Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 237
7 025
113
Igen ez mind szép és jó! Ugye csak azt a kínaiak pénzén építtetjük! ;) S aki fizet, az petyegtet.
A kínainak az az érdeke hogy minél hamarabb felhúzza a vonatát Görögből németbe! Tehát rohadtul nem érdekli a mi szenvedésünk, mivel nem jó-tündér! Neki a gyorsaság a lényeg! Nem kínlódik hogy félretegyék a tehervonatát, mivel jön a szegedi IC! Vagy bármelyik gyors, IC!
A forgalom pedig be fog indulni mihelyt végig meg lesz a közlekedési útvonala a kínainak!
Szóval arra költünk 800 milliárd forintot, hogy a kínaiaknak jó legyen? Ez kínai hitel amit mi fogunk visszafizetni !!!!
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 237
7 025
113
Igen de most tudod fizetni a munkásokat a hitelből, ha nem adna, meg lóf@szt se tudnál elvégeztetni. A semmiből! --:(--
Értelmes projektre nem lehet hitelt kapni, csak hülyeségre? Ha nem vagy hitelképtelen, akkor olyantól kell hitelt felvenni, aki értelmes célokra is ad.

Egyébként állítólag a tárgyalások vége felé már a magyar politikai vezetés is rájött hogy nem erre a vonalra kellene költeni a pénzt, csak ez további több éves késést okozott volna.
 
  • Vicces
Reactions: vata

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 992
4 297
113
Értelmes projektre nem lehet hitelt kapni, csak hülyeségre? Ha nem vagy hitelképtelen, akkor olyantól kell hitelt felvenni, aki értelmes célokra is ad.

Egyébként állítólag a tárgyalások vége felé már a magyar politikai vezetés is rájött hogy nem erre a vonalra kellene költeni a pénzt, csak ez további több éves késést okozott volna.
Lengyel vasút cirka 10 éve elkezdett korszerűsítése uszkve 50%-ban EU-s pénzből zajlik.
Ezek a források(fejezetek) számunkra is elérhetőek voltak azonos időben…
Itthon más döntés született…más célok mentén használtuk fel sz EU-s és saját forrásokat.
Lázárunk még idén is az új autópálya/közút program mellett tette le s voksát…a pénz mehetne másra is. Nem volt megkötés.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 132
2 380
113
A Spanyoloknál utaztam vonattal Barcelonából Valenciába és közben egyetlen nagyobb várost sem láttam. Minden városban levitték a vasutat a föld alá. Nincs szintbeli kereszteződés, zaj, késés amiatt hogy valaki megunja a piros lámpát. Ők erre költötték az EU pénzt.
Igen, németben is így van! Sőt egy szinttel lejeb a tehervonatok közlekednek. Igen van ahol így oldják meg! Nálunk is meg volt a terv hogy Kőbánya-felső állomásnál lemennének a vonatok, ám elvetették.
Pedig a metróhoz is lett volna átszállási lehetőség.
Na de összehasonlítottad a két ország méretét? Itthon 2-5 percenként van egy település. Főleg Pesthez közeledve! Ha meg megemelem a sebességet duplájára, meg se tud állni a vonat.
Szóval arra költünk 800 milliárd forintot, hogy a kínaiaknak jó legyen? Ez kínai hitel amit mi fogunk visszafizetni !!!!
Nem teljesen mivel a 150-es egyvágányú pálya volt, s most kétvágányú lesz s komoly közlekedés szabályozó berendezéssel. Tehát megújul egy másik fővonali szakasz. Ugye csak nem Szeged felé!
Hanem Kiskunhalas - Kelebia felé! Ezért nem csak a Kínaiaknak jó ez hanem nekünk is.
Az a vonal eléggé el volt hanyagolva amúgy is.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
758
1 995
93
A Spanyoloknál utaztam vonattal Barcelonából Valenciába és közben egyetlen nagyobb várost sem láttam. Minden városban levitték a vasutat a föld alá. Nincs szintbeli kereszteződés, zaj, késés amiatt hogy valaki megunja a piros lámpát. Ők erre költötték az EU pénzt.

Egyébként meg elég baj, ha annyira közel vannak a házak a vasúthoz, hogy két új vágány már nem férne el. Ez azt jelenti hogy nincs 10 méter a vasút és a ház között. Én a 120-as mellett lakom, itt általában van elég hely még két vágánynak.
Egész Békásmegyer részben azért dugul be reggel - este, mert a HÉV miatt feltorlódnak az autók, minden választásnál megjön a megoldás, csak aztán elfelejtődik.

Lengyel vasút cirka 10 éve elkezdett korszerűsítése uszkve 50%-ban EU-s pénzből zajlik.
Ezek a források(fejezetek) számunkra is elérhetőek voltak azonos időben…
Itthon más döntés született…más célok mentén használtuk fel sz EU-s és saját forrásokat.
Lázárunk még idén is az új autópálya/közút program mellett tette le s voksát…a pénz mehetne másra is. Nem volt megkötés.
Jóóó de nekik hány lombkorona sétányuk, stadionjuk, puszta verszályuk épült? A csehek 2.5 milliárd EUR-ot költenek csak 2025-ben a vasútra pl...az kb 970-980 MRD HUF
Pedig még a népet is sikerült jobban megfejni azért:
image_870x_68b19ebdd229c.jpg

A Fidesz-kormány alatt bevezetett új adók és közterhek (2010–2025)
(összesen kb. 42 darab, a Policy Solutions és későbbi források alapján)

2010
Bankadó
  1. Energetikai különadó
  2. Kereskedelmi láncok különadója
  3. Távközlési különadó
  4. 98%-os különadó a végkielégítésekre

2011
6. Népegészségügyi termékadó („chipsadó”)
7. Kommersz szeszek adója
8. Külföldi rendszámú autók adója
9. Dízeladó
10. Játékadó új formában
11. Energiaellátók jövedelemadójának fenntartása


2012
12. Baleseti adó
13. Burkolt ingatlanadó (önkormányzati)
14. Ingatlanspekulációs adó
15. Kamarai regisztrációs díj
16. Szociális hozzájárulási adó (SZOCHO)
17. Nyugdíjadó
18. Online szerencsejáték-adó
19. Pornóadó
20. Igazgatási szolgáltatási pótdíj
21. Katasztrófavédelmi hozzájárulás
22. Pénzügyi tranzakciós illeték
23. Egységes biztosítási adó
24. Távközlési szolgáltatási adó („mobiladó”)
25. Fordított áfa a mezőgazdaságban
26. E-útdíj előkészítése
27. Behajtási díj („dugódíj”)
28. Élelmiszerlánc-felügyeleti díj


2013–2025 (újabb adók, pótlólagos terhek)
29. Közművezeték-adó
30. Használatarányos elektronikus útdíj (HU-GO)
31. Reklámadó
32. Települési adó (önkormányzati új adónem)
33. Turizmusfejlesztési hozzájárulás (4%)
34. Kiskereskedelmi adó (2020-tól állandósítva)


