Repülőnapok, haditechnikai rendezvények Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
'89-ben volt az első rep.nap Kecskeméten?
Egymás mellett ált a bemutatórepülések után a MIG-29 és a F-16. Háttérben a MIG-21 alatta a megszokott vödör....
Azután jött Taszár. Ja, mindezek előtt jött a Red Arrows kötelék Ferihegyre. A gyorsforgalmi út "túlterhelve"!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Az évszámokkal szokott mindig gond lenni. Főleg ilyen időtávlatból. Kecskemét 1990 augusztus 19-én volt. Abban az évben, amikor a pápai és a taszári nyílt napot is rendezték. A kecskeméti F-16 kikísérést követő letiltás közvetett okaként a pápain zuhant le Soproni Károly, ami miatt elmaradt a taszári nap repülési programja.

Kecskemét, 1990 augusztus 19:


Pápa, 1990 szeptember 16:


Taszár, 1990 szeptember 23:


Egy évre rá jött az első nagy nemzetközi taszári repülőnap, 1991 szeptember 20( főpróba) és 21:


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75
M

molnibalage

Guest
Az évszámokkal szokott mindig gond lenni. Főleg ilyen időtávlatból. Kecskemét 1990 augusztus 19-én volt. Abban az évben, amikor a pápai és a taszári nyílt napot is rendezték. A kecskeméti F-16 kikísérést követő letiltás közvetett okaként a pápain zuhant le Soproni Károly, ami miatt elmaradt a taszári nap repülési programja.
Sopi repült a letiltott pilóta helyett?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Igen, mivel a bemutatópilóta és a tartalék-bemutató pilóta is letiltáson voltak, a század parancsnoka az áprilisi katapultálás után lábadozott (vagy már repülhetett, de nem vállalta és el is fogadták neki), így repült a sorban következő, aki ráadásul berepülő státusszal is rendelkezett. Neki már nem volt hova hátrálnia, így elkezdte a felkészülést.
Az általa, általuk (mivel páros repülés volt egy 21-essel) kitalált programot a biztonság (talán túlontúl is) szem előtt tartására hivatkozásul több ponton megnyirbálták.
A gyakorlás során használt gép a bemutató előtti délután meghibásodott, így a tartaléknak kijelölt 04-essel hajtotta végre a felszállást. Ez utóbbi is csak fokozhatja a meglévő stresszhátteret.
Valószínű más ok is volt, ahogy pletykák vannak a toronyban felelős beosztású személy ügyét illetően is (állítólag ugyanez az ember volt a repvez a 94-ben lezuhant 21UM-nél is, (ahol az elhunyt főhadnagynak nem is kellett volna az adott feladat szerint 3000 méter alatt repülnie, a katapultáláskor mégis egy domboldalnak csapódott), illetve - ha minden igaz - az 1995 szeptemberi Bazsika-Mizsei párosnál is lett volna módja repvezként az egyenes bejövetelre utasítani a 14-es UB-t, amit vagy megtett, vagy meg tudott tenni, vagy hallották az utasítását, vagy nem.

Az, hogy szólt-e valaki Sopinak a földről, hogy miért nem megy a forszázs, nem jó a magasság, túl korán nyilaz szárnyat, vagy sem, azt sem tudom.
Sok a kérdőjel és ez most már biztos így is marad.

Kissé off ez a téma, bocsánat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
(A jobb követhetőség és visszakereshetőség érdekében legyen ezeknek is egy saját topikja.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
2018.06.09-10.

V4 Air Show és veterán jármű találkozó

(Dunakeszi repülőtér)

Részletes program:
https://www.facebook.com/events/1683675088417325/permalink/1732937136824453/?ref=1&action_history=null

További információk:
https://www.facebook.com/events/1683675088417325/?active_tab=about

32756170_1265505210253468_5001898859719294976_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
A francba az hittem lesz már valami "igazi" repülőnap. Nekem ez a szolnoki olyan mint Vityának a felcsút meccs. A kert végéből nézhetem :D