felmérések már 876 ezer főre teszik számukat.
És ezidő alatt eltűnt az országből 800 ezer ember...

Ez látszólag csak egy önálló problémakör, a hazai cigányok helyzete, de valójában nem. Ez egy komplex rendszerszintű probléma, ami általánosságban anaglógiát teremt, mégpedig az általános problémakezelést illetően. Ebben a rohamosan fogyó országban úgy él a lakosság közel 10 százaléka, hogy semmit sem tudunk róluk és semmit sem tudunk velük kezdeni. Ez olvasható ki a nettó számokból. És mi ezért még kapunk a fejünkre is, ha a cigányságot nem pátyolgatjuk amúgy érdemtelenül.
Tehát ezt az alaphelyzetet állítsuk szembe a lengyelek érdekérvényesítő képességével. Például akkor, mikor a mindenkori magyar kormány (akármelyik) úgy próbál meg manőverezni, hogy az más, nagyobb érdekeket sért. Mindjárt van mit a fejünkre olvasni.

Namármost, ha a gazdaságpolitikában is él az a természeti törvény, hogy a garvitáció mindenre hat, de az eleve nagyobb tömeg növeli a legjobban a saját tömegét és így önnön gravitációját is, akkor ne csodálkozzunk, hogy egy eredendően ennyivel kedvezőbb képességekkel és lehetőségekkel rendelkező középhatalom itt a közelünkben ennyivel jobban képes a lehetőségeit - akár a mi kárunkra is - érvényesíteni.

Márpedig a V4-ben a lengyelek szava, vagy épp a látványos kivonódásuk/kivonulásuk az igazán döntő.
Ennek megfelelően Magyarország, pont a mérethátrány, gazdasági potenciál hátrány és társadalmi holt tömeg hatás miatt csak lényegesen radikálisabb és kevésbé szebb politikai koncepcióval tud, vagy tudna utánafutni az elvárt fejlődési kurzusnak. De zet ugye nem szabad nekünk.

Pedig sajnos ezzel a csúnya ténnyel muszáj lesz előbb, vagy utóbb szembenézni.
A leépített önálló magyar gazdaság újraépítésének elmaradása, az elodázott cigány integráció (jelentsen bármiféle módszert), az igazán patrióta, protekcionista nemzetgazdasági politikia hiánya csak egy egyre rosszabb és rosszabb jövőképet hoz el nekünk, miközben még mindig él bennünk a fals kép a lengyelekről, hogy ők is hozzánk hasonló "kis, közép-kelet európai ország" csupán, tehát nincs okunk az aggodalomra, nincs nekünk itt konkurenciánk.
Valójában ők nagyon is a mi konkurenciánk. Hogy mást ne mondjak, lásd a lengyel termékeket a magyar boltok polcain.

Minket megvezetett a rendszerváltáskori saját önsorsrontó villámgyors öntökönlövésünk, amikor szélsebesen bevezettük a piacgazdaság feltételeit és hangoztattuk, hogy mi vagyunk a "KKE rendszerváltás eminensei".
Ennek megfelelően persze mindent úgy is csináltuk ahogy nekünk a Nyugat megmondta.
Az eredmény ismert.

Szóval mikor naívan rácsodálkozunk a lengyel számokra egy ilyen cikkben, akkor jusson eszünkbe, hogy hozzájuk képest idehaza nagyon ki kéne takarítani a lakást, nagyon át kéne állni a fejekben, nagyon máshogy kéne gondolkodnunk a saját szerepünket és helyünket illetően.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 480
72 100
113
És mondanom se kell, hogy a magyar gazdaság a lengyellel ellentétben jobbára 100%-ban exportra termel, de a társadalom mindenben importra szorul. Még azt is külföldről, külföldieken keresztül vesszük, amit mi termelünk meg, mi szerelünk össze idehaza.
Ha a magyar kormány pénzt locsol a társadalomra, mert jönnek a választások, akkor az a pénz ezer lyukon keresztül a külföldiek zsebébe folyik.
Így esett meg az, hogy 2022-ben a választás előtti pénzszóras után egyszerűen kiürült az államkassza, majd sorra elkezdte Lázár lehúzni a kulcsfontosságú infrastrukturális fejlesztési projekteket.
Azaz a lengyelekkel ellentétben a mindenkori magyar kormány akármi tőkét is fektet be a magyar társadalomba, az a külföldieknél fial, idehaza nettó veszteség.

Ezen felül további probléma még, hogy a lengyel magasabb hozzáadott értèkű termelői potenciál túl azon, hogy a magyarral ellentétben már (még) létezik és prosperál, eleve méretgazdaságosabb.
És persze jobban tudja fogadni a külföldi befektetők tőkeinjekcióit is.

