SIAF - Slovak International Air Fest (Szlovákia)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 618
5 335
113
Aki csak egynapozik, annak most egy jó kis dilemmája van :) Hogyan lehet napközben kijutni a szemben lévő domboldalakra, ha reggel még Sliac előtt le kell rakni az autót?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 163
60 907
113
B-52 nem nagy szam, sipol, fustol es ennyi. Itt az utos elem a block 30-as Solo Türk es B-1B. Ezek szepen duborognek. Ezert jar az ember repulonapra.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Aki csak egynapozik, annak most egy jó kis dilemmája van :) Hogyan lehet napközben kijutni a szemben lévő domboldalakra, ha reggel még Sliac előtt le kell rakni az autót?

Napközben váltani szerintem necces. Melyik napról van szó?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 163
60 907
113
Mindig leul del korul annyira, hogy aterjen az ember a szantofoldre. Tavaly a szantofoldre kierkezest kovetoen meg egy oran at nem tortent semmi.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
B52 megvolt tavaly a földön, A380-nal könnyebb összefutni, mint a B1-gyel, szóval én vasárnap megyek valószínűleg. Még a bent/kint a kérdéses

Vasárnap a Mig-21, Solotürk, B-1, TU5 tengely előtt repül, vagy max utóbbi kettő tengely körül. Nem hiszem hogy megéri kimenni a többiért.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 163
60 907
113
Tavaly a bejarathoz kozel tettuk le a kocsit, majd delben kimentunk es a telepulesen keresztul a tengelytol delre keresztben huzodo atvezeto alacsonyabb rendu uton kibandukoltunk a szantofoldre, ami a demobox alatt terul el. Delutan a leheto legjobb fenyek mellett lehet jo kozelieket loni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 348
113
Tavaly a bejarathoz kozel tettuk le a kocsit, majd delben kimentunk es a telepulesen keresztul a tengelytol delre keresztben huzodo atvezeto alacsonyabb rendu uton kibandukoltunk a szantofoldre, ami a demobox alatt terul el. Delutan a leheto legjobb fenyek mellett lehet jo kozelieket loni.

Egy térképen be tudnád jelölni?
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Felkerültek időpontok a SIAF programba. Totál tengelyben repülnek a jenkik, a TU5 pedig 13 óra után. Grat a szervezőknek, sikerült a legszarabb fényeket összehozni.
 
M

molnibalage

Guest
Felkerültek időpontok a SIAF programba. Totál tengelyben repülnek a jenkik, a TU5 pedig 13 óra után. Grat a szervezőknek, sikerült a legszarabb fényeket összehozni.
Mindenkinek másik a preferenciái. Engem speciel ezek egyikre sem érdekel. A netem ma minden gépről annyi fotó van, hogy nálam ez nemigen faktor... Én azt sakkozom, hogy akkor melyik idősávokban lesz idő keresni embereket akikkel lehet beszélni.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
Mindenkinek másik a preferenciái. Engem speciel ezek egyikre sem érdekel. A netem ma minden gépről annyi fotó van, hogy nálam ez nemigen faktor... Én azt sakkozom, hogy akkor melyik idősávokban lesz idő keresni embereket akikkel lehet beszélni.

Pont azért van sok fotó mert vannak spotterek:) Sliac amilyen kis területű reptér szerintem bármikor keresgélhetsz, a satitknál pl csak 100 méterrel vagy hátrébb mintha az első sorban állnál, szóval mindent látni onnan is.
 

B-2

Member
2010. május 6.
95
64
18
Sajnos nem tudom szerkeszteni az előző hozzászólásomat. Vki írja az elő facebookos címen, hogy "De legtöbbször a másik oldalról jön"-nek a gépek. Mennyire lehet Sliacon spotterkedni? Mi van, ha vhol leállok a déli oldalához közel a pályán és onnan fényképezgetek?

Köszi!
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Sajnos nem tudom szerkeszteni az előző hozzászólásomat. Vki írja az elő facebookos címen, hogy "De legtöbbször a másik oldalról jön"-nek a gépek. Mennyire lehet Sliacon spotterkedni? Mi van, ha vhol leállok a déli oldalához közel a pályán és onnan fényképezgetek?
2015-ben 2 napot töltöttünk a déli végen. ILS csak a 36-os irányon van (ez a preferált irány), ennek megfelelően szinte minden ide szállt le, nagyjából széltől függetlenül. A gyakorlók is rendre 18-on szálltak fel, majd 36-on le. A google kicsit összeömlesztette, de itt van egy nagyobb album, az eleje szinte mind a déli végtől készült:
https://get.google.com/albumarchive.../AF1QipO-b93fKLJ46K3LGd7SVS3ubFTghnbMcqL9mhzC

Tavaly a beígért lezárások miatt végül érkező napokra nem mentünk ki, de ismerősök elmesélései alapján nem volt gond bemenni a bevezető fénysor mellé.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 974
93
SIAF:

+ lengyel F-16 demo / statik
+ osztrák Typhoon demo
+ német Tornado statik
+ magyar Gripen statik