[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)


(2022.02)

 
Leírja, h a nőket védeni kell a családon belüli erőszaktól, a nemi erőszaktól, a kényszerabortusztól és a nők elleni bármilyen nemspecifikus erőszaktól. Majd rátér arra, h mindezt társadalmi nemi alapon.
Vagyis: nő az, aki nőnek érzi magát.
És így kis mentális gimnasztikával elérhető, h ha te nem akarod felvenni a biológiai férfit, aki nőnek képzeli magát óvónéninek vagy tudom is én, rendőrnőnek, akkor nemi alapú diszkriminációt követsz el, tehát ez az erőszak egyik formája. És ismerve a hazai jogvédőket, beélesített próbaperekkel várnák a ratifikálást.

Azt hinnéd, megvéded Jucikát attól, h az alkoholista tahó Géza agyonverje, de közben kinyitod az ajtót Bélának, h kötelező legyen Évának hívni.
Hát ez a gondolatmenet is erősen mentális gimnasztika volt, no offense.
 
Szintén Sikorski:

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzM5Yzg5M2ZjMzVmYjRkMGRiMzlmYTZmOTYyMjliN2Vh.jpg
Sikorski ritka nagy idióta...
 
Az amerikai stratégiának kellene lennie egy nem nyilvános változatnak is: tereljük el Lengyelországot, Olaszországot vagy Magyarországot az EU-tól.


Donald Trump amerikai elnök kormányzata a múlt héten tette közzé hivatalos nemzetbiztonsági stratégiáját. A Defense One információs portál most a 30 oldalas dokumentum egy hosszabb változatának állítólagos létezéséről számol be. Állítólag a dokumentum egy erősebb Európát szorgalmaz, arra ösztönözve az amerikai tisztviselőket, hogy „szakítsák el” az Egyesült Államokhoz ideológiailag kötődő országokat az Európai Uniótól. A Fehér Ház azt nyilatkozta, hogy a dokumentumnak nincs más változata, mint a hivatalos.

A közzétett dokumentum szerint az európai kontinens „civilizációs törléssel” néz szembe, amelyet például a bevándorlási politika vagy a szólásszabadság állítólagos cenzúrája okoz. Egy kiadatlan hosszabb változat állítólag az amerikai kormány nézeteit osztó államokkal való együttműködés szükségességéről szól. Olaszországot, Magyarországot, Lengyelországot és Ausztriát konkrétan olyan államokként nevezték meg, amelyekkel az Egyesült Államoknak „jobban együtt kellene működnie… azzal a céllal, hogy eltérítse őket az EU-tól”.
 
A hadsereg vezetése mozgósítás esetére listát akar a kiszemelt személyekről. Az új koalíció elutasítja.


A hadsereg parancsnoksága azt fogja javasolni a kormánynak, hogy vezessék be az adminisztratív besorozást a hadseregbe. Ez egy online kérdőív lenne, amelyben minden 18 év feletti személynek meg kellene válaszolnia, hogy hajlandó és képes lenne-e megvédeni a hazáját mozgósítás esetén. Maga a besorozás már nem lenne kötelező, de a kérdőív kitöltése igen.

Az ötletet Karel Řehka, a vezérkari főnök vetette fel, és Petr Pavel elnök is támogatta őt ebben szerdai libereci látogatása során.

„Ma egyáltalán nincs áttekintésünk arról, hogy hány fiatalunk van, milyen korosztályban, milyen szakértelemmel, vagy kik hajlandóak szolgálni. Ezért a hadseregnek a legcsekélyebb alapja sincs, amire egy esetleges mozgósítás esetén számíthatna” – mondta Pavel az újságíróknak.
 
A németek csapatokat küldenek Lengyelországba (na nem úgy ahogy itt sokak emlékezetébe van :D ), hogy segítsen a feherorosz, orosz határon az erődítmények építésében
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Nézz utána, mik mennek pl. Spanyolországban.
Írd le kérlek, hogy mit kéne látnom. Az isztambuli egyezmény f.szság abban az értelemben, hogy eleve szabályozott területet piszkál), de a gender pont értelmes alapon (relatíve) került benne elő (a gender "tudomány" nem ördögtől való és maga az egyezmény is régebbi a szivárványos f.szságná). A gender mint szociális konstrukció hasznos dolgokkal is foglalkozik, nem csak a fütyi-őrülettel.
 
Írd le kérlek, hogy mit kéne látnom. Az isztambuli egyezmény f.szság abban az értelemben, hogy eleve szabályozott területet piszkál), de a gender pont értelmes alapon (relatíve) került benne elő (a gender "tudomány" nem ördögtől való és maga az egyezmény is régebbi a szivárványos f.szságná). A gender mint szociális konstrukció hasznos dolgokkal is foglalkozik, nem csak a fütyi-őrülettel.

Szerintem nincs benne semmi hasznos, az egész egy átideologizált terület. Na de összefoglaltattam a grokkal (mivel az nem olyan "woke", mint pl. a chatgpt)

A "gender szociális konstrukció" kifejezés egy széles körben használt elméleti állítás a társadalomtudományokban, különösen a feminista és gender studies területén. Lényege, hogy a gender (társadalmi nem) nem elsősorban biológiai adottság, hanem a társadalom, kultúra és normák által létrehozott, alakított dolog.

Alapvető különbségtétel:​

  • Biológiai nem (sex): Ez a fizikai, biológiai jellemzőkre utal (kromoszómák, hormonok, nemi szervek stb.). Általában férfi/női kategóriákba soroljuk (bár léteznek interszexuális variációk).
  • Társadalmi nem (gender): Ez a szerepekre, elvárásokra, viselkedésekre, identitásra vonatkozik, amit a társadalom társít a biológiai nemhez. Például: "a férfiak erősek és racionálisak", "a nők gondoskodók és érzelmesek" – ezek nem feltétlenül biológiaiak, hanem tanultak és kultúrafüggőek.
Azt mondani, hogy a gender szociális konstrukció, azt jelenti: ezek a szerepek és elvárások nem "természetesek" vagy örök érvényűek, hanem a társadalom "konstruálja" őket történelmileg, kulturálisan változó módon. Például:
  • Régen a rózsaszín fiúknak, a kék lányoknak volt a színe – ma fordítva.
  • Egyes kultúrákban több nemet ismernek el (pl. harmadik nem bizonyos őslakos társadalmakban).
  • A nők választójoga vagy munkavállalása évszázadokkal ezelőtt "természetellenesnek" számított, ma normális.

Fontos elméleti alap: Judith Butler performativitás-elmélete​


Judith Butler filozófus (Gender Trouble, 1990) szerint a gender nem valami, amivel születünk, hanem amit végrehajtunk (performálunk) ismétlődő cselekvéseken keresztül (pl. öltözködés, beszédmód, viselkedés). Ez nem színházi játék, hanem kényszerű ismétlés a társadalmi normák miatt – de éppen ezért változtatható is.

Kritikák és ellenvélemények​


Nem mindenki ért egyet ezzel az erős konstrukcionista nézettel:
  • Egyesek szerint a biológia erősebben befolyásolja a gender identitást és viselkedést (pl. agyi különbségek, hormonok prenatális hatása).
  • Kritikusok mondják: ha mindent szociális konstrukciónak tekintünk, akkor nehéz magyarázni a transznemű emberek belső élményét (dysphoria), ami gyakran biológiai gyökerekre utal.
  • Mások szerint a "szociális konstrukció" nem jelenti, hogy "nem valós" vagy "könnyen változtatható" – mint a pénz vagy a törvények: társadalmi találmány, de nagyon is valós hatása van az életünkre.
Összefoglalva: a kifejezés arra hívja fel a figyelmet, hogy sok, amit "férfiasnak" vagy "nőiesnek" tartunk, nem a biológiából következik közvetlenül, hanem társadalmi tanulás és normák eredménye – és ezért kritikával és változtatással alakítható az egyenlőbb világ felé. Ha mélyebben érdekel egy konkrét aspektus (pl. Butler elmélete vagy biológiai kritikák), kérdezz rá!

Egy tragikusan végződött példa, amikor megpróbálták a genderelméletet a gyakorlatban igazolni:

 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt
Szerintem nincs benne semmi hasznos, az egész egy átideologizált terület. Na de összefoglaltattam a grokkal (mivel az nem olyan "woke", mint pl. a chatgpt)

A "gender szociális konstrukció" kifejezés egy széles körben használt elméleti állítás a társadalomtudományokban, különösen a feminista és gender studies területén. Lényege, hogy a gender (társadalmi nem) nem elsősorban biológiai adottság, hanem a társadalom, kultúra és normák által létrehozott, alakított dolog.

Alapvető különbségtétel:​

  • Biológiai nem (sex): Ez a fizikai, biológiai jellemzőkre utal (kromoszómák, hormonok, nemi szervek stb.). Általában férfi/női kategóriákba soroljuk (bár léteznek interszexuális variációk).
  • Társadalmi nem (gender): Ez a szerepekre, elvárásokra, viselkedésekre, identitásra vonatkozik, amit a társadalom társít a biológiai nemhez. Például: "a férfiak erősek és racionálisak", "a nők gondoskodók és érzelmesek" – ezek nem feltétlenül biológiaiak, hanem tanultak és kultúrafüggőek.
Azt mondani, hogy a gender szociális konstrukció, azt jelenti: ezek a szerepek és elvárások nem "természetesek" vagy örök érvényűek, hanem a társadalom "konstruálja" őket történelmileg, kulturálisan változó módon. Például:
  • Régen a rózsaszín fiúknak, a kék lányoknak volt a színe – ma fordítva.
  • Egyes kultúrákban több nemet ismernek el (pl. harmadik nem bizonyos őslakos társadalmakban).
  • A nők választójoga vagy munkavállalása évszázadokkal ezelőtt "természetellenesnek" számított, ma normális.

Fontos elméleti alap: Judith Butler performativitás-elmélete​


Judith Butler filozófus (Gender Trouble, 1990) szerint a gender nem valami, amivel születünk, hanem amit végrehajtunk (performálunk) ismétlődő cselekvéseken keresztül (pl. öltözködés, beszédmód, viselkedés). Ez nem színházi játék, hanem kényszerű ismétlés a társadalmi normák miatt – de éppen ezért változtatható is.

Kritikák és ellenvélemények​


Nem mindenki ért egyet ezzel az erős konstrukcionista nézettel:
  • Egyesek szerint a biológia erősebben befolyásolja a gender identitást és viselkedést (pl. agyi különbségek, hormonok prenatális hatása).
  • Kritikusok mondják: ha mindent szociális konstrukciónak tekintünk, akkor nehéz magyarázni a transznemű emberek belső élményét (dysphoria), ami gyakran biológiai gyökerekre utal.
  • Mások szerint a "szociális konstrukció" nem jelenti, hogy "nem valós" vagy "könnyen változtatható" – mint a pénz vagy a törvények: társadalmi találmány, de nagyon is valós hatása van az életünkre.
Összefoglalva: a kifejezés arra hívja fel a figyelmet, hogy sok, amit "férfiasnak" vagy "nőiesnek" tartunk, nem a biológiából következik közvetlenül, hanem társadalmi tanulás és normák eredménye – és ezért kritikával és változtatással alakítható az egyenlőbb világ felé. Ha mélyebben érdekel egy konkrét aspektus (pl. Butler elmélete vagy biológiai kritikák), kérdezz rá!

Egy tragikusan végződött példa, amikor megpróbálták a genderelméletet a gyakorlatban igazolni:

Én csak arra próbáltam utalni, hogy a "gender" nem szitokszó, nagyon is valós tudomány, de nyilván nem hard science.