Velük szemben a magyar feldolgozóipar megszűnt, ahogy a gépgyártás is. Nekünk már nincs saját busz, teherautó, mozdony, hajó, vagy repülőgépgyártásunk, de bármi ilyen is volna, azt képtelenek vagyunk kellő méretgazdaságos szinten fenntartani, így általában ugyanaz a kotta ismétlődik: a kiforrottság előtt elbukik a kisszériás, rendszerint komolytalan próbálkozás, miközben a nagy nehezen hozzátársuló kellő szakértelem vagy továbbáll, vagy felmorzsolódik.
Viszont emiatt nincs is a magyar államnak láthatáron a lengyelekéhez hasonló saját bevételi forrása, csak az adók.
Az meg az adózási hajlamtól függ, ami hiánya pedig a szürke- és feketegazdaság fele tolja el az amúgy is alacsony prosperitású, alacsony ambíciójú, perspektívahiányos társadalmat.
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
6 891
37 262
113
És mondanom se kell, hogy a magyar gazdaság a lengyellel ellentétben jobbára 100%-ban exportra termel, de a társadalom mindenben importra szorul. Még azt is külföldről, külföldieken keresztül vesszük, amit mi termelünk meg, mi szerelünk össze idehaza.
Ha a magyar kormány pénzt locsol a társadalomra, mert jönnek a választások, akkor az a pénz ezer lyukon keresztül a külföldiek zsebébe folyik.
Így esett meg az, hogy 2022-ben a választás előtti pénzszóras után egyszerűen kiürült az államkassza, majd sorra elkezdte Lázár lehúzni a kulcsfontosságú infrastrukturális fejlesztési projekteket.
Azaz a lengyelekkel ellentétben a mindenkori magyar kormány akármi tőkét is fektet be a magyar társadalomba, az a külföldieknél fial, idehaza nettó veszteség.

Ezen felül további probléma még, hogy a lengyel magasabb hozzáadott értèkű termelői potenciál túl azon, hogy a magyarral ellentétben már (még) létezik és prosperál, eleve méretgazdaságosabb.
És persze jobban tudja fogadni a külföldi befektetők tőkeinjekcióit is.

Velük szemben a magyar feldolgozóipar megszűnt, ahogy a gépgyártás is. Nekünk már nincs saját busz, teherautó, mozdony, hajó, vagy repülőgépgyártásunk, de bármi ilyen is volna, azt képtelenek vagyunk kellő méretgazdaságos szinten fenntartani, így általában ugyanaz a kotta ismétlődik: a kiforrottság előtt elbukik a kisszériás, rendszerint komolytalan próbálkozás, miközben a nagy nehezen hozzátársuló kellő szakértelem vagy továbbáll, vagy felmorzsolódik.
Viszont emiatt nincs is a magyar államnak láthatáron a lengyelekéhez hasonló saját bevételi forrása, csak az adók.
Az meg az adózási hajlamtól függ, ami hiánya pedig a szürke- és feketegazdaság fele tolja el az amúgy is alacsony prosperitású, alacsony ambíciójú, perspektívahiányos társadalmat.
Ugye ez ott kezdődött, h a privatizáció idején nálunk külföldiek kezébe privatizáltak, a cseheknél, lengyeleknél meg maguknak. Azért voltunk a '90es években éltanulók.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 123
36 898
113
És mondanom se kell, hogy a magyar gazdaság a lengyellel ellentétben jobbára 100%-ban exportra termel, de a társadalom mindenben importra szorul. Még azt is külföldről, külföldieken keresztül vesszük, amit mi termelünk meg, mi szerelünk össze idehaza.
Ha a magyar kormány pénzt locsol a társadalomra, mert jönnek a választások, akkor az a pénz ezer lyukon keresztül a külföldiek zsebébe folyik.
Így esett meg az, hogy 2022-ben a választás előtti pénzszóras után egyszerűen kiürült az államkassza, majd sorra elkezdte Lázár lehúzni a kulcsfontosságú infrastrukturális fejlesztési projekteket.
Azaz a lengyelekkel ellentétben a mindenkori magyar kormány akármi tőkét is fektet be a magyar társadalomba, az a külföldieknél fial, idehaza nettó veszteség.

Ezen felül további probléma még, hogy a lengyel magasabb hozzáadott értèkű termelői potenciál túl azon, hogy a magyarral ellentétben már (még) létezik és prosperál, eleve méretgazdaságosabb.
És persze jobban tudja fogadni a külföldi befektetők tőkeinjekcióit is.

Velük szemben a magyar feldolgozóipar megszűnt, ahogy a gépgyártás is. Nekünk már nincs saját busz, teherautó, mozdony, hajó, vagy repülőgépgyártásunk, de bármi ilyen is volna, azt képtelenek vagyunk kellő méretgazdaságos szinten fenntartani, így általában ugyanaz a kotta ismétlődik: a kiforrottság előtt elbukik a kisszériás, rendszerint komolytalan próbálkozás, miközben a nagy nehezen hozzátársuló kellő szakértelem vagy továbbáll, vagy felmorzsolódik.
Viszont emiatt nincs is a magyar államnak láthatáron a lengyelekéhez hasonló saját bevételi forrása, csak az adók.
Az meg az adózási hajlamtól függ, ami hiánya pedig a szürke- és feketegazdaság fele tolja el az amúgy is alacsony prosperitású, alacsony ambíciójú, perspektívahiányos társadalmat.
Fúúúú.....
A lengyelek egy középhatalom poziciójában vannak.Igazábol a történelem folyamán többnyire a lengyel királyság erősebb volt,mint a magyar.Nagyobb népessége,területe,erősebb gazdasága okán teljesen természetes,hogy most is a lengyelek KKE vezető hatalma.
Helyzet az,hogy a magyar belső viszonyok,és a igen pocsék,kontraproduktiv magyar államszervezet a mi problémánk,és nem valamiféle nyugati/kapitalista/masiniszta külső rosszakarat.(egyébként a lengyel-litván unios állam bukását is a saját belső problémáik okozták,ami az unió területének felosztásához vezetett-nagyon hasonló belső mechanizmusok nyomán,amik ma nálunk működnek)
Egyáltalán nem volt folyamatos az a nagy lengyel-magyar druzsba.Bár többnyire érdekközösség mentén jó volt a viszony.
Lengyelek anno az IMF-től,és állami szervezetektől vettek fel hitelt,és ezekt engedték el (nem csak a lengyeleknek engedtek el igy hitelt,nem a lengyel "sirási képesség" miatt történt).MN meg szabadpiaci hiteleket vett fel elsősorban,amiket nem lehet elengedni....
Bokros csomag volt az utolsó normális gazdasági stabilizációs és fejlesztő csomag (csak sajnos félbemaradt).Első vajda kormány különben látványintézkedéseket leszámitva,2 évig nagyon is tartotta magát a Bokros csomaghoz.
Magyar gazdaság egy alacsony hozzáadott értékű "munka alapú" gazdaság.A termelési folyamat alacsony értékű összeszerelő része van nálunk.Hiba itt gördül le a szerelősorrol a Merci,vagy a Lynx,a késztermék értékének java import részegységek árában külföldre kerül.
A fedezetlen pénzkibocsájtás nem tökebefektetés,hanem inflációgerjesztés.Az infláció gerjesztése meg egy kisembereket súlytó,nagyon aljas adó-és gazdasági,társadalmi romboló erő.22ben nem kiüritették az államkasszát,üres volt az már addigra.Fedezetlen pénzkibocsájtást,és hitelfelvételt csináltak.
Az államnak nincs pénze.Az állam bevétele meg az adó.
Az államnak nem feladata a gazdaság működtetése,az a gazdasági szereplők feladata.Az állam feladata a gazdaságnak stabil törvényes kereteket biztositania.
A szocializmus éppen úgy bizonyitotta,mint most a NER,hogy az állami gazdasági közvetlen részvétel rossz hatékonyságú,korrupció és a lopás melegágya,veszteséghez és tönkremenetelhez vezet.
A mi problémánkat úgy hivják,hogy magyar államszervezet.Mo-on egy kontraproduktiv,az országon tehénkedő,azt elnyomó és kizsákmányoló államszervezet uralkodik.Ahoz,hogy kijussunk a gödörböl,egyáltalán esélyünk legyen kijutni,elsőnek ezt az államszervezetet kell(ene) leváltani.
És igen,ketyeg a cigányság bombája,ami a padló alá van söpörve.És alighanem qrva nagyot fog nem is olyan sokára,a képünkbe robbanni.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 174
6 884
113
Ugye ez ott kezdődött, h a privatizáció idején nálunk külföldiek kezébe privatizáltak, a cseheknél, lengyeleknél meg maguknak. Azért voltunk a '90es években éltanulók.
Nagyon sok minden került magyar kezekbe is. Aztán vagy tönkrement, vagy a magán tulajdonos adta el külföldinek. De van magyar kézben is sikeres cég, csak kevés. + a magyar kormány nem igazán támogatja őket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 480
72 100
113
Lengyelek anno az IMF-től,és állami szervezetektől vettek fel hitelt,és ezekt engedték el (nem csak a lengyeleknek engedtek el igy hitelt,nem a lengyel "sirási képesség" miatt történt).MN meg szabadpiaci hiteleket vett fel elsősorban,amiket nem lehet elengedni....
Az IMF-be mi is beléptünk, a kinai kommunista párt fizette ki a 400 millió dolláros belépti díjunkat 1981-ben, kaptunk is mindjárt 550 millió dollárt.
Ez is csak arra volt jó, hogy 84-ig elodázza a változás igényét, pedig akkor már rég késő volt.
Ettől még a tény az tény, elsősorban szabadpiaci hiteleket kalapozott össze a Fekete János.
Viszont a lengyelek tényleg kisírták, hogy velünk ellentétben nekik ne kelljen fizetni.

Bokros csomag volt az utolsó normális gazdasági stabilizációs és fejlesztő csomag (csak sajnos félbemaradt).Első vajda kormány különben látványintézkedéseket leszámitva,2 évig nagyon is tartotta magát a Bokros csomaghoz.
A Bokros csomag egy elefánt volt a porcelánboltban, másképp fogalmazva a fürdővízzel együtt kiöntöttük a gyereket is.
A 90-es években a gyengélkedő ex-kádári népgazdaság örökségével hímestojásként kellett vona bánni és az akkori kormányoknak inkább befele kellett volna figyelni és meg kellett volna erősíteni a termelő entitások, úgy a vállalatok, mint a termelő eszközök és munkaerő immunrendszerét a piacgazdaság jogszabályi környzetének kiépítése előtt. Nem pedig kinyírni.
Egy teljesen legyengült és védtelen nyomorékot állítottunk ki Tyson ellen boxolni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 480
72 100
113
Az államnak nincs pénze.Az állam bevétele meg az adó.
Ez egy ingoványos terep.
Ha az államnak nincs pénze, csak az adó, akkor az állami, költségvetési szervek kizárólag ebből tudnak gazdálkodni. Oktatás, egészségügy, honvédelem, rendvédelem mind csak az adókból tartható fenn, vagy magánosítani kell.
Az USA-ban a libertariánus eszmék miatt pl az egészsgügy szigorúan magánfinanszírozású, a profitmaximalizáció miatt az egész el is szállt az égbe, irgalmatlan terhet róva ezzel az emberekre, akik vég nélkül el vannak adósodva, vagy egyéb finanszírozás hiányában belehalnak.
A honvédlem ott nem piaci alapú, de a világon egyedül ott a petrodollár révén képesek nyomtatni a pénzt hozzá, miközben pont emiatt az egész MIC rendszer költséghatékonysága a nulla alatt van.
Iszonyatos túlszámlázások és pénzégetés mellett zajlik egy szigorúan erőprojekció alapú védelempolitika.
A rendvédelem költségvetési háttere szintén elég szerencsétlen ott is, pont az állami szűkmarkúság miatt, miközben az USA-ban is elég komoly vízfej az állami szektor, tehát liberális piaci felfogás ide, szabadpiac oda, ezene a téren bizony az USA sem bezzeg-ország, nem role model.
Azaz nem cáfolja meg azt, hogy bizony az államnak is szüksége van a nettó adóvevételen túl némi gazdasági tulajdonhányadra is. Lásd Kína.

Ezért nem osztom a te szigorúan államellenenes nézeted, de egyetértek azzal, hogy idehaza kontraproduktív luxus a túlburjánzó és túlbürokratizált parazita államszerkezet.

Ott kezdődik a dolog, hogy az erős állam jellemzője nem a nagy és nehéz, hanem a komolyan vehető.
Például felülről képes határolni a szabadpiaci szereplők adott esetben már közveszélyesen túlzóvá váló nyerészkedését, nemzeti minimumokat, normákat, igazodási pontokat állít fel és tartat be egyfajta piaci erkölcs felett őrködő felettes szervként.
És ehhez kell némi tulajdonhányad mindenben, ami az országban történik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 123
36 898
113
Meg az állami vállalatok nyeresége, pl.
Az állami vállalatok felettébb ritkán nyereségesek.
Konkrétan a tandíjon és a forint csúszó leértékelésén kívül mindent megsemmisített az Alkotmánybíróság. A Bokros csomag stabilizációs és fejlesztő hatása urban legend.
Nem mindent.De egyébként a csúszó leértékelés előre kiszámithatósága volt a stabilizáció legfontosabb része.
Ez egy ingoványos terep.
Ha az államnak nincs pénze, csak az adó, akkor az állami, költségvetési szervek kizárólag ebből tudnak gazdálkodni. Oktatás, egészségügy, honvédelem, rendvédelem mind csak az adókból tartható fenn, vagy magánosítani kell.
Az USA-ban a libertariánus eszmék miatt pl az egészsgügy szigorúan magánfinanszírozású, a profitmaximalizáció miatt az egész el is szállt az égbe, irgalmatlan terhet róva ezzel az emberekre, akik vég nélkül el vannak adósodva, vagy egyéb finanszírozás hiányában belehalnak.
A honvédlem ott nem piaci alapú, de a világon egyedül ott a petrodollár révén képesek nyomtatni a pénzt hozzá, miközben pont emiatt az egész MIC rendszer költséghatékonysága a nulla alatt van.
Iszonyatos túlszámlázások és pénzégetés mellett zajlik egy szigorúan erőprojekció alapú védelempolitika.
A rendvédelem költségvetési háttere szintén elég szerencsétlen ott is, pont az állami szűkmarkúság miatt, miközben az USA-ban is elég komoly vízfej az állami szektor, tehát liberális piaci felfogás ide, szabadpiac oda, ezene a téren bizony az USA sem bezzeg-ország, nem role model.
Azaz nem cáfolja meg azt, hogy bizony az államnak is szüksége van a nettó adóvevételen túl némi gazdasági tulajdonhányadra is. Lásd Kína.

Ezért nem osztom a te szigorúan államellenenes nézeted, de egyetértek azzal, hogy idehaza kontraproduktív luxus a túlburjánzó és túlbürokratizált parazita államszerkezet.

Ott kezdődik a dolog, hogy az erős állam jellemzője nem a nagy és nehéz, hanem a komolyan vehető.
Például felülről képes határolni a szabadpiaci szereplők adott esetben már közveszélyesen túlzóvá váló nyerészkedését, nemzeti minimumokat, normákat, igazodási pontokat állít fel és tartat be egyfajta piaci erkölcs felett őrködő felettes szervként.
És ehhez kell némi tulajdonhányad mindenben, ami az országban történik.
Egyáltalán nem vagyok államellenes.Az állam feladata,hogy működtesse az országot.Államszervezet nélkül nincs működőképes ország.
De ahoz az kell,hogy az állam jol működjön,és az országot szolgálja.
Kina meg nagyon jó példa.Valójában a kinai magánszektor csinálta a "kinai csodát",az állami szektor veszteséges.
Az USA belső problémákkal küzd,de valójában ha inflációval korrigáljuk a hadiipar árait,koránt sem olyan nagy az a drágulás.F14 20milliós ára 1971ben semmivel nem volt drasztikusabb,mint ma egy F35 ára-igazábol az F35 olcsóbb.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
6 297
16 103
113
A korábbi orosz berepulések elmismásolásanak megjott a hatása - az éjel 12 drónt kuldtek Lengyelországba:

Az Orosz Föderáció mai ukrán terület elleni támadásának következtében példátlanul megsértették a lengyel légteret drónok. Ez egy agresszív cselekmény, amely valós veszélyt jelent polgáraink biztonságára.

A Lengyel Fegyveres Erők Operatív Parancsnokának utasítására azonnal megkezdődtek a védekezési eljárások.

Lengyel és szövetséges erők radarral figyeltek meg több objektumot, és figyelembe véve azokat, amelyek veszélyt jelenthetnek, a Lengyel Fegyveres Erők Operatív Parancsnoka úgy döntött, hogy semlegesíti azokat. A légterünkbe behatolt drónok közül néhányat lelőttek. A tárgyak lehetséges becsapódási helyeinek felkutatása és helymeghatározása folyamatban van.

A Lengyel Fegyveres Erők Operatív Parancsnoksága figyelemmel kíséri a jelenlegi helyzetet, a lengyel és szövetséges erők és eszközök pedig továbbra is teljes mértékben felkészültek a további műveletekre.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Lengyelország csütörtök éjfélkor lezárja Fehéroroszországgal közös határát az orosz-fehérorosz Zapad-2025 katonai gyakorlatok kapcsán – jelentette be Tusk miniszterelnök.

„Pénteken orosz-fehérorosz katonai gyakorlatok kezdődnek Fehéroroszországban, a lengyel határ közvetlen közelében, amelyek katonai doktrína szempontjából nagyon agresszívek. Céljuk többek között a híres Suwałki-szoros. <...> Ezért nemzetbiztonsági okokból csütörtökről péntekre éjfélkor lezárjuk a Fehéroroszországgal közös határt, beleértve a vasúti átkelőhelyeket is, a Zapad manőverekkel összefüggésben” – mondta @donaldtusk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
7 286
21 965
113
Lengyelország csütörtök éjfélkor lezárja Fehéroroszországgal közös határát az orosz-fehérorosz Zapad-2025 katonai gyakorlatok kapcsán – jelentette be Tusk miniszterelnök.

