J-20 (Chengdu, Kína)

Ennyi idő a repülési tesutekre sem elég.
Ha összehasonlítjuk az F-22 programmal, akkor mondhatni fej-fej mellett "haladnak".
A J-20 hivatalosan 2011-ben szállt fel és a LRIP változatok gyártása 2016-ban kezdődött. Ez kb 5 évet jelent.
Az F-22 hivatalosan 1997-ben szállt fel és a LRIP változatok gyártása 2001-ben hagyták jóva és az első felszállása 2013-ban történt. Ez kb. 4-6 évet jelent.

https://fas.org/sgp/crs/weapons/RL31673.pdf

http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/f-22-history.htm
 
1997és 2013 közt nem 5 év van hanem 16.
Tehát a protó és az első LRIP gépek közt 16 év telt el AMERIKÁNAK!!!
 
Vagy azt akarod mondani,higy az ami az amerikaiaknak 16 évig tartott a világ legjobb repülőiparával és legnagyobb költségvetésével azt a kínaiak 5 év alatt megcsinálták(a protó felszállása és az első LRIP gép felszállása közti idő)?Ugye a képek azt sugallják,hogy már az egy LRIP gép függőleges vezérsíkja.
 
1997és 2013 közt nem 5 év van hanem 16.

Elgépelte 2013 helyett 2003. 2013ban már nem nemhogy lrip ment volna de nem is gyártották. 2011es az utolsó F-22
Viszont amiknál volt proto is yf-22 és F-22t szu összeomlása miatt finoman szólva se volt sietős USnek. (Ezért is van nagyjában pl nem APG77 hanemt APG77V1.)
és a harceljárások kidolgozása a vártnál sokkal több időt vett igénybe az alacsony észlehetőség, aesa, lpi... nagyon sok lehetőséget megnyit. Ezt utobbit vszeg Kína és Oo se tudja megsporolni és ez még el se indult.

Szóval annyira nem könnyű párhuzamokat vonni, de amit írtam mostmár elég sanszos. Elöbb lesz J-20 rendszerben mint pakfa.
 
Mondjuk érdekes hogy a j-20 nem hallani olyan híreket mint mondjuk egy új hajtómű fejlesztéséről vagy elektronikai hadviseléséről mint a pakfa gépnél a "Himalája"
De a kínai JHMCS vagy az aim-9x fejelszutéséről sem hallani semmit igaz ez orosz részen sincs .
 
1997és 2013 közt nem 5 év van hanem 16.
Tehát a protó és az első LRIP gépek közt 16 év telt el AMERIKÁNAK!!!

Elírtam elnézést, de a linkelt anyagok tartalmazzák a helyes dátumot.


Szerintem már sorozatban gyártják. Már megjelent J-16 és J-10-esen is.

És ez itt két "bevethető" példány amit részt vesznek egy hadgyakorlaton.
111759wxdy77xe4dte73iw.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Ebbe is import 40 éves orosz hajtómű lesz.


És akkor?

Nem tök mindegy hogy mivel repül? Van már saját is 4 gen hajtómű is de nem használják még.

Ha az f-35-ben egy f-16 hajtőműve lenne szerinted mi akadályozná meg abban hogy elpicsázza a 4 geg orosz gépeket? akár közelharcban is ?
 

A J-20-ról jelenleg alig tudunk többet, mint a Black Hawk stealth változatáról, de csak azért, mert arról csak egy leszakadt farokrész fotója van, más semmi. A J-20-ról azért van több homályos fotó is, több száz méter távolságból. Egyébként semmilyen hivatalos, vagy fél hivatalos, konkrét infó nincs a gépről, de tényleg semmi. Igen lefestették egy "stealth like" festékkel, meg rárajzoltak egy számot.

Ez alapján bevethetőnek, vagy kijelenteni... o_O

Nekem az egész kinai repiparról a '90-es évek koreai autóipara jut eszembe, ahol az akkor még gyerekcipőben járó gyártók nagyon szép, modernnek látszó karosszériákat terveztek a 15+ éves levedlett GM motorokra és padlólemezekre. De mondhatnám a kinai autóipart is, mert az is kb. itt tart most.

A PAK-FA is nagyon döcög, de ott legalább vannak infók hajtóműről, fegyverekről és úgy általában a fejlesztés állapotáról..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
És akkor?

Nem tök mindegy hogy mivel repül? Van már saját is 4 gen hajtómű is de nem használják még.

Ha az f-35-ben egy f-16 hajtőműve lenne szerinted mi akadályozná meg abban hogy elpicsázza a 4 geg orosz gépeket? akár közelharcban is ?

Azért az F-35 egy "cseppet" nehezebb, mint egy F-16. Közelharcban nem biztos, hogy lenne ott "elpicsázás" :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
És akkor?

Nem tök mindegy hogy mivel repül? Van már saját is 4 gen hajtómű is de nem használják még.

Ha az f-35-ben egy f-16 hajtőműve lenne szerinted mi akadályozná meg abban hogy elpicsázza a 4 geg orosz gépeket? akár közelharcban is ?
Nekem aztán tökmindegy mivel repül, csak te úgy zengessz ódákat a kínai repülőfejlesztésekről és szólod le az oroszokét, hogy a kínai gépekben orosz import hajtóművek vannak. Szóval kereken nulla 5. gen kínai gép szállna fel az oroszok nélkül. Földön levő hajtóműnélküli mozgásképtelen J-20-hoz képest hogy áll a PAK-FA?

Az akadályozná meg, hogy fel sem tudna szállni egy normál kifutópályáról megtankolva és fegyverekkel megrakva.
 
A J-20-ról jelenleg alig tudunk többet, mint a Black Hawk stealth változatáról, de csak azért, mert arról csak egy leszakadt farokrész fotója van, más semmi. A J-20-ról azért van több homályos fotó is, több száz méter távolságból. Egyébként semmilyen hivatalos, vagy fél hivatalos, konkrét infó nincs a gépről, de tényleg semmi. Igen lefestették egy "stealth like" festékkel, meg rárajzoltak egy számot...
Kezdetnek itt a műszerfal MFD-je és a hangvezérlés...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Eléggé f-35 hasonló.

Nekem az egész kinai repiparról a '90-es évek koreai autóipara jut eszembe, ahol az akkor még gyerekcipőben járó gyártók nagyon szép, modernnek látszó karosszériákat terveztek a 15+ éves levedlett GM motorokra és padlólemezekre. De mondhatnám a kinai autóipart is, mert az is kb. itt tart most.


És szerinted az J-10 mikor kezdték el gyártani? Azóta hány verzió van már ? Nem a j-20-sal kezdték az egészet!
 
Az, hogy a J-10-el (ami egyébként remekül passzol az autós példámhoz) hol tartanak, semmit sem árul el a J-20 fejlesztési állapotáról, amiről vajmi keveset tudunk. Még ezzel a nettó 1 percnyi demo videóval sem vagyunk okosabbak. Ugye nem ez lenne a bizonyíték arra, hogy a J-20 fejlesztése sokkal előrébb van, mint a PAK-FA programja?:rolleyes: