Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Sajnos nem igazi ,ez egy modell ! Már az orosz védelmi fórumon írták :(

Kár hogy későn jött ! stealth képességével és integrált célmegjelökő képessége nagyot ütött volna az ukránokon !
kApQjqw.png
Ki tudja meddig tart még a háború és mikor lesz a makettből valami. Addigra lehet, hogy AI vezérelt dronkittel felszerelt leporolt vasak lesznek a menők. Vagy a hálózat alapú radar felderítés némi AI-val megspékelve ignorálja a stealth képességet. Felröppentik a hírt hogy majd a Fehéroroszokkal közösen gyártják, de Észak Korea hegyei mélyén már 100-asával gyártják őket. Minden elképzelhető és az ellenkezője is.
 
Már május 22-én volt hír .Meg közösen gyártani ? Mit ? Makettet ?
Mit nem értesz ?
Amit beraktál a VPK name oldalról (általam átadott) az arról szól, hogy az oroszok felajánlják a Szu-75 közös gyártását és a továbbiakban közös eladását Belarusszal a MILEX 2025 keretében.

Amit én írtam az a ma megjelent erre a felajánlásra való belarusz válasz.

Kapisgáljuk, hogy mivel már 3 éve tart az SVO, amire rengeteg pénz megy el, így az új fejlesztések háttérbe kerülnek mert nincs rá pénz se szponzor, mint Ukrajna esetében az EU. Ezért próbálnak az oroszok partnereket keresni,akik állnák a költségek egy részét.
De ezek logikusan(ész által) kikövetkeztethető dolgok .
 
Ki tudja meddig tart még a háború és mikor lesz a makettből valami. Addigra lehet, hogy AI vezérelt dronkittel felszerelt leporolt vasak lesznek a menők. Vagy a hálózat alapú radar felderítés némi AI-val megspékelve ignorálja a stealth képességet. Felröppentik a hírt hogy majd a Fehéroroszokkal közösen gyártják, de Észak Korea hegyei mélyén már 100-asával gyártják őket. Minden elképzelhető és az ellenkezője is.

A lényeg a fejlesztések görgetése.
A SZu-57 kész van, már a továbbfejlesztése történik, aki jórészt ki is maxolja sárkány oldalon (amolyan Szu-35 analógia), szóval az R&D krémjének kell valami, amin pöröghet, különben megszakad a lánc. Márpedig azt még a Szu. szétesése után is fenntartották, fizették a mérnököket, hogy a tudás ne vesszen el. Szóval a Szu-75 simán kell a high end vonalon való maradáshoz.

Nagyobb bajuk, hogy a D-20 az, ami sehol sincs, pedig az kéne hosszabb távon. Arra kéne a forrásokat inkább tolni, mert a jövő a drónok miatt elképesztően el fog tolódni a performance/hasznos terhelés irányába ember vezette platformoknál. Szerintem a Szu-75 legfeljebb együtt kéne fusson a D-20-al, ráadásul igen hamar, ha már alig készül Frelon...
 
A lényeg a fejlesztések görgetése.
A SZu-57 kész van, már a továbbfejlesztése történik, aki jórészt ki is maxolja sárkány oldalon (amolyan Szu-35 analógia), szóval az R&D krémjének kell valami, amin pöröghet, különben megszakad a lánc. Márpedig azt még a Szu. szétesése után is fenntartották, fizették a mérnököket, hogy a tudás ne vesszen el. Szóval a Szu-75 simán kell a high end vonalon való maradáshoz.

Nagyobb bajuk, hogy a D-20 az, ami sehol sincs, pedig az kéne hosszabb távon. Arra kéne a forrásokat inkább tolni, mert a jövő a drónok miatt elképesztően el fog tolódni a performance/hasznos terhelés irányába ember vezette platformoknál. Szerintem a Szu-75 legfeljebb együtt kéne fusson a D-20-al, ráadásul igen hamar, ha már alig készül Frelon...
Mi az a d20 ?
 
Bocsánat, PAK-DA, az ő B-21 tervezetük.
A jövő a légi indítású... mindenszörnyűségé, legyen az BM, CM, drón, loitering halál, minden. Nagy gép, ami messzire repül és leszórja ezeket tonnaszám, az nyer, akinek több ilyenje van. USAF emiatt ragaszkodik annyira minél több ilyenhez, és a kínaiak is emiatt szögelik a sajátjukat serényen.
 
G2-P9-Me1b-YAAM6-NH.jpg
Az előtérben látható Felon is érdekes ám! Ha megnézzük a hajtómű fúvócsöveit...
Gyorsan röttyintettem erre egy bejegyzést én is
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Plusz itt a nagy felbontású változata a képnek az eredeti bejegyzésből, hogy meglegyen
scale_2400
 
Gyorsan röttyintettem erre egy bejegyzést én is
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Plusz itt a nagy felbontású változata a képnek az eredeti bejegyzésből, hogy meglegyen
scale_2400
Beleolvastam a kommentekbe... Vasárus, aki geológus és úgy ért a témához mint tyúk az ABC-hez ismét okoskodik, hogy AI kép. :)
Közben az UAC(OAK) a Szu-57 farokrészének V elrendezése miatt rakta ki a képet.

 
 
Orosz - indiai együttműködés a SU-75 fejlesztésében?

UAC Kicks Off Su-75 ‘Checkmate’ Stealth Jet Production; India Eyes Potential Collaboration​


The United Aircraft Corporation (UAC) has reportedly started manufacturing the first prototypes of Russia’s fifth-generation Sukhoi Su-75 “Checkmate” stealth fighter, signalling tangible progress in one of the country’s most ambitious aerospace projects.


Unveiled during the 2021 MAKS Air Show, the Su-75 was conceived as a single-engine, fifth-generation stealth aircraft designed to complement the heavier Su-57 Felon, serving a role similar to the U.S. Air Force’s F-22 Raptor and F-35 Lightning-II pairing. The Checkmate project targets both domestic service and the export market, aiming to offer a cost-effective alternative for nations unable to procure Western or Chinese fifth-generation fighters....

 
Figyelembe véve, hogy azt mondják, az avionika nagyrészt a Szu-57-é, illetve a hajtómű is onnan jön, az reális, hogy a szokásosnál jóval rövidebb lehet a fejlesztési idő.
Ha 10 év alatt lesz sorozatgyártott példány az egy tök jó eredmény.
Nézzük meg mit össze tököl a T-7-tl a Saab+Boeing, miközben be volt harangozva, hogy olyan digitális a tervezés mint még soha (New Yorki, már kitiltott forumtársunk itt ájuldozott is, hogy sosem volt még ilyen modern tervezés) aztán pont olyan lassú mint minden ami ma készül.
 
Ha 10 év alatt lesz sorozatgyártott példány az egy tök jó eredmény.
Nézzük meg mit össze tököl a T-7-tl a Saab+Boeing, miközben be volt harangozva, hogy olyan digitális a tervezés mint még soha (New Yorki, már kitiltott forumtársunk itt ájuldozott is, hogy sosem volt még ilyen modern tervezés) aztán pont olyan lassú mint minden ami ma készül.
A digitális tervezéssel fejlesztett új eszköz az lassú (oké gyorsabb, mint a hagyományos). De itt nem ez van. Már kifejlesztett technológiát adoptálnak egy új köntösbe. Tehát mi marad ki? Az igazán időigényes kutatás/fejlesztés. Nem kell új radarabszorbens anyagot kifejleszteni, mert van. Nem kell új radartechnológiát kifejleszteni, mert van, nem kell új hajtóművet fejleszteni, mert van. Nem kell új MAWS, mert van és ezek csak a legszembetűnőbbek. Nagyon triviálisnak hat, de belső fegyvertérből fegyvert oldani nagyon nem egyszerű feladat és miután a Felonnal végigjárták ennek is a "szamárlétráját" ez is sokkal gyorsabb lesz. Ami egyedül mély víz lesz (elméletben) az az 1 hajtóműves létezés. Nagyon rég nem fejlesztettek és üzemeltettek 1 hajtóműves gépet az oroszok így ezt bizony újra kell tanulni. Nem lehetetlen, de ettől még meg kell csinálni.
 
A kérdés az, hogy mi az oka a gépnek. Exportra van Felon is így ez nem lehet ok.
Rájöttek ők is, hogy nem rossz dolog az egyhajtóműves kialakítás. Értve itt egyrészt a kisebb pénztárcával megáldott exportpiacokat - 57 alá lesz jócskán belőve az ára -, a haditengerészeti légierőt - ha majd egyszer lesz a Kuznya helyett valami -, illetve azokat az egyéb potenciális feladatköröket, ahová nem szükséges egy kéthajtóműves típus. Újra feltalálták a könnyűvadász koncepciót, ami a program nevében is benne van .(ЛТС, Лёгкий тактический самолёт)

Plusz ha jól rémlik talán a VVSz/VKSz vezetésében sokáig erős volt a részben afganisztáni veteránokból állo lobbi, ami minden egyhajtóműves kísérletet lesöpört
 
Rájöttek ők is, hogy nem rossz dolog az egyhajtóműves kialakítás. Értve itt egyrészt a kisebb pénztárcával megáldott exportpiacokat - 57 alá lesz jócskán belőve az ára -, a haditengerészeti légierőt - ha majd egyszer lesz a Kuznya helyett valami -, illetve azokat az egyéb potenciális feladatköröket, ahová nem szükséges egy kéthajtóműves típus. Újra feltalálták a könnyűvadász koncepciót, ami a program nevében is benne van .(ЛТС, Лёгкий тактический самолёт)

Plusz ha jól rémlik talán a VVSz/VKSz vezetésében sokáig erős volt a részben afganisztáni veteránokból állo lobbi, ami minden egyhajtóműves kísérletet lesöpört
Oroszország is pont a kispénztárcájú vevőkörbe tartozik.
Már leírtam egyszer, hogy azzal járnának a legjobban, ha egy darab SZU-57-et nem vennének a már megrendelteken kívül és helyette ezt rendszeresítenék. Nincs pénzük arra, hogy két 5. gen. gépet párhuzamosan rendszerbe tartsanak úgy, hogy a döntüen azonos technológia miatt még csak azt sem mondhatjuk, hogy a Felon modernebb.