Eurofighter Typhoon

A Hensoldt valamint a steep GmbH alkotta GSS+ konzorcium július végén átadta a német fegyveres erőknek (Bundeswehr) az Eurofighter második bevetéstámogató rendszerét. A projekt a CSGS WaSysEF (Ground Support Container System for the Eurofighter Weapon System) rövidítéssel ismert.

A GSCS küldetéstámogató rendszere 20 funkcionális és 10 folyosókonténerből áll.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Hogyan készül egy vadászgép? | Hogyan csinálják?​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Germany has approved the procurement of 20 Eurofighters of the Tranche 5 for €3.75 billion, as well as well as the Eurofighter EK variant’s development.

 
Germany has approved the procurement of 20 Eurofighters of the Tranche 5 for €3.75 billion, as well as well as the Eurofighter EK variant’s development.



The Eurofighter is planned to remain in service with the German Air Force until the 2060s.
In the FCAS, which is scheduled to be operational from 2040, the Eurofighter will also operate networked with current and future crewed and uncrewed aircraft – and continue to help pilots fulfil their missions.
 
Törökország használt katari Eurofightereket venne...

Most úgy néz ki lesz használt is, meg új is. Ezt aki tudja követni....


Az Egyesült Királyság és Törökország 8 milliárd fontos megállapodást írt alá 20 Eurofighter Typhoon vadászgépről, az első szállítások várhatóan 2030-ra érkeznek.
A megállapodás megerősíti a NATO déli légvédelmét, és fontos mérföldkövet jelent Ankara azon erőfeszítéseiben, hogy modernizálja vadászflottáját a TF-X bevezetése előtt.

2025. október 27-én Keir Starmer brit miniszterelnök magas szintű tárgyalásokra érkezett Ankarába. A látogatás során török tisztviselőkkel találkozott a TUSAŞ-nál, ahol tájékoztatást kapott a hazai KAAN programról, és három RAF Eurofighter Typhoon repülőgép érkezését figyelték meg Törökországba, mielőtt Erdoğan elnökkel találkozott volna. A legfontosabb, hogy az Egyesült Királyság kormánya bejelentette egy akár 8 milliárd font értékű megállapodás aláírását 20 Eurofighter Typhoon repülőgépre Törökország számára, amely mintegy 20 000 brit munkahelyet biztosít 37%-os brit munkamegosztással, és az első szállítások várhatóan 2030-ban történnek – áll a 2025. október 27-én közzétett hivatalos sajtóközleményben. Ez a megállapodás, amelyet az elmúlt közel két évtized legnagyobb brit vadászgép-exportjaként jellemeznek, kiemeli az Edinburgh-ban, Wartonban, Samlesburyben és Bristolban található gyártósorokat is.

Az Eurofighter Typhoon egy kétmotoros, többcélú, „lengőcélú” vadászgép, amelyet egy brit-német-olasz-spanyol konzorcium tervezett, és amelyet az Airbus, a BAE Systems és a Leonardo képvisel. Későbbi 3A és 4-es típusú szabványai tartalmazzák a Captor-E AESA radart, a kibővített fegyverintegrációt és a továbbfejlesztett bevetési rendszereket, lehetővé téve az egyidejű levegő-levegő és mélységi csapásmérő bevetéseket modern távolsági lőszerekkel. A török légierő számára a típus kiforrott platformot kínál magas készültségi aránnyal, robusztus elektronikus hadviselési rendszerekkel és a NATO légirendészeti, gyors reagálású és expedíciós feladatvégzési műveletein belüli interoperabilitással.

2025 júliusában London és Ankara előzetes megállapodást írt alá, amely lehetővé teszi a Türkiye számára a Typhoonok üzemeltetését, miután Berlin szövetségi biztonsági tanácsa jóváhagyta az exportengedélyeket, ami elengedhetetlen lépés volt, tekintettel Németország konzorciumban betöltött szerepére. Későbbi jelentések részletesen ismertették Ankara javaslatát, miszerint az ütemtervet az új építésű repülőgépek és a Katarból és Ománból beszerzett használt Typhoonok első tételének kombinálásával kívánják lerövidíteni. A mai bejelentéssel az Egyesült Királyság és Türkiye hivatalosan is megállapodott egy 20 új építésű repülőgépre vonatkozó kezdeti csomagban, míg a további tételek vagy a potenciális használt beszerzés továbbra is a jövőbeli politika és tárgyalások kérdése.

