MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)



218674-640.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Engem az érdekelne,hogy azok az SzMT-k amiket az oroszok maguknak gyártattak és 9.19R a gyári kódjuk azoknak(ha jól emlékszem) az elvileg kisebb gerinctartája(950liter talán) mennyivel bír jobb aerodinamikai jellemzőkkel mint az eredeti 2100 literes pukli?
 
SzMT-ből több is volt az idők folyamán. Volt, ami a 9.12-es sárkányára épült,

1297445.jpg


volt ami a 9.13-aséra, ezekben nem volt plusz üzemanyag, ami a T jelölést teszi elsőre kérdésessé.
Igaz, ezekből nem is készült sorozatpéldány, inkább csak az SzMT egyéb képességeit kapta meg, úgy mint új radar, műszerfal és avionika. A T jelölés ott jöhetett a képbe, hogy levegőben utántölthetővé vált az utólag felszerelt csonkkal. De figyelem, sem a perui, sem a maláj gépek nem SzMT-k!

És akkor ezen felül voltak a lényegesen eltérő gerinctartályú példányok, úgy mint ez a 9.17-nek nevezett kísérleti példány:

0695113.jpg

tn_800x600_1038783_72520_MiG29SMT_9.17_05.jpg

tn_800x600_1038783_72527_MiG29SMT_9.17_06.jpg


De ebből nem készült sorozat.

És végül adott a némileg kisebb gerinccel az az SzMT ami ténylegesen megejelnt szériában (és már Szíriában is, hogy egy hülye szóviccet is betoldjak), a 9.19-es gép.
 
SzMT-ből több is volt az idők folyamán. Volt, ami a 9.12-es sárkányára épült,

1297445.jpg


volt ami a 9.13-aséra, ezekben nem volt plusz üzemanyag, ami a T jelölést teszi elsőre kérdésessé.
Igaz, ezekből nem is készült sorozatpéldány, inkább csak az SzMT egyéb képességeit kapta meg, úgy mint új radar, műszerfal és avionika. A T jelölés ott jöhetett a képbe, hogy levegőben utántölthetővé vált az utólag felszerelt csonkkal. De figyelem, sem a perui, sem a maláj gépek nem SzMT-k!

És akkor ezen felül voltak a lényegesen eltérő gerinctartályú példányok, úgy mint ez a 9.17-nek nevezett kísérleti példány:

0695113.jpg

tn_800x600_1038783_72520_MiG29SMT_9.17_05.jpg

tn_800x600_1038783_72527_MiG29SMT_9.17_06.jpg


De ebből nem készült sorozat.

És végül adott a némileg kisebb gerinccel az az SzMT ami ténylegesen megejelnt szériában (és már Szíriában is, hogy egy hülye szóviccet is betoldjak), a 9.19-es gép.

Igen ezt tudom(próbáltam magam kiokosítani SzMT ügyileg)de a 9.19R gerinctartályának miértjére sehol nem találtam infót.Ugye az SzMT program egyik fő kritériuma volt a hatótáv növelése de ez a 9.19R-nél alkalmazott gerinctartály kisebb kapacitású mint amit a 917-esnél vagy a sima 9.19-nél alkalmaznak(ezt "kapták" vissza nem is tudom melyik afrikai országtól).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Algériai visszavásárlás. Kínos ügy, melyet gyorsan orvosoltak jópár Szu-30MKA-val melyekből a harmadik széria gyártása még most is folyik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Fecskék leszállása Batajnicára, 2017.10.17-én. Október 20-án repültek bemutatót, Belgrád 1944-es felszabadítása alkalmából.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zsolti
http://ecache9.m2d1.cdn.onet.pl/cep...&ct=sm&st=YVgPtHk8TRLYYTzKaGWakQ&e=1508783249
Ezen a videón láthatóak a Szerbiába, orosz "donációként" megérkezett MiG-29-esek. Illetve csak 5db a hatból, mivel a hatodikat visszaszállították felújításra Oroszországba. A hatodik videón látható gép, a 2010 óta donornak használt ex-jugoszláv MiG. Annyit le lehet szűrni, hogy pl. az orosz gépekkel megkapták a PTB-1150 szárnypóttartályokat, melyekkel eddig nem rendelkeztek. A 10 repülőgép teljes modernizációja a terv szerint 2019-re fejeződik be. Többlépcsős folyamatot emlegetnek.