Oscar-I,-II osztály / Projekt 949,949A (Szovjetunió)

00-ria-novosti-infographics-project-949a-antei-nuclear-powered-cruise-missile-submarines-ssgn-plark-2013.jpg

949a-1.gif

ussr-project-949a-antey-k-141-kursk-oscar-ii-class-submarine.png

kursk_big.gif

018a96173ecd76orig.jpg

928840OscarII3.jpg

949.jpg

voronezh_oscar-ii.jpg
 
P-700 Granit, SS-N-19 Shipwreck, GRAU kód 3M45 SLCM.
Hossza: 10.000 mm
Átmérője: 850 mm
Tömege: 7.000 kg
Harci rész: 750 kg HE, vagy 500kt nukleáris,
Hatótávolság: 625 km
Manőverező képesség: 18 G
Sebessége: 2,5 Mach
Irányítás: inerciális, aktív radar, passzív (zavaró célra);
1185px-P-700-Granit_sketch.svg.png

4.jpg

Granit2.jpg

fb110ca47335d0843f00ccf396bf0a96.jpg

vs.
P-800 Onix, SS-N-26 Stallion-2, GRAU kód 3M55 SLCM
Hossza: 8.900 mm
Átmérője: 700 mm
Fesztávolság: 1.700 mm
Tömege: 3.000 kg
Harci rész: 250 kg HE, vagy 500kt nukleáris,
Hatótávolság: 120-300 km profiltól függően
Sebessége: 2,5 Mach
Repülési magasság: 10 m
Irányítás: inerciális, aktív radar, passzív (zavaró célra); teljesen autonóm, "fire and forget"-tüzelj és felejtsd el.
ss-n-26-image01.jpg



Mivel méretben nem sok eltérés van, ezért ugyanannyit vihet mind a kettőből: 24 db (ahogy boki írta.
 
Javítás közben (valószínűleg hegesztéskor) kigyulladt a K-226 Orjol: http://rt.com/news/247493-nuclear-submarine-fire-russia/
 
Már 20-rol 40 m2 nott az égo terulet a hajo 9. -hátsó részében.Ismét hanyagság a munkabiztonsági eloírások be nem tartása lesz az oka . Mindig ezek a hajók égnek , nem tudom, hogy degradáltakat tesznek-e hegeszteni....
 
Épp írni akartam, hogy már megint ég egy orosz tengeralattjáró. Észrevettétek, hogy a indusok mennyivel jobb munkamorállal rendelkeznek, mint az oroszok a felgyújtott tengók száma alapján?
 
Dontés szuletett a szárazdokk elárasztásáról, hogy eloltsák a tuzet az Orel-en. Teljes ráfizetés eddig ez az Oscar II modernizációs program.
 
Hogy a francba nincs ott egy poroltó vagy halonos oltó a hegesztő mellett, hogy az első lángoknál el lehessen már oltani? Gondolom a külső borítást azért nem olyan bonyolult újra felvinni a tengóra, ez azért nem egy belső tűz így könnyebben javítható. De már ideje lenne pár embernek szétrúgni a seggét de rendesen, hogy a további baleseteket elkerüljék.
 
video
http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/201504072037-zako.htm
 
Eloltották a tüzet.
http://news.yahoo.com/fire-russian-nuclear-sub-under-repair-shipyard-emergency-130510348.html
 
Valami szigetelés gyulladt meg tudtommal. Nem vagyok tűzoltó de jártam pár lakástűznél. Nem biztos hogy szikrától,lehet hőtől gyulladt meg, illetve először esetleg csak izzott. És ha xar helyen van ,nem is látni a bajt jó sokáig csak mikor már az egész ég mert levegőt kap. Az sem biztos hogy a hegesztőmunkás hibája,hiszen előfordulhat hogy nekiállították meghegeszteni azt a feladatot mindenféle munkaengedély vagy előkalkuláció nélkül. A munkaszervezők és baleset/tűzvédelmi felelősök vezetők éppúgy hibásak lehetnek ha nem jobban. Nekik kell oktatásokat szervezni tartani időszakosan és a munkák előtt és ellenőrizni munka közben a dolgozókat. Ez nem egy kolhoz javítóműhelye, mégis nagyon lazán veszik a dolgokat. Ebben nagyon távol vannak a nyugati mentalitástól. Pár angol felső vezetőt leigazolhatnának akik helyre tennék az ilyen problémákat.
 
Nem kell oda semmi angol felsővezető, mert azok csak az amiknak szivárogtatnának vagy pont ők szabotálnák a munkálatokat. Az sem igaz, hogy nem lehet egy 140 milliós országban keríteni kéttucat embert, akik rendet raknának néhány állami projektben, csak épp meg kell keresni őket és jól megfizetni.
 
<blockquote>Pár angol felső vezetőt leigazolhatnának akik helyre tennék az ilyen problémákat.

Akkor lenne csak Washingtonban moth... fuck... :)</blockquote>

Csak arra céloztam hogy az angolok betegesen betartják a biztonsági szabályokat. Sőt nagyon rámennek a megelőzésre, néha túlságosan is óvakodnak és szinte túlbiztosítják magukat.