A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mondjuk sokkal hatékonyabb lenne, ha a szakmai vonalat erősítenék és a külső kommunikációt a sereg néhány PR szakember felvételével (alakulat szinten+ központi stáb) oldaná meg ilyen egyszeri színes-szagos klipek helyett.
Bár lehet, hogy tényleg csak a zenekar és a HM önszorgalmáról van szó és nem fizettek érte.
Ez ahogy mondod sebtapasz, kifelé szerintem inkább hátrányos.

Másik jelek szerint a kormány közelben vannak egy páran aki Jobbikot és 2000 évek nemzeti szubkultúráját kielemezték. Ennek lényeg fiataloknak komplett kulturális közeget biztosítani megteremtve az együvé tartozás érzését stb. Saját zenével, viselkedés normákkal kis közösségekkel stb.
Ezt jelenlegi kormány is elkezdi alkalmazni.
 
Csak összehasonlítási adatnak, ha venni szeretnénk ilyet... a grúzok ennyiért kapják:

http://www.dsca.mil/major-arms-sales/georgia-javelin-missiles-and-command-launch-units

"The Government of Georgia has requested to purchase four hundred ten (410) Javelin Missiles, and seventy-two (72) Javelin Command Launch Units (CLUs) (includes two (2) Javelin Block 1 CLUs to be used as spares). Also included are ten (10) Basic Skills Trainers (BST); up to seventy (70) simulated rounds; U.S. Government and contractor technical assistance; transportation; and other related elements of logistics and program support. The total estimated cost is $75 million."
Én sokallom rá a 21 Mrd HUF ot.
Bár tokkal vonóval...
 
Bár tudom hogy nem vigasz, de Angliában a Tesco-ban most nyomtak a kezembe egy prospektust amiben az egyik helyi tüzér alakulathoz toboroznak tartalékosokat.
A kondíciók a következőek:
- szerződés aláírásakor egyszeri azonnali 300 GBP Enlistment bonus;
- a Phase 1 kiképzés teljesítésekor 1 000 GBP bonus;
- a Phase 2 fokozat teljesítésénél további 1 000 GBP bonus;
- ha reguláris voltál és lejárt a szerződésed, de vállalod hogy tartalékos leszel: 10 000 GBP üti a markod (Ex-regular transfer the Reserves);
- évente 400 GBP bonus, ami minden 5. évben 1 700 GBP.
- évi 27 nap szolgálatot kell vállalnod (teljes fizetést kapsz erre az időre) (max. 100 napig vehetnek igénybe) - minden 10 nap kiképzés után egy fizetett szabadnapot kapsz;
- ingyen jogsi, civil szférában elismert szakképesítések stb...
Hiábba mindenhol létszámhiánnyal küszködnek :) Én a hejedben persze ha mód vagy lehetőséged lenne rá megprobálnám. Aj a jó 105 ös l118 as. Vajon milyen népszerű lenne a fiatalabbak körébben ha szereznénk be belőlle pár db ot :)
 
Csak éppen a lengyelek állítólag eléggé összetartanak, meg tömbökben élnek és dolgoznak. A románok szintén. Ami azt jelenti, hogy ő gyerekeik valószínűleg, de legalábbis sanszosabban nem aszimilálódnak be a másik nemzet tagjai közé. A magyarok nem nagyon járnak össze, ha születik kint gyerek, vagy kiskorában megy ki, akár már nem is beszél magyarul, a magyar történelmet, kultúrát nem fogja ismerni. Az egy tömbben élő mondjuk 20 ezer londoni lengyel között ez a veszély nem fenyeget annyira. Tehát mi, vagyis a magyarság, el is veszítjük/veszítettük a kiment honfitársainkat, míg a románok, lengyelek nem biztos.


Mit értünk elvesztés alatt?
Nem kevés Lengyelt ismerek,meg dolgoztam velük,most a nyáron románok voltak a "brazil gépsor" a gép mellett,még nem találkoztam olyannal közülük,aki valaha is haza akart volna menni,míg mi,olyan 50%-ban hazavágyunk. Az, hogy tömbökben élnek ugyanakkora hátrány is, mert kb sosem tanulják meg a nyelvet,és sosem illeszkednek be, nem találnak helyi barátokat,ismerősöket,van aki itt van 10 éve,és 50 szót tud,de van a csapatban valaki aki jobban beszél,és vele kell kommunikálni,ő meg mondja tovább románul/Lengyelül. Volt, hogy ott állt előttem a jó Florin,és nem tudtam neki elmafyarázni,hogy mit csináljon,felhívtam Adriant,300 méterrel odébb,elmagyaráztam neki,ő meg felhívta a Florint,és így zárult a command chain.:p
Szerintem a Lengyelek,románok nagyságrenddel többen vannak kint,egnem tízből tízszer néztek Lengyelnek,csak csodálkoznak,hogy jé,Magyar a srác.:)
 
Bár tudom hogy nem vigasz, de Angliában a Tesco-ban most nyomtak a kezembe egy prospektust amiben az egyik helyi tüzér alakulathoz toboroznak tartalékosokat.
A kondíciók a következőek:
- szerződés aláírásakor egyszeri azonnali 300 GBP Enlistment bonus;
- a Phase 1 kiképzés teljesítésekor 1 000 GBP bonus;
- a Phase 2 fokozat teljesítésénél további 1 000 GBP bonus;
- ha reguláris voltál és lejárt a szerződésed, de vállalod hogy tartalékos leszel: 10 000 GBP üti a markod (Ex-regular transfer the Reserves);
- évente 400 GBP bonus, ami minden 5. évben 1 700 GBP.
- évi 27 nap szolgálatot kell vállalnod (teljes fizetést kapsz erre az időre) (max. 100 napig vehetnek igénybe) - minden 10 nap kiképzés után egy fizetett szabadnapot kapsz;
- ingyen jogsi, civil szférában elismert szakképesítések stb...


Jó, de ezt illeszt be az ottani jövedelmi viszonyokba,arányaiban otthon is kb ott van a katonák fizuja.
Pl gépkezelőként nem kunszt napi 130-150£ bruttót megkeresni,egy lapátos kap 100-120-at/nap(10 óra munkára).
Otthon most ugyanennyi órával 12-15ropit lehet keresni(nettó), így számold.
 
Ebben a cikkben is van szerintem némi tévedés.
Azt írja: "Az európai Airbus az A320-as típuscsaládon belül már régebb óta gyárt olyan, az oldalán nagy méretű rakodóajtóval ellátott, két hajtóműves, alsószárnyas repülőgépeket..."
Lehet hogy csak én nem követem az eseményeket, de én még nem láttam A320-ast az oldalán nagy méretű rakodóajtóval. Úgy általában nem láttam Cargo változatú A320-ast.
Tudommal az A320 csak az utastér padló alatt kialakított terekben szállíthat teherárút aminek vannak ajtai, de azok nem összekerendők a tehergépek extra nagy ajtóival.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Azok sem kapnak ennyit.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/ot-szazalekkal-no-a-katonak-bere.268433.html

Kérdésre válaszolva Simicskó István arról beszélt, hogy a bruttó átlagilletmény a legénységi állomány esetében csaknem 104 ezer forinttal, az altiszti állományban 72 százalékkal 333 ezer forintra, a tiszteknél 113 ezer forinttal 502 ezer forintra, a közalkalmazottakat tekintve pedig csaknem 38 százalékkal 237 510 forintra nőtt 2010 óta.

72%os fizu emelkedés aztán megy a sírás. :hadonaszos:

na aszem ezek után nekem reszeltek :)
 
"Jelenleg a Románok legnagyobb baja, hogy túlfütötté kezd vállni a gazdaságuk, egyszerűen túl gyors a növekedés."

Ez így hétfő reggel megadta a kezdő löketet, majdnem felborult a kávém a röhögéstől. :D

Erről egy klasszikus jut az eszembe, egy válogatott vereség után nyilatkozta az illetékes et:
"- én a mérkőzéssel elégedett voltam.
Hát ha már kimegy a meccsre, miért nem nézi meg ???"

A hosszú távon nem tartható gazdasági növekedést ami magában hordozza a hard landing veszélyét túlfütöttnek szokták fordítani.

http://www.origo.hu/gazdasag/hirek/20071130-romania-a-vartnal-nagyobb-de-lassulo-novekedes.html

Ezért nem jó ezeket a kifejezéseket Magyarra fordítani. hard landingot hálisten, pont ezért már nem is fordítottam le.
 
Ebben a cikkben is van szerintem némi tévedés.
Azt írja: "Az európai Airbus az A320-as típuscsaládon belül már régebb óta gyárt olyan, az oldalán nagy méretű rakodóajtóval ellátott, két hajtóműves, alsószárnyas repülőgépeket..."
Lehet hogy csak én nem követem az eseményeket, de én még nem láttam A320-ast az oldalán nagy méretű rakodóajtóval. Úgy általában nem láttam Cargo változatú A320-ast.
Tudommal az A320 csak az utastér padló alatt kialakított terekben szállíthat teherárút aminek vannak ajtai, de azok nem összekerendők a tehergépek extra nagy ajtóival.

Az a baj, hogy ez a téma is szétforgácsolódott itt a fórumon. Legalább 3 topikban fut párhuzamosan ez a téma azóta, mióta először szóba került a típusváltás, így nem tudom visszakeresni, nem találom azt a hozzászólást, amiben valaki belinkelte hogy az átalakítást már régen lehet kérni, de nem terjedt el. Ha jól emlékszem, valamiért csak kicsit kisebb felső fedélzeti ajtót lehet kialakítani rajta, mint a B737-esen. A 737-esen pedig az ajtó elhelyezése okoz valamilyen problémát rakodásnál. Ha valaki emlékszik erre, belinkelhetné újra a hozzászólást.

Az A319-essel meg arra jutottunk, hogy ha a cseheknek jó, jó lesz nekünk is. A Cseh légierő honlapján van korháznak berendezett kép is.
 
Eközben megszavazták a Patriot beszerzést Romániában. Innen elvileg sinen van a dolog, nem mellesleg übergyorsan 2020ban már szeretnék rendszerbe állítani.
https://mno.hu/kulfold/megszavaztak-a-roman-kepviselok-a-patriot-raketak-beszerzeset-2428999

A támogatottsága is izgi: "A jogszabályt gyorsított eljárásban tárgyalta a törvényhozó testület. A keddi szavazáson 279-en támogatták egy ellenszavazat és egy tartózkodás mellett." 329 fővel számolva 86%os támogatottságot kapott.
 
Ebben a cikkben is van szerintem némi tévedés.
Azt írja: "Az európai Airbus az A320-as típuscsaládon belül már régebb óta gyárt olyan, az oldalán nagy méretű rakodóajtóval ellátott, két hajtóműves, alsószárnyas repülőgépeket..."
Lehet hogy csak én nem követem az eseményeket, de én még nem láttam A320-ast az oldalán nagy méretű rakodóajtóval. Úgy általában nem láttam Cargo változatú A320-ast.
Tudommal az A320 csak az utastér padló alatt kialakított terekben szállíthat teherárút aminek vannak ajtai, de azok nem összekerendők a tehergépek extra nagy ajtóival.
Nem probléma, a cikkíró már látott ilyent, valószínűleg fényképen, csak nem tud különbséget tenni az A 310-es és a 320-as típuscsalád között. Airbus kicsi vagy nagy, neki mindegy, talán még az Airbus-Autóbus is összemosódik nála ... :D:p
 
Eközben megszavazták a Patriot beszerzést Romániában. Innen elvileg sinen van a dolog, nem mellesleg übergyorsan 2020ban már szeretnék rendszerbe állítani.
https://mno.hu/kulfold/megszavaztak-a-roman-kepviselok-a-patriot-raketak-beszerzeset-2428999

A támogatottsága is izgi: "A jogszabályt gyorsított eljárásban tárgyalta a törvényhozó testület. A keddi szavazáson 279-en támogatták egy ellenszavazat és egy tartózkodás mellett." 329 fővel számolva 86%os támogatottságot kapott.



Nálunk sem sok képviselő szavazott a bankmantő csomag(ok) ellen pl,bár voltak akik leszavazták az államilag támogatott forint lakáshiteleket-miután ő maga természetesen felvette-hogy be vezethessék a deviza hiteleket....:D
Szóval sokat nem kell várni a politikusoktól,kb sehol.;)
 
Nem probléma, a cikkíró már látott ilyent, valószínűleg fényképen, csak nem tud különbséget tenni az A 310-es és a 320-as típuscsalád között. Airbus kicsi vagy nagy, neki mindegy, talán még az Airbus-Autóbus is összemosódik nála ... :D:p

Gondolom, jó esetben ilyesmi
http://www.zap16.com/airshow/wp-con...us-A310-304-MRTT-1026-German-Air-Force-02.jpg

ha meg el kell vinni egy terepjárót, etc, majd kötnek rá egy bacomnagy léggömböt, és utánakötik.

Apropó?
nem kéne valahogyan átnevezni a csodás ejtőernyősöket? "The Neverjumpings" például?

mert gép nélkül piszok nehéz lesz....
 
Gondolom, jó esetben ilyesmi
http://www.zap16.com/airshow/wp-con...us-A310-304-MRTT-1026-German-Air-Force-02.jpg

ha meg el kell vinni egy terepjárót, etc, majd kötnek rá egy bacomnagy léggömböt, és utánakötik.

Apropó?
nem kéne valahogyan átnevezni a csodás ejtőernyősöket? "The Neverjumpings" például?

mert gép nélkül piszok nehéz lesz....

Nem a legszerencsésebb a beszerzési sorrend, de nem az Ancsa helyett lesz az A319, nem kell itt feleslegesen hergelni a topiktársakat. Na, nem mintha most olyan rengeteget ugrálnának Ancsából...
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Nem a legszerencsésebb a beszerzési sorrend, de nem az Ancsa helyett lesz az A319, nem kell itt feleslegesen hergelni a topiktársakat. Na, nem mintha most olyan rengeteget ugrálnának Ancsából...
Ha nagyon ugrani akarnak az ernyősök, akkor most már vannak helikopterek amiből ugrálhatnak, azokból van is olyan sok, amilyen hatalmas ejtőernyős csapataink nekünk vannak!!