C-17 Globemaster III (McDonnell Douglas / Boeing, USA)

Csak nekem tűnik úgy, hogy a C-17-es hajtóműveit a szárnyhoz képest sokkal előrébb helyezték el, mint ami a többi sugárhajtású szállítógépre jellemző?

Szerintem csak neked.
hTX9Ho3.jpg


Egyébként, minél előrébb van a hajtómű, annál kisebb az esélye, hogy beszív valamit, amit az orrfutó "ver fel".
 
Csak nekem tűnik úgy, hogy a C-17-es hajtóműveit a szárnyhoz képest sokkal előrébb helyezték el, mint ami a többi sugárhajtású szállítógépre jellemző?

Na, ez egy érdekes kérdés.
Eredetileg azért helyezték el a hműveket a szárny előtt, hogy kiegyenlítsék valamennyire a szárny(légerők és a vonóerő) csavarónyomatékát.
Itt sztem nem az orrfutó által felvert szilárd részecskék (kavicsok stb) hműbe kerülésének kiküszöbölése a cél, hanem a guruló ill le-, felszálló gép hajtóművei által felszívottaké.
Gondolom vmilyen módon meghatározták, milyen az a méretű/tömegű "idegen tárgy" aminek a beszívása nem okoz végzetes következményt a hműre nézve. Nincs sok tapasztalatom, de a külső áram állítólag sok mindent elvisel. (vagy legalább a bázisreptérre elvisz a gép)
De, ha nem is számoltak, egyértelmű, hogy minél magasabbra akarták elhelyezni az erőforrásokat. Viszont ehhez meg annál előrébb kellett azokat elhelyezni, hogy biztosítsák a szárny körüli (viszonylag) zavartalan áramlást. Tessék összehasonlítani a 737 classikot a nexel. Itt ugye hely se volt.
No meg a sugárfékről se feledkezzünk meg.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hahahaha, én előre szóltam:
http://htka.hu/kozosseg/discussion/comment/130033/#Comment_130033
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ahogy nézem nyugaton nincs más hasonló teherbírású gép és fejlesztés alatt sincs. Szóval ha valakinek az elkövetkezendő pár évtizedben kéne egy hasonló kategóriájú gép, akkor választhat az orosz Il-76 és a kínai Y-20 között? :)
 
Csak nekem tűnik úgy, hogy a C-17-es hajtóműveit a szárnyhoz képest sokkal előrébb helyezték el, mint ami a többi sugárhajtású szállítógépre jellemző?
Jó okuk volt rá, ugyanis a C-17 a világon az egyetlen szállítógép, aminek a hajtóművein a reverz (sugárfék) nemcsak a hajtómű elején lévő hideg/ventilátor-levegőáramot, hanem a meleg/turbina utáni gázáramot is megfordítja!! Ez pedig a hajtómű hátsó részén van, és szerették volna elkerülni, hogy a reverz működésekor a forró gázok kárt tegyenek a szárny szerkezetében, így ezért erősen előretolva építették fel a szárnyra a hajtóműveket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Jó okuk volt rá, ugyanis a C-17 a világon az egyetlen szállítógép, aminek a hajtóművein a reverz (sugárfék) nemcsak a hajtómű elején lévő hideg/ventilátor-levegőáramot, hanem a meleg/turbina utáni gázáramot is megfordítja!! Ez pedig a hajtómű hátsó részén van, és szerették volna elkerülni, hogy a reverz működésekor a forró gázok kárt tegyenek a szárny szerkezetében, így ezért erősen előretolva építették fel a szárnyra a hajtóműveket.
Na, az 50-es hsz.-ben pont kiválóan látszanak a hajtóművön a mellső (rácsos) és a hátsó reverz kivezető nyílásai a hajtómű oldalán. :-)
 
De az ugye megvan, hogy ez egy C-5B Galaxy... :)

Persze. :)
De ezt a képet pont azért tettem be, mert akkor nekem még úgy tűnt, hogy nincs nagy különbség a C-17 és akár a C-5 között ebből a szempontból (a szárnyhoz képesti hajtóműpozíció). De már alaposabban utánanéztem és a C-17 hajtóművei valóban előrébb vannak a szárnyhoz képest.
Lockheed_C-5_Galaxy_vs_Boeing_C-17_Globemaster_Size.jpg