Törökország flottájának felzárkóztatását a programozott késedelmek és az exportdinamika változásai nehezítették. A Typhoon rövid távú szenzorokat, elektronikus hadviselési és fegyverhatásokat kínál, amelyek áthidalják a vizuális távolságon túli elfogás, a precíziós csapásmérés és a 24/7-es gyors reagálású (QRA) lefedettség terén mutatkozó képességbeli hiányosságokat – olyan küldetésekben, ahol az elöregedő repülőgépek egyre magasabb karbantartási költségeket és alacsonyabb bevetésgenerálási arányt eredményeznek. Döntő fontosságú, hogy a Typhoon AESA radarja és adatfúziós rendszere visszaállítja a korábbi negyedik generációs ellenfelekkel szembeni túlerőt, és korlátozza a fejlett légvédelmi rakéták/gmbad környezeteknek való kitettséget, ha távolsági fegyverekkel párosítják. Ez a „híd” úgy van kalibrálva, hogy az erőt a KAAN kezdeti működési képessége felé vezesse, amelyet a török tisztviselők és a legfrissebb jelentések az évtized végére teszik, gyakran 2028 körülire emlegetik a jelentős mérföldkövek esetében.

Az Egyesült Királyság által vezetett új gyártású csoporton túl Ankara használt katari és ománi Typhoon repülőgépeket is beszerzett, hogy lerövidítse az átalakítási határidőket, betanítási folyamatokat végezzen, valamint bővítse az ellátási láncot az alkatrészek és motorok terén. A korábbi, felülvizsgálat alatt álló konfigurációs mixek a Perzsa-öböl menti készletekből származó AESA radarokkal felszerelt 3A típusú repülőgépeket részesítették előnyben, míg a brit 4 típusú repülőgépek tervezett üzembe helyezése várható. Mivel a 20 sugárhajtású repülőgépre vonatkozó megállapodás már aláírt, a török hatóságok továbbra is fontolóra vehetik a kezdeti csomagon túli bővítést, amennyiben a működési igények és a finanszírozás engedi.

Egy, az Egyesült Királyság által lehorgonyzott Typhoon-megállapodás elmélyíti a már amúgy is szoros ipari és operatív kapcsolatot, pragmatikus munkamegosztást jelezve a NATO-n belül: Nagy-Britannia légierő-kapacitást és ipari hozzáférést biztosít; Törökország földrajzot, tömegeket és operatív tempót biztosít a Szövetség délkeleti peremén. Politikai szempontból egy konkrét képességnöveléshez kötött miniszterelnöki látogatás kilátásai aláhúzzák London azon szándékát, hogy a Brexit után is a legmagasabb szintű európai biztonsági szereplő maradjon, miközben megerősíti Ankara integrációját a nyugati ellátási láncokkal. Regionális szinten a lépés gyors megoldást kínál az Izraellel való egyre szélesedő minőségi szakadékra és Görögország Rafale/F-16V fejlesztéseire, miközben elrettenti az opportunista kényszert a Földközi-tenger keleti részén. A NATO légi tervezői számára a felfrissített török vadászrepülőgép-szárny növelheti a kapacitást a Balti-tengertől Levantéig tartó légtérrendészethez, a kulcsfontosságú szűk keresztmetszetek mentén végrehajtott tengeri csapásokhoz, valamint a déli szárny szövetségeseivel folytatott integrált lég- és rakétavédelmi gyakorlatokhoz.

Az Egyesült Királyság kormánya hivatalosan 2025. október 27-én megerősítette a 20 Typhoon repülőgépre vonatkozó megállapodás aláírását, az első szállítások várhatóan 2030-ban történnek, és 37%-os brit munkamegosztást biztosítanak; a bejelentés Starmer miniszterelnök ankarai látogatása és a török kollégákkal és pilótákkal folytatott találkozói kíséretében történt. A kezdeti 20 repülőgépen túli további bővítés továbbra is lehetséges, de jelenleg nem erősítették meg.

Ha a fenti pályán valósul meg, Türkiye egy kezdeti Typhoon egységet vezényelhetne a 2030-tól kezdődő szállításokkal, felgyorsítva a pilóták átképzését és karbantartási kiképzését, miközben kiépíti a logisztikai gerincet a későbbi 4. csoport érkezése előtt. Ez egy hiteles, első szintű levegő-levegő és csapásmérő képességet illeszt vissza a rotációba, időt nyer a KAAN tesztelésére, fegyverintegrációjára és szoftverfejlesztési spiráljára, valamint csökkenti a nyomást az F-16-os flottára. Emellett fedezi az amerikai F-16 / F-35 útvonalak menetrendi kockázatát azáltal, hogy egy európai vonalat biztosít kiszámítható ipari támogatással.

