[HUN] Honvédségi rakétakomplexumok / rakétatüzérség beszerzése

Így is van annyi, mert azért ahhoz az amcsi teherautón amin alapból van, abból nem nagyon van máshol európában és elég nehéz lehet hozzá alkatrészt szerezni innen.
Miért lenne nehéz? Amerikai traktorokhoz is simán lehet interneten rendelni alkatrészt az USA-ból.

Szerintem attól hogy másik teherautóra teszik drágább lesz, és egyáltalán nem biztos hogy nem lesz rosszabb is ráadásul.
 
Miért lenne nehéz? Amerikai traktorokhoz is simán lehet interneten rendelni alkatrészt az USA-ból.

Szerintem attól hogy másik teherautóra teszik drágább lesz, és egyáltalán nem biztos hogy nem lesz rosszabb is ráadásul.
Igen, valószínűleg drágább lesz. De legalább alkatrész terén ugyanúgy függésben leszünk. Meg rakéták tekintetében. Meg alkalmazáséban.
 
Miért lenne nehéz? Amerikai traktorokhoz is simán lehet interneten rendelni alkatrészt az USA-ból.

Szerintem attól hogy másik teherautóra teszik drágább lesz, és egyáltalán nem biztos hogy nem lesz rosszabb is ráadásul.
Ha az amcsi valamiért berágnak, akkor egy csavart sem tudsz onnét venni. Jobb ha helyi alvázon van - pláne ha Rába licencgyártja azt.
Amcsik nem megbizhatóak: se Trump, se Orbán, sem pedig a "nagy barátság" nem él örökké - ez a HIMARS meg velünk lesz vagy 30-40 évig...
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Loken
Ha az amcsi valamiért berágnak, akkor egy csavart sem tudsz onnét venni. Jobb ha helyi alvázon van - pláne ha Rába licencgyártja azt.
Amcsik nem megbizhatóak: se Trump, se Orbán, sem pedig a "nagy barátság" nem él örökké - ez a HIMARS meg velünk lesz vagy 30-40 évig...
A teherautó alkatrész a legkisebb probléma. Ennél sokkal problémásabb az összes egyéb részegység alkatrész ellátása. Főleg ha az egész tüzérosztálynak veszel teherautót. Ebben az esetben a lőszerszállítókat szükség esetén használhatod donornak.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and endre
Románok meg lengyelek, de a lengyelek saját jelczre rakják
Ők vastag cerkával írták a megrendelést, ha jól emlékszem (semmit nem apróznak el, mondjuk a gazdaságuk nem tudom, hogyan termeli ki a fegyverkezésüket).

Mindent félretéve azért jó látni, hogy az van, amit 2022-ben mondtam: USA temérdek fegyvert fog eladni Európában, tovább növelve a vazallus státuszunkat.
 
Nem magamtól vagyok ilyen okos. Meggugliztam.

MFOM (MLRS Family of Munitions): Ez a mozaikszó az MLRS rakéta-sorozatvető családhoz tartozó lőszereket jelöli. A HIMARS rendszer képes az összes MFOM típusú rakéta indítására, beleértve a precíziós GMLRS rakétákat és a nagy hatótávolságú ATACMS (vagy az új PrSM) taktikai ballisztikus rakétákat is.
 
A teherautó alkatrész a legkisebb probléma. Ennél sokkal problémásabb az összes egyéb részegység alkatrész ellátása. Főleg ha az egész tüzérosztálynak veszel teherautót. Ebben az esetben a lőszerszállítókat szükség esetén használhatod donornak.
A Tatra jó árérték arányú teherautó: biztos jobban járunk vele mint egy távoli amerikai jármű beszerzéséhez és üzemeltetéséhez képest.
Ha ebbe belementek az amcsik akkor valszeg ebből egy rendes osztály lesz véve és nem csak 8-12 darabos alibi mennyiség...

Ha sikerülne még 24 db "155-ös csövet" venni SAFE-ből, akkor 18-24 HIMARS-sal együtt lehetne egy viszonylag erős tüzérezredünk. :)
Tatán el is férne szerintem...
 