„Pénteken orosz-fehérorosz katonai gyakorlatok kezdődnek Fehéroroszországban, a lengyel határ közvetlen közelében, amelyek katonai doktrína szempontjából nagyon agresszívek. Céljuk többek között a híres Suwałki-szoros. <...> Ezért nemzetbiztonsági okokból csütörtökről péntekre éjfélkor lezárjuk a Fehéroroszországgal közös határt, beleértve a vasúti átkelőhelyeket is, a Zapad manőverekkel összefüggésben” – mondta @donaldtusk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak azt tudnám, hogy ennek mi az értelme? Ha meg akarják támadni a lengyeleket biztos nem viszik magukkal ellenőrzés céljából az útlevelüket. Ha már annyira dúl bennük a harci vágy akkor meg telepítsék közelebb a határhoz a hadseregüket, azzal többet is fognak érni mint a határzárral, ha ne adj isten az a tizen-egynéhány ezer (a litván titkos szolgálat szerint 30 ezer) ember úgy döntene, hogy kirobbantják a harmadik világháborút. Bár azért nagy tétben mernék fogadni arra, hogy a jövő héten sem fog Berlinben, Párizsban, Varsóban vagy Londonban robbani a ruszki atom.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 825
19 505
113
A lengyelek beléptek az Európai Ügyészségbe, ezért oldották fel sok zárolt pénzüket. Ez bizony jogállami törvénymódosítás a javából, nemzetközileg vizsgálhatóvá és büntethetővé váltak az Eu-s pénzek felhasználásai.

Azért oldották fel a pénzüket másnap, mert egy EU-s bürokrata került a székbe aki minden további nélkül kiszolgálja az igényeiket.

Az EU-s ügyészségről meg annyit, hogy merő véletlenségből pont az a román p*csa vezeti, akinek apja Caucescu alatt államügyész volt, és Romániában attól lett híres/hírhedt, hogy azt a korrupcióellenes szervezetet (DNA) vezette a liberális Klaus Johannis alatt és a szekuval együttműködve, amelyik valahogy mindig csak a politikai nemkívánatosoknál tárt fel korrupciós ügyeket és állította őket félre az útból, a másik oldalon meg valahogy sohasem... végül a román alkotmánybíróságnak kellett kirúgnia mert Johaniss nem volt hajlandó meneszteni. Ilyen előzmények után lett hihetetlenül alkalmas az EU ügyészség vezetésére.

Egyébként 20 vádpont alapján (elég gagyi a fordítás, de azért lejön hogy a mostani Európai Ügyészséghez való csatlakozás inkább Szent Inkvizícó, mintsem "jogállamiság a javából", és hogy milyen is lehet az a szervezet, amire őt találták a legalkalmasabbnak).

"Íme a Tudorel Toader által felsorolt 20 pont, amelyeket 2017 februárja és februárja között tartottak meg a DNA 2018 tevékenységéről szóló jelentésben, és amelyek miatt a DNS vezetőjének elbocsátását kérte.

1. Az alkotmánybíróság három határozata, amelyek közül kettőben alkotmányos jellegű jogellentmondást állapítottak meg egyrészről az ügyészség-DNA, másrészről más állami hatóságok, a kormány és az Országgyűlés között. "Egyetlen év alatt három alkotmányos jellegű jogi konfliktust regisztráltak, amelyekben a DNS-t az alkotmánybíróság elé idézték. Három konfliktus, amelyben a CCR szankcionálta a DNS főügyészének hűtlen viselkedését" - mondta Toader, megjegyezve, hogy 16 év alatt 39 ilyen ügy volt folyamatban a bíróság előtt, az utolsó három csak az elmúlt évben.

2. Vizsgálat a GEO 13 esetében. Az igazságügyi miniszter arra hivatkozott, hogy a GEO 13 elfogadása után a DNA által indított vizsgálat esetében az igazgatóság olyan hatáskört szerzett magának, amellyel nem rendelkezik, nevezetesen a normatív aktus kibocsátásának lehetőségének értékelését, amit egyébként az Alkotmánybíróság is megjegyezett.

"A CCR megjegyezte, hogy a Közminisztérium hatáskörébe tartozik a GEO megfelelőségének ellenőrzésére. Ez a hatalmi ágak szétválasztásának elvének súlyos megsértését jelenti az államban. Az ügyészség a DNS-en keresztül magának tulajdonította a bűnügyi nyomozás lefolytatásának hatáskörét a jogi kereteken túlmutató területen. Az Igazságügyi Minisztériumban razziákat eredményező kiterjedt bűnügyi nyomozás elindítása, a dokumentumok lefoglalása feszültséget, pszichológiai nyomást állapított meg. A bűncselekmény által kiváltott félelem birodalmában a kormány blokkolva van a törvényhozó tevékenységében. Magatartásával a DNS olyan kompetenciát szerzett magának, amellyel nem rendelkezik" - mondta Toader.

3. Kovesi megtagadta a parlamenti vizsgálóbizottság előtti megjelenést. Az igazságügyi miniszter azt állította, hogy a CCR döntésének fényében ebben az ügyben "elakadt a vizsgálóbizottság tevékenysége", és a DNA vezetője nem tartotta tiszteletben az állami intézmények közötti "szükséges lojális magatartást".

