Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 066
33 662
113
Mi volt a műszaki hiba? Mindent kényszerleszállásnak hívnak ami a repülési tervtől eltérően, korábbi landolást jelent kb bármilyen okból (kivéve azt, ha hamarabb odaért). És ügyelnek is nagyon a protókra, egyik már ígyis szinte kiégett, kb egy elromlott szenzor miatt is lehozhatják.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
13 082
28 235
113
Lehet, hogy, megcsesztetnek.

Katonai informátor
ma este 19: 47-kor
Az ötödik generációs Su-57 repülőgép első "30-as" motorjának első nyilvános képe.

vk.com/milinfolive?w=wall-123538639_464205

YY8C_7AOH5A.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 535
90 600
113
Hasonlóan oldották meg a reflexió kérdését mint az F-35-nél.Eddig terjedt a tudományon.Jah meg vektorálható.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 302
70 828
113
Várjunk még egy kicsit. Ez a képsorozat az MMPP Szaljut gyárában készült ahol "stealth-esítették" az AL-31FN-t. De ez a szerkezet már vagy 10 éves. 2007-ben a MAKSz-on már láttam, csak akkor mégnem volt a lamellák végén fűrészfog. Gondolom kell a megrendelés.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

http://rostec.ru/news/4521409

A 30-as hajtóművet a konkurens NPO Szaturn készíti...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Tudtommal a 30-son együtt dolgoznak a cégek. Közösen a Szaljut és a Szaturn-így is hirdették.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 302
70 828
113
Tudtommal a 30-son együtt dolgoznak a cégek. Közösen a Szaljut és a Szaturn-így is hirdették.

Én is így tudtam korábban, de ez a fotósorozat a Szaljutnál készült és a proto hajtóműveket az UMPO illetve a Szaturn építi meg. Amúgy igen, egy ideje a két konkurens cég már az UEC égisze alatt kollaborál. Szóval nem kerek még a dolog, de nekem akkor is úgy fest, ez csak egy korábbi hajtómű "modernizálása".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Én is így tudtam korábban, de ez a fotósorozat a Szaljutnál készült és a proto hajtóműveket az UMPO illetve a Szaturn építi meg. Amúgy igen, egy ideje a két konkurens cég már az UEC égisze alatt kollaborál. Szóval nem kerek még a dolog, de nekem akkor is úgy fest, ez csak egy korábbi hajtómű "modernizálása".

Igen , Szergej Szobjanyin Moszkva polgármestere látogatott el a Szaljuthoz. (105 éves a vállalat)
http://www.tvc.ru/news/show/id/125912#284533
Pedig mindegyik VK-s oldal Izdelie 30-at ír, viszont a 30-ast Ufában építik.(fogják)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 229
3 962
113
Én is így tudtam korábban, de ez a fotósorozat a Szaljutnál készült és a proto hajtóműveket az UMPO illetve a Szaturn építi meg. Amúgy igen, egy ideje a két konkurens cég már az UEC égisze alatt kollaborál. Szóval nem kerek még a dolog, de nekem akkor is úgy fest, ez csak egy korábbi hajtómű "modernizálása".

Bakker "elég jól képben vagy"....Ez nem semmi ,hogy egy kép alapján összeteszed a nagy kirakóst!!!!...MI van neked az agyadban egy két áramú???:):):)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 302
70 828
113
525.jpg


Itt például az orosz blisk-ek láthatók, de nem valami első fokozatból, hanem hátrébbról. Ez vagy a MiG-29M2, vagy KR RD-33MK-ja, vagy a Ka-52-es VK-2500-asa, vagy netán a Szu-34-esek AL-31FM-1-eseihez kell, mert a Szaljut az foglalkozik ám mindennel és startégiai együttműködése van a szentpétervári Klimovval és annak gyárával a Csernyisev Gépgyárral. Igazából fogalmam sincs, mert ebből a képből nem tudom megmondani.

Mert ugye mindenkinek van saját gyára. (Szuhoj irodának a moszkvai kísérleti próbaüzem mellett a KnAAZ, NAPO, Irkut, a RSzK MiG-nek a Lukhovici és a Nyizsnyij Novgorod-i Szokol gyár, a Mil-nek a Kazany, Ulan-Ude illetve a rosztovi Rosztvertol, a Kamovnak és a Mil-nek közösen az Arszenyev-i Progressz gyár, Klimovnak a Csernyisev Gépgyár, a Ribinszk-i NPO Szaturn-nak az UMPO Ufa-ból, az MMPP Szaljutnak saját gyára van, a JSC Kuznyecovnak Szamarában a Kuznyecov (itt nincs nagy megfejtés), Iljusin és Antonov gépek közös orosz gyára az Uljanovszkban épült Aviasztar, a Berijev az Irkutnál gyártat,a Tupoljev meg Kazanyban épít gépeket...stb, stb)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 535
90 600
113
Ha egy blisc technológiával készült fokozaton megsérül az egyik lapát akkor azt,hogy cserélik?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 302
70 828
113
Ha egy blisc technológiával készült fokozaton megsérül az egyik lapát akkor azt,hogy cserélik?

Felrakó hegesztéssel kitöltik, ha lehet. Ez a szabvány eljárás. A heganyagnak azonosnak kell lennie, de a hegesztés hőhatás övezetében így is feszültség keletkezik.
Amúgy ha ez nem segítene (túl nagy a sérülés) ugrik le az egész fokozat és megy helyére a másik.
A hagyományos, lapátonként összerakott fokozatoknál általában 5 sérült lapátig tudnak egy fokozatot javítani. Egy hajtómű egy adott fokozatához általában 5 tartalék lapát kerül legyártásra abból az anyagból, azzal az öntéssel és forgácsolással. Ezt vagy megkapja az üzemeltető, vagy el van raktározva a hajtómű gyártójánál. Bizonyára azért gyártója és országa válogatja, hogy ez az ötös darabszám mennyire szigorú kitétel. Tehát példaként egy RD-33-as 4+9 fokozatához elvben 65 darab, 13 féle lapát van tartalékban. Ha ezekből egy fokozat úgy sérül, hogy túllépik a tartalék darabszámot, akkor egy komplett, vadonat új fokozat lapátai kerülnek legyártásra, plusz ugye az új tartalék. Így tudják biztosítani a lehető legjobb kiegyensúlyozottságot.

A blisk technológiánál nem kell készletezni tartalék lapátot és normál esetben a fokozat eleve kedvezőbb a kiegyensúlyozottság terén. A felrakó hegesztés egy működő dolog és ha a megröntgenezett lapátoknál nem találnak olyan, a felszín alatt kifutó további repedéseket, amelyek miatt kukázni kéne a komplett fokozatot, akkor mehet a javítás. Nyílván a felrakó hegesztéses lapátjavításnak is megvan a darabszám korlátja. Azaz, ha ledarálódott az összes lapát, nem állnak neki kitöltögetni a csonkoktól kezdve. De ezt már írtam :)
Ugyanakkor az előállítás műveleti ideje és az aerodinmaikai hatásfok, továbbá nagyobb egyenszilárdság miatt a blisknek manapság már inkább előnyei vannak, mint hátrányai.
 
T

Törölt tag

Guest
Mert ott egy nagyméretű dugóhúzó elleni stabilizáló ernyő van. Az a 051-es gép, azaz az első PAK-FA.
Talàn annyi hogy nem dugóhúzó elleni az ernyő, hanem ha a dugó kilaposodik (és emiatt nem tud kijönni a gép belőle) akkor az ernyő nyitásával újra függőleges helyzetbe tudja állítani a gépet és ki tudja vezetni a dugóból.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed