Saab 37 Viggen (Svédország)

F-111 és Mig-31 is tudott 1000m alatt hangsebesség felett repülni
.

Minden szuperszonikus gép tud függesztmények nélkül (vagy vadász konfigban pótos nélkül) utánégetővel vagy zuhanás közben gyorsítva. Értelme nem sok van. Ilyen magasságban utánégetővel olyan mértékű a tüzelőanyag fogyás, hogy a teljes belső készlet 5-6 perc alatt elfogyna...

Ellenben a MIG-31, F-111be keró is fért bőven.

Az F-111 sem tudta volt sokáig tartani és nem is kellett volna. Az fegyverek nélkül kis magasságon is maximálgázzal simán tepert M0.95 táján. 1/3 tüzelőanyaggal és gerendák nélkül M1.1 körül tudott maximálgázon az F-111F.

A MiG-31 meg gyakorlatilag örökölte a MiG-25 aerodinamikáját, csak reszeltek rajta, hogy a négy darab R-33 elférjen rajta.
 
Van egy szép hosszú írás a paralay-on arról, hogy mi munka volt megalkotni a D-30F6-ot csak azért, hogy egy szubszonikus tartományban is gazdaságosnak nevezhető hajtóművet (kétáramúság, magas sűrítési viszony) Mach 2.8 esetén is üzemképessé tudjanak tenni. A MiG-31-esekkel tényszerűen (fegyverzet nélkül) elért sebesség Mach 2.83.

http://paralay.com/mig31m.html

Ez a 2xR-40+4xR-33 konfig nekem nem tűnik PR-nak:

http://russianplanes.net/id111045

http://russianplanes.net/id95943

http://russianplanes.net/id89022

Nincs konténer sehol.
Az R-33-asok helyére szerelhető konténerről pedig még sohasem hallottam, nem is értem, miféle funkciója lehetne, amire a MiG-31/R-40TD kombinációnak szüksége van. Hiszen a 31-esnek ott van a jókora hőpelengátora.
 
http://player.hu/tech-auto/auto-motor/egy-versenyszam-ami-nagyon-hianyzik-a-teli-olimpiarol-szankozas-vadaszgeppel/#.UwpzpuN5OSo
 
Szerintem ez nem Gripen, hanem Saab-37 Viggen. Ez jól látszik a futóművön, a gép hátán és a függőleges vezérsíkon.
 
Jó kis cikk. Érdekes masina ez a Viggen, a hangja különösen egyedi volt. De tény, hogy bár kapcsolódott hozzá a nyers erő romantikája és a JA-37DI már majdnem azt tudta, amit a JAS-39A/B, azért mégis csak volt pár olyan alapvető tervezési sajátossága, ami miatt már nem lehetett annyira jövőképes, mint a Gripen. Például a hajtóműve akkora helyet foglalt el a gép egészében, hogy igazából sosem volt egy komoly hatótávú gép. Lényegesen erősebb hajtóművel ez a sárkány és a hozzá kapcsolódó kormányvezérlő rendszer a manőverező légiharcban a negyedik generációs gépekkel tehette volna egyenlővé ez a madarat, de csillagászati összegekért.
Talán a GE F101-ese lehetett volna egy jó kiindulási alap a Volvo RM8B leváltására, kiindulva abból, hogy a P&W-nek nem volt ekkora hajtóműve, míg a GE-nek az F101-ese rendelkezett azzal a potenciállal, ami a Viggenhez megfelelő kb 14-16 tonna tolóerőt lehetővé tegye valamikor a 90-es évek első felére. Az F101-esből sosem készült ilyen modifikáció, a belőle kivált F101DFE vonal, vagyis az F110-es ugyan később elérte a fenti értéket, de méretben nem az a kategória. Jellemző, hogy végül az F110GE132-es alapján pár éve kidolgozták az F101-es flotta komplex upgrade-jét a B-1B-k számára, de ez végül pénz hiányában úgy fest, megmarad tervnek.
 
Saab_37_Viggen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
65492_172959209_046.JPG

Link: http://zarco-macross.wdfiles.com/local--files/wiki:saab-37-viggen/65492_172959209_046.JPG
 
Szép gép ez, de nem tudom élesben mire lett volna elég. A manőverező képessége milyen volt?
 
Szép gép ez, de nem tudom élesben mire lett volna elég. A manőverező képessége milyen volt?
A Jaguar topikban posztoltam egy angol pilótával készült interjút. Szerinted a gép sokkal jobb volt, mint a Jaguar és a pilótáik is messze az angol átlag felett voltak. A Viggenben és Drakenben is már akkor volt digitális data link, mikor a data link híét sem hallotta az átlagos USAF gép.