4. DNS-vizsgálat a Belina-ügyben hozott kormányzati határozatok esetében. Tudorel Toader folytatta azt a tézist, amely szerint a normatív aktus kiadásának lehetősége nem tartozik a DNS hatáskörébe. "A másik oldalról nézve feltesszük magunknak a kérdést, hogy fél évvel ezelőtt a CCR szabályai hogyan ellenőrizték, majd azt követően, hogy ez egy GD, nem pedig egy GEO, ugyanazokat a szempontokat ellenőrizték" - kommentálta.

5. A DNS olyan szempontok értékelőjeként állította be magát, amelyek nem kapcsolódnak a büntetőjogi szférához – mondta az igazságügyi miniszter az igazgatóság sajtóközleményére hivatkozva, amelyben azt állították, hogy a jogalkotási technika normáit nem tartották be. "A jogalkotási technika normáinak megsértése nem minősül bűncselekménynek" - kommentálta.

6. A DNA sajtóközleményeinek magyarázata puszta véleményként. Az igazságügyi miniszter bírálta, hogy a fent említett sajtóközlemény után a DNS azt állította, hogy a használt megfogalmazások "egyszerű véleményeket képviselnek". "Nem lehet egyszerű véleményt nyilvánítani, ha a szabadságra, az ember méltóságára hivatkozik. Úgy véljük, hogy az egyén alapvető értékeit és jogait érintő megközelítés megengedhetetlen" – mondta.

7. Az igazság kiderítésének megakadályozása és a közérdek egyes szempontjainak tisztázása a parlamenti vizsgálóbizottságok meghallgatásán való megjelenés megtagadásával.

8. Túlzottan tekintélyelvű és diszkrecionális viselkedés. Az igazságügyi miniszter emlékeztetett az igazságügyi felügyelet által a DNA-nál végzett ellenőrzésre, pontosítva, hogy a jelentés rögzíti az ellenőrök által tapasztalt nehézségeket, valamint a fegyelmi vétség elkövetésére vonatkozó jeleket, többek között az ellenőrök tevékenységének Kovesi általi akadályozását.

9. Részvétel más ügyészek vásárlásaiban. Tudorel Toader folytatta a DNS vezetőjének nyilvános nyilatkozatát, aki elismerte, hogy személyesen felügyelte a GEO 13 ügy nyomozását. "Részt vesznek egy másik ügyész nyomozásában, amit a törvény tilt és ellentétes a hatáskör korlátaival. Az idő múlása nem ennek a viselkedésnek a korrekciójához, hanem súlyosbodásához vezetett, amint azt a nyilvános térben tett kirándulások is feltárták" – kommentálta.

10. A médiahatással rendelkező fájlok rangsorolása. "Az ügyeket nem a nyilvános visszhang szerint oldják meg, nem a nyomozás alá vont személy minősége szerint, hanem a panasz nyilvántartásba vételének időrendi sorrendjében" - mondta Toader.

11. Az Alkotmánybíróság aktusainak és hatáskörének megtámadása. Az igazságügyi miniszter azt állította, hogy Laura Codruta Kovesi "a CCR-t hibáztatta, a döntéseket azzal vádolta, hogy a DNS állítólag lehetetlen bizonyos tényeket feltárni és kártérítést behajtani". "A főügyész megkérdőjelezte az ország alkotmányát" - mondta.

12. Interjúk a BBC-nek és az Euronewsnak. "A főügyész azt mondta a BBC-nek, hogy fél a DNS feloldódásától. Egy másik, az Euronewsnak adott interjújában kemény kritikát fogalmazott meg a parlamenti vita alatt álló törvényjavaslatokkal kapcsolatban, azzal vádolva a politikusokat, hogy sztrájkolnak a korrupció elleni küzdelem ellen. Az Alkotmány szerint minden hatályos törvényben az ügyész gyakorolja a törvényi hatáskörét, értelmezi, alkalmazza a törvényt, de a jogalkotás feladata a jogalkotóé" – érvelt az igazságügyi miniszter.

13. Románia imázsának károsodása. " Heves kritika hangzott el a jogszabály-módosítási javaslatokkal kapcsolatban, amelyek alkotmányosnak bizonyultak. A kijelentések példátlanok, helyrehozhatatlanul befolyásolták Románia imázsát. Valószínűleg hamis képet alkotnak Romániáról és a jogállamiságról" – mondta az igazságügyi miniszter.

14. Az európai fórumok dezinformációja. Tudorel Toader elmondta, hogy a DNA vezetésének álláspontja hamis képet keltett az Európai Parlament szintjén, és azt a gondolatot keltette, hogy Románia helyzete hasonló a lengyeléhez. "Az Európai Parlament szintjén a dezinformáció révén vita alakult ki, és kilenc ülésen kilencszer elmagyaráztam, hogy Romániának semmi köze ahhoz, ami Lengyelországban történik" – mondta Toader.

15. Bármi áron elítélni próbálni. Az igazságügyi miniszter utalt azokra a felvételekre, amelyeken a DNS vezetője állítólag a "pácolás" kifejezést használva kérte a miniszterelnök elérését. "Ez a "savanyúsági" kísérlet, a kulcsszó, amelyre utalni akarok, teljesen ellentétes minden jogállamisággal. Középen van egy olyan ember sorsa, amely egyenlő a többiekkel. Az okokat nem szabad a pozícióval megoldani" – kommentálta.

16. A felmentő ítéletek számának növekedése, a kiadások növekedése és a téves jelentéstétel. " A 2016-ban bíróság elé állított vádlottak számát és a 2016-os felmentők számát jelentik, arra a következtetésre jutva, hogy a felmentési arány csökkent. A 2016-ban bíróság elé állítottak nem tartoznak a 2016-ban felmentettek közé, mert erre nem lett volna idejük. És ha a felmentési arányt a folyó évre tesszük, akkor a ténybeli alaptól eltérő számítást kapunk" - mondta. A költségekkel kapcsolatban Toader elmondta, hogy a DNS-nél lévő akta közel 40 000 lejbe "kerül", ellentétben az ügyészséggel, ahol 2000 és a DIICOT -6 000 van.

17. A főügyész bevonásának elmulasztása az ügyészek által állítólagosan elkövetett visszaélések azonosításában és megszüntetésében. "A nyilvános tér tele van Negulescu ügyész állítólagos visszaéléseivel. Dicsérték őt, ahelyett, hogy intézkedéseket tett volna" – hozta fel példaként Toader.

18. Telefonbeszélgetések átiratainak hamisítása. Az igazságügyi miniszter azt állította, hogy a bíróságok sok esetben visszaküldték az iratokat a hangfelvétel és a benyújtott átiratok közötti pontatlanságok miatt. "Sok bírósági döntésben, ahol a bíróság különbségeket döntött a hallottak és a látottak között" - mondta.

19. Egyes ügyek megoldásának késleltetése. Az igazságügyi miniszter a Microsoft-ügy példáját hozta fel.

20. A reakció hiánya egyes ügyészek szakmai tevékenységének és magatartásának ellenőrzése során: DNA Ploiesti. "Nem mondom, hogy igaz, de amikor az egész közvélemény, amikor az ügyészek panaszkodnak egymásnak, nem kötelességük dicsérni őket" - mondta Toader."


 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 394
21 105
113
Ajjaj !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 762
12 128
113
Pont ez az, hogy az ukránok gyerekei nálunk ukrán iskolában, ukrán nyelven tanulhatnak, cserébe a magyar gyerekek Ukrajnában, nem tanulhatnak magyar nyelven. Ez még SZU-ban sem volt gond. Hol van itt a kölcsönösség elve? Ja és annó ők akarták Kárpátalját, tehát ők akarták a magyar területet, meg a magyar kisebbséget, nem mi adtuk nekik. Ez igaz más országokra is.
"Kárpátalján összességében 729 közoktatási intézmény működik, 211 200 tanulóval. Ebből 65 iskola magyar tannyelvű, 50 vegyes tannyelvű (ebből 25 ukrán-magyar), a magyar nyelven tanulók létszáma (iskola, óvoda) 21 000. Két nem állami magyar nyelvű líceum működik: Nagyberegen és Nagydobronyban (a Ref. Egyház fenntartásában)."
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 818
17 088
113
Az IMF-be mi is beléptünk, a kinai kommunista párt fizette ki a 400 millió dolláros belépti díjunkat 1981-ben, kaptunk is mindjárt 550 millió dollárt.
Ez is csak arra volt jó, hogy 84-ig elodázza a változás igényét, pedig akkor már rég késő volt.
Ettől még a tény az tény, elsősorban szabadpiaci hiteleket kalapozott össze a Fekete János.
Viszont a lengyelek tényleg kisírták, hogy velünk ellentétben nekik ne kelljen fizetni.


A Bokros csomag egy elefánt volt a porcelánboltban, másképp fogalmazva a fürdővízzel együtt kiöntöttük a gyereket is.
A 90-es években a gyengélkedő ex-kádári népgazdaság örökségével hímestojásként kellett vona bánni és az akkori kormányoknak inkább befele kellett volna figyelni és meg kellett volna erősíteni a termelő entitások, úgy a vállalatok, mint a termelő eszközök és munkaerő immunrendszerét a piacgazdaság jogszabályi környzetének kiépítése előtt. Nem pedig kinyírni.
Egy teljesen legyengült és védtelen nyomorékot állítottunk ki Tyson ellen boxolni.
Bokrosnak az volt a bitang nagy szerencséje, hogy ezzel egy időben Nyugat-Európában egy konjunktúra volt, ami elkozmetikázta a csomagjának a pusztító hatását és tartotta életben a magyar gazdaságot.