MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mode “SP” (???): Free Search
Information on this mode is not available. It is believed to be a high PRF mode similar to Encounter mode, only available on Soviet standard machines, with better ECCM capabilities.
Ez nem sok támpontot jelent, de ez jelentheti a zavaró célpontok követését is. Az ECCM = electronic counter countermeasures.

Mode “AVT” Automatic
Automatic mode uses a mixture of High and Medium PRF to give optimal all aspect detection. Each line of the scan is alternated between high and medium PRF, unless range is under 10km when only medium PRF is used. It generates a display calibrated to a maximum range of 100km. Targets can be theoretically detected at similar ranges to Encounter and Pursuit modes according to target direction. In Automatic mode tracking of a target should continue regardless of target direction provided rate of closure/opening is sufficiently high. It is considered by pilots to be quite problematic, overloading the data computer and generating numerous false returns. It is primarily intended for use when lacking information from the ground station concerning the target’s direction. Track-while-flyby submode is not available in AVT mode.
N-019 is the USSR standard model.
Ez az F-16 LRS üzemmódjához hasonlónak tűnik, csak azt hallgatja el, hogy a legyezés ilyenkor sanszosan lassabb, hogy kis és magas PRF-fel is dolgozzon a radar. Tehát közeli és nagy távolságon is megtalálja a célokat a radar és nem generál fals céljeleket a hibás PRF miatt, de lassabban pásztázol, mintha tudnád, hogy mondjuk 100 vagy 50 km felett nem keresel célt, és akkor a PRF korlátozható szűkebb tartományra.

Ugye azt írja,hogy ez csak a szovjet standard modellek számára elérhető márpedig mi meg úgy mindenki butított változatot kaptunk ebből gondolom,hogy ez csak az orosz gépeken elérhető üzemmód.
Ez nem kizárt. A szerb 29-eseken állítólag utraszar volt az interferencia szűrés, ha használták a saját radart, akkor az RWR megbízhatatlan volt. Az F-15 még a '90-es évek végén is kapott ilyen szűrés miattai upgrade-et.
 

vogel

New Member
2012. május 14.
1
3
3
Airliner és harci repcsik és helik is ugyanazt használják jenkiknél, európai gépek is?

Az orosz olaj UV szűrő volt?

AMG-10 már jó ideje nincs rendszerben, mint hidraulikaolaj, legalábbis az MH-ban. Tudomásom szerint az ásványi olaj volt, most viszont szintetikus NYCO Hydraunycoil FH-51 van rendszerben. Igen veszélyes cucc. Kesztyűt szétkapja, bőrre jutva hamar érdesíti a bőrt, aztán bizserget :) Málnaszörp állagú bár kicsit hígfolyósabb.
Az AMG-s barnításról én is hallottam, de nekem mindig mondták, hogy a legtöbbjük bőrrákos lett. Repszesz pedig van még forgalomban (Ancsa megfigyelő üveg jégtelenítés), de senki sem dézsmálja meg, mert büdösítették.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
This OLS system is designed to search, track and target on land and seas. It can detect and track a battle tank on the ground at a distance of 20 Kms and an object of the size of an aircraft carrier on sea at a distance of 40 Kilometers.


Na most ez egy célmegjelőlő akar lenni?

Tehát a mig-35 nem is kell t-220 célmegjelölő mert ez is az?
3558.jpg
 
M

molnibalage

Guest
This OLS system is designed to search, track and target on land and seas. It can detect and track a battle tank on the ground at a distance of 20 Kms and an object of the size of an aircraft carrier on sea at a distance of 40 Kilometers.


Na most ez egy célmegjelőlő akar lenni?

Tehát a mig-35 nem is kell t-220 célmegjelölő mert ez is az?
3558.jpg
A Szu-35-ön levő OLSz esetén is elvileg van lehetőség lézeres célmegvilágításra. A kérdés az, hogy hogyan világít és követ bármit a rendszer, ha nincs SAR radar kooordináta vagy a képalkotós IRST-n nem látszik. (Már, ha képalkotós egyáltalán...)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Na most ez egy célmegjelőlő akar lenni?
Szerintem ez IS egy célmegjelölő...(meg a T220-is az)
Én ezt a leírást találtam a rendszerről:
http://www.deagel.com/Sensor-Systems/OLS-K_a003105001.aspx
"Description: The NPK-SPP OLS-K is an state-of-the-art electro-optical targeting system designed to search, detect and track targets on the ground or at sea. The OLS-K system combines an infrared sensor and a TV camera allowing to detect and track a vehicle on the ground at a distance of 20 kilometers and a boat at sea at a distance of 40 kilometers. A laser rangefinder allows to calculate the target's location at ranges of up to 20 kilometers thus making possible an air-to-ground or air-to-surface engagement. A laser designator take care of illuminating the intended target on the surface for laser-guided weapons. The OLS-K sensor was selected for the Mig-35 multi-role aircraft and is mounted below the fuselage in the right engine nacelle.."
Magyarán egy sima IR-lézeres célmegjelölő. Az hogy a szenzorok mennyire fejlettek, funkcióiban mennyire összemérhető pl. egy Litening célmegjelölővel jó kérdés....
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 283
84 031
113
MIG-35 nem volt Sziriaban csak MIG-29K annak a tapasztalatait meg elsodlegesen a MIG-29K csaladban kene felhasznalni. Az az a MIG-29K -t nem fejlesztik tovabb.
Csak azt tudnam hogy az indusokkal hogyan fogjkak ezt leboltolni mert ott a MIG-29K flottaval igen nagy a baj.

Ott náluk mindennel nagy baj van.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ott náluk mindennel nagy baj van.


Elofordulnak problemak de az orosz szallitassal rendszerint problema van. Szinte a csomag resze.

MIG-29K , IL-20 , ex Gorskov , T-90. FGFA csak hogy a nagyobbakat emlitsuk.

A minosegbiztositas nem az oroszok erossege. Illetve szeretnek nagyokat igerni aztan a valosag meg mas.


dudi

Milyen minosegi problemakrol tudsz nyugati szallittassal kapcsolatban ?
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ja jó megvan mire írtad.



300 millió dollárból nem lehet 5 gen gépet fejleszteni



T-90ms van most megrendelve.

Meg ezhttps://sputniknews.com/asia/201711141059078346-india-deadliest-missile/


Roni az FGFA-t kitargyaltuk. Az egesz oprojekt elso etapjanal az indusok jeleztek hogy problemajuk van az orosz konstrukcioval. 40 tetelt soroltak fel. Varni kell es kiderul mennyire komoly vagy csak szinjatek az egesz mert az utobbiban is tudnak nagyot alakitani az indusok. lasd Bollywood :)

T-90 es elso szalitasanak a motorjaval volt problema nem hota azt a megbizhatosagot es uzemidot amit az orosz fel igert valamint folyamatos rugotoresei vannak meg ma is a futomuben. Igeret volt az oroszok reszerol hogy rendezik a minosegi kifogast.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 283
84 031
113
Roni az FGFA-t kitargyaltuk. Az egesz oprojekt elso etapjanal az indusok jeleztek hogy problemajuk van az orosz konstrukcioval. 40 tetelt soroltak fel. Varni kell es kiderul mennyire komoly vagy csak szinjatek az egesz mert az utobbiban is tudnak nagyot alakitani az indusok. lasd Bollywood :)

T-90 es elso szalitasanak a motorjaval volt problema nem hota azt a megbizhatosagot es uzemidot amit az orosz fel igert valamint folyamatos rugotoresei vannak meg ma is a futomuben. Igeret volt az oroszok reszerol hogy rendezik a minosegi kifogast.

Tehát balgán megcsinálták az oroszok azt amit a franciák nem voltak hajlandóak:garanciát vállaltak az Indiáában készült T-90-re...
Meg is érdemlik ha ilyen hülyék voltak!!!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 283
84 031
113
Roni az FGFA-t kitargyaltuk. Az egesz oprojekt elso etapjanal az indusok jeleztek hogy problemajuk van az orosz konstrukcioval. 40 tetelt soroltak fel. Varni kell es kiderul mennyire komoly vagy csak szinjatek az egesz mert az utobbiban is tudnak nagyot alakitani az indusok. lasd Bollywood :)

T-90 es elso szalitasanak a motorjaval volt problema nem hota azt a megbizhatosagot es uzemidot amit az orosz fel igert valamint folyamatos rugotoresei vannak meg ma is a futomuben. Igeret volt az oroszok reszerol hogy rendezik a minosegi kifogast.

Nincs ilyen,hogy FGFA konstrukció csupán egy előtanulmány az amit FGFA-nak hívunk!
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Az üzemeltetéssel van baj!


dudi

Lattal te mar indiai uzemeltetest? Szerintem csak pislognal hogy mennyire keszek es kepesek uzemeltetni. Azzal viszont nem tudnak mit kezdeni ha az elektronika alandoan betojik vagy a rugok eltornelk vagy a egesz hajtomubeomlo ugy van megepitve hogy szinte szandekosan tonkreteszi a hajtomuvet ( ez utobbit egy magyar kollegatol tudom aki ott volt szemelyesen )

Konyu rafogni hogy uzemeltetes felhasznaloi hiba es ez elo is fordul de azert ezt illik akar a gyartonak akar neked ha mar allitod valamivel alatamasztani.

Szoval te mi alapjan mondod hogy uzemeltetoi hiba? Miert nincs problema az AH-64 el vagy a C-17 el vagy a C-130 al vagy az M-777 el vagy a francia elektronikaval a SZU-30 ban vagy az Izraeli cuccokkal?

Miert csak az oroszt nem tudjak "uzemeltetni" ?



Az oroszoknal a mai napig hianyzik az a fajta gyartasi kultura amit a korszeru fegyvergyartas megkovetel. Probaljak megoldani de csak ideiglenesen sikerul nekik mert nem a problema gyokeret kezelik hanem csak tuneti kezelest produkalnak.


dudi

Tudsz "uzemeltetesi hibat problemat" nyugati berendezesekkel klapcsolatban ? Ha igen elo veluk. Ha nem akkor meg erdemes elgondolkodni hogy vajon miert ilyen egyoldalu ez a hiba.