J-20 (Chengdu, Kína)

Új kínai sisak kijelző éjjel nappal bevethető :eek:
Nem tudom gyerekek de kínát tuti segíti valaki.
Alig pár éve a japánok megvádolták a jenkiket hogy technológiailag segíti Kínát .


171054rkumounjjfkuov0w.jpg


171044yz4delvez4z46ie4.jpg

171050cerphae56a55epao.jpg
Kínát a saját hatalmas számítástechnikai kapacitása, és irdatlan létszámú jól képzett kutatóbrigádja segíti. Persze néha tudnak még mindig lopni ezt azt a kibertérben, illetve amit megvesznek, sanszosan most is szétszedik, visszafejtik ahogy tudják. Az hogy az USA direktben segíti őket én konkrétan kizárnám, a legnagyobb ellenlábasuk mostanra. Hiába kiabálnak az Oroszokra, akinek ott van esze, az tudja hogy Kína csapta ki éppen az indexet, s nem az Oroszoktól kell tartaniuk.
 
Néhányszor felvillan az új sisak
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: therob
Én még mindig nem látom, hogy mi olyan nagy szám ebben vagy akármelyik más sisakkijelzőben. Az egész egy VR Headset légzőkészülékkel és pár szenzorral ami megmondja, hogy a fejed épp milyen irányba fordul, esetleg még követi a szemmozgásodat, ha arra is akarnak valamilyen funkciót. Egy tucat végzős elektromérnöki meg programozó egyetemista fél év alatt szarér-húggyér össze tud rakni egyet civil piacról beszerezhető kész alkatrészekből. A szenzoroknak meg olyan mindegy, hogy az általuk szolgáltatott adatokat egy HUD vagy kijelző vagy épp a sisakkijelző jeleníti meg, ígyis úgyis ugyanazokat az adatokat szolgáltatja. Ami probléma lehet az a tömege, mert a pilótáknál ez fontos szempont a G-k miatt, de komolyabb fejlesztési pénzek mellett ez sem problémai. Ha sok egyéb funkcióra is szükség van az már programozás kérdése, de maga a sisak és ezek az alapfunkciók megoldhatóak bármelyik műszaki egyetem keretein belűl is.
 
Én még mindig nem látom, hogy mi olyan nagy szám ebben vagy akármelyik más sisakkijelzőben. Az egész egy VR Headset légzőkészülékkel és pár szenzorral ami megmondja, hogy a fejed épp milyen irányba fordul, esetleg még követi a szemmozgásodat, ha arra is akarnak valamilyen funkciót. Egy tucat végzős elektromérnöki meg programozó egyetemista fél év alatt szarér-húggyér össze tud rakni egyet civil piacról beszerezhető kész alkatrészekből. A szenzoroknak meg olyan mindegy, hogy az általuk szolgáltatott adatokat egy HUD vagy kijelző vagy épp a sisakkijelző jeleníti meg, ígyis úgyis ugyanazokat az adatokat szolgáltatja. Ami probléma lehet az a tömege, mert a pilótáknál ez fontos szempont a G-k miatt, de komolyabb fejlesztési pénzek mellett ez sem problémai. Ha sok egyéb funkcióra is szükség van az már programozás kérdése, de maga a sisak és ezek az alapfunkciók megoldhatóak bármelyik műszaki egyetem keretein belűl is.
Pontosan az, hogy nevetségesen kis tömegből kell megcsinálni. A sisakkal együtt alig 2,2 kg az F-35-nél a cucc tömege.
Ezen felül a repülőgépen, ha optikai módon meg a követés, akkor működnie kell éjszakai is, és 10 km felett szikrázó napsütésben és ott még RCS-sre is figyelni kell. A sisak RCS-e nem teheti tönkre a repcsiét.

Ezek alapján szerintem picit gondold már át az egészet és azt, hogy miért olyan rohadt drágák ezek és miért nincs az F-22-őn még mindig ilyen rendszer... A JHMCS 1999 táján kezdett megjelenni és az F-15E 2013-tól kezdték megkapni...
 
Azért rohadt drágák ezek, mert alapvetően kevés kell belőlük és mert meg kell kapjanak bizonyos katonai minősítéseket, amik megint csak drágák. És mert ebben az iparágban a ceruza vastagon szeret fogni, főleg ha eladható az egész sisakkijelző úgy, mint valami ami a gépben (és a pilótában) levő potenciált megnöveli. Az input az már megvan, és a rendszernek mindegy, hogy az output min van megjelenítve, a sisak a bejött adatokhoz nem tesz hozza az égvilágon semmit.
Ha kizárólag a sisak működéséhez szükséges részegységeket nézzük, valószínűleg aliexpressről meg lehet venni nagyrészét, a fejlesztési pénz maradék része meg a sisak teste (csomagolás).
Az, hogy az F-22-nél miért nincs az nem csak annyi, hogy drága a sisak. A pilótákat át kellene képezni rá, ez megint drága, az átképzés + átépítés + tesztek alatt a gépek egy része nem lenne bevethető, emellett a gépben lehet ha látnak annyi potenciált még mindig, hogy nem elsődleges ennek a bevezetése egy rakás pénzért, hanem majd egy nagyobb modernizációs program keretén belűl megkapja a jövőben.
 
Azért rohadt drágák ezek, mert alapvetően kevés kell belőlük és mert meg kell kapjanak bizonyos katonai minősítéseket, amik megint csak drágák.
Ez minden katonai termékre igaz, nem csak a sisakcélzóra. A több százezres és milliós autó szériák mellett a néhány száz vagy ezres hk. mennyiség olyan fajlagos költségeket hoz ki....

Az input az már megvan, és a rendszernek mindegy, hogy az output min van megjelenítve, a sisak a bejött adatokhoz nem tesz hozza az égvilágon semmit.
És? Ettől még drága a rendszer. A megjelenítés viszont komoly harcászati előny szenzorfúzióval egybeközve. Nem a két szép szemeddel keresek célt és nem 2D képernyőn rakod össze a helyzetképet.

Ha kizárólag a sisak működéséhez szükséges részegységeket nézzük, valószínűleg aliexpressről meg lehet venni nagyrészét, a fejlesztési pénz maradék része meg a sisak teste (csomagolás).
Ez úgy marhaság, ahogy van. Ez kb. olyan, mintha radarra jelentenéd ezt ki...

Az, hogy az F-22-nél miért nincs az nem csak annyi, hogy drága a sisak. A pilótákat át kellene képezni rá, ez megint drága, az átképzés + átépítés + tesztek alatt a gépek egy része nem lenne bevethető, emellett a gépben lehet ha látnak annyi potenciált még mindig, hogy nem elsődleges ennek a bevezetése egy rakás pénzért, hanem majd egy nagyobb modernizációs program keretén belűl megkapja a jövőben.
Keverni tetszik a kiképzés és átképzés szavakat...
 
Odáig a fajult a a helyzet hogy a j-20 sisak kijelzőjét nem is érdemes nagy számban gyártani Hisz ha ott lesz a Striker 2 klón akkor meg mjad azt fogják nyomni mivel a JHMCS sem lát éjszaka
 
Ez úgy marhaság, ahogy van. Ez kb. olyan, mintha radarra jelentenéd ezt ki...
Nem mernék megesküdni, de mintha te lettél volna aki azt mondta egy radaros vita közepén, hogy az amerikai (nem tudom milyen) modern radarok részegységeit a civil piacon "boltban" meg lehet kapni, a fontos úgyis a szoftver.
Lényeg, hogy ezt veszed meg ezerszeres áron, plusz egy helyzetérzékelőt ami mutatja merre néz a fejed, a többi már ott a gépben.
Oculus-Rift-Virtual-Reality-Headset.jpg
 
Nem mernék megesküdni, de mintha te lettél volna aki azt mondta egy radaros vita közepén, hogy az amerikai (nem tudom milyen) modern radarok részegységeit a civil piacon "boltban" meg lehet kapni, a fontos úgyis a szoftver.
Lényeg, hogy ezt veszed meg ezerszeres áron, plusz egy helyzetérzékelőt ami mutatja merre néz a fejed, a többi már ott a gépben.
Én már csak a fejemet fogom, de tényleg.
 
Az már a te bajod, egy sisakkijelző kifejlesztése akkorsem akkora szám, mint ahogy előadod.
 
Az már a te bajod, egy sisakkijelző kifejlesztése akkorsem akkora szám, mint ahogy előadod.
Biztos azért szoptak vagy fél évtizedet az OCR-rel úgy, hogy nincs cockpit méretkorlát, nem kell 7-9G túlterhelésre pilótára applikálni, stb.
Ja, hogy ezek 1G-re vannak tervezve, ezért azok alaptechnikája HASZNÁLATATLAN a nem 1G-s környezetben opeárló repülőgépen?
Joker, technikai témában jobban tennéd, ha inkább csak tanulnál és hallgatnál...
 
egy sisakkijelző kifejlesztése akkorsem akkora szám, mint ahogy előadod.


Szegény oroszok mit megszenvednek hogy a mi-28nm helire legyen végre egy sisakkijelző :oops:
Repcsikre meg már a éjszaki üzemmód is kell lásd a striker 2 f-35 féle vagy az új kínai .
 
Te nem beszéled a nyelvet vagy mi van? Az az elektónika ami benne van, azt össze lehet vásárolni akármileyik kínai webáruházból, de ha megkeresed akkor több itthoniból is. Ez akkoris így van, ha azt hiszed, hogy rajtad kívül mindenki hülye és egyedűl te vagy helikopter. Ez egy egyszerű kijelző valamilyen érzékelővel ami a sisak irányát megadja, és az egészet belerakták egy kurva könnyű sisakba. Nem varázslat, nem 22. századi tech, a telefonomban is több elektrónika mint van ami ehez kell.
 
Azt akarom íyrni hogy nem egy telefonnyi méretű elektronika van benne .
Akkor írd azt. Amúgy a telefonomban levő elektrónika számításkapacitása valószínűleg meghaladja mindegyik 4. gen gépben levőt, és az 5. generációsak körül az F-22-esét biztosan, képalkotásra meg multitsking közben is képes úgy, hogy még öt másik dolgot is csinál. Hidd el megbírná a sisakot is.