Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyre lehet építeni a helikopterleszállót, meg alacsony merülés mellett jó széles hajótörzset kapsz. Gondolom ilyesmi.Az Independence trimarán felépítésének lett előnye?
Az Independence trimarán felépítésének lett előnye?
Mi a helyzet a túlélőképeséggel? Gondolom a 3 részes test szekcionálva van, ha oldalba csapja egy Penguin akkor is jó eséllyel felszínen marad... vagy nem.... mondjuk a fogyasztás csökkenésen meglepődtem, azt gondolnám hogy valamivel nagyobb a súrlodása hiszen nagyobb felületen érintkezik a vizzel, és igy nő a fogyasztás.... de nem.Csak kiegészíteni tudom Mackensen válaszát:
Furcsa mód a hátrányokat sehol sem említik. A háromas törzs miatt magának a hajótestnek a kihasználható beltere arányaiban kisebb, ez látványos a különféle VLS ill. hajó elleni rakéta indító tubusok elhelyezésénél, gyakorlatilag a Freedom mindegyik "upgrade" opciója másfél-kétszer több VLS és/vagy hajó elleni robotrepülgőép-tubus elhelyezését teszi lehetővé, mint amennyit az Independence-változatnál megvalósítható. A másik probléma a kis sebességű manőverezőképesség, ami a szélesebb testtel együtt kikötőkben való manőverezés terén némileg nagyobb kihívást jelent.
- Az Independence-osztálynak hatalmas helikopter-leszálló fedélzete lehetett, gyakorlatilag a legnagyobb az LHD/LHA/LPD osztályokat leszámítva.
- A szélesebb hajótest miatt az Independence-osztály két MH-60 méretű helikoptert befogadni képes hangárral bír (a Freedom 1x MH-60 és 1x Fire Scout).
- A háromtörzsű hajótest miatt stabilabb is, így hullámzóbb tengeren is képes indítani és fogadni helikoptereket (az nincs részletezve, mennyivel hullámzóbb).
- A háromtörzsű kialakítás miatt kisebb a fogyasztása, a sebességtől függően 15-35%-al. Emiatt is nagyobb a hatótávolsága is (3500 vs. 4300 tengeri mérföld @ 18 csomó).
Mi a helyzet a túlélőképeséggel? Gondolom a 3 részes test szekcionálva van, ha oldalba csapja egy Penguin akkor is jó eséllyel felszínen marad... vagy nem.... mondjuk a fogyasztás csökkenésen meglepődtem, azt gondolnám hogy valamivel nagyobb a súrlodása hiszen nagyobb felületen érintkezik a vizzel, és igy nő a fogyasztás.... de nem.
Erről még nem hallottam... mi is ez pontosan? Mi képez hullámot egy hajón? A hajóorr??? De itt 3 is van mondjuk a fő hajótest talán keskenyebb mint normál esetben.....A fogyasztásban a hullámképző ellenállás a fontos tudtommal.
Erről még nem hallottam... mi is ez pontosan? Mi képez hullámot egy hajón? A hajóorr??? De itt 3 is van mondjuk a fő hajótest talán keskenyebb mint normál esetben.....
Mi a helyzet a túlélőképeséggel? Gondolom a 3 részes test szekcionálva van, ha oldalba csapja egy Penguin akkor is jó eséllyel felszínen marad... vagy nem....
mondjuk a fogyasztás csökkenésen meglepődtem, azt gondolnám hogy valamivel nagyobb a súrlodása hiszen nagyobb felületen érintkezik a vizzel, és igy nő a fogyasztás.... de nem.
Jól tudom, hogy az Independence-osztály trimarán kialakítású hajótestje kb. 1,5x költségben, mint a Freedom-osztály "monohull" kialakítás?
Ha egy hajo elleni rakéta olyan rést üt a pajzson a vizfelszin közelében hogy abbol süllyedés lenne.... erre gondoltam igazábol. A képet elnézve ha a hátsó traktust nézzük akkor ez a véleményem fenntartom.. nem a testet ért találatra gondoltam, de köszi a képet okosabb lettem....Nézd meg ezt a képet:
Meg tudod mutatni, hogy a két oldalsó test mitől véd?
A felépítmény a felszín felett egy tömb, tehát ott semmi extra védelmet nem tud nyújtani a trimarán kialakítás.
Ismét nézd meg a fenti képet - nem feltetétlenül igaz a nagyobb felület, ráadásul a víz alá merülő testek magasabb hossz:szélsesség aránnyal rendelkeznek, más szóval vékonyabbak arányaiban, márpedig a vízbe merülő test ellenállásánál az egyik legfontosabb tényező ez.
https://www.thedrive.com/the-war-zo...four-of-its-troublesome-littoral-combat-ships
A Navy hivatalosan is bejelentette, kivonná a forgalomból az első négy hajóját az LCS típusnak. Melyek teszt és kiképző feladatkört látták el eddig. Jelenlegi állapotukban már nem működhetnének a frontvonalban, felújítás nélkül. Ez viszont jelentős technológiai és logisztikai erőforrást igényelne, ami más a típust halálosabbá és túlélőbbé tevő képességek megteremtésétől vonna el fedezetet. A legidősebb 12 éves a legfiatalabb csak 6. A tervezett nyugdíjazás mind a Freedome mind az Independence osztályt érinti. A hír a jövő évi költségvetés Pentagon által a 2021-es pénzügyi évre tervezett büdzséjének összefoglalójából származik. Természetesen a Kongresszusnak még jóvá kell hagyni a döntést.