SR-71 Blackbird (Lockheed, USA)

A Lockheed Martin bejelentette hogy megépítik a Mach 6 sebességű felderítőgép - hívjuk SR-72-nek - a tech demó gépét.
http://aviationweek.com/defense/sku...m=email&elq2=89a1971b73414bebac8b73d060c504fb
A cég szerint ezt a Skunk Works-nél az elmúlt húsz évben elvégzett munka teszi lehetővé (lehet hogy mégis csak volt valami Aurora program?)
A tech demó gépet FRV-nek (flight research vehicle) hívják és F-22 méretű lesz. A hajtóműve már az SR-72 hajtómű technológiájának megfelelő kombinált ciklusú hajtómű lesz.(egy hagyományos gázturbinát kombinálnak scramjet hajtóművel)
Gondolom egy ilyen hajtómű valahogy így nézhet ki:
PUB_Vulcan_Combined_Cycle_Technologies_lg.jpg

Aurora-program lehet, hogy volt, de a kísérleti fázison nem jutott tovább. Egy olyasmi gép rendszeres üzemeltetése elég durva lett volna. Egyébként a Lockheed természetesen a Falcon-projectre és az azt megelőző kutatásokra gondolt a "20 éves" tapasztalattal.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Csak a margóra, az az YF-12 volt, csak nem állt hadrendbe. Belső terében levő rakétával M3.0 feletti végsebesség úgy, hogy a hajtóművet nem kellett kukázni egy ilyen mutatványt követően.


most olvasom:
On 22 March 1966 #936 flying at Mach 3.15 and altitude of 74,500 feet launched an AIM-47 missile successfully intercepting and destroying a Q-2C Drone flying at 1,500 feet. On 13 May 1966 flying at Mach 3.17 and an altitude of 74,000 feet #936 successfully intercepted and destroyed a Q-2C Drone flying at 20,000 feet. The third and final missile intercept occurred on 21 September, 1966 with #936 flying at Mach 3.2 and an altitude of 75,000 feet successfully intercepted and destroyed a QB-47 (SN#34256; the target for the inert warhead test firing) conducted out of Edwards AFB and flying at 500 feet in the Mugu Range. This intercept removed three feet off the left horizontal stabilizer of the QB-47. Pilot-Colonel Vern Henderson and WSO was Sam Ursini for this flight. YF-12A #936 set the world Speed records on 1 May 1965. The USAF team of pilots was led by Colonel Robert L. "Silver Fox" Stephens, the first military pilot to fly the YF-12A.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ill (ha voltmár, sorry, de nekem új:) )


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Menjetek el Duxford-ba (Egyesült Királyság) és nézzétek meg élőben. Ott van hozzánk legközelebb ilyen gép.

A múzeumban nekem nem tűnt olyan nagynak, mint ahogy ez a kép mutatja.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Másik videó már volt tőle posztolva.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mindig belefut az ember érdekességekbe...
... a szovjet Sz-200D Dubna (SA-5C Gammon) lőszabályzatban részletesen tárgyalják azt a szituációt, amikor az SR-71 egy felgyorsítás után, ugrás manőverrel a tüzelési zóna fölött tudja elkerülni a rá indított rakétákat.
:hadonaszos:
SR0.jpg


Ezen egészen eddig kételkedtem, és csak a szovjetek élénk fantáziájának gondoltam az ötletet...
... amikor egyszer csak ebbe botlottam.
:cool:

SR1.jpg

SR2.jpg