J-20 (Chengdu, Kína)

Az megvan, hogy Irakban és Szerbiában is komplett - egymással nem összemérhető minőségű, képességű, összetettségű - rendszerek harcoltak egymással?
Milyen AWACS-ük volt pl. a szerbeknek?

A Su-57 magában (géppárban) fog kóricálni a nagy büdös orosz légtérben, vagy a földi légvédelmi rendszerek részeként?
S az F-35-sök mélységi bevetéseiket az amcsi AWACS-ek szorosan követni fogják 800 kilométer mélységben is?
Az amcsik meg abban bíznak majd, hogy az oroszok csak legyintenek, ha a távolfelderítő radarokról érkező jelek eltűnnek a képernyőikről, meg az orosz rakétasilók tetejét úgysem fogják ennek ellenére felnyitni, mert rajta alussza téli álmát a medve der medve?
Várjuk meg Roni azt amikor már érdemi mennyiségű bevethető F-35 lesz Európában, de még Su-57 hírmondóban:
Fogadunk, hogy egy ilyen kegyelmi helyzet megléte esetén sem fognak megindulni az F-35-sök az orosz célpontok ellen?


Ki a retek megy be Oo.ba bombázni???? Senki. Mert megmondták, hogy elhamvasztják, aki megtámadja őket akármivel. Az USA pedig teljesen védtelen az orosz atomfegyverek ellen (meg az is a válaszcsapás ellen). Hányszor kell leírni?

NAGYHATALMAK/ATOMHATALMAK NEM HÁBORÚZNAK EGYMÁSSAL!!!!!!!!!!. Ezért kellene atom mindenkinek (pufi/perzsák stb...),

Az F-35 öt meg felejtsétek már el az Szu-57-tel való összehasonlítással. Előbbi támadógép, másik légifölény (bár ma ez már nem annyira sárkány, hanem elektronika/rakéta függő).
Szu-57 meg a J-20 típusokat az NGAD-dal tessék összehasonlítani. Ugyanis mire az előbbi kettő elterjed, lesz hozzá kiképzett pilóta elég, logisztika, miegymás, addigra utóbbi is a betonon lesz (olyan 2030). Ja, és az F-22 meg valahogy mindig kimarad a számításból, valamiért az F-35 van összevetve minden új madárral...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ki a retek megy be Oo.ba bombázni???? Senki. Mert megmondták, hogy elhamvasztják, aki megtámadja őket akármivel. Az USA pedig teljesen védtelen az orosz atomfegyverek ellen (meg az is a válaszcsapás ellen). Hányszor kell leírni?

NAGYHATALMAK/ATOMHATALMAK NEM HÁBORÚZNAK EGYMÁSSAL!!!!!!!!!!. Ezért kellene atom mindenkinek (pufi/perzsák stb...),

Az F-35 öt meg felejtsétek már el az Szu-57-tel való összehasonlítással. Előbbi támadógép, másik légifölény (bár ma ez már nem annyira sárkány, hanem elektronika/rakéta függő).
Szu-57 meg a J-20 típusokat az NGAD-dal tessék összehasonlítani. Ugyanis mire az előbbi kettő elterjed, lesz hozzá kiképzett pilóta elég, logisztika, miegymás, addigra utóbbi is a betonon lesz (olyan 2030). Ja, és az F-22 meg valahogy mindig kimarad a számításból, valamiért az F-35 van összevetve minden új madárral...

De ezt ne nekem mond!:eek:
Hanem Roninak!:confused::D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and angelsoul
j-20s-weapon-bay.png
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Csak tipp, talán annyi előnye lehet, hogy kis hatótávú AAM távolságnál, ahol már nem segít a stealth, ha nyitott fegyvertérajtóval repül, manőverezik pl az F-22, az valamelyest rontja a manőverező képességét, míg ez a megoldás nem, mert csak a rakéta és az indító sín van kitolva.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Véleményem szerint azalatt az idő alatt, amíg kinyit, kitol, visszacsuk, meg lehet azt is csinálni, hogy kinyit, kidob, visszacsuk. Most egy olyan jutott eszembe, hogy idő, amíg a rakéta rááll a célra, és nem elég az indításhzo az, amit a gép rendszereitől kap, másképp még mindig nem látom értelmét.
 
Az animáció volt, csak azt nem értem, hogy minek baszódni a azzal a három valamivel. Kilőhetnék azt a rakétát nytott ajtóval is, vagy kidobhatná egy szerkeze 40g-vel, mint az F-22-esből.
Az F-22 két szélső fegyvertérből nem dobja ki az AIM-9-et. Nyitott fegyvertérajtók között kitolja az AIM-9-et és az orra ferdén kiáll.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A manőverező légiharcra gondoltam. A Raptornak elvileg nyitva kell tartania az oldalsó fegyvertérajtót, ha azonnal indítani akar, a J-20-nak nem. Hogy ez mennyire fontos az új légiharc rakétáknál, azt passzolom, de más nem jut eszembe, ami miatt értelme lehet. Nem hiszem, hogy a kínaiak csak "miért ne" alapon használnák ezt a rendszert.
 
Az F-22 két szélső fegyvertérből nem dobja ki az AIM-9-et. Nyitott fegyvertérajtók között kitolja az AIM-9-et és az orra ferdén kiáll.
Oldalsó indítást nem láttam, de az alsó fegyvertéből kidobja, gondolom oldalt sem kivitelezhetetlen ez a megoldás, még ha kevesebb is a hely az ilyenekre.

A manőverező légiharcra gondoltam. A Raptornak elvileg nyitva kell tartania az oldalsó fegyvertérajtót, ha azonnal indítani akar, a J-20-nak nem. Hogy ez mennyire fontos az új légiharc rakétáknál, azt passzolom, de más nem jut eszembe, ami miatt értelme lehet. Nem hiszem, hogy a kínaiak csak "miért ne" alapon használnák ezt a rendszert.
Biztosan megvan az okuk rá, csak számomra nem volt egyértelmű, hogy mit nyernek ezzel, viszont felesleges bonyolítást és hibalehetőséget látok a jelenlegi megoldásban.
 
Az F-22 esetén az ajtónak van két darabja, a J-20 nál meg öt. Előbbinél ha tüzelni akarsz akkor kinyitod az ajtót és tüzelsz, aztán becsukod, utóbbinál kinyitod az ajtót, kitolod a rakétát, visszacsukod az ajtót és csak akkor tüzelsz. Nem látom az előnyét ennek a megoldásnak, lehet ha nincs is, hanem valamilyen kényszermegoldás terméke. Ha mégis van előnye, remélem megtudom idővel.
 
Meg mielott pozicioba kerulne a gep kiteszi a raketat kivulre es mikor pozicioba van csak inditami kell... Legiharc kocben nem kell ajtotnyitnia hanem azt mar elotte megteheti.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Meg mielott pozicioba kerulne a gep kiteszi a raketat kivulre es mikor pozicioba van csak inditami kell... Legiharc kocben nem kell ajtotnyitnia hanem azt mar elotte megteheti.

Elvileg az csupán néhány pillanat, a vezérlőelektronika dönti el, mikor nyit - amikor kiszámolva a rakétafej látószögében van a célpont. Akkor kilöki, az pedig be is fogja, mivel előre számítottan a fej látószögében van (asszem, az EMCON esetében olvastam erről, hogy ne keljen nyitva tartani állandóan. Nem tom ez alkalmazásban van-e).

Nekem a J-20 elrendezése inkább belső helykihasználás szülte megoldásnak tűnik - bár nem látszik a belső tér pontos alakja. Talán a működtető mechanizmus csak így fért el. Ami engem egyrészt zavar, hogy a rakéta lángcsóvája a burkolathoz túl közel van, ami pedig érzékeny festékkel van borítva - bár gondolom ezt megoldották minden megfúvási esetre.
A másik, hogy a kacsa leárnyékolja egy jókora részét a látószögnek, (+ törzs), szóval inkább ezt nem tartom szerencsésnek - bár ha LOAL akkor mindegy (majd a jobbak felvilágosítanak).
 
Ott van lángterelő, illetve mivel nem stealth része, nem érzékeny anyag + a bezáródó ajtó azonnal el is takarja.

Érdekes, hogy mintha maga a fegyvertér szolgálna lángterelőnek:

F22_Firing_AA_Missle1024.jpg


A J-20-asnál is tán csak lesz majd ilyen indítás pillanatbeli kép, hogy hogy néz ki a gyakorlatban.
 
  • Tetszik
Reactions: endre