J-20 (Chengdu, Kína)

WS-10??
2017-09-03_6.53.00.png
 
Nem tudom mit fogtál ki belőle, de itt rengeteg vita ment a Szu-35 eladás körül. Én végig kételkedtem az egészben, fogadásokat kötöttem stb. stb. de az egyik érv a vásárlás mögött az volt, hogy kell nekik az új orosz hajtómű, mert az menne a J-20-ba.
Ez az elmélet most véglegesen megdőlt.
Az események engem igazolnak ebben az esetben. Én azt állítottam, hogy ha megszorúlnának hajtómű terén akkor beépíthatik a saját ws-10-esüket is. Úgy tűnik, hogy ez történt.
 
Ezt innen elég nehéz megmondani. Hírtelen nem is tudom mennyi idő tellt el az F-22 esetében az első LRIP gépek és a tényleges szériagyártásuak közt?
Gondolom az első néhány századot ezzel is fel lehet szerelni.
De ha visszaemlékszel, végig azt mondtam, hogy ha kell hajtómű a gépükbe betehetik az is ami most van nem kell feltétlenül hozzá Szu-35 vásárlás.
És pont ez történik.
 
Ezt innen elég nehéz megmondani. Hírtelen nem is tudom mennyi idő tellt el az F-22 esetében az első LRIP gépek és a tényleges szériagyártásuak közt?
Gondolom az első néhány századot ezzel is fel lehet szerelni.
De ha visszaemlékszel, végig azt mondtam, hogy ha kell hajtómű a gépükbe betehetik az is ami most van nem kell feltétlenül hozzá Szu-35 vásárlás.
És pont ez történik.


Jah csak ez a hajtómű gyengébb mint ami eddig volt benne...
 
Akkor eddig minek kellett nekik az orosz?
Helló, mert a WS-10 valószínűleg nem biztonságos. Az elmúlt tíz évben csak két hajtóműves, szárazföld felett repülő J-10B/BS és J16 típusba építették be. Sorozatban épített egyhajtóművesbe, mint a J10B/C, vagy az ugyan két hajtóműves, de a tenger felett repülő J15-ösbe a mai napig orosz hajtóművet építenek be.

Szerintem az, hogy egy J20-es protóba beépítik, még nem jelent sokat. A J10 és J15 protók is voltak/vannak vele felszerelve. Onnan lesz használható, ha a fenti típusok széria példányaiba is bekerül a WS-10-es.
 
Helló, mert a WS-10 valószínűleg nem biztonságos. Az elmúlt tíz évben csak két hajtóműves, szárazföld felett repülő J-10B/BS és J16 típusba építették be. Sorozatban épített egyhajtóművesbe, mint a J10B/C, vagy az ugyan két hajtóműves, de a tenger felett repülő J15-ösbe a mai napig orosz hajtóművet építenek be.

Szerintem az, hogy egy J20-es protóba beépítik, még nem jelent sokat. A J10 és J15 protók is voltak/vannak vele felszerelve. Onnan lesz használható, ha a fenti típusok széria példányaiba is bekerül a WS-10-es.

Na. Pont ezt akartam én is írni. WS-10 olyan 2008 táján kezdett elterjedni és rengeteget óvatoskodnak velük.
 
Itt azt írták,hogy a WS-10 már beépítésre került az egyhajtóműves vadászuk legújabb változatába.
 
Hogy akar valaki 5.gen. hajtóművet építeni ha még a 4.gen.sem megy neki?Ugye ha 2008 óta megy a matek a WS-10-el(majd 10 éve) akkor kijelenthetjük,hogy nem megy nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Hogy akar valaki 5.gen. hajtóművet építeni ha még a 4.gen.sem megy neki?Ugye ha 2008 óta megy a matek a WS-10-el(majd 10 éve) akkor kijelenthetjük,hogy nem megy nekik.
Fokozatosan kezd elterjedni, és a kevésbé rizikós modellekkel kezdik.
 
Fokozatosan kezd elterjedni, és a kevésbé rizikós modellekkel kezdik.

Nekem azért van egy olyan megfejtésem is, hogy hiába a pénz, hiába az akarat, hiába a másolás, még a világszinvonalhoz közelítés is csak véres verejtékkel megy a kínaiaknak. Az elérhető infó szerint egyetemi, kutatói szinten dollár 10 milliárdokat pumpálnak bele a hajtómű gyártásba, de az orosz és a nem kevés ukrán segítség mellett azért továbbra is elég komoly a vergődés.... Bár talán 10 éven belül közelítik majd az usa-t, de addig az amcsik sem ücsörögnek ölbe tett kézzel (nem vagyok amcsi fan!). Hasonló a szitu egyébbként (vagy még sokkal nagyobb az elmaradás) a polgári és a szállítógép hajtóművek terén. Lásd a legújabb 60 tonnás kinai katonai szállítógép széria gyártásához az oroszoktól rendeltek több százas nagyságrendben a 70-es évek közepén tervezett hajtómű modifikációját (Il 76-oson debütált anno)
 
Ha hitelt adunk Galcom szavának akkor egyáltalán nem terjed el nem,hogy fokozatosan.Pár kéthajtóművesbe raktá de csak egyet,ilyet a teszthajtóművekkel szoktak!
 
Nem rég néztem talán a spektrumon a közelmúlt kínai történelméről sorozat feldolgozást.Jelesül a kulturális forradalomról is volt szó benne. A zanzásított lényege: nem hogy 2-4 évig semmilyen iskolai oktatás (se alap, se egyetemi se semmi) a forradalom alatt, hanem mint a forradalom első számú célpontjait a legtöbb egyetemi oktatót, kutatót és tudóst egyszerűen megölték (Mao a tanult értelmiséget tekintette fő célpontjának a párt elit mellett).Innentől valahonnan az 1979-es fordulat utántól szinte a nulláról kellett a tudásbázis alapjait újrateremteni. Szerintem az elmaradás valahonnan innen eredeztethető, s jó pár területen továbbra is csak az épp aktuálisan beszerezhető cucc másolásáig jutottak vissza. Ez alól talán a szorosan vett mikroelektronika a kivétel. Ahol dolgozok, itt is gyártanak az egyik részlegen turbina lapátokat, s maga a gyártás nem egy atomfizika. De hogy milyen alakú legyen, azt milyen gyártástechnológiai finomságokkal lehessen megvalósítani, na az már igen (ehhez a részéhez nekünk még rálátásunk sincs, nem hogy konkrét info)
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember
Ha hitelt adunk Galcom szavának akkor egyáltalán nem terjed el nem,hogy fokozatosan.Pár kéthajtóművesbe raktá de csak egyet,ilyet a teszthajtóművekkel szoktak!
Vegyük hol terjedt el:
J-11B esetében
Légierő a következő századok:
10x8x, 31x0x, 40x1x, 40x3x, 60x5x, 70x0x, 72x2x, 78x6x, 10x7x
Haditengerészet:
81x8x, 81x9x, 83x8x

J-11BS kétűléses változat:
Légierő:
10x2x, 10x8x, 20x5x, 31x0x, 40x3x, 70x0x, 72x2x, 10x7x, 78x2x
Haditengerészet:
81x8x,
81x9x, 83x8x
Forrás: http://chinese-military-aviation.blogspot.com/p/fighters-ii.html
Itt azért jóval több mint 100 gép van