[BIZTPOL] Kína

És mennyire kínai a kínai vadászgép? Aki vadászgépet tud építeni, az talán tud utasszállítót is...

Igen, de nem biztos, hogy elsőre világszinvonalat tudnak elérni. Ganyítható, hogy nem lenn versenyképes a többi gyártó termékeivel. Fontos a vásárlók bizalma is stb. stb.
Hogy mennyire nem egyszerű a dolog bizonyítja, hogy ennyi céggel mögöttük is jelentősen elcsúszott a fejlesztési időszak.
 
A kép csalóka, ugyancsak a Michelines példára visszatéve, francia cég, de van gyára Kínában és a gumit nyugodtan gyárthatják ott a C919-hez. Sok más részegységével lehet ugyanez a helyzet, külföldi eredetű multi gyártja le egy Kínában levő gyárában. Ettől eléggé kínai lesz az én meglátásom szerint, nem kell mident ők feltaláljanak és kifejlesszenek nulláról ha már kész van és ott van náluk.
 
Mennyire kínai a kínai utasszállító?

comac-c919-components.jpg

A cikkben van egy link egy másik cikkre. Ott azért elég kemény számok vannak:

A gyártó meglehetősen ambiciózus célja mindezek ellenére, hogy a COMAC 2035-re a kínai piacon a harmadik, világszinten pedig az ötödik legnagyobb szereplő legyen a keskenytörzsű utasszállítók szegmensében.
2020-ra évente 150 darab C919-es és 50 darab ARJ21-es regionális repülőgép gyártását tervezik.


http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=38347
 
A lènyeg igazàból az, hogy ezeknek a cègeknek a "knowhow"-ja nèlkül nem igazàn sikerült volna elkèszìteni egy ilyen kisseb gèpet sem, 7 èv alatt.
A kèp mutatja, hogy mèg Kìna szàmàra is nagy kihìvàs ez.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo
A lènyeg igazàból az, hogy ezeknek a cègeknek a "knowhow"-ja nèlkül nem igazàn sikerült volna elkèszìteni egy ilyen kisseb gèpet sem, 7 èv alatt.
A kèp mutatja, hogy mèg Kìna szàmàra is nagy kihìvàs ez.

Ez így van. A legnagyob ökörség nulláról belefogni egy fejlesztésbe, lásd India.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo and borisz
A lènyeg igazàból az, hogy ezeknek a cègeknek a "knowhow"-ja nèlkül nem igazàn sikerült volna elkèszìteni egy ilyen kisseb gèpet sem, 7 èv alatt.
A kèp mutatja, hogy mèg Kìna szàmàra is nagy kihìvàs ez.
De ott a knowhow az országban, egy új Airbus vagy Lockheed gép is minimum 200 beszállító cég alkatrészeiből meg alapanyagaiból készül. Pl lehet ha ők készítik a szárnyat, de a szénszálat és a műgyantát hozza bíztosan nem.
 
Mostanaig 570 darabot rendeltek belole.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
És mennyire kínai a kínai vadászgép? Aki vadászgépet tud építeni, az talán tud utasszállítót is...
Azért ezzel Szergejéknek is vannak problémáik, pedig ők már gyártottak néhány vadászgépet. Évtizedekig túl nagy falat volt nekik a ventilátoros kétáramú hajtómű, pedig anno afgánban zsákmányoltak DC-10-est amiben volt olyan hajtómű, csak éppen élőben látni és leméretezni valamit vagy le is gyártani - az nem ugyanaz!! Az utóbbi évtizedben meg a Szuhoj szenved (és miatta az Aeroflot is) a saját utasszállító gyártásával, pont azért mert a Szuhoj az korábban világéletében csak vadászgépet gyártott. Szóval aki F1 autót tud gyártani, az nem biztos hogy autóbuszt is képes a rá vonatkozó követelményeknek megfelelően, mert teljesen más a követelmények túlnyomó része.
 
Azért ezzel Szergejéknek is vannak problémáik, pedig ők már gyártottak néhány vadászgépet. Évtizedekig túl nagy falat volt nekik a ventilátoros kétáramú hajtómű, pedig anno afgánban zsákmányoltak DC-10-est amiben volt olyan hajtómű, csak éppen élőben látni és leméretezni valamit vagy le is gyártani - az nem ugyanaz!! Az utóbbi évtizedben meg a Szuhoj szenved (és miatta az Aeroflot is) a saját utasszállító gyártásával, pont azért mert a Szuhoj az korábban világéletében csak vadászgépet gyártott. Szóval aki F1 autót tud gyártani, az nem biztos hogy autóbuszt is képes a rá vonatkozó követelményeknek megfelelően, mert teljesen más a követelmények túlnyomó része.

Amerika, Európa, Kanada és Brazília kivételével a többi gyártó jelenléte a világpiacon gyakorlatilag 0.
 
Amerika, Európa, Kanada és Brazília kivételével a többi gyártó jelenléte a világpiacon gyakorlatilag 0.
Milyen többi gyártóról beszélsz, jelenleg az általad felsoroltakon kívül nincs gyártó, csak olyanok akik próbálnak kifejleszteni és gyártani utasszállító repülőgépet aztán remélik hogy lesz belőle üzlet (pl. az oroszok meg Kína). Ők is csak úgy, hogy gyakorlatilag a sárkányt gyártják és a hajtóművet meg az elektronikát és a sárkány-rendszerek jelentős részét készen veszik hozzá nyugati gyártóktól.
 
No meg egypárt rendszer és kommunizmus. Amúgy csak vicc volt :rolleyes:;)
Azért van egy híressé vált migránsunk aki vitte valamire Shanghaiban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember
Azért van egy híressé vált migránsunk aki vitte valamire Shanghaiban.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Igen róla már hallottam. Nagyon szép épületeket tervezett a húszas, harmincas években.