Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 003
91 852
113
Európában is úttörőnek számító, biztonságos és a környezetvédelmi elvárásoknak hosszú távon is megfelelő LFP (lítium-vas-foszfát) katódalapanyag-gyártó üzemet hoz létre kazincbarcikai telephelyén a BorsodChem - derül ki a cég közleményéből.

A kínai Wanhua Chemical Group részét képező vegyipari óriásvállalat tájékoztatása szerint a beruházásával új funkciót kap a cég korábbi pétisóraktára, az új üzem évi 30 ezer tonna kapacitású lesz. A több mint 50 új munkahelyet teremtő üzem egységes környezethasználati engedélykérelmét a napokban nyújtotta be a kormányhivatalhoz a vállalat. A próbaüzem a tervek szerint 2026 végén kezdődik a létesítményben.

Az új generációt képviselő LFP-technológiát egyre többen használják energiatároló rendszerekben, fogyasztói elektronikában és a világ több vezető autógyártójának járműveiben is.

Az LFP egy lítium-ion akkumulátor altípus, amely vas-foszfátot használ katódanyagként.

...a beruházásnak nem lesz számottevő hatása a környéken élők mindennapjaira, a gyártelep forgalma legfeljebb napi 20 kamionnal nő, és már az új tevékenység tervezése során is kiemelt figyelmet fordítanak a szigorú zajvédelmi határértékek betartására. Mivel a technológia nem igényel vizet, csupán a minimális laboratóriumi igény folytán bocsát ki elenyésző mennyiségű szennyvizet. Így nem nő érzékelhetően a BorsodChem vízfogyasztása, és a talajra, vagy talajvízre sem lesz hatással az LFP-üzem működése. A villamosenergia-fogyasztásban sem lesz számottevő változás.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 003
91 852
113
Zentán kezdhetik el gyártani a közös szerb–magyar fejlesztésű tűzoltóautót...

Zentán mutatták be annak a tűzoltóautónak a prototípusát, amelyet szerb és magyar vállalatok fejlesztettek. (FAP + BM-Heros Zrt)

A projekt három magyarországi és egy szerb cég, a FAP Priboj együttműködésének köszönhetően valósult meg. Célja egy korszerű, exportképes, iparfejlesztési modell létrehozása a térségben. A felek között 2 éve kötött megállapodás eredménye egy közös tűzoltóautó prototípus kifejlesztése lett.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 440
39 192
113
Zentán kezdhetik el gyártani a közös szerb–magyar fejlesztésű tűzoltóautót...

Zentán mutatták be annak a tűzoltóautónak a prototípusát, amelyet szerb és magyar vállalatok fejlesztettek. (FAP + BM-Heros Zrt)

A projekt három magyarországi és egy szerb cég, a FAP Priboj együttműködésének köszönhetően valósult meg. Célja egy korszerű, exportképes, iparfejlesztési modell létrehozása a térségben. A felek között 2 éve kötött megállapodás eredménye egy közös tűzoltóautó prototípus kifejlesztése lett.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Olyan, mintha a szerb alvázra rárakták volna az enyhén áttervezett Aquadux felépítményt
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 440
39 192
113
Megjöttek az új tűzoltóautó alvázak...
548220251_1806528736893561_2851647211753064489_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 003
91 852
113
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra?

Újabb magyarországi gépjárműipari beruházásról számolt be a Portfolio, ezúttal a hongkongi Belt and Road Summit – magyarul Egy út – egy övezet – konferenciáról. Beke Károly, a Portfolio makrogazdasági elemzője, a helyszínen kérdezte ki a részletekről Cliff Zhangot, a Templewater hongkongi befektetési cég vezérigazgatóját és alapítóját, a Wisdom Motor terveiről...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 838
7 508
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...any-egy-cegeladasba-mi-van-a-hatterben-786526
"Strukturális problémák és a magyar élelmiszerpiac szabályozása is oda vezethetett, hogy eladósorba került az Alföldi Tej, amely az elmúlt 4 évben tetemes veszteséget termelt. Ezt a tranzakciót az állam most megvétózta nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva és gondolkozik azon, hogy megvegye a vállalatot."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
8 045
22 054
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...any-egy-cegeladasba-mi-van-a-hatterben-786526
"Strukturális problémák és a magyar élelmiszerpiac szabályozása is oda vezethetett, hogy eladósorba került az Alföldi Tej, amely az elmúlt 4 évben tetemes veszteséget termelt. Ezt a tranzakciót az állam most megvétózta nemzetgazdasági érdekekre hivatkozva és gondolkozik azon, hogy megvegye a vállalatot."
Most, hogy jól meg lett mentve, mi lesz? Mehet a csődeljárás?

A lakosság már nem vesz magyar tejipari terméket, 50-100%-al drágább tipikusan, mint az import. A magyar termékek már csak a felső 5-10% luxusa, akiknek van felesleges pénzük különféle hobbikra áldozni. A zöm lengyel vagy német termékeket vesz, azokból van dömping, hála a modernebb termelési eljárásuknak, az iparukat sújtó alacsonyabb adóterheknek, és az olcsóbb energiának.

Rosszabb magyar camambert ki venne drágábban, mint a franciát?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
5 255
19 610
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 003
91 852
113
Az Audi győri gyáraiban az elmúlt hónapokban 720 fővel csökkent a dolgozói állomány, a jármű- és motorgyártás azonban továbbra is teljes kapacitással működik. A magyar autóipar többi szereplőjéhez képest ez mérsékelt visszaesésnek számít...

2023 közepéhez képest júliusban csaknem 1 400 fővel kevesebben dolgoztak a gyárakban, a legfrissebb adatok szerint pedig az állomány 11 600 fő alá esett, ami 720 fős csökkenést jelent az előző év végéhez képest. A járműgyár jelenleg teljes kapacitással üzemel, főként az Audi Q3 és a Cupra Terramar modellek gyártásának köszönhetően, miközben a motorgyártás volumene csökkent.

A német autóipari válság hatásai a hazai gyárakat is érintik: számos beszállító, köztük a Flextronics, a Continental, a Bosch és a Hanon Systems, jelentős mértékben csökkentette állományát.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 913
21 296
113
Az Audi győri gyáraiban az elmúlt hónapokban 720 fővel csökkent a dolgozói állomány, a jármű- és motorgyártás azonban továbbra is teljes kapacitással működik. A magyar autóipar többi szereplőjéhez képest ez mérsékelt visszaesésnek számít...

2023 közepéhez képest júliusban csaknem 1 400 fővel kevesebben dolgoztak a gyárakban, a legfrissebb adatok szerint pedig az állomány 11 600 fő alá esett, ami 720 fős csökkenést jelent az előző év végéhez képest. A járműgyár jelenleg teljes kapacitással üzemel, főként az Audi Q3 és a Cupra Terramar modellek gyártásának köszönhetően, miközben a motorgyártás volumene csökkent.

A német autóipari válság hatásai a hazai gyárakat is érintik: számos beszállító, köztük a Flextronics, a Continental, a Bosch és a Hanon Systems, jelentős mértékben csökkentette állományát.


Majd a szeptemberi adatokat lesz érdemes figyelni ,az ipari termelés kapcsán. Pláne autógyártásban. Vége nyári leállásoknak, a mi cégünknél érezzük, több a munka ebben a hónapban már.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 161
106 479
113
Valszeg valami ázsiai, de pénteken lesz bejelentés, próbáld meg kivárni.
Szingapúri és nem spar lett.;)

A valaha volt legnagyobb beruházás Békéscsabán: 2500 munkahelyet teremt egy szingapúri high-tech cég - videóval


Szingapúri high-tech cég első európai gyára Békéscsabán
A Vulcan Shield Group csúcstechnológiai szigetelőanyagokat gyártó szingapúri cég első európai gyárát Békéscsabán építi fel. Ez a beruházás 280 milliárd forintos értéket képvisel: 2500 munkahely jön létre közvetlenül a vállalat gyárában.

Világszinten egyedülálló technológiáról van szó: 140 ezer négyzetméteri gyártóterület jön létre, évente 10 ezer tonna szigetőlanyag gyártásával

A helyi szakképző iskolákkal szorosan együttműködnek. Feléleleszti a beruházás a textilipari hagyományokat is, elkötelezett a cég amellett, hogy minél több alapanyagot, eszközt magyar vállalkozásoktól szerezzenek be. Olyan szigetelőanyagokat gyártanak, amelyek az 1600 Celsius-fokos hőmérsékletnek is ellen tudnak állni. Magyarország jó essélyel száll be abba is, hogy a Vulcan Shield Global kutatási projektjei is ide kerüljenek.

Űriparban, autóiparban, napelemgyártásban használják majd fel a termékeiket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 003
91 852
113
Szingapúri és nem spar lett.;)

A valaha volt legnagyobb beruházás Békéscsabán: 2500 munkahelyet teremt egy szingapúri high-tech cég - videóval


Szingapúri high-tech cég első európai gyára Békéscsabán
A Vulcan Shield Group csúcstechnológiai szigetelőanyagokat gyártó szingapúri cég első európai gyárát Békéscsabán építi fel. Ez a beruházás 280 milliárd forintos értéket képvisel: 2500 munkahely jön létre közvetlenül a vállalat gyárában.

Világszinten egyedülálló technológiáról van szó: 140 ezer négyzetméteri gyártóterület jön létre, évente 10 ezer tonna szigetőlanyag gyártásával

A helyi szakképző iskolákkal szorosan együttműködnek. Feléleleszti a beruházás a textilipari hagyományokat is, elkötelezett a cég amellett, hogy minél több alapanyagot, eszközt magyar vállalkozásoktól szerezzenek be. Olyan szigetelőanyagokat gyártanak, amelyek az 1600 Celsius-fokos hőmérsékletnek is ellen tudnak állni. Magyarország jó essélyel száll be abba is, hogy a Vulcan Shield Global kutatási projektjei is ide kerüljenek.

Űriparban, autóiparban, napelemgyártásban használják majd fel a termékeiket.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 149
66 966
113
Ez így önmagában nem igaz. A legtöbb kerékpárgyártó az összeszerelő üzem...a krízis valójában az alkatrészek hiánya, és a szállítási kapacitások csökkenése okozta a pandémia alatt, azóta helyre állni látszik, de globállego negatív volta látszik. Kerékpár mint alternatív közlekedési eszköz komoly fejlődésen ment keresztül, itt most nem az elektromos kerékpárra gondolok...hanem a társadalmi elfogadottságára.
Mali...
Egy összefoglaló cikk...
Nem vitatkozni akarok: Én azt olvasom német, osztrák újságokban (a nyugati piacokról) hogy a covid alatt nagyon megnőtt a kereslet, mire felduzzasztották a gyártók a kapacitásokat. Mostanra a nyugati piacokon már mindenki vett kerékpárt aki akart és igy mára jelentősen visszaesett a kereslet. A gyártók és kereskedők nagy, eladhatatlan raktárokon ülnek. Csődhullám vonul át az iparon, kereskedelmen.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby