Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Még mindig nem képes felfogni a nyugati szemlélet, hogy Kína felnőtt, utolért vagy előbb-utóbb utolér vagy netán már meg is előzte a különböző területeken a nyugati világot.

Egyszerűen azzal a szemlélettel, hozzáállással, stílussal nem lehet már Kínával tárgyalni.
Sajnos nem mentettem el, így nem tudom, hogy hol láttam, ahogy a kínai elnök kíméletlenül szóba hozta mindig van lejjebbnek a megaláztatás évszázadait.
Nem tudtam (hiszen nem ismerem az ázsiai észjárást), csak sejtettem/éreztem, hogy Kína egyszer benyújthatja a számlát.

Talán nem tenné meg, ha változna a hozzáállás a másik oldalon.

De ott meg ez láthatóan egyszerűen nem megy.

Húzzuk meg a nadrágszíjunkat, igazítsuk meg a szerelvényt, cudar idők jönnek;

Ide is beköszöntött a Világok harca.
Műszakilag nincs olyan aspektus ma, amelyben Kína ne előzte volna meg a világot mindabban, ami egy autót ma korszerűvé tesz.
 
Bezzeg Ausztria... :)
Az osztrák privát vasúttársaság Westbahn Bécs-Salzburg járatának mozdonyvezetöje hètfö reggel (6.59) elfeljtett megállni és lassitâs nèlkül 160-al átrobogott Amstetten vasútállomásán. A vonalon 200 km a megengedett sebesség. Veszély nem volt, mert zöld volt minden jelzö.
Amstetten.. Ott még a víz is gyanús. :P
 
Mi baja lehet egy 7 éves volkswagen V6 TDI-nek? :rolleyes:
A választ itt megkapjuk:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Mi baja lehet egy 7 éves volkswagen V6 TDI-nek? :rolleyes:
A választ itt megkapjuk:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Még nem néztem meg.
Volt egy munkatársamnak használtan vett V6 TDI Audija.
A világ összes pénzét ráköltötte - aztán eladta, mert egy másik univerzum pénzét is rá kellett volna költeni...

...éppen ma az fogalmazódott meg bennem, hogy a legrosszabb hírű motorok (pl. Mazda RX-8, Prince, Puretech, Ecoboost, vagy az akkori 1.2-es Renault motor, stb., stb.) is elmentek az első tulajoknak 50-60 ezer kilométert vagy többet, mielőtt kinyúltak volna.
A Trabant motor is tán eddig húzta első felújításig, a Nysa tán eddig se, oszt' az előbbivel közlekedett a fél ország, az utóbbival meg a szocialista vállalatok, meg a mentők (jó; tudom, tönkre is ment a szocialista világrend).

Csak ma sokkal nagyobbak az igények (szoktam nézegetni, hogy a 70-es évekbeli bérekkel mennyi hónapnyi bér volt akkor egy új autó...hááát...
...lassan megint nem állunk jobban).
Ami jogos, s az is jogos, hogy azért fusson már el egy motor 250-300 ezer kilométert (miközben végig tudja az Euro6-ot!), mert ha megkotlik, akkor az nem csak két henger cseréje egy Trabantban...

...tulajdonképpen azt akartam kinyögni, hogy a mai garanciákkal (5-7 év, 150 ezer-kilométer korlátozás nélkül) egy átlagos új autót vásárló bármilyen autót megvehet.
A gond a használt autót vásárlóknál van/lesz.
S ez az igazi gond, mert az autót cserélők igen-igen nagy része nem tud/ s ha tudna sem akar új autót venni. (De az utóbbi nem ítélet a részemről, csak ténymegállapítás)
S ha nincs szerencséje, akkor a használt autói összesítve többe lesznek egy mondjuk 30-40 éves időszakot összesítve per hónap, mint ha akár 2-3 újakat vett volna összesen.

Csak utólag lehet okosnak lenni:(
 
Volt egy munkatársamnak használtan vett V6 TDI Audija.
A világ összes pénzét ráköltötte - aztán eladta, mert egy másik univerzum pénzét is rá kellett volna költeni...

A videó 20. percétől lelövik a poént. Gazdasági totálkár. A javításnál csak az alkatrészek lennének 6-7 millió+ munka költség, ahogyan egy új motorért is hasonlóan pofátlan pénzt kérnek.
Gondold el, négy db hatszázezerbe kerülő vezérműtengely kell bele, mert ezek a csoda tengelyek elnyíródnak XD
Mind ezt 7 év és 200,000 km alatt... Das Auto :D

...éppen ma az fogalmazódott meg bennem, hogy a legrosszabb hírű motorok (pl. Mazda RX-8, Prince, Puretech, Ecoboost, vagy az akkori 1.2-es Renault motor, stb., stb.) is elmentek az első tulajoknak 50-60 ezer kilométert vagy többet, mielőtt kinyúltak volna.
A Trabant motor is tán eddig húzta első felújításig, a Nysa tán eddig se, oszt' az előbbivel közlekedett a fél ország, az utóbbival meg a szocialista vállalatok, meg a mentők (jó; tudom, tönkre is ment a szocialista világrend).

Igen, eljutott oda a világ, hogy az 1960-as évek legszarabb szocialista konstrukcióival versenyzünk minőségben. Megérte a "fejlődés" :confused:
Mondjuk akkoriban a 60 ezrenkénti motor felújítás nem került 1-2 évnyi teljes jövedelmedbe :rolleyes:

Csak ma sokkal nagyobbak az igények

Itt viszont tévedésben vagy!
A mai igények pont ugyan azok mint 40 vagy 30 éve!
Ami kb. 20 év és 4-500,000 km-es élettartalom.
És igen a 80's évek merciei, volvói ezt tudták. A 90's évekre már a kommersz gyártók egy része is tudta, lásd akkori Toyota Corollák, vagy akár az Opel Astra F, vagy Szuzuki Swift. Mai napig futnak!
A 2000's évekre ez lényegében tök általános lett. Akkoriban gyártott kocsik nagy részével vannak tele az utak, némelyik vígan 500+ ezret futott már, és csak mennek mennek és mennek.... :cool:
Aztán a gyártók több pénzt akartak miközben az EU meg tönkre akart tenni minket. Így jöttek az irreális Euro norma növelések, és fölösleges de kötelező extrák. A gyártók meg spórolni kezdtek. Aztán 2010-től beindult a szarcunami.
Most meg lassan megint a trabantnál járunk néhány autógyártónál.
Én úgy gondolom, hogy a minőségi igények az elmúlt 40 évben nem változtak. Csak már bizonyos köröknek nem érdeke ezt az igényt kiszolgálni.... :mad:

...tulajdonképpen azt akartam kinyögni, hogy a mai garanciákkal (5-7 év, 150 ezer-kilométer korlátozás nélkül) egy átlagos új autót vásárló bármilyen autót megvehet.

Csak, hogy nem ez az általános.... Nem akarok újra utána menni (egyszer már megtettem), de az európai gyártók nagy része 2-3 év garikat ad. Dájcse prémiumok is!
A renault adott a Clióra 30,000 Ft-ért 8 év 200,000 km-t ha jól emlékszem.
És igen koreai, Japán meg most a kínai gyártók próbálkoznak hasonlóval.
Aztán kamilláznak az Európai gyártók, hogy miért vesznek az európaiak kínai autót.... Hát mert ugyan az a tudás fele annyiba kerül, ellenben kétszer akkora rá a garancia!
És ez nem mindegy.
Csak hát ezekből se lesz 20 éves 500-ezret futott használt autó. Kibírnak majd 10 évet meg kb. 300,000-et.
És ha nincs másod piac, akkor az első is szűkül, hiszen nehéz úgy új autót venni ha 0 értékre írod le az addigit.
Én úgy látom, hogy a degenerált EU le akar minket nevelni az autózásról. Az elektromos átállás is pont ugyan erről szól.
10 év után kuka az aksi, az meg gazdasági totálkár. Vagyis csak új, méreg drága elektromos autó lesz, amely kevesek kiváltsága.
Önvezetéssel meg pá pá szabadság jog. Oda mész ahova majd ők megengedik :mad:
Mocskos egy világ készül a gyerekeink számára. :-(
 
Aztán kamilláznak az Európai gyártók, hogy miért vesznek az európaiak kínai autót
Na tessék, most jött ki a friss Porsche negyedéves eredmény, a várt 611 helyett 966 millió eurós (1,1 milliárd dollár) veszteség. A fő okok: amerikai vámok és a kínai árverseny, illetve az ottani részesedés csökkenése
 
Csak, hogy nem ez az általános.... Nem akarok újra utána menni (egyszer már megtettem), de az európai gyártók nagy része 2-3 év garikat ad. Dájcse prémiumok is!
A renault adott a Clióra 30,000 Ft-ért 8 év 200,000 km-t ha jól emlékszem.
Akkor csak jogos a mindig új Thaliát vásárló (hagyok időt feldolgozni, igen a 2008-tól gyártottat harmadjára..., most meg Dustereket vesz) egykori villanyszerelő munkatársam beszólása az agyonhajtott használt német legendákat vásárló - s persze azokkal így mindig befürdő - munkatársainak?

- NAaaaaa...a németek még mindig erőltetik ezt az autógyártás dolgot!?:D

Azokat a fejeket és reakciókat látnotok kellett volna:D:rolleyes:
 
Na tessék, most jött ki a friss Porsche negyedéves eredmény, a várt 611 helyett 966 millió eurós (1,1 milliárd dollár) veszteség. A fő okok: amerikai vámok és a kínai árverseny, illetve az ottani részesedés csökkenése

Egyék meg amit főztek.

A nyugati világban élő ennek a geneáciönak az a baja, hogy a kényelemben elhülyülve megtehették, hogy nem veszik figyelembe a realitásokat. Minden szinten. Top politikusi szintig tiszta kívánságvezérelt ovi megy Egy ideig mehetett.

Most meg jön a surprised Pikachu face amikor a tetteknek következményei vannak. Egy következményekkel teli Világ, amiben pár év alatt szét lehet verni generációk alatt küzdelmesen felépített komplett iparágakat és tudásbázist. Most lassan eljön a valóság és irgalmatlanul pofán fog verni pár embert, az értelmesebbje annak hatására remélhetőleg visszarendeződik a normalitáshoz.
 
Akkor csak jogos a mindig új Thaliát vásárló (hagyok időt feldolgozni, igen a 2008-tól gyártottat harmadjára..., most meg Dustereket vesz)

Én nem csodálkozom se a Renault se a Dácsia sikerén. A Dácsia akár fele annyiba kerül mint egy vw ugyan abban a kategóriában, és olcsóbb mint a kínai kocsik. A renaul is olcsóbb, mint a német, bizonyos esetekben a kínaiak alá ígérnek, és ezt szép európai dizájnnal meg 200,000 km-s garival. Nem véletlenül ezek a "best selling" autók összesítve Európában.
És bár nincsenek ott a top megbízható kocsik listájának az elején, de a top legszarabb autók között sem ők vannak. Azt meghagyják a vw-nek meg a mercinek (!).
Innen nézve nem kell azon csodálkozni, hogy a Renault köszöni szépen rendben van. Ha sikerül megszabadulniuk a Nissantól akkor továbbra is stabil jövőjük van. És ezt valahol fáj kimondani, mert amúgy utálom a Renaultot XD

Egyék meg amit főztek.

Ámen Atyám!
A piac beárazza mint az Uniós döntés hozókat, mind az idétlen, a vevőiket hülyének néző autógyárakat is.
Ha nem azt gyártod amire a vevők vágynak, és át akarod baszni őket a minőséggel az ide vezet.
Például a kínai piacon már a kutyának sem kell a Porshe. A Ferrarikért meg évekig állnak sorban.
A Porshe 100 milliós mínusszal zár, és erre is számíthat később is, a Ferrari meg 30 éve nyereséges, az utóbbi 10 évben volt, hogy milliárd Eurós nyereségük volt :)
Remélem a Ferrari nem szúrja majd el a dolgot.
 
Csak poénból csináltam egy gyors használtautó.hu-s keresést, 2025-ös, új, szalon autókra. A lényeg az volt, hogy adott gyártóknál mennyire olcsó az első autónak nevezhető tárgy. Itt nem lista hanem a kedvezményes árak számítanak, ami szintén fontos!
Lineket nem adok (rá kereshet bárki) mert a fórum nem szereti a túl sok linket. De ebből jól kitűnik, hogy mi a valós piaci helyzet a "megfizethető" kategóriában:
1. MG3 1.5 GDI: 6 millió forint, 7 év 150,000 km gari
2. Kia Picanto 1.0 GDI: 6.2 millió forint, 7 év gari
3. Dacia Sandero TCe 90: 6.27 millió forint, 5 év gari.
4. Szuzuki Swift 1.2 dualjet: 6.3 millió forint, 3+7 év , hajtásláncra 200,000 km gari
5. Renault Clio 1.0 TCE: 6.8 millió forint, 5 év gari
6. Hyundai I20 1.2 MPI: 7.1 millió forint, 5 év km korlátozás nélküli gari
7. Volkswagen Taigo 1.0 TSI: 7.9 millió forint, 4 év gari
8. Volkswagen Polo 1.0 TSI: 8.2 millió forint, 4 év gari
9. Toyota Yaris 1.5 hybrid: 8.6 millió forint, 3+2 év 100,000 km gari
10. Honda Jazz 1.5 MMD (B+E hybrid): 9.9 millió forint, 3+5 év garancia

+1 kategória, de csak mert szerintem ez túl nyomi (nem teljes értékű) autó:
Toyota Aygo 1.0 VVTI : 6 millió forint és 3 év gari.

Most ha végig nézzük a számokat simán látszik miért haldoklik a német autóipar.
Amikor 20-30%-al drágább vagy, mint a konkurencia, nem adsz többet se teljesítményben, se felszereltségben, de legalább a garanciád is rövidebb, akkor nehezen rúgsz labdába egy nem német piacon a portékáddal.
A Toyotánál meg a Hondánál meg hiába olcsóbb a VW, műszakilag fényévekkel jár egy hibrid toyota vagy honda pl. az 1.0 TSI poló előtt.
Én így látom.
 
A videó 20. percétől lelövik a poént. Gazdasági totálkár. A javításnál csak az alkatrészek lennének 6-7 millió+ munka költség, ahogyan egy új motorért is hasonlóan pofátlan pénzt kérnek.
Gondold el, négy db hatszázezerbe kerülő vezérműtengely kell bele, mert ezek a csoda tengelyek elnyíródnak XD
Mind ezt 7 év és 200,000 km alatt... Das Auto :D



Igen, eljutott oda a világ, hogy az 1960-as évek legszarabb szocialista konstrukcióival versenyzünk minőségben. Megérte a "fejlődés" :confused:
Mondjuk akkoriban a 60 ezrenkénti motor felújítás nem került 1-2 évnyi teljes jövedelmedbe :rolleyes:



Itt viszont tévedésben vagy!
A mai igények pont ugyan azok mint 40 vagy 30 éve!
Ami kb. 20 év és 4-500,000 km-es élettartalom.
És igen a 80's évek merciei, volvói ezt tudták. A 90's évekre már a kommersz gyártók egy része is tudta, lásd akkori Toyota Corollák, vagy akár az Opel Astra F, vagy Szuzuki Swift. Mai napig futnak!
A 2000's évekre ez lényegében tök általános lett. Akkoriban gyártott kocsik nagy részével vannak tele az utak, némelyik vígan 500+ ezret futott már, és csak mennek mennek és mennek.... :cool:
Aztán a gyártók több pénzt akartak miközben az EU meg tönkre akart tenni minket. Így jöttek az irreális Euro norma növelések, és fölösleges de kötelező extrák. A gyártók meg spórolni kezdtek. Aztán 2010-től beindult a szarcunami.
Most meg lassan megint a trabantnál járunk néhány autógyártónál.
Én úgy gondolom, hogy a minőségi igények az elmúlt 40 évben nem változtak. Csak már bizonyos köröknek nem érdeke ezt az igényt kiszolgálni.... :mad:



