A Hírhalomban volt szó a V-22 Aerial Refueling System (VARS) -ről. Nem értem a US Navy-t. Ilyen limitált - két gép kicsit vagy egy gép nagyon tankolásához elég, kis sebesség tartományban - vagy az SH tankerként használása az, amivel szórakoztak. Mi a frásznak dobták ki az S-3-at és miért nem kaparták már elő őket akkor moduláris szállítógépnek és tanernak...?
Hát gratulálok nekik. A USMC péniszméregetése olyan eszementen drága, hogy az valami iszonyat. Lehet, hogy lesz VTOL F-35-ös kétéltű hadműveletre képtelen hajó, csak légvédelme az nincs, mert azt csak a US Navy rombolói és repereje tudja adni, amihez AWACS kell...Mert a VARS a bőrnyakúak programja, és nem a tengerészeké.
Rakd össze a képletet: a tengerészgyalogosok saját "hordozót" akarnak, függetlenül a NAVY-től és az USAF-tól. Ennek négy fő eleme volt: az USS America osztályú "mini-hordozó", a CH-53K nehéz helikopter, a V-22 billenőrotoros gép és az F-35B. Hogy az F-35B tankolást megoldhassák függetlenül, nekik kellene egy tanker. Ez lesz a VARS. Így az F-35B járörözési idejét kitolhatják...
A NAVY tanker történet más történet. Ott az S-3-at azért kukázták, mert így alátámaszthatták a több F/A-18E/F gép beszerzést - ugye kellenek a légi tankolásra is...
Hát gratulálok nekik. A USMC péniszméregetése olyan eszementen drága, hogy az valami iszonyat. Lehet, hogy lesz VTOL F-35-ös kétéltű hadműveletre képtelen hajó, csak légvédelme az nincs, mert azt csak a US Navy rombolói és repereje tudja adni, amihez AWACS kell...
Ennyi pénzből lehete saját mini CV is F-35C-vel és E-2-vel...Az USMC-t a hajók védelme nem érdekli, az a vasmacskások dolga, nekik meg azért ott van erre az AEGIS.
Az AW&C terén pedig bő tíz éve téma az EV-22 változat AESA radardómmal szerelve, csak az USMC egyenlőre nem talált rá pénzt, és a britek is csak kerülgették (végül ugye helikopter-bázisú légi radarjaik lesznek a QE-osztályon). Ha az USMC szépen halad tovább a sárga útján, akkor az EV-22 is meg fog valósulni előbb-utóbb...
Ennyi pénzből lehete saját mini CV is F-35C-vel és E-2-vel...
A USMC az X db F-35B és Y db F-35C árdifikéből az elbaszott hajó árából simán ki tudna csengetni két kisebb hordozót főleg, hogy több azonos F-35C olcsóbb lenne.Hogy akarnák?Annyival kevesebb pénz jutna nekik...
A Henderson Field-re gondolsz, amikor ágyúzták őket és a US Navy elhúzott?Ha jol emlekszem, valamilyen 2.vh-s esemeny miatt kezdodott ez, amikor cserben hagyta a tengereszgyalogosokat a tobbi hadero, akkor fogadtak meg, hogy ilyen tobbszor nem lesz, megoldanak mindent sajat maguk, amire szukseguk van.
Mert nem a SV alatt érte el, hanem máshol és sanszosan UAV lelövések is benne lehetnek.Ezek valós számok? Nekem nem rémlik a 25-ös 8 és a 29-es 6 győzelme, biztos nem tudok mindegyikről.
Új videó a DARPA Gremlins drónjáról...
Azért ebbe a topicba tettem mert ha ez így megvalósul ahogy a videón van akkor az eléggé felforgatja a légi harcászatot.
Címszavakban: olcsó, repülés közben újra tölthető és / vagy begyűjthető, hálózatban működik, hasznos teher moduláris
A földi telepítésű légvédelmi rendszerek nagyon nagy bajban lesznek ha esetleg a csapásmérő rakéták (bombák) előtt (mellett) esetleg +100 mennyiségű ilyen kis dög repked felettük.
Az integrált légvédelemnek semmi köze az abban levő eszközök HMZ-jéhez. A koncepció érdekes, de azért látok benne problémákat is. A 4 db visszanyerés / 30 perc alatt egy vicc mennyiség az én szememben.Szerintem erre pont jó az integrált légvédelem - az ellenséges vadászgépek az ilyen légi raktár/benzinkutakat előszeretettel radíroznák le - főleg LO gépek/long range raksikkal. J-20 pl. eszményi ilyesmire. Jó cucc, de előnyökkel együtt hoz be hátrányokat is (előny több).
Vagyis ezt is meg kell védeni, egyel több meló a saját vadászoknak az AWACS meg miegymás mellett (kell a hely az égen ennyi lomhának a racetrackjaikhoz) - és pont az USAF utasította el nemrég az E-10 meg a többi tervet, mivel pl. Kína ellen kijelentették, hogy a túlélőképességük már kevés (bár nem részletezték jobban).
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..