LCS - Littoral Combat Ship - Independence osztály (USA)

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 882
2 795
113
49
LqTHFS2.jpg

2goaZ5F.jpg

MZvkuFQ.jpg
 
4K
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Independence trimarán felépítésének lett előnye?

Csak kiegészíteni tudom Mackensen válaszát:

  1. Az Independence-osztálynak hatalmas helikopter-leszálló fedélzete lehetett, gyakorlatilag a legnagyobb az LHD/LHA/LPD osztályokat leszámítva.
  2. A szélesebb hajótest miatt az Independence-osztály két MH-60 méretű helikoptert befogadni képes hangárral bír (a Freedom 1x MH-60 és 1x Fire Scout).
  3. A háromtörzsű hajótest miatt stabilabb is, így hullámzóbb tengeren is képes indítani és fogadni helikoptereket (az nincs részletezve, mennyivel hullámzóbb).
  4. A háromtörzsű kialakítás miatt kisebb a fogyasztása, a sebességtől függően 15-35%-al. Emiatt is nagyobb a hatótávolsága is (3500 vs. 4300 tengeri mérföld @ 18 csomó).
Furcsa mód a hátrányokat sehol sem említik. A háromas törzs miatt magának a hajótestnek a kihasználható beltere arányaiban kisebb, ez látványos a különféle VLS ill. hajó elleni rakéta indító tubusok elhelyezésénél, gyakorlatilag a Freedom mindegyik "upgrade" opciója másfél-kétszer több VLS és/vagy hajó elleni robotrepülgőép-tubus elhelyezését teszi lehetővé, mint amennyit az Independence-változatnál megvalósítható. A másik probléma a kis sebességű manőverezőképesség, ami a szélesebb testtel együtt kikötőkben való manőverezés terén némileg nagyobb kihívást jelent.
 
Csak kiegészíteni tudom Mackensen válaszát:

  1. Az Independence-osztálynak hatalmas helikopter-leszálló fedélzete lehetett, gyakorlatilag a legnagyobb az LHD/LHA/LPD osztályokat leszámítva.
  2. A szélesebb hajótest miatt az Independence-osztály két MH-60 méretű helikoptert befogadni képes hangárral bír (a Freedom 1x MH-60 és 1x Fire Scout).
  3. A háromtörzsű hajótest miatt stabilabb is, így hullámzóbb tengeren is képes indítani és fogadni helikoptereket (az nincs részletezve, mennyivel hullámzóbb).
  4. A háromtörzsű kialakítás miatt kisebb a fogyasztása, a sebességtől függően 15-35%-al. Emiatt is nagyobb a hatótávolsága is (3500 vs. 4300 tengeri mérföld @ 18 csomó).
Furcsa mód a hátrányokat sehol sem említik. A háromas törzs miatt magának a hajótestnek a kihasználható beltere arányaiban kisebb, ez látványos a különféle VLS ill. hajó elleni rakéta indító tubusok elhelyezésénél, gyakorlatilag a Freedom mindegyik "upgrade" opciója másfél-kétszer több VLS és/vagy hajó elleni robotrepülgőép-tubus elhelyezését teszi lehetővé, mint amennyit az Independence-változatnál megvalósítható. A másik probléma a kis sebességű manőverezőképesség, ami a szélesebb testtel együtt kikötőkben való manőverezés terén némileg nagyobb kihívást jelent.
Mi a helyzet a túlélőképeséggel? Gondolom a 3 részes test szekcionálva van, ha oldalba csapja egy Penguin akkor is jó eséllyel felszínen marad... vagy nem.... mondjuk a fogyasztás csökkenésen meglepődtem, azt gondolnám hogy valamivel nagyobb a súrlodása hiszen nagyobb felületen érintkezik a vizzel, és igy nő a fogyasztás.... de nem.
 
Mi a helyzet a túlélőképeséggel? Gondolom a 3 részes test szekcionálva van, ha oldalba csapja egy Penguin akkor is jó eséllyel felszínen marad... vagy nem.... mondjuk a fogyasztás csökkenésen meglepődtem, azt gondolnám hogy valamivel nagyobb a súrlodása hiszen nagyobb felületen érintkezik a vizzel, és igy nő a fogyasztás.... de nem.

A fogyasztásban a hullámképző ellenállás a fontos tudtommal.
 
Erről még nem hallottam... mi is ez pontosan? Mi képez hullámot egy hajón? A hajóorr??? De itt 3 is van :) mondjuk a fő hajótest talán keskenyebb mint normál esetben.....

Ebben molni a profi(ő jó áramlástanban) de általában a hajóorral mókolnak ha csökkenteni akarják a hullámképző ellenállást.
 
Jól tudom, hogy az Independence-osztály trimarán kialakítású hajótestje kb. 1,5x költségben, mint a Freedom-osztály "monohull" kialakítás?
 
Mi a helyzet a túlélőképeséggel? Gondolom a 3 részes test szekcionálva van, ha oldalba csapja egy Penguin akkor is jó eséllyel felszínen marad... vagy nem....

Nézd meg ezt a képet:

140_9324_15050813644.jpg


Meg tudod mutatni, hogy a két oldalsó test mitől véd? :)
A felépítmény a felszín felett egy tömb, tehát ott semmi extra védelmet nem tud nyújtani a trimarán kialakítás.

mondjuk a fogyasztás csökkenésen meglepődtem, azt gondolnám hogy valamivel nagyobb a súrlodása hiszen nagyobb felületen érintkezik a vizzel, és igy nő a fogyasztás.... de nem.

Ismét nézd meg a fenti képet - nem feltetétlenül igaz a nagyobb felület, ráadásul a víz alá merülő testek magasabb hossz:szélsesség aránnyal rendelkeznek, más szóval vékonyabbak arányaiban, márpedig a vízbe merülő test ellenállásánál az egyik legfontosabb tényező ez.
 
Jól tudom, hogy az Independence-osztály trimarán kialakítású hajótestje kb. 1,5x költségben, mint a Freedom-osztály "monohull" kialakítás?

Ezt erre szokták ráhúzni, de inkább ahhoz van köze, hogy az Independence-osztály teljes egészében aluminium-ötvözetből készül, míg a Freedom-osztály hajóteste acélötvözet, a felépítmény pedig aluminium-ötvözet.

Ettől függetlenül a bonyolultabb formájú hajótest építése nyilván költségesebb, mint a Freedom monohull-megoldásának építése.
 
Nézd meg ezt a képet:

140_9324_15050813644.jpg


Meg tudod mutatni, hogy a két oldalsó test mitől véd? :)
A felépítmény a felszín felett egy tömb, tehát ott semmi extra védelmet nem tud nyújtani a trimarán kialakítás.



Ismét nézd meg a fenti képet - nem feltetétlenül igaz a nagyobb felület, ráadásul a víz alá merülő testek magasabb hossz:szélsesség aránnyal rendelkeznek, más szóval vékonyabbak arányaiban, márpedig a vízbe merülő test ellenállásánál az egyik legfontosabb tényező ez.
Ha egy hajo elleni rakéta olyan rést üt a pajzson a vizfelszin közelében hogy abbol süllyedés lenne.... erre gondoltam igazábol. A képet elnézve ha a hátsó traktust nézzük akkor ez a véleményem fenntartom.. nem a testet ért találatra gondoltam, de köszi a képet okosabb lettem....
 
https://www.thedrive.com/the-war-zo...four-of-its-troublesome-littoral-combat-ships
A Navy hivatalosan is bejelentette, kivonná a forgalomból az első négy hajóját az LCS típusnak. Melyek teszt és kiképző feladatkört látták el eddig. Jelenlegi állapotukban már nem működhetnének a frontvonalban, felújítás nélkül. Ez viszont jelentős technológiai és logisztikai erőforrást igényelne, ami más a típust halálosabbá és túlélőbbé tevő képességek megteremtésétől vonna el fedezetet. A legidősebb 12 éves a legfiatalabb csak 6. A tervezett nyugdíjazás mind a Freedome mind az Independence osztályt érinti. A hír a jövő évi költségvetés Pentagon által a 2021-es pénzügyi évre tervezett büdzséjének összefoglalójából származik. Természetesen a Kongresszusnak még jóvá kell hagyni a döntést.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
https://www.thedrive.com/the-war-zo...four-of-its-troublesome-littoral-combat-ships
A Navy hivatalosan is bejelentette, kivonná a forgalomból az első négy hajóját az LCS típusnak. Melyek teszt és kiképző feladatkört látták el eddig. Jelenlegi állapotukban már nem működhetnének a frontvonalban, felújítás nélkül. Ez viszont jelentős technológiai és logisztikai erőforrást igényelne, ami más a típust halálosabbá és túlélőbbé tevő képességek megteremtésétől vonna el fedezetet. A legidősebb 12 éves a legfiatalabb csak 6. A tervezett nyugdíjazás mind a Freedome mind az Independence osztályt érinti. A hír a jövő évi költségvetés Pentagon által a 2021-es pénzügyi évre tervezett büdzséjének összefoglalójából származik. Természetesen a Kongresszusnak még jóvá kell hagyni a döntést.

Nagyon sikeres projekt :D