Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

S

speziale

Guest
Itt az ok és okozat hibájába tetszik esni. A Tesla azért is nehéz, mert a mérete nagyobb picivel, mint más hasonló kategóriás autóé illettve amiatt, hogy a beépített elemek tömege is nagyobb. Tehát elég vicces kérés azonos tömegű autót nézni, mert azonos funkiójú és szolgáltatású autóét kellene nézni. Na ilyen nincs, mert minden benzines luxusautó pl. kimegy a világból kisebb tömeg mellett is.

az a kérdés, hogy mit értesz azonos funkció és szolgáltatás alatt?
a vezetési élményt (ide értve az azt meghatározó tényezőket pl.: a motorteljesítmény, összkerék hajtás stb)? a presztízst vagy "cool"-ság faktort? a technikai fejlettséget (pl.: vezetői segédrendszerek elérhetősége)? Te most egy autó funkcióját leredukálod a maximális hatótávolságra, amikor egy tesla S az esetek kb. 95%-ban megfelelő hatótávval bír.
Másrészt nem én esek az ok-okzat hibájába. A Tesla hatótávját alapvetően az határozza meg, hogy a padlólemezébe - ami egy jól körülírható térfogatot jelent - mennyi akkut tudnak belepakolni. Ez jelenleg valós ciklusban kb. 400 km megtételére elegendő, és így kb 100-150 kg-val nehezebb az autó, mint egy vele összevethető műszaki tartalmú benzines.
Ugyanakkor ez a súlyvita teljesen értelmetlen. Az ADAC Eco tesztje szerint - ami mondjuk a saját autómra olyan fogyasztási értéket hozott ki, amit nekem a hosszú-távú átlagom - a tesla 24 kwh/100 km-et fogyaszt, ami a német áramtermelés co2 kibocsátását figyelembe véve 140 gr/km-es co2 kibocsátásnak felel meg. ezzel szemben a porsche panamera hybrid mutatója 210 gr/km, ami akárhogy is nézzük 50%-kal magasabb...és felteszem a sima Panamera Turbo-é még magasabb
 
M

molnibalage

Guest
az a kérdés, hogy mit értesz azonos funkció és szolgáltatás alatt?
a vezetési élményt (ide értve az azt meghatározó tényezőket pl.: a motorteljesítmény, összkerék hajtás stb)? a presztízst vagy "cool"-ság faktort? a technikai fejlettséget (pl.: vezetői segédrendszerek elérhetősége)? Te most egy autó funkcióját leredukálod a maximális hatótávolságra, amikor egy tesla S az esetek kb. 95%-ban megfelelő hatótávval bír.
Másrészt nem én esek az ok-okzat hibájába. A Tesla hatótávját alapvetően az határozza meg, hogy a padlólemezébe - ami egy jól körülírható térfogatot jelent - mennyi akkut tudnak belepakolni. Ez jelenleg valós ciklusban kb. 400 km megtételére elegendő, és így kb 100-150 kg-val nehezebb az autó, mint egy vele összevethető műszaki tartalmú benzines.
Ugyanakkor ez a súlyvita teljesen értelmetlen. Az ADAC Eco tesztje szerint - ami mondjuk a saját autómra olyan fogyasztási értéket hozott ki, amit nekem a hosszú-távú átlagom - a tesla 24 kwh/100 km-et fogyaszt, ami a német áramtermelés co2 kibocsátását figyelembe véve 140 gr/km-es co2 kibocsátásnak felel meg. ezzel szemben a porsche panamera hybrid mutatója 210 gr/km, ami akárhogy is nézzük 50%-kal magasabb...és felteszem a sima Panamera Turbo-é még magasabb
Az, hogy ahhoz, hogy legyen egy pöpec kis zajszintű autód, ami elvisz 4 embert 150 kiló cuccal egy tankolásra 600-800 km-re autópályázva nem kell 2-2,5 tonnás kocsi (csak elektromosból). Az, hogy valaki ennyiből oldja meg, mert luxus és egyes téren fölé lő, az nem az én problémám és nem az én igényszintem. Meg nem én vagyok nekik a piac.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 764
65 058
113
Nyárra elkészülhet az első szériakocsi. Megnéztük, hogyan építkeznek Szolnokon.
http://iho.hu/hir/sorozatgyartasban-az-ic-180310
180309-icplusz_22.jpg

Ez ahogy látom rozsdamentes lesz, viszont a lemezeken a foltok mitől vannak? Valami tapadókoronggal rakják fel,( netán gép) vagy pedig hegesztővel csinálták valamiért (feszültségmentesítés) ? A tetőn meglepődtem hogy csak ilyen vékonyka lemez, viszont azok a zöld műbőr ülések tetszenek ott egy kupacon, remélem azokat rakják be, nagyon kényelmesek voltak és fűtöttek egykoron.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
az a kérdés, hogy mit értesz azonos funkció és szolgáltatás alatt?
a vezetési élményt (ide értve az azt meghatározó tényezőket pl.: a motorteljesítmény, összkerék hajtás stb)? a presztízst vagy "cool"-ság faktort? a technikai fejlettséget (pl.: vezetői segédrendszerek elérhetősége)? Te most egy autó funkcióját leredukálod a maximális hatótávolságra, amikor egy tesla S az esetek kb. 95%-ban megfelelő hatótávval bír.
Másrészt nem én esek az ok-okzat hibájába. A Tesla hatótávját alapvetően az határozza meg, hogy a padlólemezébe - ami egy jól körülírható térfogatot jelent - mennyi akkut tudnak belepakolni. Ez jelenleg valós ciklusban kb. 400 km megtételére elegendő, és így kb 100-150 kg-val nehezebb az autó, mint egy vele összevethető műszaki tartalmú benzines.
Ugyanakkor ez a súlyvita teljesen értelmetlen. Az ADAC Eco tesztje szerint - ami mondjuk a saját autómra olyan fogyasztási értéket hozott ki, amit nekem a hosszú-távú átlagom - a tesla 24 kwh/100 km-et fogyaszt, ami a német áramtermelés co2 kibocsátását figyelembe véve 140 gr/km-es co2 kibocsátásnak felel meg. ezzel szemben a porsche panamera hybrid mutatója 210 gr/km, ami akárhogy is nézzük 50%-kal magasabb...és felteszem a sima Panamera Turbo-é még magasabb
Most első körben akkor azt döntsük el, hogy az egyén számára az üzemeltetési és beszerzési költség élekciklusa vagy az emberiség számára a globális CO2 és egyéb emisszió-e a fő mérce...
 
S

speziale

Guest
Most első körben akkor azt döntsük el, hogy az egyén számára az üzemeltetési és beszerzési költség élekciklusa vagy az emberiség számára a globális CO2 és egyéb emisszió-e a fő mérce...

Ezt kérdést nem igazán értem. Az emberek sokfélék, sokféleképpen tekintenek az autójukra. Van akinek csak használati tárgy, de van akinek szenvedély, van akinek státusz szimbólum. De pl.: amit korábban írtál, hogy "pöpec kis zajszintű" autó az mit is jelent pontosan. Ez szubjektív. Ülj át egy 2 generációval ezelőtti Focusból egy mostani Octaviába, és rohadtul jobb autónak fogod érezni. Aztán ülj át egy A6-osba és hidd el nekem elég hamar rájössz, hogy mik is azok a területek ahol az Octaviában spóroltak.
A környezetvédelem meg szép dolog, de az élet azt mutatja, hogy a környezet védelmet csak úgy tudod előrevinni, ha az autó többi paramétere nem romlik érdemben. Az első 2 generációs Priusból érdemben kevesebbet adtak el, mint a 3.-ból, ami már autóként is sokkal értékelhetőbb volt.
De a lényeg. az én állításom az elektromos autóval kapcsolatban a következő:
- szerintem össz rendszer szinten az elektro autó Co2 megtakarítás hozna, még akkor is, ha az összes többlet áramigényt fosszilis erőműben állítanák elő. Miért: még a mostani fejlett motoroknak is hiában van 35-40% körül a termikus hatásfokuk ez csak az optimális üzemtartományra igaz. Az átlagos hatásfokuk olyan 25% körül van. A mai legmodernebb gázos erőmű hatásfoka meg 60% felett van, és az erőmű folyamatosan az optimális tartományban tud mozogni. Ráadásul az erőmű esetében sokkal könyebben megvalósítható akár a Co2 leválasztása is, ráadásul nem a városban szennyeznek így szmog sem lesz. És akkor arról nem is beszéltem, hogy az áramot Co2 semleges módon is elő tudod állítani
- szerintem az autóipar azért kicsit a babérjain üldögélt. A Merci 2007-ben mutatta be az első HCCI motort, a Forma 1-ben évek óta ilyet használnak, aztán a kereskedelmi járművekben meg se híre se hamva. A 48V fél hibrid rendszereket is már 8-10 éve bemutatták a nagy autóipari beszállítók..mégis csak mostanra érkeztek meg ezek a prémium kategóriába is...és bizony a dízelbotrány is rávilágított, hogy ezek a cégek is szeretik a könnyebb utat. Úgyhogy lehet fikázni a Tesla-t de az tény, hogy baromira rárúgta az ajtót a nagy autógyárakra pedig tulajdonképpen semmi eget rengetőt nem csinált. egyszerűen csinált egy kifejezetten e-autó platformot, ahol a padlólemezbe lehetett belerakni az akksit, ami így sokkal nagyobb lehetett, mint pl. a golf-nál, ahol a hátsó ülések alá volt beépítve. És rögtön lett egy olyan e-autó ami a való körülmények között tudott 250-300 km-t, szemben a leaf/golf/i3 110-120 km-rével. És azért lássuk be ez rendesen beindította a versenyt: a Tesla a kezdeti 60 kwh-ás akkupakk helyett má akár 100 kwh-sal is kínálja a model S-t. A ráncfelvarrás előtti e-golfban 24 kwh-ás a mostaniban pedig 35 kwh-ás a csomag. Pedig a kettő között 4 év telt el. A merci a plug in hybridjeibe a korábbi 8 kwh-ás csomag helyett ugyanakkora helyen már 13,5 kwh-sat kínál.
- Én egyébként az átmeneti időszakra amíg nincs elég akkugyártó kapacitás, illetve nem terjed el jobban a li-S akku technológia sokkal inkább valami ilyesféle megoldásban gondolkodnék:

http://www.mahle-powertrain.com/en/experience/mahle-range-extender-vehicle/
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Úgyhogy lehet fikázni a Tesla-t de az tény, hogy baromira rárúgta az ajtót a nagy autógyárakra pedig tulajdonképpen semmi eget rengetőt nem csinált. egyszerűen csinált egy kifejezetten e-autó platformot, ahol a padlólemezbe lehetett belerakni az akksit, ami így sokkal nagyobb lehetett, mint pl. a golf-nál, ahol a hátsó ülések alá volt beépítve. És rögtön lett egy olyan e-autó ami a való körülmények között tudott 250-300 km-t, szemben a leaf/golf/i3 110-120 km-rével. És azért lássuk be ez rendesen beindította a versenyt: a Tesla a kezdeti 60 kwh-ás akkupakk helyett má akár 100 kwh-sal is kínálja a model S-t. A ráncfelvarrás előtti e-golfban 24 kwh-ás a mostaniban pedig 35 kwh-ás a csomag. Pedig a kettő között 4 év telt el. A merci a plug in hybridjeibe a korábbi 8 kwh-ás csomag helyett ugyanakkora helyen már 13,5 kwh-sat kínál.
- Én egyébként az átmeneti időszakra amíg nincs elég akkugyártó kapacitás, illetve nem terjed el jobban a li-S akku technológia sokkal inkább valami ilyesféle megoldásban gondolkodnék:

http://www.mahle-powertrain.com/en/experience/mahle-range-extender-vehicle/
Ezt a rárúgást nehezen tudom értelmezni. A cég kb. 15 éve létezik és kb. 10 éve gyárt lassan autókat, de most is komolytalan mennyiségben és minden évben masszívan veszteséges. Ez rárúgás? A hype tartja fent. Bármilyen más cégen régen bedőlt volna...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
S

speziale

Guest
Ezt a rárúgást nehezen tudom értelmezni. A cég kb. 15 éve létezik és kb. 10 éve gyárt lassan autókat, de most is komolytalan mennyiségben és minden évben masszívan veszteséges. Ez rárúgás? A hype tartja fent. Bármilyen más cégen régen bedőlt volna...

A rárúgást technológiai értelemben mondom. Nézd meg milyen e-autók rohangáltak akkor amikor a Tesla-s piacra került. Másrészt a Tesla tavaly már kb. 110.000 autót gyártott. És a Tesla értékesítéseit a vele összehasonlatható (ár)kategóriájú autókkal illene ám megtenni. S mergából sem adnak el évente ennél sokkal többet. De egészen addig amíg a porsche piacra nem dobta a SUV-jait (cayman, Cayenne) ők sem adtak el évente ennél több autót...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
A rárúgást technológiai értelemben mondom. Nézd meg milyen e-autók rohangáltak akkor amikor a Tesla-s piacra került. Másrészt a Tesla tavaly már kb. 110.000 autót gyártott. És a Tesla értékesítéseit a vele összehasonlatható (ár)kategóriájú autókkal illene ám megtenni. S mergából sem adnak el évente ennél sokkal többet. De egészen addig amíg a porsche piacra nem dobta a SUV-jait (cayman, Cayenne) ők sem adtak el évente ennél több autót...
Erről is volt már szó. Semmiféle komoly innováció nincs a Teslában. Összelegózták azt, ami kb. elérhető. Ennyi. Fogták az elérhető legjobb akksik és csináltak belőle egy bazi ngy akkut. Az elektromotorban semmi truváj, az önvezető és egyéb funkciók már fél-luxusautó alatti kategóriában is elérhetőek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Erről is volt már szó. Semmiféle komoly innováció nincs a Teslában. Összelegózták azt, ami kb. elérhető. Ennyi. Fogták az elérhető legjobb akksik és csináltak belőle egy bazi ngy akkut. Az elektromotorban semmi truváj, az önvezető és egyéb funkciók már fél-luxusautó alatti kategóriában is elérhetőek.

Semmi extrát nem csináltak, de azért te is mindig a Teslára gondolsz, amikor elektromos autókról beszélünk.
 
S

speziale

Guest
Erről is volt már szó. Semmiféle komoly innováció nincs a Teslában. Összelegózták azt, ami kb. elérhető. Ennyi. Fogták az elérhető legjobb akksik és csináltak belőle egy bazi ngy akkut. Az elektromotorban semmi truváj, az önvezető és egyéb funkciók már fél-luxusautó alatti kategóriában is elérhetőek.

Molni,

néha nem tudom eldönteni, hogy te trolkodni akarsz, vagy csak write only módban vagy...
pár hsz-el fentebb írtam, hogy igen a Tesla "csak" annyit csinált, hogy készített egy EV platformot ahol a padlólemezbe tudták rakni az akku csomagot. Volt már ilyen korábban? Nem. De mégis egy neve nincs cég csinálta ezt meg nem valamelyik nagy autógyár..ezért is írtam, hogy az autógyárak belekényelmesedtek a helyzetükbe
Arról meg azért neked sincsen túl sok fogalmad, hogy az elektromos autók terén pontosan mit és hogyan kell fejleszteni. Gondolok itt pl. az akksik vezérlésére.
És mondhatod, hogy a Tesla nem találta fel a spanyol visazt de attól még ezek tények:
1) a piacra dobásakor a tesla s kb. 2,5szer akkora hatótávval bírt mint az akkori e-autók
2) ők csinálták meg először. Nem a Merga, nem a Porsche, nem a BMW
3) ők rögtön belekezdtek a töltőhálózat építésébe is, amire addig az összes autógyár szart
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Molni,

néha nem tudom eldönteni, hogy te trolkodni akarsz, vagy csak write only módban vagy...
pár hsz-el fentebb írtam, hogy igen a Tesla "csak" annyit csinált, hogy készített egy EV platformot ahol a padlólemezbe tudták rakni az akku csomagot. Volt már ilyen korábban? Nem. De mégis egy neve nincs cég csinálta ezt meg nem valamelyik nagy autógyár..ezért is írtam, hogy az autógyárak belekényelmesedtek a helyzetükbe
Arról meg azért neked sincsen túl sok fogalmad, hogy az elektromos autók terén pontosan mit és hogyan kell fejleszteni. Gondolok itt pl. az akksik vezérlésére.
És mondhatod, hogy a Tesla nem találta fel a spanyol visazt de attól még ezek tények:
1) a piacra dobásakor a tesla s kb. 2,5szer akkora hatótávval bírt mint az akkori e-autók
2) ők csinálták meg először. Nem a Merga, nem a Porsche, nem a BMW
3) ők rögtön belekezdtek a töltőhálózat építésébe is, amire addig az összes autógyár szart
  1. Piacra dobásakor hányszor nagyobb tömegű volt minden más tisztán E autónál? Mondtam már, ez pont olyan, mint a Yamato vs Iowa osztály. Attól, mert Y basztott nagy még nem fejlett...
  2. Én meg elmondtam, hogy a Tesla csak azért létezik, mert olcsó a pénz és a hype fenntartja. Erre a most ad a piac. Ezt a hatást lovagolja meg mindenki más. Ha nem lenne ennyire hasító világgazdaság, akkor a Tesla ma kb. nem létezne... Tehát a T bevállalta a kockázatot...... és nagyon nagy szerencséje van, hogy a magára találó gazdasági környezet (még) finanszírozza ezt. Erre lépett a többi gyár is, mert találnak elég balekot. Ez is egy piaci stratégia, de egy új repülőgép már kb. 10-szer csődbe ment volna ezzel a mutatókkal...
  3. A töltőhálózat és a kocsik is ma olyan, hogy ha nincs mákod, akkor egy Bp-Szeged trip 3 óra, ha valaki bent áll a töltőn. Benzinessel ez kényelmes 1,5 óra.
Szóval hol is trollkodok?
 
S

speziale

Guest
  1. Piacra dobásakor hányszor nagyobb tömegű volt minden más tisztán E autónál? Mondtam már, ez pont olyan, mint a Yamato vs Iowa osztály. Attól, mert Y basztott nagy még nem fejlett...
  2. Én meg elmondtam, hogy a Tesla csak azért létezik, mert olcsó a pénz és a hype fenntartja. Erre a most ad a piac. Ezt a hatást lovagolja meg mindenki más. Ha nem lenne ennyire hasító világgazdaság, akkor a Tesla ma kb. nem létezne... Tehát a T bevállalta a kockázatot...... és nagyon nagy szerencséje van, hogy a magára találó gazdasági környezet (még) finanszírozza ezt. Erre lépett a többi gyár is, mert találnak elég balekot. Ez is egy piaci stratégia, de egy új repülőgép már kb. 10-szer csődbe ment volna ezzel a mutatókkal...
  3. A töltőhálózat és a kocsik is ma olyan, hogy ha nincs mákod, akkor egy Bp-Szeged trip 3 óra, ha valaki bent áll a töltőn. Benzinessel ez kényelmes 1,5 óra.
Szóval hol is trollkodok?

ott trollkodsz, hogy szándékosan nem akarod megérteni amit írok...
ad1) szerinted arra, hogy a Tesla rögtön el kezdte kiépíteni a töltőhálózatot az valid ellenérv, hogy nálunk még nincs??? Hát b*meg, nem nálunk kezdte, hanem az USA-ban...ott a nagy városokban és környékükön már elég jó a lefedettség...
ad2) a Tesla s-t mikor is dobták piacra? 2011...az még bőven válság sújtotta időszaknak volt mondható..vagyis azt pont a válság ideje alatt fejlesztették
ad3) az első generációs leaf-et 2010 óta gyártják. Azt mégis miért csak úgy tudták megcsinálni, hogy 110 km legyen a hatótávja?
ad4) mondtam már, hogy a Tesla S-t a vele összevethető méretű és teljesítményű autókhoz mérd. A VW e-golf 1500 kg. A Tesla S kb. 2,1-2,2 tonna. De ennyi súlykülönbség van egy sima golf és egy S merga között is. Az S merga hatótávja mégse 2szer annyi mint a golf-é.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
S

speziale

Guest
Ja és azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a Tesla-nak a csomagtartója is k*rva nagy. A Leaf vagy E-golf esetén meg az amúgy sem óriási csomagtartóból még elvett valamennyit az akksi. Mert ha már használhatóság, akkor arról se felejtkezzünk el, hogy bele tudsz-e tenni egy nagyobb sporttáskán kívül még mást is ha utazol...
 
M

molnibalage

Guest
ott trollkodsz, hogy szándékosan nem akarod megérteni amit írok...
ad1) szerinted arra, hogy a Tesla rögtön el kezdte kiépíteni a töltőhálózatot az valid ellenérv, hogy nálunk még nincs??? Hát b*meg, nem nálunk kezdte, hanem az USA-ban...ott a nagy városokban és környékükön már elég jó a lefedettség...
ad2) a Tesla s-t mikor is dobták piacra? 2011...az még bőven válság sújtotta időszaknak volt mondható..vagyis azt pont a válság ideje alatt fejlesztették
ad3) az első generációs leaf-et 2010 óta gyártják. Azt mégis miért csak úgy tudták megcsinálni, hogy 110 km legyen a hatótávja?
ad4) mondtam már, hogy a Tesla S-t a vele összevethető méretű és teljesítményű autókhoz mérd. A VW e-golf 1500 kg. A Tesla S kb. 2,1-2,2 tonna. De ennyi súlykülönbség van egy sima golf és egy S merga között is. Az S merga hatótávja mégse 2szer annyi mint a golf-é.
  1. Az USA GDP-je 2010 óta viszonylag stabilan 2-2,5%-kal növekszik átlagban némi kilengéssel felfele és lefele. https://tradingeconomics.com/united-states/gdp-growth
  2. A Nissan kb. 600-700 kg-mal kisebb tömegű. Na szerinted ez mitől van? Körbepontozzam a nyuszit jobban vagy rájössz magadtól is?
  3. Az S merci paramétereit nem ismerem, de minden átlagos autó tankja 50-60 liter táján van. Ezzel autópáylázva 120 feletti átlaggal is elmennek 800 km-re négy emberrel.
Ja és azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a Tesla-nak a csomagtartója is k*rva nagy. A Leaf vagy E-golf esetén meg az amúgy sem óriási csomagtartóból még elvett valamennyit az akksi. Mert ha már használhatóság, akkor arról se felejtkezzünk el, hogy bele tudsz-e tenni egy nagyobb sporttáskán kívül még mást is ha utazol...
Mennyibe került a Leaf bevezetésekor? A Teslanál a 85 kWh-s akksikappk is már extra, nem alapkiszerelés emlékeim szerint. Egy normális Tesla S ára alsó hangon 55-60k USD, ezt asszem linkeltem is a magyar villanyautó megszállott YT csatornájáról.

Tehát a Nissan arányosan olcsóbb a Teslához képest, kevesebbet is tud. Olyan árszint közelébe lőtték be, hogy minél közelebb legyen a mai benzig/go. motoros autókhoz, csak ennek ára az, hogy 110 km. Tehát lényegében agglomerációs ingázás a max. amit elő tudsz vele adni, de azt is úgy, hogy autópályázás szinte semmi és nem fűtesz.

És akkor még én trollkodok... Aha...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
+ a Tesla-ban is ugyanúgy egyedül ülnek, amikor a városban araszolnak A_tól 5km-re lévō B-be. Ehhez miért is kell akkora batár állat autó!? Szememben egy Tesla-s ugyanakkora parzarló, mint az S-mercis benzines csóka, csak ō igyekszik magát a peremfeltételek önkényes megváltoztatásával kedvezōbb színben feltüntetni, szóval hagyjuk ezt a témát.

Ha annyira zöldek lennének, akkor lenne mondjuk a példában szereplō Leaf untig elég lenne. Tipikus, hányszor is mész 5 emberrel meg sok csomaggal évente hosszú távra - vagy egyedül be a melóba!? Drága szemfényvesztés...
 
S

speziale

Guest
+ a Tesla-ban is ugyanúgy egyedül ülnek, amikor a városban araszolnak A_tól 5km-re lévō B-be. Ehhez miért is kell akkora batár állat autó!? Szememben egy Tesla-s ugyanakkora parzarló, mint az S-mercis benzines csóka, csak ō igyekszik magát a peremfeltételek önkényes megváltoztatásával kedvezōbb színben feltüntetni, szóval hagyjuk ezt a témát.

Ha annyira zöldek lennének, akkor lenne mondjuk a példában szereplō Leaf untig elég lenne. Tipikus, hányszor is mész 5 emberrel meg sok csomaggal évente hosszú távra - vagy egyedül be a melóba!? Drága szemfényvesztés...

Te most megint másról beszélsz.
ha az a kérdés, hogy a tömegközlekedés vagy a car sharing környezetvédőbb-e mint egyedül Tesla-ban utazni, arra a válasz valószínűleg igen. Én ezt sehol nem vitattam. Csakhogy az emberek jelentős részének ez vagy nem opció vagy egyszerűen csak kényelmesek. Tök mindegy. Lehet 1-2 generáció múlva ez már másként lesz, de most nem így van.
És azért mondjuk dugóban araszolva a Tesla igenis környezetvédőbb mint egy vele összevethető teljesítményű S merga, vagy Porsche mert állás vagy araszolás közben nem pufog ki egy csomó szemetet.
A leaf-et meg ne nekem magyarázd. Molni az aki szerint az autónál az az egyetlen egy szempont, hogy elvisz-e 4 embert 800 km-re egy töltéssel (megjegyzem ezt jelenleg sok benzines sem feltétlenül tudja). A leaf jelenleg nem tekinthető teljes értékű autónak a csomagtartó mérete és a hatótávolsága miatt sem. Persze az utak 90-95%-ra elég a kb. 200 km-es real life hatótávja, de hosszabb utakhoz ez nagyon kevés. A Leaf szerintem az a kategória, hogy mellé kell egy másik autó is...persze megjegyzem, hogy mennyivel jobb is ha egy leaf-ben utazol egyedül, mintha egy Tesla-ban teszed ugyanezt...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
Amúgy S mercihez mérni a Teslát több, mint nevetséges.... :D
Az S merci az nem csak egy nagy és erős autó, hanem egy nagy és erős luxus autó. A tesla belseje úgy viszonyul az S merciéhez, mint az avensisem belsejéhez egy trabant belseje..... XD
Egyszerűen más dimenzió a kettő.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
M

molnibalage

Guest
Te most megint másról beszélsz.
ha az a kérdés, hogy a tömegközlekedés vagy a car sharing környezetvédőbb-e mint egyedül Tesla-ban utazni, arra a válasz valószínűleg igen. Én ezt sehol nem vitattam. Csakhogy az emberek jelentős részének ez vagy nem opció vagy egyszerűen csak kényelmesek. Tök mindegy. Lehet 1-2 generáció múlva ez már másként lesz, de most nem így van.
És azért mondjuk dugóban araszolva a Tesla igenis környezetvédőbb mint egy vele összevethető teljesítményű S merga, vagy Porsche mert állás vagy araszolás közben nem pufog ki egy csomó szemetet.
A leaf-et meg ne nekem magyarázd. Molni az aki szerint az autónál az az egyetlen egy szempont, hogy elvisz-e 4 embert 800 km-re egy töltéssel (megjegyzem ezt jelenleg sok benzines sem feltétlenül tudja). A leaf jelenleg nem tekinthető teljes értékű autónak a csomagtartó mérete és a hatótávolsága miatt sem. Persze az utak 90-95%-ra elég a kb. 200 km-es real life hatótávja, de hosszabb utakhoz ez nagyon kevés. A Leaf szerintem az a kategória, hogy mellé kell egy másik autó is...persze megjegyzem, hogy mennyivel jobb is ha egy leaf-ben utazol egyedül, mintha egy Tesla-ban teszed ugyanezt...
Csak a Left nem kerül 60 ezer dollárba... Te figyelsz arra, amit írok...?
 
S

speziale

Guest
  1. Az USA GDP-je 2010 óta viszonylag stabilan 2-2,5%-kal növekszik átlagban némi kilengéssel felfele és lefele. .
[/QUOTE]

Most ezzel megint mit akarsz mondani? Egy hitelválság után a pénzügyi közvetítő rendszer még évekig vért köp, mert a cégek/háztartások nem azonnal dőlnek be. A cégcsődök és a munkanélküliségi ráta is masszívan emelkedett még 2010-ben az USA-ban. Márpedig a finanszírozáshoz való jutást nem a GDP növekedés határozza meg hanem a pénzügyi közvetítő rendszer állapota. De a Fed az igazi QE-t is csak 2010 novemberében indította, addig csak az MBS-eket próbálta meg kiszedni a bankok mérlegeiből. Szóval 2010-ben teljesen más volt ám a likviditási és tőkéhez/hitelhez jutási lehetőség mint mostanság.

De ami ennél sokkal fontosabb: szerinted ha egy autót 2011-ben dobnak piacra, azt mikor fejlesztették????

  1. A Nissan kb. 600-700 kg-mal kisebb tömegű. Na szerinted ez mitől van? Körbepontozzam a nyuszit jobban vagy rájössz magadtól is?

Ezen aztán tényleg eldobom már az agyam...tudod te mekkora egy Tesla S??? akkora mint egy S merga. Vagy mint egy Porsche Panamera, de ez gondolom kevesebbet mond. Vagyis k*rva nagy. Te most tényleg a nála jóval kisebb méretű Leaf tömegéhez akarod mérni. Akkor miért nem hasnlítod már rögtön a Golf-ot az S mergához?? A sima benzines golf és S merga között is van 600-700 kg különbség....

És őszintén nem értem mi a f*szt rugózol ennyit a tömegen. Szerinted melyik vásárlót érdekli, hogy a Tesla S 1800, 2100 vagy 2400 kg? A vásárlóknak a használhatóság a lényeg. Egyrészt hogy egy sport táskánál több elférjen a csomagtartóban (az első generáció Leaf-re és e-Golf-nál kis túlzással ez volt a helyzet) a Tesla S csomagtartója meg alapból (vagyis nem ledöntött ülésekkel) 900 liter!!! A másik meg az, hogy ne kelljen úton-útfélen megállni tankolni vele.
A súly a gazdaságosságnál számíthatna, de amíg az EPA szerint a Tesla S energia felhasználása 2,5 liter/100 km benzin körül van, addig szerintem értelmetlen ezt felhozni. Egy S merga mennyit is fogyaszt???

Mennyibe került a Leaf bevezetésekor? A Teslanál a 85 kWh-s akksikappk is már extra, nem alapkiszerelés emlékeim szerint. Egy normális Tesla S ára alsó hangon 55-60k USD, ezt asszem linkeltem is a magyar villanyautó megszállott YT csatornájáról.

ad1) Nem tudom mennyi volt a Leaf, főleg azért mert piaconként ez nagyon eltrérő tudott lenni. És ráadásul ez miért is fontos?? Egy Golf árát sem hasonlítod egy S mergához. A Tesla S ára inkább olyan 90ezer USD-től indul, a P100-as csúcsváltozat, amiben már minden van amit a Tesla adni tud, az meg 190ezer. Csakhogy egy Porsche Panamera S turbo hybrid (ami kb. a Panamera csúcsváltozata) az is ennyi. De egy plug in hybrid S merci is 170ezer USD táján van
ad2) és akkor mi van ha a 85 kwh vagy a 100 kwh-os már extra? Műszaki fejlettség szempontjából ez tök mellékes. A jelenlegi akku technikával egy ekkora méretű autóba bele tudnak tenni 100 kwh kapacitású aksit. Egy S mercihez is választhatsz kb. 7 féle motort, ahol a legerősebb kb. 3szor olyan erős, mint a leggyengébb. De ez csak termék differenciálás...
ad3) igen szerintem az trollkodás hogy te folyamatosan egy abszolút prémium kategóriás autó méretét/képességeit/árát folyamatosan egy középkategóriás autóéhoz hasonlítod.
ad4) a Tesla model 3 ára 40ezer USD körül lesz/van
 
M

molnibalage

Guest
??
Ezen aztán tényleg eldobom már az agyam...tudod te mekkora egy Tesla S??? akkora mint egy S merga. Vagy mint egy Porsche Panamera, de ez gondolom kevesebbet mond. Vagyis k*rva nagy. Te most tényleg a nála jóval kisebb méretű Leaf tömegéhez akarod mérni. Akkor miért nem hasnlítod már rögtön a Golf-ot az S mergához?? A sima benzines golf és S merga között is van 600-700 kg különbség....
Nem értem min dobod el az agyad. Te hoztad fel a Nissant, nem én...

És őszintén nem értem mi a f*szt rugózol ennyit a tömegen. Szerinted melyik vásárlót érdekli, hogy a Tesla S 1800, 2100 vagy 2400 kg?
Jó reggelt, környezetvédelem. Tudod nem mindegy, hogy 1600 kg-ot vagy 2400 kg-ot mozgatsz...

A vásárlóknak a használhatóság a lényeg.
Igen, ez alapjá a Tesla közelebb van az tökátlagos 4,5 milkás kocsihoz extrákkal, csak ezért kb. 14,5 misit kell kifizetni itthon úgy, hogy 0 import és egyéb költséged van. Tehát az USA-ban kapod meg 60k USD-ért, nem itthon...

Egyrészt hogy egy sport táskánál több elférjen a csomagtartóban (az első generáció Leaf-re és e-Golf-nál kis túlzással ez volt a helyzet) a Tesla S csomagtartója meg alapból (vagyis nem ledöntött ülésekkel) 900 liter!!! A másik meg az, hogy ne kelljen úton-útfélen megállni tankolni vele.
A súly a gazdaságosságnál számíthatna, de amíg az EPA szerint a Tesla S energia felhasználása 2,5 liter/100 km benzin körül van, addig szerintem értelmetlen ezt felhozni. Egy S merga mennyit is fogyaszt???
Tök jó, hogy szájízetek szeritn váltotok a hatásfokösszorzat között aszerint, hogy mikor melyik kényelmes A tankolás ára vagy az akkuból kinyerhető hatótáv számításánál...


ad1) Nem tudom mennyi volt a Leaf, főleg azért mert piaconként ez nagyon eltrérő tudott lenni. És ráadásul ez miért is fontos?? Egy Golf árát sem hasonlítod egy S mergához.
Én már téged nem értelek. Összevissza vagdalkozol, régen elvesztetted a beszélgetés fonalát. Összegzem neked.

  • A Tesla S luxusautó árában van, de egy mezei 5-6 millás full exrás átlagautó szintjén nem hozza minőségben sok helyen.
  • A Tesla S 60k USD-ért még mindig nem éri el rugalmasságban a távautózást nézve egy 15 éves kocsi hatótávját sem és jelenleg nézegetned kell, hogy hol van kút. Aztán imádkozni, hogy legyen éppen üres...
  • A Nissan úgy jött be a képbe, hogy árban kb. úgy lőtték be, hogy a mai 4-5 millás kocsi helyett lehessen venni. Sokkal olcsóbb, mitn a T, csak közel sem nyújt unuiverzális megoldást.
Erről szólt eddig a kommentfolyam, nem másról. A kommentfolyam előtt meg olyanokról, hogy a grid mit fog kezdeni majd, ha sok töltő lesz. Az idézett tanulmány szerint gáz lesz, igen hamar. (A tanulmány igen rossz következtetéseket vont le.)