Csak, hogy nem ez az általános.... Nem akarok újra utána menni (egyszer már megtettem), de az európai gyártók nagy része 2-3 év garikat ad. Dájcse prémiumok is!
A renault adott a Clióra 30,000 Ft-ért 8 év 200,000 km-t ha jól emlékszem.
És igen koreai, Japán meg most a kínai gyártók próbálkoznak hasonlóval.
Aztán kamilláznak az Európai gyártók, hogy miért vesznek az európaiak kínai autót.... Hát mert ugyan az a tudás fele annyiba kerül, ellenben kétszer akkora rá a garancia!
És ez nem mindegy.
Csak hát ezekből se lesz 20 éves 500-ezret futott használt autó. Kibírnak majd 10 évet meg kb. 300,000-et.
És ha nincs másod piac, akkor az első is szűkül, hiszen nehéz úgy új autót venni ha 0 értékre írod le az addigit.
Én úgy látom, hogy a degenerált EU le akar minket nevelni az autózásról. Az elektromos átállás is pont ugyan erről szól.
10 év után kuka az aksi, az meg gazdasági totálkár. Vagyis csak új, méreg drága elektromos autó lesz, amely kevesek kiváltsága.
Önvezetéssel meg pá pá szabadság jog. Oda mész ahova majd ők megengedik :mad:
Mocskos egy világ készül a gyerekeink számára.
Ma éjjel egy részeg osztrák nekiment egy magyar kocsinak Steiermarkban az A10 autópályán. Két magyar benneégett a kocsiban. Az osztráknak nem lett semmi baja. :(
krone. at
 
Csak poénból csináltam egy gyors használtautó.hu-s keresést, 2025-ös, új, szalon autókra. A lényeg az volt, hogy adott gyártóknál mennyire olcsó az első autónak nevezhető tárgy. Itt nem lista hanem a kedvezményes árak számítanak, ami szintén fontos!
Lineket nem adok (rá kereshet bárki) mert a fórum nem szereti a túl sok linket. De ebből jól kitűnik, hogy mi a valós piaci helyzet a "megfizethető" kategóriában:
1. MG3 1.5 GDI: 6 millió forint, 7 év 150,000 km gari
2. Kia Picanto 1.0 GDI: 6.2 millió forint, 7 év gari
3. Dacia Sandero TCe 90: 6.27 millió forint, 5 év gari.
4. Szuzuki Swift 1.2 dualjet: 6.3 millió forint, 3+7 év , hajtásláncra 200,000 km gari
5. Renault Clio 1.0 TCE: 6.8 millió forint, 5 év gari
6. Hyundai I20 1.2 MPI: 7.1 millió forint, 5 év km korlátozás nélküli gari
7. Volkswagen Taigo 1.0 TSI: 7.9 millió forint, 4 év gari
8. Volkswagen Polo 1.0 TSI: 8.2 millió forint, 4 év gari
9. Toyota Yaris 1.5 hybrid: 8.6 millió forint, 3+2 év 100,000 km gari
10. Honda Jazz 1.5 MMD (B+E hybrid): 9.9 millió forint, 3+5 év garancia

+1 kategória, de csak mert szerintem ez túl nyomi (nem teljes értékű) autó:
Toyota Aygo 1.0 VVTI : 6 millió forint és 3 év gari.

Most ha végig nézzük a számokat simán látszik miért haldoklik a német autóipar.
Amikor 20-30%-al drágább vagy, mint a konkurencia, nem adsz többet se teljesítményben, se felszereltségben, de legalább a garanciád is rövidebb, akkor nehezen rúgsz labdába egy nem német piacon a portékáddal.
A Toyotánál meg a Hondánál meg hiába olcsóbb a VW, műszakilag fényévekkel jár egy hibrid toyota vagy honda pl. az 1.0 TSI poló előtt.
Én így látom.
A magam részéről nagyon szépen köszönöm a fáradozásodat!

Szemléletesen szedted össze!

S én még azt hittem, hogy ma már mindenki 5-7 év garanciát ad, ha már legalább jóval többet kér a szerkezetéért...
Én jobban örültem volna a 7 év -150 ezer kilométernek (Ceed), mint az 5 év kilométer korlátozás nélkül (Hyundai I30), miközben a technika csavarra ugyanaz, de most látom, hogy másoknál van (der) lejjebb...

"az első autónak nevezhető tárgy".
Ez érdekes kérdés, mert ha kisétálsz egy random veteránautó találkozóra, (pl. Miskolcon a havi egy régiségvásáron rendre összejön vagy 15-20 régi autó)
Akkor pár dolgon szörnyülködsz el, én hármat emelek ki:
Mennyire kicsik voltak kívülről az átlagember számára elérhető Európában forgalmazott autók!:eek:

Nyilván vannak kivételek, de az autógyárak végtelenül ügyeltek arra, hogy az autóik szélessége is megkülönböztesse az eltérő osztályba sorolódást.

A Skoda-Lada-Nagypolszki-Dacia-Wartburg, meg a Kadett, Escort, stb. tehát a középkategória volt 159-164 cm széles.

Ma meg a vérgáz keskeny Kia Picanto/I10...

A széles tepsi Volga volt 180 cm, a W-124 Merci csak 174!

Ma meg a Kia Ceed/Hyundai I30, Golf VII/VIII 180 cm. (Most 0.5-1 centin nem fogok rugózni).

Belül, térérzetben ez elvileg hatványozottan jelentkezik, de könnyű dolga volt az akkori tervezőknek, hiszen számos jellemző volt akkoriban, ami segített nekik, hogy ne tűnjön egy kocsi nyomorékságnak:
Az ajtók vékonyak voltak, a kárpitok sík felületek.
Az ablakövvonalak alacsonyan voltak, az oldal ablakfelületek viszonylag nagyok.
A karosszériák szinte függőlegesek voltak, egy mai kompakt meg rád boruló karosszériákkal, no meg üvegfelületekkel nyomaszt.
Az oszlopok-tetők találkozása sarkos volt, most meg erősen ívelt - mint a nagyi fóliasátra.
Az oszlopok hurkapálca vastagságúak voltak, ma meg az oktató(!) rokon panaszkodik, hogy a Ford Fusion után a Corollával nemhogy a tanuló, de ő is egész óvodáscsoportokat akar elütni...
Szinte bunkerban ülsz.
A műszerfalak és a kormány az öledben volt, ma meg érdemes nézni az autósokat, hogy néha szinte a kormány alatt van a fejük;).
Régen ünnepelték, ha egy autónak nem volt kardánboxa (mindenképpen át tudtál mászni, hogy hevületből megszeresd a csajod), ma meg a hónaljadat masszírozza, miközben kormánykaron van az irányváltó...
Ülések: Régen fejtámla nélküliek voltak, sőt a hátad közepéig értek - hátrafelé ívelődve.

Ma sokszor kagylóülés van, de a háttámla teteje és a fejtámla mindenképpen előre tolja a hátad/fejed.
(Tudom, hogy a biztonság miatt van minden, abszolút helyesen, most nem erről beszélek)
Ma akkor van valamennyi térérzeted, ha minimum Passat kategóriában ülsz, vagy nagyobb SUV-ban.
(Vezettem kíváncsiságból Yaris Cross-t, sokkot kaptam; véletlenül előtte vezettem - évtizedek után újra - egy oldtimer minősítésű kétütemű Wartburgot. A Wartburg nyert...:D)

Időpontra állítva.;)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


S akkor jöjjenek a kerekek.
A Lada 13, a Volga, meg a 9 személyes Transit 14 collos kerekeken gurult, meg 155-185-ös gumikon.
Ma meg 17-20 coll (vagy még több?) van lassan a Golf osztályban is, s úthengerek feszülnek rajtuk.
(Mondjuk nincsenek is havas telek, mert ezek a méretek és geometriák ott meghalnak utcai futóművel)

Szükséglet: Irgalmatlan méretű kerékjárati dobok.

Következmény: Ezek a belső térből veszik el a helyet, s bár a centik természetesen megvannak, sőt, de a térérzet alig különb(?), mint egy Ladában, Wartburgban.

Nőttek az igények is, de azért is, mert egy Picanto/Aygo ezekkel a feltételekkel/előírásokkal szorítva már nem tud számítani autószerűnek.
 
Ma sokszor kagylóülés van, de a háttámla teteje és a fejtámla mindenképpen előre tolja a hátad/fejed.
(Tudom, hogy a biztonság miatt van minden, abszolút helyesen, most nem erről beszélek)

Na igen, ha valamit utálok, az ez a púpos tartás amit ráderőltetnek ezzel. Képtelenség beállítani normálisan a fejtámlát.

Nagyon faja az összes biztonsági berendezés, holttérfigyelő és mindenhol légzsák is, de ha beülök egy régebbi autóba, az első dolog ami szembeszökik az hogy jé, ebből ki lehet látni. A második, hogy az új kocsik övvonala a kasznin pont szemmagasságban van nekem. :D
 
Nőttek az igények is, de azért is, mert egy Picanto/Aygo ezekkel a feltételekkel/előírásokkal szorítva már nem tud számítani autószerűnek.

Igen, jól körül jártad a témát. A mai autókból nehezebb kilátni, és sok minden elvesz a térérzetből.
Nálam onnan indul az autó, hogy én elférek elől és mögém be tud ülni egy kb. 160 cm-s lány.
A Picantót nem ismerem ennyire így nem vettem ki a normális kocsik közül, de Aygóban már ültem, igaz eggyel régebbiben. Ott mögém csak láb nélküli ember fért volna el. A másik része, hogy a seggem és a hátam be fér e az ülésbe. Itt megint jó pár mai modell elvérzik.
(180 cm és 120 kg vagyok. Ilyen sportosan telt karcsú XD)
Mind a Toyota Avensisbe , mint a mostani Honda Civicembe be tudok ülni magam mögé helykínálat szempontjából.
De azt is észre vettem néhány mai autónál, pl. az aktuális civicnél is, hogy bár lábterem van, hátul ülve a fejem beleér a tető kárpitba...
Ez se kellemes.
Szóval igen, a mai autók a méretükhöz képest elég szűkek, legalábbis számomra.

Na igen, ha valamit utálok, az ez a púpos tartás amit ráderőltetnek ezzel. Képtelenség beállítani normálisan a fejtámlát.

Ne is mond. Az is néha kretén módon van megoldva, de ami még engem idegesít az az "oldalsó derék és válltámasz" ami majd megtart...
Hát néhány autó ülését Etióp éhezőkre méretezték olyan keskenyek belülről. Nyomja a két combomat oldalról a támasz, a vállaim meg nem férnek be az ülésbe XD
Főleg kis autókra jellemző.
Nem értem ha eleve egy kis szart gyártanak, akkor abba minek sportosított ülés a 60+ lóerőhöz?
Legyen egyenes az ülő meg a hát lap, és akkor talán normál méretű emberek is elférnek benne.
 

Hazánkban is ugyan ez lesz. Budapesten töménytelen kínai autót látok.
Fél éve még csak a BYD és egy két MG mászkált, de most már szép számmal látok Omodát is.
Hozzá tenném az Omoda nagy siker lesz, mert:
1. 11-13 millióért kínál olyan SUV-ot ami másnál 20-tól indul
2. Jól néz ki kívülről
3. Kínai de Japános neve van, így jobb az imázsa is.

De a felsőbb kategóriában is ütős. Ez pl. egy Omoda 9-es:
Tölthető hibrid, laza 537 LE (!)-vel, mindössze 22.7 millióért!
Igen, jól sejtitek ez dömping ár lehet. Valószínűleg legyártani ennyi, de hát a kínai nem szarozik, be akar törni.
Jah és van hozzá 7 év 150,000 km gari meg 3 év ingyenes karbantartás :D

Ezzel szemben:
Ugyan akkora méretű volkswagen tuareg, 340 LE-vel, 36.8 millió forint.
Hát... Nem csoda, hogy nem fogják tovább gyártani.
(Főnöknek van egy ilyen dízelbe, 1 éves és minden szar rajta, állandóan szervízben van... Szóval még azt se merném mondani, hogy ez bezzeg minőség. Olyan apróságokat cseréltek eddig rajta, mint pl. a Kormánya XD)

Szóval én úgy látom, hogyha nem kezd Európa ezzel valamit akkor lefőtt neki a kávé. :(
 
jobban örültem volna a 7 év -150 ezer kilométernek (Ceed), mint az 5 év kilométer korlátozás nélkül (Hyundai I30), miközben a technika csavarra ugyanaz, de most látom, hogy másoknál van (der) lejjebb...
A cègcsoport az i30-ast tervezte cèges eladásra, ceed-et pedig a magánembereknek.
Ezèrt volt variálva a garancia

Règebben volt egy kb 4%+ a hyunday árán.


Most is ezt tükrözi, hogy emlèkeim szerint most megint van szívó 1.5 a hyundainal. A ceedbnek meg talán csak turbósai vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst