• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
És mennyire kínai a kínai vadászgép? Aki vadászgépet tud építeni, az talán tud utasszállítót is...

Igen, de nem biztos, hogy elsőre világszinvonalat tudnak elérni. Ganyítható, hogy nem lenn versenyképes a többi gyártó termékeivel. Fontos a vásárlók bizalma is stb. stb.
Hogy mennyire nem egyszerű a dolog bizonyítja, hogy ennyi céggel mögöttük is jelentősen elcsúszott a fejlesztési időszak.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
A kép csalóka, ugyancsak a Michelines példára visszatéve, francia cég, de van gyára Kínában és a gumit nyugodtan gyárthatják ott a C919-hez. Sok más részegységével lehet ugyanez a helyzet, külföldi eredetű multi gyártja le egy Kínában levő gyárában. Ettől eléggé kínai lesz az én meglátásom szerint, nem kell mident ők feltaláljanak és kifejlesszenek nulláról ha már kész van és ott van náluk.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
Mennyire kínai a kínai utasszállító?

comac-c919-components.jpg

A cikkben van egy link egy másik cikkre. Ott azért elég kemény számok vannak:

A gyártó meglehetősen ambiciózus célja mindezek ellenére, hogy a COMAC 2035-re a kínai piacon a harmadik, világszinten pedig az ötödik legnagyobb szereplő legyen a keskenytörzsű utasszállítók szegmensében.
2020-ra évente 150 darab C919-es és 50 darab ARJ21-es regionális repülőgép gyártását tervezik.


http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=38347
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
A lènyeg igazàból az, hogy ezeknek a cègeknek a "knowhow"-ja nèlkül nem igazàn sikerült volna elkèszìteni egy ilyen kisseb gèpet sem, 7 èv alatt.
A kèp mutatja, hogy mèg Kìna szàmàra is nagy kihìvàs ez.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 470
113
A lènyeg igazàból az, hogy ezeknek a cègeknek a "knowhow"-ja nèlkül nem igazàn sikerült volna elkèszìteni egy ilyen kisseb gèpet sem, 7 èv alatt.
A kèp mutatja, hogy mèg Kìna szàmàra is nagy kihìvàs ez.

Ez így van. A legnagyob ökörség nulláról belefogni egy fejlesztésbe, lásd India.
 
  • Tetszik
Reactions: gioo and borisz

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
A lènyeg igazàból az, hogy ezeknek a cègeknek a "knowhow"-ja nèlkül nem igazàn sikerült volna elkèszìteni egy ilyen kisseb gèpet sem, 7 èv alatt.
A kèp mutatja, hogy mèg Kìna szàmàra is nagy kihìvàs ez.
De ott a knowhow az országban, egy új Airbus vagy Lockheed gép is minimum 200 beszállító cég alkatrészeiből meg alapanyagaiból készül. Pl lehet ha ők készítik a szárnyat, de a szénszálat és a műgyantát hozza bíztosan nem.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
És mennyire kínai a kínai vadászgép? Aki vadászgépet tud építeni, az talán tud utasszállítót is...
Azért ezzel Szergejéknek is vannak problémáik, pedig ők már gyártottak néhány vadászgépet. Évtizedekig túl nagy falat volt nekik a ventilátoros kétáramú hajtómű, pedig anno afgánban zsákmányoltak DC-10-est amiben volt olyan hajtómű, csak éppen élőben látni és leméretezni valamit vagy le is gyártani - az nem ugyanaz!! Az utóbbi évtizedben meg a Szuhoj szenved (és miatta az Aeroflot is) a saját utasszállító gyártásával, pont azért mert a Szuhoj az korábban világéletében csak vadászgépet gyártott. Szóval aki F1 autót tud gyártani, az nem biztos hogy autóbuszt is képes a rá vonatkozó követelményeknek megfelelően, mert teljesen más a követelmények túlnyomó része.
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Azért ezzel Szergejéknek is vannak problémáik, pedig ők már gyártottak néhány vadászgépet. Évtizedekig túl nagy falat volt nekik a ventilátoros kétáramú hajtómű, pedig anno afgánban zsákmányoltak DC-10-est amiben volt olyan hajtómű, csak éppen élőben látni és leméretezni valamit vagy le is gyártani - az nem ugyanaz!! Az utóbbi évtizedben meg a Szuhoj szenved (és miatta az Aeroflot is) a saját utasszállító gyártásával, pont azért mert a Szuhoj az korábban világéletében csak vadászgépet gyártott. Szóval aki F1 autót tud gyártani, az nem biztos hogy autóbuszt is képes a rá vonatkozó követelményeknek megfelelően, mert teljesen más a követelmények túlnyomó része.

Amerika, Európa, Kanada és Brazília kivételével a többi gyártó jelenléte a világpiacon gyakorlatilag 0.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Amerika, Európa, Kanada és Brazília kivételével a többi gyártó jelenléte a világpiacon gyakorlatilag 0.
Milyen többi gyártóról beszélsz, jelenleg az általad felsoroltakon kívül nincs gyártó, csak olyanok akik próbálnak kifejleszteni és gyártani utasszállító repülőgépet aztán remélik hogy lesz belőle üzlet (pl. az oroszok meg Kína). Ők is csak úgy, hogy gyakorlatilag a sárkányt gyártják és a hajtóművet meg az elektronikát és a sárkány-rendszerek jelentős részét készen veszik hozzá nyugati gyártóktól.