J-20 (Chengdu, Kína)

Szerintem a kínaiak amivel nagyot léptek elő a J-20 rendszeresítése felé az a 24 db Szu-35- és a hozzuk vett tartalék hajtóművek beszerzése. Amíg nincs saját hajtóművük a géphez, addig felesleges dicshimunszokat zengeni róla, hogy mennyire vannak kész vele, mert az oroszok nélkül tologathatnák őket a gyárudvaron. A WS-15 jön, csak épp a kanyartól nem lárszik, és a koppintott orosz hajtóművet amit gyártanak csak nem merték belerakni a nagyon drága J-20-as protókba. Az AESA radarok hogy rendszeresítve vannak régebbi modellekbe több mint gyanús, legalábbis kérdőjeleket vet fel a teljesítmény és minőség terén, mert a radargyártás nem egy egyszerű dolog, pont abban elsőre beletalálni az AESA-ba nem kis teljesítmény. De végülis legyen, sok telchnológiát összevásároltak meg összeloptak és elektrónikában erősek mert mindent ott gyártatnak náluk, de attól, hogy AESA technológia, még nem jelenti, hogy ugyanazt tudja, mint ami az F-35-be van.

Ha nagyon rá lennének szorúlva betehetnék a WS-10-est is.
Az egész összehasonlításos dolog a PAK-FA topikból indúlt. Hogy milyen az AESA radarjuk azt nem tudjuk. Lehet, hogy nekik van a leggyatrább AESA radarjuk az egész világon. Viszont nekik van, az oroszoknak meg nincs.
 
Az oroszoknak légvédelmi radaroknál van AESA radarjuk, így a technológia rendelkezésre áll. A PAK-FA-ba talán elkészült talán el fog, mindegy. Csak azt magyaráztam, hogy a kínai AESA létezése a repülőikben csak annyit jelent, hogy van nekik AESA radarjuk, aztán, hogy felveszi-e a versenyt az oroszokéval vagy a PESA-val azt nem tudom, és valószínűleg más sem. A WS-10-est meg csak nem eröltetik, beletehetnék persze, mint egy S8-as Audiba egy 1.2-es olasz motrot, elvinni elvinné valahogy, de be is szarna elég hamar. Amúgy szép, hogy nekiálltak 5. gen gépet fejleszteni és halad a projekt, de valannak kulcspontok ahol a nyaka véres (egyelőre) a dolognak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
A WS-10 teljes mértékben csereszabatos az AL-31-el, a teljesítményük is azonos. Az orosznak az az előnye, hogy jóval nagyobb üzemeltetési tapasztalatuk van vele, mint a sajáttal. Kevesebb rizikót vállalnak ezzel a megoldással. Viszont ha hírtelen nem jutnának hozzá az orosz hajtóműhöz, akkor betennék a sajátot és sokkal többet óvatoskodnának vele.
 
Megbízhatóságban és tartósságban úgyis komoly eltérések kell legyenek, mert ha teljesn mértékben csereszabatos, akkor hasonló megbízhatóság mellett is az otthonit választanák, mert az lenne az értelemszerű. Üzemeltetési tapasztalat meg a kínaiaknál is van annyi a saját hajtóművel, amennyire akármelyik ország akármelyik hajtóművénél azt lehetne mondani, hogy bőven elég ahoz, hogy tudják mivel állnak szembe. Valószínűleg ezért is választották az orosz hajtóművet a saját helyett, mert tudták milyen az egyik és milyen a másik csereszabatosság ide vagy oda.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A WS-10 teljes mértékben csereszabatos az AL-31-el, a teljesítményük is azonos. Az orosznak az az előnye, hogy jóval nagyobb üzemeltetési tapasztalatuk van vele, mint a sajáttal. Kevesebb rizikót vállalnak ezzel a megoldással. Viszont ha hírtelen nem jutnának hozzá az orosz hajtóműhöz, akkor betennék a sajátot és sokkal többet óvatoskodnának vele.
Hagyd ezt a hajtómű dolgot mert a J-20-ban egy olyan hajtómű van amit az oroszok fejlesztettek(igaz egy már létező orosz hajtómű tuningolása) csak a J-20-nak így kb nulla tapasztalat van vele de az tuti,hogy 1000×kevesebb mint a WS-10-el...
 
Állítólag az oroszok is megerősítették egy eddig semmilyen orosz gépe be nem épített hajtómű exportját a kínaiaknak.
 
Mostmár én sem birok magammal :) :
Haditechnikai témàban idèzni az indexet? Ezt vajon ( valyon, molni ? :))
a magyar lakòssàg hàny szàzaléka NEM tudja elolvasni?
Eleve gyenge pontjanak tartom a Htka-nak, hogy tùl gyakori benne a harmad- és negyedrangù magyar források idézése, hivatkozása, amit mindenki el tud olvasni. A biztpolba ez mèg elmegy.
Szerintem egy ilyen forumban az lenne a valòs hozzàadott èrtèk, ha több külföldi szaksajtòbòl, szakforrasokbòl stb. ideznének, amihez csak igazi technika vagy katonabuzik ( pozitiv ertelemben) ismernek, talalnak meg, vagy amik a nyelvi korlàtok miatt nem àltalànosan olvashatòk magyarok àltal. Ez jò molniban ( a béka segge alatti modoràtòl függetlenül...), de bokiban is. Meg aztan azoknàl, akik hozzszòlásabòl làtszik a hozzàèrtés. Allesmoor stb....elnézest a többiektöl :)
A ht temaknàl vannak vitàk müszaki paremeterekröl, de gyakran ideològiai az èrvelès, anelkül, hogy ezt a vitatkozò èszrevenné. Pl. mindenféle pr- akciòkat és hireszteleseket elhinni, annak megfelelöen, kivel szimpatizàl az illetö, függetlenül annak valòsàgtartalmàtòl. Ezt felismerni, nem kell mèrnoknek lenni.... :)
Weasel, ne vedd szemelyeskedésnek, kèrem!
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Mostmár én sem birok magammal :) :
Haditechnikai témàban idèzni az indexet? Ezt vajon ( valyon, molni ? :))
a magyar lakòssàg hàny szàzaléka NEM tudja elolvasni?
Eleve gyenge pontjanak tartom a Htka-nak, hogy tùl gyakori benne a harmad- és negyedrangù magyar források idézése, hivatkozása, amit mindenki el tud olvasni. A biztpolba ez mèg elmegy.
Szerintem egy ilyen forumban az lenne a valòs hozzàadott èrtèk, ha több külföldi szaksajtòbòl, szakforrasokbòl stb. ideznének, amihez csak igazi technika vagy katonabuzik ( pozitiv ertelemben) ismernek, talalnak meg, vagy amik a nyelvi korlàtok miatt nem àltalànosan olvashatòk magyarok àltal. Ez jò molniban ( a béka segge alatti modoràtòl függetlenül...), de bokiban is. Meg aztan azoknàl, akik hozzszòlásabòl làtszik a hozzàèrtés. Allesmoor stb....elnézest a többiektöl :)
A ht temaknàl vannak vitàk müszaki paremeterekröl, de gyakran ideològiai az èrvelès, anelkül, hogy ezt a vitatkozò èszrevenné. Pl. mindenféle pr- akciòkat és hireszteleseket elhinni, annak megfelelöen, kivel szimpatizàl az illetö, függetlenül annak valòsàgtartalmàtòl. Ezt felismerni, nem kell mèrnoknek lenni.... :)
Weasel, ne vedd szemelyeskedésnek, kèrem!

Nosza rajta. Szedd darabjára az egészet!
Őszinten és is bele tudnék kötni néhány részletébe, de a cikk szerzője végig óvatoskodott és szinte semmit sem jelentett ki.
Pl. valóban van olyan elemzés mely szerint a gép nem manőverező légiharcra lett tervezve, de szerintem ezt csak a kinézete alapján nem lehet eldönteni.
 
Nosza rajta. Szedd darabjára az egészet!
Őszinten és is bele tudnék kötni néhány részletébe, de a cikk szerzője végig óvatoskodott és szinte semmit sem jelentett ki.
Pl. valóban van olyan elemzés mely szerint a gép nem manőverező légiharcra lett tervezve, de szerintem ezt csak a kinézete alapján nem lehet eldönteni.
Mac,
Elolvastam a cikket. De ne vàrd már el, hogy egy index cikket elemezzek. Annak még a velvet rèszet se kommentalom. Bàr a totalcart szivesen olvasgatom....
Aztan majd egy Blikk cikk jön? Szedje szét molni, ha nem sajnalja rà az idejét.:)
A hozzászolàsom masodik felével kapcsolatban èrdekelne a véleményed, bàr az inkabb egy màsik topikba valò, azt elismerem. Tedd oda àt, kèrlek.
 
Némi infó a WS-15 hajtóműről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Illetve van egy érdekes megjegyzés a WS-10-ről is:
2009, vagyis a második sorozat J-11B óta a J-15 kivételével minden kínai Flankerben már WS-10 hajtómű van:
  • J-11B/BH
  • J-11BS/BSH
  • J-16
  • J-15S
  • J-15A
Egyedül a J-15 repül orosz AL-31F hajtóművekkel.
 
A kommentekben lennebb, van két két az Il-76 hajtómű tesztgépről. Eltünt róla az Y-20-ba szánt hajtómű.
Szóval lehet látunk majd helyette valami mást.
C36FIxbVcAE06XK.jpg

C36FJ0pUoAEgNYc.jpg
 
Amúgy kétlem, hogy valaha is belevágnák a fejszéjüket egy helyből felszálló gép fejlesztésébe.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni