Használjuk ezt a topikot.
Nem értem, hogy ebben mi a nagy szám. Ez is papír érték, ennél a Tesla S elvileg többet tud, abban 85 és 100 kWh-s akksi is lehet és papíron 600 km. A gyorstöltése meg annak is olyan, hogy a videón cirka egy óra alatt sem töltötte fel 50%-ról 100%-ra.
A töltési időnél mindenki elfelejti azt, hogy ma egy tankolás 3-10 perc atttól függően, hogy mekkora a forgalom vagy kávézol-e. Képzeld el, ha mindenk kocsi 30-90 perceket állna. Akkora tölőállomások kelleneének oda, hogy beszarsz, mint a gigamega parkolók a város szélén a bevásárló központoknál. Már, ha van hely, mert dimbesdomos és hegyvidéken nincs.
Ha meg több szintes töltő//parkoló lesz, akkor olyan hulladékhő mennyiség lesz, hogy a légkondizás is jópofa lesz. Képzeld el azt, hogy nyáron ma egy parkolóházban ahol töltenek 100 db kocsit, akkor azok még moderált veszteséggel számolva is több száz kW hulldékhőt nyomnak ki magukból...
Ja, a hálózat meg imádbni fogja, hogy több száz MW-os ingazozó fogyasztó lesz. Mert nappal sok töltendő autó lenne, éjszaka meg kb. semmi az autópálya mellett.
Városban kb. lehetetlen lenne "töltőkutat" csinálni. Nincs hely. Egyénileg kell megoldani, vagy minden mai fizetős parkolóból töltőállomást csinálni.
Ezeknek az árát ki fogja kiköhögni? Itt 20 kV-os alállmásokról van szó... 100 milkás nagyságrendben van egy ilyen...