A mai ankarai tárgyalások tehát nemcsak tárgyalásokkal, hanem egy aláírt kezdeti vásárlással is lezárultak, amely megerősíti a NATO déli szárnyát, és működési réseket hagy maga után, megadja a KAAN-nak a szükséges fejlesztési kifutópályát. A politikai zöld jelzések biztosítása és a konzorciumi folyamatok összehangolása után az Eurofighter lesz az a híd, amely stabilizálja Törökország légi helyzetét az évtized második felében.

Teoman S. Nicanci – védelmi elemző, Army Recognition Group írta
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0 and fip7
Most úgy néz ki lesz használt is, meg új is. Ezt aki tudja követni....


Az Egyesült Királyság és Törökország 8 milliárd fontos megállapodást írt alá 20 Eurofighter Typhoon vadászgépről, az első szállítások várhatóan 2030-ra érkeznek.
A megállapodás megerősíti a NATO déli légvédelmét, és fontos mérföldkövet jelent Ankara azon erőfeszítéseiben, hogy modernizálja vadászflottáját a TF-X bevezetése előtt.

2025. október 27-én Keir Starmer brit miniszterelnök magas szintű tárgyalásokra érkezett Ankarába. A látogatás során török tisztviselőkkel találkozott a TUSAŞ-nál, ahol tájékoztatást kapott a hazai KAAN programról, és három RAF Eurofighter Typhoon repülőgép érkezését figyelték meg Törökországba, mielőtt Erdoğan elnökkel találkozott volna. A legfontosabb, hogy az Egyesült Királyság kormánya bejelentette egy akár 8 milliárd font értékű megállapodás aláírását 20 Eurofighter Typhoon repülőgépre Törökország számára, amely mintegy 20 000 brit munkahelyet biztosít 37%-os brit munkamegosztással, és az első szállítások várhatóan 2030-ban történnek – áll a 2025. október 27-én közzétett hivatalos sajtóközleményben. Ez a megállapodás, amelyet az elmúlt közel két évtized legnagyobb brit vadászgép-exportjaként jellemeznek, kiemeli az Edinburgh-ban, Wartonban, Samlesburyben és Bristolban található gyártósorokat is.

Az Eurofighter Typhoon egy kétmotoros, többcélú, „lengőcélú” vadászgép, amelyet egy brit-német-olasz-spanyol konzorcium tervezett, és amelyet az Airbus, a BAE Systems és a Leonardo képvisel. Későbbi 3A és 4-es típusú szabványai tartalmazzák a Captor-E AESA radart, a kibővített fegyverintegrációt és a továbbfejlesztett bevetési rendszereket, lehetővé téve az egyidejű levegő-levegő és mélységi csapásmérő bevetéseket modern távolsági lőszerekkel. A török légierő számára a típus kiforrott platformot kínál magas készültségi aránnyal, robusztus elektronikus hadviselési rendszerekkel és a NATO légirendészeti, gyors reagálású és expedíciós feladatvégzési műveletein belüli interoperabilitással.

2025 júliusában London és Ankara előzetes megállapodást írt alá, amely lehetővé teszi a Türkiye számára a Typhoonok üzemeltetését, miután Berlin szövetségi biztonsági tanácsa jóváhagyta az exportengedélyeket, ami elengedhetetlen lépés volt, tekintettel Németország konzorciumban betöltött szerepére. Későbbi jelentések részletesen ismertették Ankara javaslatát, miszerint az ütemtervet az új építésű repülőgépek és a Katarból és Ománból beszerzett használt Typhoonok első tételének kombinálásával kívánják lerövidíteni. A mai bejelentéssel az Egyesült Királyság és Türkiye hivatalosan is megállapodott egy 20 új építésű repülőgépre vonatkozó kezdeti csomagban, míg a további tételek vagy a potenciális használt beszerzés továbbra is a jövőbeli politika és tárgyalások kérdése.

Törökország flottájának felzárkóztatását a programozott késedelmek és az exportdinamika változásai nehezítették. A Typhoon rövid távú szenzorokat, elektronikus hadviselési és fegyverhatásokat kínál, amelyek áthidalják a vizuális távolságon túli elfogás, a precíziós csapásmérés és a 24/7-es gyors reagálású (QRA) lefedettség terén mutatkozó képességbeli hiányosságokat – olyan küldetésekben, ahol az elöregedő repülőgépek egyre magasabb karbantartási költségeket és alacsonyabb bevetésgenerálási arányt eredményeznek. Döntő fontosságú, hogy a Typhoon AESA radarja és adatfúziós rendszere visszaállítja a korábbi negyedik generációs ellenfelekkel szembeni túlerőt, és korlátozza a fejlett légvédelmi rakéták/gmbad környezeteknek való kitettséget, ha távolsági fegyverekkel párosítják. Ez a „híd” úgy van kalibrálva, hogy az erőt a KAAN kezdeti működési képessége felé vezesse, amelyet a török tisztviselők és a legfrissebb jelentések az évtized végére teszik, gyakran 2028 körülire emlegetik a jelentős mérföldkövek esetében.

Az Egyesült Királyság által vezetett új gyártású csoporton túl Ankara használt katari és ománi Typhoon repülőgépeket is beszerzett, hogy lerövidítse az átalakítási határidőket, betanítási folyamatokat végezzen, valamint bővítse az ellátási láncot az alkatrészek és motorok terén. A korábbi, felülvizsgálat alatt álló konfigurációs mixek a Perzsa-öböl menti készletekből származó AESA radarokkal felszerelt 3A típusú repülőgépeket részesítették előnyben, míg a brit 4 típusú repülőgépek tervezett üzembe helyezése várható. Mivel a 20 sugárhajtású repülőgépre vonatkozó megállapodás már aláírt, a török hatóságok továbbra is fontolóra vehetik a kezdeti csomagon túli bővítést, amennyiben a működési igények és a finanszírozás engedi.

Egy, az Egyesült Királyság által lehorgonyzott Typhoon-megállapodás elmélyíti a már amúgy is szoros ipari és operatív kapcsolatot, pragmatikus munkamegosztást jelezve a NATO-n belül: Nagy-Britannia légierő-kapacitást és ipari hozzáférést biztosít; Törökország földrajzot, tömegeket és operatív tempót biztosít a Szövetség délkeleti peremén. Politikai szempontból egy konkrét képességnöveléshez kötött miniszterelnöki látogatás kilátásai aláhúzzák London azon szándékát, hogy a Brexit után is a legmagasabb szintű európai biztonsági szereplő maradjon, miközben megerősíti Ankara integrációját a nyugati ellátási láncokkal. Regionális szinten a lépés gyors megoldást színál az Izraellel való egyre szélesedő minősségi szakadékra és Görögország Rafale/F-16V fejlesztésire, miközben elrettenti az opportunista kényszert a Földközi-tenger keleti részén. A NATO légi tervezői számára a felfrissített török vadászrepülőgép-szárny növelheti a kapacitást a Balti-tengertől Levantéig tartó légtérrendészethez, a kulcsfontosságú szűk keresztmetszetek mentén végrehajtott tengeri csapásokhoz, valamint a déli szárny szövetségeseivel folytatott integrált lég- és rakétavédelmi gyakorlatokhoz.

Az Egyesült Királyság kormánya hivatalosan 2025. október 27-én megerősítette a 20 Typhoon repülőgépet vonatkozó megállásos alakítás, az első szállások várhatósan 2030-ban történek, és 37% - os brit munkamegosztást biztosították; a bejelentés Starmer miniszterelnök ankarai látomás és a török kollégákkal és pilótákkal folyatott találiskozói kiséretben történt. A kezdeti 20 repülőgépen túli tovabbi bővítés tovabbra is lehetséges, de jelenleg nem erősítők meg.

Ha a fenti pálya valósul meg, Türkiye egy kezdeti Typhoon egiszéget vezényelhetne a 2030-tól kezdő szállással, felgyorsítva a pilóták átképzése és karbantartási kiképzése, miközben kiépít a logisztikai gerincet a későbbi 4. csoport érkezése elött. Ez egy hiteles, első szintű levegő-levegő és csapásmérő képesszéket illeszt vissza a rotációba, időt nyer a KAAN tesztelésire, fegyverintegrációjára és szoftverfejlési spiráljára, valamint csökkenti a nyomást az F-16-os flottára. Emellett fedezi az amerikai F-16 /F-35 útvonalak menettrendi kockalát azáltal, hogy egy európai vonalat biztositott kiszámitó ipari tárogatószal.

A mai ankarai tárgyalások tehát nemcsak társalkodással, hanem egy aláírt kezdeti vásárlásokkal a lezárultak, amely megerőszíti a NATO déli szárnyát, és müködési réseket hagy maga után, megadja a KAAN-nak a szükségi fejvesztési kifutópályát. A politikai zöld jelzések biztosítása és a konzorciumi folyamatok összeragasztása után az Eurofighter lesz az a híd, amely stabilizalja Törökország légi helyzett az örökített második felében.

Teoman S. Nicanci – védelmi elemző, Army Recognition Group írta

Ennyire (nem-)bíznak a saját lopakodóikban? :eek:
Ez nem szól jel azokra nézve! Abból a 9-10milliárd €-ból rendesen meg lehetett volna tolni azokat a programokat!


Valami van a háttérben amit még nem látunk! :oops: / :cool:
..vagy legalábbis Én nem!


.
 
  • Tetszik
Reactions: imike