MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Ez még is milyen indok már?
Ez valami generált hiszti. Nem jellemző a katonákra.
Khöm...
USA-ban Raptorral is elfőrodult és alig pár hónapja tömegesen a T-45 iskolagépeken. Mindkettőnél az oxigéngenerátor problémája miatt.

Ez azután volt, hogy emlékeim szerint Alaszkában nagy magasságból beleállt a földbe a gép, mint valami ballisztikus rakéta. Aztán kiderítették, hogy nem maga az obogs volt a gond, hanem valami apróbb szelep (?) a rendszerben. Ha jól emlékszem.

Ez a repülés megtagadás Raptoron. Két pilóta még interjút is adott valamelyik TV adón.
http://articles.latimes.com/2012/may/01/business/la-fi-fighter-pilots-20120502

Ez meg a T-45, idén áprilisban. Nem két db pilóta, mint anno az F-22-nél, hanem cirka 100 db oktató. Azért ez már nem egyedi és elszigetelt eset...
http://www.military.com/daily-news/...indefinitely-grounded-after-pilot-strike.html

Ma már más időket élünk, mint egykor...

Hogy a blogár eset (vagy akár a jenki) mennyire túlreagálása a helyzetnek, azt nem tudom. Melyikünk ismeri a bolgár gépek műszaki állapotát...? [fejvakarás]
 
Khöm...
USA-ban Raptorral is elfőrodult és alig pár hónapja tömegesen a T-45 iskolagépeken. Mindkettőnél az oxigéngenerátor problémája miatt.

Ez azután volt, hogy emlékeim szerint Alaszkában nagy magasságból beleállt a földbe a gép, mint valami ballisztikus rakéta. Aztán kiderítették, hogy nem maga az obogs volt a gond, hanem valami apróbb szelep (?) a rendszerben. Ha jól emlékszem.

Ez a repülés megtagadás Raptoron. Két pilóta még interjút is adott valamelyik TV adón.
http://articles.latimes.com/2012/may/01/business/la-fi-fighter-pilots-20120502

Ez meg a T-45, idén áprilisban. Nem két db pilóta, mint anno az F-22-nél, hanem cirka 100 db oktató. Azért ez már nem egyedi és elszigetelt eset...
http://www.military.com/daily-news/...indefinitely-grounded-after-pilot-strike.html

Ma már más időket élünk, mint egykor...

Hogy a blogár eset (vagy akár a jenki) mennyire túlreagálása a helyzetnek, azt nem tudom. Melyikünk ismeri a bolgár gépek műszaki állapotát...? [fejvakarás]

De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....
 
De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....
Az, hogy az ATV szabad fordításában mit írnak az nem feltétlen mérvadó, hogy mit mond a pilóta... Az "elavult" azt is jelentheti, hogy "nincs már mögötte support", vagy erkölcsileg elavult és ezért nem biztonságos, stb.

Ez inkább olyan, mitha megtagadnák a szolgáltot a M4-en, mert a fék hol működik, hol nem...
Kelet-Európában nem divat kimondani azt, hogy "a köcsög politikai vezetőink nem adnak pénzt technikára és ezért veszélyes", mert szegény pilótas pórul járna. Oszt lehet, hogy ezt mondta, mert így ez még megúszható, csak féligazság.
 
De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....

Bulgária nem áll háborúban senkivel.
A hír eredetileg arról szólt, hogy az adott pilóták egy gyakorlaton nem voltak hajlandóak részt venni, többek között a kevés repült óraszám miatti nem megfelelő felkészültségükre hivatkozva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
De itt nem a műszaki probléma az ok hanem hogy elavult.Olyan mintha a vh-ban a Sherman parancsnokok megtagadták volna a szolgálatot mert elavult a vas....
És halkan jegyzem meg, hogy az M4 nem volt elavult. Az azonos tömegkategóriába eső Pz. IV kési változataival is felvette a harcot. A Tiger nagy volt, nem szuperfejlett. Hatalmas difi. Erről kb. ötvenszer volt már szó...
 
Akkor tegyünk különbséget a kiképzettlenség,elavultság és elégtelen műszaki állapot közt mert ez 3 teljesen eltérő dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
És halkan jegyzem meg, hogy az M4 nem volt elavult. Az azonos tömegkategóriába eső Pz. IV kési változataival is felvette a harcot. A Tiger nagy volt, nem szuperfejlett. Hatalmas difi. Erről kb. ötvenszer volt már szó...

A Panter tett kb minden harckocsit elavulttá nema Tiger!
 
És halkan jegyzem meg, hogy az M4 nem volt elavult. Az azonos tömegkategóriába eső Pz. IV kési változataival is felvette a harcot. A Tiger nagy volt, nem szuperfejlett. Hatalmas difi. Erről kb. ötvenszer volt már szó...
M4 löszer biztonsági problémák voltak eléggé gyúlékony voltak.
Csak hát gyorsan és olcsón lehetett gyártani őket. Általános gyalogsági támogató voltak. A német tankokat üzemanyag, technikai hibák és az ellenség légierő pusztította.
 
A magyar Munka Törvénykönyve szerint megtagadható a munkáltató utasítása:
"Saját élet, testi épség, egészség veszélyeztetése

Abban az esetben, ha az utasítás végrehajtása „csak” a munkavállaló saját életének, testi épségének vagy egészségének közvetlen és súlyos veszélyeztetésével járna, akkor a törvény a dolgozóra bízza, hogy megtagadja-e az utasítás teljesítését. Tehát ilyenkor a dolgozó dönthet arról, hogy vásárra viszi-e a bőrét. Ha megtagadja az utasítást, akkor ennek következtében őt hátrányos következmény nem érheti. Fontos kiemelni, ha az utasítás végrehajtása a saját egészség mellett egyben mások egészségét is veszélyeztetné, akkor már mindenképpen köteles megtagadni a végrehajtást."

Nincs ilyesmi a bolgároknál?
 
http://ecache9.m2d1.cdn.onet.pl/cep...&ct=sm&st=YVgPtHk8TRLYYTzKaGWakQ&e=1508783249
Ezen a videón láthatóak a Szerbiába, orosz "donációként" megérkezett MiG-29-esek. Illetve csak 5db a hatból, mivel a hatodikat visszaszállították felújításra Oroszországba. A hatodik videón látható gép, a 2010 óta donornak használt ex-jugoszláv MiG. Annyit le lehet szűrni, hogy pl. az orosz gépekkel megkapták a PTB-1150 szárnypóttartályokat, melyekkel eddig nem rendelkeztek. A 10 repülőgép teljes modernizációja a terv szerint 2019-re fejeződik be. Többlépcsős folyamatot emlegetnek.

Szerintem hibás a link.
 
Akkor tegyünk különbséget a kiképzettlenség,elavultság és elégtelen műszaki állapot közt mert ez 3 teljesen eltérő dolog.
Ezt mi rohadtul nehezen tudjuk megítélni, mert nem tudjuk, mit mondtak a bolgár pilóták, sőt még azt sem, egyáltalán mondtak-e valamit. Csak azt tudhatjuk, hogy írt valamit a sajtó .... igazságtartalom? pontosság? precízség? vagy csak "Te Jenő, azt írta az újság".....??!! Szóval ilyen témában még az itthoni helyzettel se nagyon lehetünk tisztában, nemhogy a bolgárral.... hinni persze hihet bárki bármit, csak hivatkozásnak ez kevés.
 
A magyar Munka Törvénykönyve szerint megtagadható a munkáltató utasítása:
"Saját élet, testi épség, egészség veszélyeztetése
Nincs ilyesmi a bolgároknál?

a katonák jogállására ez vonatkozik: 2011. évi CXIII. törvény

a honvédelemről és a Magyar Honvédségről

a parancsmegtagadást illetően egy gyors átfutással azt az explicit részt találtam, hogy a parancsot meg kell tagadni, ha a végrehajtása bűncselekmény. De biztos van még
 
A bolgár tévében arról csacsogtak, hogy a gépek állapota miatt mondtak nemet a pilóták... Meg annyi volt még, hogy a fiatalabb pilóták nem tudnak eleget repülni emiatt, illetve 6 MiG-29-es van most bevehető állapotban, meg további 3 esetében várható, hogy ilyen állapotban kerül.
 
Pedig amikor bemásoltam, még működött. Ez egy másik videó, amelyen láthatóak az "új" gépek:
bdvkTZMkAKU