Extraprofit-adók (2022-től)
35. Légitársaságok hozzájárulása
36. Távközlési pótadó
37. Biztosítási pótadó
38. Banki extraprofit-adó / pótbefizetés
39. Energiaellátók megemelt jövedelemadója
40. Kőolajtermék-előállítók különadója
41. Gyógyszergyártók és forgalmazók extrabefizetése
42. Kiterjesztett gyártói felelősségi díj (EPR-díj, 2023-tól)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 237
7 025
113
Igen, németben is így van! Sőt egy szinttel lejeb a tehervonatok közlekednek. Igen van ahol így oldják meg! Nálunk is meg volt a terv hogy Kőbánya-felső állomásnál lemennének a vonatok, ám elvetették.
Pedig a metróhoz is lett volna átszállási lehetőség.
Na de összehasonlítottad a két ország méretét? Itthon 2-5 percenként van egy település. Főleg Pesthez közeledve! Ha meg megemelem a sebességet duplájára, meg se tud állni a vonat.
A németeknél sem az elővárosi vonat megy 200-al. :)
Nem teljesen mivel a 150-es egyvágányú pálya volt, s most kétvágányú lesz s komoly közlekedés szabályozó berendezéssel. Tehát megújul egy másik fővonali szakasz. Ugye csak nem Szeged felé!
Hanem Kiskunhalas - Kelebia felé! Ezért nem csak a Kínaiaknak jó ez hanem nekünk is.
Az a vonal eléggé el volt hanyagolva amúgy is.
Szóval lesz egy kétvágányú vasútvonalunk 160 km/órás sebességgel, ami mellett a legnagyobb város 25 ezer lakosú, de az egész környéke ritkán lakott.
És van egy a vele párhuzamos vasút, ami mellett 2 db 100 ezer feletti város van, + kb. 4-5 db 30 ezer feletti, oda elég az 1 vágány és 100 km/óra sebesség.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 920
19 861
113
Lázárunk még idén is az új autópálya/közút program mellett tette le s voksát…a pénz mehetne másra is. Nem volt megkötés.

Alapvetően a pénzt nem a vasútbuzik szerelem projektjeire, hanem valós piaci igényekre.

Ami a kínaiaknak a BB vasút, amiből mi is profitálunk.

Szinte mindenki másnak meg a közúti áruszállítás JIT rendszerben. Ahhoz pedig autopalya kell. Építhetsz akármennyi vasutat de akkor se arra fognak menni.

A kelet - nyugati eszaki es deli autopalya (M1, M7) fejlesztes ezert szükséges. Egyszeruen kapacitás hiány van. Hosszabb tavon pedig az M9 ami ossze fogja vegre kotni az ország deli részét es a Debrecen - Szeged - Kecskemét - Pécs - Szombathely vonalon a nagy (auto)ipari központokat.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
8 078
22 123
113
Ellenben a túlárazott európai autógyártókkal a kínaiak valahogy töredék áron tudnak kínálni minden jót!

Látszik, hogy a kínaiak milyen jól innoválnak, hogy nem kell újraminősíttetni a változtatások után a gyármányaik, mennyivel áramvonalasabb és gyorsabb fejlesztési módszertant alkalmaznak...

Európa is felveszi a kesztyűt persze:

Kai Grunitz, a Volkswagen technikai igazgatója nemrég elmondta: nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy jelentősen lecsökkentsék az autóik fejlesztéséhez szükséges időt. A német autógyártó nagyhatalom jelenleg 54 hónap alatt jut el az első vázlatoktól egy új modell piacra dobásáig, ám a teljes folyamatot 36 hónapra redukálnák.

A kínai versenytársakat látva egyértelmű, hogy meg lehet csinálni. Konkrét ötleteink is vannak, hogyan." – mondta Grunitz. Ami az ötleteket illeti: a megoldás elsősorban kevesebb „terepen végzett", utcai teszt lehet. Nagy előrelépés volna például, ha három helyett egyetlen év alatt letudnák a téli próbákat. A Volkswagennek ehhez új szimulációs eszközökre és eljárásokra lesz szüksége, melyekkel részben kiválthatók az ilyen időigényes tesztelési folyamatok.


Mindez persze minőségi kockázatokkal is jár, ám ezzel Grunitz is tisztában van. „A kockázat, hogy a fejlesztési fázis elején nem fogod tudni, hol fogsz kikötni. Nekünk Németországban egyértelmű elképzeléseink vannak arról, mit akarunk, és nem szeretnénk kockázatokkal belekezdeni egy fejlesztési folyamatba. Minden vállalkozásban vannak azonban kockázatok. A kínai vetélytársaink nagyon rugalmasak. Ha valamivel probléma akad, találnak rá megoldást. Nekünk is ezt kell csinálnunk Németországban. Más megközelítés, de lehetséges, abszolút lehetséges." - mondta a vezető.

Itt a rugalmasabb tesztciklus, alig várom hogy végre az európai márkák is így dolgozzanak:


A felnőtt utasok védelmét csupán 69 százalékra értékelték, de volt ennél nagyobb probléma is. A szakemberek aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy mi történhet a kasznival nagyobb sebességnél, hiszen az elvégzett teszten már 50 km/h-s ütközésnél is feladták a hegesztések.

További gond, hogy az autó nem nyitotta ki a zárakat automatikusan az ütközés után, illetve a vezetőoldali légzsák se működött megfelelően, ezért a sofőr feje hozzáért a kormánykerékhez. Hozzátették: a műszerfal egyes részei is veszélyesek lehetnek, megsérthetik az elöl ülők lábait.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 139
15 755
113
Ellenben a túlárazott európai autógyártókkal a kínaiak valahogy töredék áron tudnak kínálni minden jót!

Látszik, hogy a kínaiak milyen jól innoválnak, hogy nem kell újraminősíttetni a változtatások után a gyármányaik, mennyivel áramvonalasabb és gyorsabb fejlesztési módszertant alkalmaznak...

Európa is felveszi a kesztyűt persze:



Itt a rugalmasabb tesztciklus, alig várom hogy végre az európai márkák is így dolgozzanak:

Most akkor pontosan azt művelik a kínaiak és ezt akarják másolni a VW-nél is, amiből poént készítettek a Ludas Matyi című animációs film.
Pedig az csak egy mesefilm:
15:20-tól 15:37-ig.
"Nincs most idő cicomázásra ebben a nagy sietségben"


... ez meg a rideg valóság, életekkel szórakozva...
(most itt találtam meg)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...úgy általában egyre többször vélem látni jelét annak az élet különböző területein, hogy felcserélődtek a prioritások.
A hatékonyság, annak javítása vitán felül szorgalmazandó, csak amikor a hatékonyság lesz az elsőrendű cél, ott elfelejtődik, hogy mi volt az eredeti szempont: Az emberi élet körülményeinek javítása.

Jelen esetben pl. az elektronikus kilincs (kedvezőbb légellenállás cserébe "meghaltok páran, de erre az áldozatra bármikor hajlandó vagyok" Farquaad nagyúr a Shrekből), vagy az érintő képernyő gombok nélkül (olcsóbb gyártani, tehát neked tettünk jót, ha meg felkented magad a fára/betonfalra, stb, mert nem az utat figyelted, hanem a klímát bazguráltad a menüben, hát így jártál)
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
324
1 340
93
Ne haragudj, ebben nincs igazad. A 100-as vonalra ráterhelni még a kínai gyorsterheket nem lett volna célszerű!
1.) A százason sok az egymást követő település, ebből következik ugye hogy rengeteg szintbeli kereszteződést kellet volna megszüntetni, + költség!
2.) A 100-on már akkora a forgalom hogy nem bírta volna el. A szolnoki elővárosi ingák, a ceglédi elővárosi ingák a debreceni, nyíri, szegedi személyek, gyorsok eléggé beterhelik azt a szakaszt! A reptér miatt is. 3 percenként suhannak a szerelvények a Cegléd-Budapest szakaszon! Akkor szerinted mennyi esélye lenne a Kínai tehervonatoknak? Nem véletlen lett a 150-es!
3.) A 100-as vonal állapota sem bír ki mindent! Ahogy az el van készítve! Nem beszélve az emelkedőkről, kanyarokról a terep miatt. Nem lehet 160-al az íveket terhelni! Műszaki okok!
4.) Budapesten lassan minden rendező pályaudvar meg fog szűnni. Szerinted akkor minek felvinni minden tehervonatot Budapestre? Vajon miért akar a vasút Székesfehérvár magasságába a Dunán egy új vasúti hidat építeni? Amit Lázár már bejelentet 2024-ben

Dunán átívelő vasúti hídja "a folyam átjárhatósága miatt csak egy helyen épülhet meg Magyarországon, Dunaújvárostól néhány kilométerre északra". Nézz rá a térképre!

Akkor szerinted mi a cél? Vagy halad a vonatuk vagy hagyják a fenébe az egészet. Ők nem topognak.
A kínainak nem mi vagyunk az érdekesek! Minket a térképen egy rajszög fejével letakarnak!
Németország a célállomás! Onnan az É-i részek. Nekünk se pénzünk, se felvásárlási erőnk nincs!
A lakosság 10 mill. durván számolva is, kint Kínában egy város létszáma.
Szóval maradjunk a relativitások talaján.
Húú itt nagyon sokat kavarsz a vasúttal kapcsolatban, nagyjából mindent mindennel, amit írtál az egy nagyon torz kép.

A kínaiak megvették Pireuszt, és úgy gondolják, hogy majd Pireuszból hozzák fel a koténeres árut. Sajnos a kínai hajóstársaság világpiaci részesedése nincs 10%, de a magyar piacon is az ötödik legnagyobb ilyen hajós társaság. A többi hajóstársaság mind az adriai kikötőket használják javarészt, a teljes magyar konténerizált tengeri forgalom 87%-a érkezik az adriai kikötőkből (Koper, Trieszt,Rijeka). A maradékból 12% az északi kikötői forgalom (ARA kikötők, Hamburg, Bremenhaven), a fennmaradó 1% a többi kikötő, beleértve Pireuszt is. Segítek: legyen teljes 1% Pireuszból jövő forgalom. Ez éves szinten 8500 TEU-t jelent, azaz kb. éves szinten 100 tehervonatot, tehát hetente egy oda-vissza vonatpárt.

Ennyit a kínai vonatdömpingről, és ennyit Pireusz jelentőségéről, és a "gyorsteher" vonatokról, ami nem tudom miért gyors. Ha irányvonatot mondanál, azt érteném. Ennek fényében nem értem a vonalat ellepő "gyorsteher" vonatokat, amit írsz, ez propaganda, butaság.

Reálisan Pireuszból, ha a COSCO összeszedi magát, akkor akár hetente 3 vonatpár is le tud majd közlekedni.

Kínaiak a német árut nem Pireuszból fogják behozni, minek is tennék, hiszen van termináljuk Németországban, vagy akár Belgiumban is, nézz utána.

"Amit Lázár már bejelentet 2024-be" részre reagálva, az egy teljesen más ügy. A cikkben is szerepel, hogy ez a V0-s vasúti körgyűrűhöz kapcsolódik. A V0 a Budapestet elkerülő vasútvonal lesz, ami összekapcsolja a vasútilag fontos csomópontokat. Jelenleg a V0M tervezet áll nyerésre a tervváltozatok közül, ez Győrből kiindulva Vértesen át Székesfehérvár felett haladna el, majd Dunaújváros felett keresztezné a Dunát, és Kecskemét (140) érintésével csatlakozna Szolnoknál vissza. Azért "M" a jelzet, mert főleg meglévő vonalakat használna.

A többit illetően: a 140-esen bőven van kapacitás, a 100-ason meg amennyi pénzt elégettek a 150-esre, lett volna pénz és hely is nagyrészt harmadik vágánynak, és szintbeli kereszteződések többségének megszüntetésére. Ez utóbbi azért is előnyős, mert az utóbbi időkban a vasúti keresztezősdéses balesetek száma ilyesztően megnőtt.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66 and nyugger

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 303
67 420
113
Nincs egy poroltó senkinél. Azzal oltani lehet, de beverni az ablakot is.
Nem akarom védeni öket, de ilyen képet sok villanyautóról lehetne hozni. Tesláról is. Csak az rontaná az imidzsét a szent tehén villanyautónak.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 303
67 420
113
Függetlenül a kinaiaktól.
A német DEKRA ( ez hasonló szervezet mint a TÜV) szerint villanyautók nem gyulladnak ki gyakrabban, mint belsö ègésü motorral hajtottak. Szerintük, ha kigyullad egy villanyautó, azt mint különleges esemény terjesztik. Ha benzines kocsi èg, azt normâlisnak veszik. Villanyautókkal viszont arányában több a gyalogosokkal kapcsolatos baleset. ( motorzaj hiánya, gyorsulás miatt elsösorban.)