Nem tudom. Európában sokan megvették. Hányan fejlesztettek saját platform-integrációt az amerikai gyári megoldás helyett hozzá ekkora darabszámra?
Alkatrészeket az USA bármikor küld, ez nekem újabb hatalmas "kommunikációs siker" lesz.
Ilyen alacsony darabszámnál semminek nincs értelme. Komolyan szívesebben venném, ha hasonló rakétakomplexumot fejlesztenénk (ami tenger pénz), de legalább lenne esélye bármi sikernek (oké. reálisan nem sok, de azért pl. a török gyártók pörögnek rendesen minden területen).

Valakinek jachtja lesz már megint.... (mondatja velem a gonoszkodás).
Konkrétan bátmilyen teherautórs fel lehet tenni. A lengyeleknek is felrakták jelczre.
(Mondjuk nekik először) Szerintem itt arról van szó, hogy a Lockheed úgy akarja vonzóbbá tenni magát az európai piacokon ( hogy a puls vitorlàjából kifogják a szelet) hogy innentől integràljàk a vevő saját platformjára.
 
A Tatra jó árérték arányú teherautó: biztos jobban járunk vele mint egy távoli amerikai jármű beszerzéséhez és üzemeltetéséhez képest.
Ha ebbe belementek az amcsik akkor valszeg ebből egy rendes osztály lesz véve és nem csak 8-12 darabos alibi mennyiség...

Ha sikerülne még 24 db "155-ös csövet" venni SAFE-ből, akkor 18-24 HIMARS-sal együtt lehetne egy viszonylag erős tüzérezredünk. :)
Tatán el is férne szerintem...
Maximum 24 teherautóért egyedi fejlesztést kérni egy amerikai hadiipari multitól szerinted olcsó lesz? Ráadásul úgy, hogy bevonnak egy NER-es kisgömböc céget is a munkába?
 
Konkrétan bátmilyen teherautórs fel lehet tenni. A lengyeleknek is felrakták jelczre.
(Mondjuk nekik először) Szerintem itt arról van szó, hogy a Lockheed úgy akarja vonzóbbá tenni magát az európai piacokon ( hogy a puls vitorlàjából kifogják a szelet) hogy innentől integràljàk a vevő saját platformjára.
Meglátjuk. Mérnöki/gazdasági/logisztikai oldalról fszság szerintem és ki kell fizetni. Meg az is, hogy Európa az USÁba öntse a pénzt (tudom, tudom, alapvetően szerintem az egész európai haderő témában közös platformon vagyunk nagyjából).
 
Maximum 24 teherautóért egyedi fejlesztést kérni egy amerikai hadiipari multitól szerinted olcsó lesz? Ráadásul úgy, hogy bevonnak egy NER-es kisgömböc céget is a munkába?
Semmi komoly egyedi fejlesztés nincs ebben: rácsavarozzák a vetőt, meg behúzzák a kábel fülkébe a műszer faltra meg felkerül a konzol.
Kb. bármelyik komolyabb kamion szerviz megcsinálná, ha lennének megfelelő minősítései.
A lengyelek meg az RM is megcsinálta ezt saját hatáskörben. LM-nek a rakéta biznisz - nem érdekli őket az alváz. Ez is olyan mint a nyomtatópatron-biznisz...
 
Semmi komoly egyedi fejlesztés nincs ebben: rácsavarozzák a vetőt, meg behúzzák a kábel fülkébe a műszer faltra meg felkerül a konzol.
Kb. bármelyik komolyabb kamion szerviz megcsinálna, ha lennének megfelelő minősítései.
A lengyelek meg az RM is megcsinálta ezt saját hatáskörben. LM-nek a rakéta biznisz - nem érdekli őket az alváz. Ez is olyan mint a nyomtatópatron-biznisz...
Azert az alvaznak birnia kell fizikai megterhelest kell oda egy kis ide ezt rakom stb
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and borisz
Azert az alvaznak birnia kell fizikai megterhelest kell oda egy kis ide ezt rakom stb
Hát nem is egy golfkocsira teszik majd rá! :P
Az alváz terhelhetősége ismert, a vető igénye is: ennek megfelelő teherautó-modell jöhet szóba. TATRA-ból is sok féle van: 8x8, 6x6 stb.
Nyilván a megfelelő méretű vetőt teszik a megfelelő méretű teherautóra.

Ha már így barkácsolunk akkor a duplaindítós verziót kellene venni 8x8-as Tátrára.

Bobo utolsó erejével majd ennek is ad valami magyarkodós nevet: "Hátrafelé Nyilazó Vitéz" vagy "Tüzes Huszárkard" :P