Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

Felszállást követően lezuhant egy gázturbinás orosz gyártmányú An-2-es utód. Ez még nem a kompozit masina, csak annak hajtóművével szerelt köztes verzió.
Ne keverjük a szintén gázturbinás An-3T-vel se.

219703.jpg


https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20171219-0

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.
 
Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.
Szerintem elég egyedi esetek, hacsak nincs valami végzetes tipushiba, amit évtizedekig nem orvosolnak és hullanak miatta a gépek, de az ilyen nem jellemző, legalábbis nem hallottam róla. Egy-egy balesetet meg évekig is vizsgálhatnak, lehet kijön a jelentés, csak már rég elfelejtetted az esetet, emellett nem kap akkora hírverést, mint maga a baleset.
 
Biztos volt már valahová linkelve egy hónapja, amikor kiadták....


28795330_2125255174167672_8969075933856024554_n.png


"Die Statistik der US Air Force weist für 2017 eine durchschnittliche „Mission-Capable Rate“ ihrer 5349 Fluggeräte umfassenden Flotte von 71,3 Prozent aus. Damit hat sich der schleichende Abwärtstrend der letzten Jahre fortgesetzt. 2016 war der Wert bei 72,1 Prozent gelegen, 2015 bei 73,1 Prozent und 2014 bei 73,7 Prozent. Die Spanne bei den Zahlen für die Verfügbarkeit ist breit gefächert. Sie reicht von 49 Prozent bis 91,1 Prozent."

https://www.flugrevue.de/militaerlu...zbereitschaft-der-usaf-flugzeuge-sinkt/750080
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.

Esetek többségében emberi hiba - ebbe beletartozik nem csupán a klasszikus pilótahiba, de a maintenance és ATC személyzet által elkövetett hibák - de tulajdonképpen minden baleset emberi tényező a végén (mondjuk ha egy reduktorban valami elreped és szétszáll, az is átment egy ellenőrzésen, amit valaki nem rendesen csinált meg...)

Szerintem az okok sokrétűek. Ettől függetlenül a törés a polgári és a katonai vonal között igen éles - nyilván az üzemeltetés sajátosságai miatt. Ne feledjük, hogy a military eszközöket sokkal gyakrabban használjuk a paraméterek szélén, mint a polgáiakat (még egy hard landingért is megy a letolás :D).
(Személyes vélemény még az évszakváltás - a légköri viszonyok változnak)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
A balesetek néha hullámban történnek. Történik egy baleset és az kivált továbbiakat.
Hát, úgy tűnik, most is valami ilyesmi lehet.
Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
  • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.
  • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.
  • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.
 
Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

Hát repülőgép és helikopter ugyan, de mindkettő katonai repülőeszköz. Ez még belefér a hasonlóságba.

A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
  • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.

Persze, lehet véletlenszerű halmozódás is, bár ez statisztikából ki kell hogy derüljön valamennyire. Egy napos reptilalom meg nem tudom jó-e bármire is.

  • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.

Hát ezek épp hogy így szoktak történni. Egy sorozatban kihullanak a problémás emberek, utána meg hosszabb idő kell mire lesz elég ember az újabb sorozathoz.

  • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.

Ilyen kockázat is van persze, bár én úgy vagyok vele, hogy esélyes hogy nem véletlen a dolog.
 
Esetek többségében emberi hiba - ebbe beletartozik nem csupán a klasszikus pilótahiba, de a maintenance és ATC személyzet által elkövetett hibák - de tulajdonképpen minden baleset emberi tényező a végén (mondjuk ha egy reduktorban valami elreped és szétszáll, az is átment egy ellenőrzésen, amit valaki nem rendesen csinált meg...)

Szerintem az okok sokrétűek. Ettől függetlenül a törés a polgári és a katonai vonal között igen éles - nyilván az üzemeltetés sajátosságai miatt. Ne feledjük, hogy a military eszközöket sokkal gyakrabban használjuk a paraméterek szélén, mint a polgáiakat (még egy hard landingért is megy a letolás :D).
(Személyes vélemény még az évszakváltás - a légköri viszonyok változnak)

Hát igen, a műszaki problémák jelentős része is visszavezethető emberi hibára. Kérdés, hogy a különböző műszaki hibák között van-e összefüggés. Hol történik a hibázás.
 
Lezuhant egy katonai repülőgép Szerbiában, a pilóta meghalt, egy sérült

Belgrád, 2018. április 11., szerda (MTI) - Meghalt az egyik pilóta, a másikat pedig sérülésekkel szállították kórházba, miután lezuhant egy Super Galeb G-4-es típusú katonai repülőgép szerdán Belgrádtól 40 kilométerre - közölte a szerbiai közszolgálati televízió (RTS).

A védelmi minisztérium megerősítette, hogy baleset történt. A közlemény szerint mindkét pilóta katapultált, mielőtt az oktatásra használt gép lezuhant volna.
Egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a balesetet, a helyszínelés még folyik.
http://www.mti.hu/Pages/Default.aspx?lang=HUN
https://index.hu/kulfold/2018/04/11/lezuhant_egy_katonai_repulogep_a_vajdasagi_antalfalvanal/

Lezuhant egy katonai gép Algériában, legalább százan meghaltak
https://index.hu/kulfold/2018/04/11/repulogep_katonai_algeria_katasztrofa_lezuhant/
Ez egy IL-76 volt.

Lezuhant egy helikopter Oroszországban
https://index.hu/kulfold/2018/04/11/lezuhant_egy_helikopter_oroszorszagban/
Ez egy MI-8 volt, de nem katonai.