MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Airliner és harci repcsik és helik is ugyanazt használják jenkiknél, európai gépek is?

Az orosz olaj UV szűrő volt?
Boeing 737 és Airbus 320 család ugyanazt a foszforésztersavas Skydrol hidraulika-folyadékot használja, ez csíp-mar, kiszárítja a bőrt, szembe jutva rettenet-hatású, a normál vékony gumikesztyű se véd ellene mert kb. 10s alatt megnyúlik és kilyukad tőle (viszont újabban találtak ellene egy egészen hatásos bőrvédő-krémet). Viszont az üzemeltető FŐNÖKSÉG állítólag azért szereti, mert a hagyományos piros olajjal ellentétben nem szereti bevenni a vízpárát, így tovább használható, ritkábban kell lecserélni/pótolni, így gazdaságosabb. Hogy melyik típuson melyiket használják az tipus-specifikus, amit a gyártó előír (hacsak a megrendelő ki nem köti előre a "kívánságlistában"). Régen láttam olyan USA-harcigép berepüléséről videót, ahol az "elszabadult" piros hidraulikafolyadék folyt végig a gép oldalán, úgyhogy van amihez ott is azt használják/ták. Ostravában/Szliácson rá lehet kérdezni a műszakiaktól, hogy a saját típusukon melyik üzemi folyadék használatos.
Az orosz AMG-10 az idősebbek legendái szerint volt jó napolajnak, élő emberrel nem találkoztam aki kipróbálta volna. Viszont már az 50-60-as évek óta használatos volt amikor még a napolajnál fontosabb dolgokat se kaptál meg a boltban, úgyhogy lehet hogy tényleg voltak akik a reptereken nyári napokon kényszerűségből kipróbálták. Állítólag nagyon gyorsan és erősen barnított, de nem mindenkinek bírta a bőre; hogy ez pontosan mit jelenthet, arra csak minden idősebb kolléga vonogatta a vállát hogy nekik ezt így mondták a seregben(sokan onnan kerültek a PG-be, ott üzemeltetésnél egész nap "pörkölődhettek" nem úgy mint a PG-hangárban). Még az is lehet, hogy semmi alapja nem volt a riogatásnak, de ugye akkoriban erre könnyen ráhúzták, hogy "stratégiai anyag, szabálytalan felhasználása a harckészültség veszélyeztetése eeevtársak"!! Szóval ha valaki rosszul is járhatott vele, biztos nem azzal ment a csapatorvoshoz, hogy napozásra használta az AMG-t. Ez is olyan mint a repszesz (jégtelenítés, lokátor-hűtés, oxigénrendszer-mosás) , amit sokan szerettek fogyasztani kávéban, üdítőben, míg egy kolléga mintát nem vitt vizsgálatra a felesége élelmiszervegyész barátnőjének. Szép hosszú listát mutatott ki hogy milyen szennyezők vannak benne a nehézfém-oxidokig bezárólag, szóval kiderült hogy ez nem más mint ipari hulladék-szesz! Ezután a nagy többség sokkal tartózkodóbb lett a repszesz iránt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 659
113
Valaki tudja pontosan,hogy hány darab MIG-29 SzMT és KR/KUBR van jelenleg az orosz légierőnek?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 659
113
30SzMT, 4KUBR és 19 KR(20 volt) (1 a Földközi-tengerben)

Hogy jött ki ez a mennyiség?Ennél kevesebb az "algériai"gépek száma viszont az utánrendeléssel(elvileg rendeltek még SzMT-t az oroszok)meg többnek kéne lennie.Vagy még nem adták át az összes megrendelt gépet?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 757
113
Hogy jött ki ez a mennyiség?Ennél kevesebb az "algériai"gépek száma viszont az utánrendeléssel(elvileg rendeltek még SzMT-t az oroszok)meg többnek kéne lennie.Vagy még nem adták át az összes megrendelt gépet?
Levontam a kivonóban lévő SzMT-ket a Kurszk melletti Halino bázisról. Ott folyik az SzMT leváltása Szu-30SzM-re.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 096
82 757
113
Az SzMT-ket hátrább tolják az Urálhoz, létrehoznak egy új ezredet ott lesznek a gépek. Fokozatosan cserélik a nyugati katonai körzetben a régi gépeket Szu-30SzM, Szu-35Sz gépekre.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 659
113
Az SzMT-ket hátrább tolják az Urálhoz, létrehoznak egy új ezredet ott lesznek a gépek. Fokozatosan cserélik a nyugati katonai körzetben a régi gépeket Szu-30SzM, Szu-35Sz gépekre.

Akkor nem kivonják őket Halinoról hanem áttelepítik azaz nem csökken az SzMT-k száma.Vagy roaazul értem?
 
M

molnibalage

Guest
http://toad-design.com/migalley/index.php/jet-aircraft/mig29/mig29-n019-radar/

Valaki leírja,hogy a cikkben felsorolt funkciók mit is jelentenek?Mire valók mikor használják őket?A SZU-27 N001 radarjának is ezek a funkciói vannak?
Ha ennyiből nem érted meg, akkor sajnos picit nehéz elmagyarázni. Első körben olvasd el a HT összefoglaló mellékletében levő "Ha rövid a kardod" cikksorozatot. Azután lehet kicsit előrelépni, de ha a PRF és egyéb alap fizikai hátteret nem ismered, akkor fix, hogy nem fogom most leírni.

Alapvetően a realtív célsebesség és céltávolság szerint variálja a radar egyes kisugárzási paramétereit. Az F-16-on ismert RWS, TWS, LRS és közeli légiharc üzemmódokhoz hasonló eltérő üzemmódokról van szó első olvasásra.


Magyarul. 7zip-pel csomagolhatod ki.
https://www.mediafire.com/folder/hcbawpcmqlhul/05_-_A_radar_hasznalatanak_alapjai
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 659
113
Ha ennyiből nem érted meg, akkor sajnos picit nehéz elmagyarázni. Első körben olvasd el a HT összefoglaló mellékletében levő "Ha rövid a kardod" cikksorozatot. Azután lehet kicsit előrelépni, de ha a PRF és egyéb alap fizikai hátteret nem ismered, akkor fix, hogy nem fogom most leírni.

Alapvetően a realtív célsebesség és céltávolság szerint variálja a radar egyes kisugárzási paramétereit. Az F-16-on ismert RWS, TWS, LRS és közeli légiharc üzemmódokhoz hasonló eltérő üzemmódokról van szó első olvasásra.

Oké!A két mód miért csak az oroszok számára elérhető?Mi bennük az olyan nagy dolog?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 659
113
Melyik két mód...?

Mode “SP” (???): Free Search
Information on this mode is not available. It is believed to be a high PRF mode similar to Encounter mode, only available on Soviet standard machines, with better ECCM capabilities.

Mode “AVT” Automatic
Automatic mode uses a mixture of High and Medium PRF to give optimal all aspect detection. Each line of the scan is alternated between high and medium PRF, unless range is under 10km when only medium PRF is used. It generates a display calibrated to a maximum range of 100km. Targets can be theoretically detected at similar ranges to Encounter and Pursuit modes according to target direction. In Automatic mode tracking of a target should continue regardless of target direction provided rate of closure/opening is sufficiently high. It is considered by pilots to be quite problematic, overloading the data computer and generating numerous false returns. It is primarily intended for use when lacking information from the ground station concerning the target’s direction. Track-while-flyby submode is not available in AVT mode.
N-019 is the USSR standard model.

Ugye azt írja,hogy ez csak a szovjet standard modellek számára elérhető márpedig mi meg úgy mindenki butított változatot kaptunk ebből gondolom,hogy ez csak az orosz gépeken elérhető üzemmód.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 536
79 659
113
Amúgy ilyen szövegeknél sokszor a rövidítésekkel vagyok meglőve pl mi a bűbánat az az ECCM.