Pár éve egy nyugdíjassal vitáztunk gender-témában (csak a hazai kommunikációt ismerte), és pont azt mondtam neki legközelebb, amikor szóba került és arról panaszkodott, hogy miért volt magasabb a nyugdíjkorhatár férfiaknak, miközben hamarabb meghalnak....hogy látod, ezzel fogalkozik a gendertudomány többek között.

Viszont pl. nézheted a párkapcsolati erőszakot is: az elszenvedő férfiak gyakorlatilag szinte soha nem jelentik, mert strukturálisan szégyen. Visszaütni meg nem akarnak/mernek a szintén strukturális "nőt nem ütünk meg" szociális szabály miatt.

Szóval van ennek hasznos része.

AMi érdekes és amit találtam, hogy az egyezménynek lennének hasznos pontjai pl. a menedékhelyek kapcsán (ahová el tud menekülni valaki egy bántalmazó kapcsolatból). Viszont maga a bántalmazás büntetése redundáns; az egész inkább "szabványosításnak" tűnik.
 
A lengyelek tényleg kezdik elhinni magukat...

Ilyenkor szokott mikor ugatnak a németeknek és oroszoknak egyszerre, jönni pár évtized néma csend arrafelé, meg megszűnő államiság. Jó úton haladnak, MEGINT.
Viszont azért fura, mert - oké, szűk minta - de a lengyel ismerősöknek már a f.szuk kivan minden hülyével, aki tolja a retorikát a fejük fölött. Mondjuk se az ukránokkal, se a ruszkikkal nincs bajuk, bár az ukrán menekültekkel már tele a f.szuk mostanra.
 
Én csak arra próbáltam utalni, hogy a "gender" nem szitokszó, nagyon is valós tudomány, de nyilván nem hard science.

Pár éve egy nyugdíjassal vitáztunk gender-témában (csak a hazai kommunikációt ismerte), és pont azt mondtam neki legközelebb, amikor szóba került és arról panaszkodott, hogy miért volt magasabb a nyugdíjkorhatár férfiaknak, miközben hamarabb meghalnak....hogy látod, ezzel fogalkozik a gendertudomány többek között.

Viszont pl. nézheted a párkapcsolati erőszakot is: az elszenvedő férfiak gyakorlatilag szinte soha nem jelentik, mert strukturálisan szégyen. Visszaütni meg nem akarnak/mernek a szintén strukturális "nőt nem ütünk meg" szociális szabály miatt.

Szóval van ennek hasznos része.

AMi érdekes és amit találtam, hogy az egyezménynek lennének hasznos pontjai pl. a menedékhelyek kapcsán (ahová el tud menekülni valaki egy bántalmazó kapcsolatból). Viszont maga a bántalmazás büntetése redundáns; az egész inkább "szabványosításnak" tűnik.

A Társadalmi Folyamatokba lenne való, de az zárva van:


Manapság az ilyen posztmodern-feminista hablattyal azonosítják inkább a "gendertudományt", nem alaptalanul.
Ez a "strukturális erőszak" elmélet megjelenik már Butler genderelméletében, megjelenik a kritikai fajelméletben stb.
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt and Kim Philby
A Társadalmi Folyamatokba lenne való, de az zárva van:


Manapság az ilyen posztmodern-feminista hablattyal azonosítják inkább a "gendertudományt", nem alaptalanul.
Ez a "strukturális erőszak" elmélet megjelenik már Butler genderelméletében, megjelenik a kritikai fajelméletben stb.
Velem biztosan nem fogsz azon vitázni, hogy el lett térítve egy alapvetően hasznos tudomány, mert még hard science esetében is szétrohaszt mindent a woke, stb (a woke is el lett térítve, btw).

Strukturális alatt a szabályrendszert értettem, ami "man-made" műfaj, még ha vannak is esetenként biológiai alapjai.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby