[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 612
92 936
113
2018.06.29. péntek 11:00

Megjelenik a Honvédelmi Minisztérium közleménye 20 db új, könnyű, többcélú H145M típusú helikopterek katonai változatának beszerzéséről. Az AIRBUS a helikopterek mellett egy kiterjesztett felszerelési-, oktatási- és támogatási- csomagot is nyújt a Magyar Honvédség részére.


Az Airbus Helicopters sajtóközleménye

"Donauwörth. The Hungarian Ministry of Defence has ordered 20 H145M military helicopters equipped with the innovative HForce weapon management. Together with the helicopters, Airbus will provide an extensive training and support package. The Hungarian fleet will be equipped with a fast roping system, highperformance camera, fire support equipment, ballistic protection as well as an electronic countermeasures system to support the most demanding operational requirements."


H145M típusismertető és Hforce ismertető a gyártó weboldalán

2018.07.02. hétfő

Benkő Tibor honvédelmi miniszter nyilatkozata az M1 csatornán hétfő este:
"Lépcsőzetes kifizetéssel, összesen mintegy 100 milliárd forintot fordítanak az új honvédségi helikopterek beszerzésére. Az aláírt szerződés a húsz helikopter megvásárlásán túl ötven pilóta kiképzését, a pótalkatrészeket, valamint a technikai, műszaki személyzet felkészítését is tartalmazza. "

2018.07.03. kedd

 
Csak összefoglaltam amit eddig tudunk, hogy ne vesszen el az információ. A vita folytatódjon tovább a többi topikban, ahol elkezdődött.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehetséges - és esélyes AA konfig - Mistral
DSC04698.jpg

IMG_1442-e1473349644452.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Lehetséges - és esélyes AA konfig - Mistral
DSC04698.jpg

IMG_1442-e1473349644452.jpg

A megjelent árban szerintem csak a minimális, inkább önvédelmi fegyverzet lehet benne, s az a meggyőződésem hogy nem harci-helikopteri minőségben kerülnek rendszerbe állításra. De ezt majd meglátjuk....
 
A megjelent árban szerintem csak a minimális, inkább önvédelmi fegyverzet lehet benne, s az a meggyőződésem hogy nem harci-helikopteri minőségben kerülnek rendszerbe állításra. De ezt majd meglátjuk....

Szerintem sem tartalmaz ilyesmit a csomag, de ez lenne a legkézenfekvőbb megoldás, ha már egyébként is rendszerben vannak nálunk.
 
Az Airbus Helicopters sajtóközleménye pontosabb idézettel:
"The Hungarian fleet will be equipped with a fast roping system, highperformance camera, fire support equipment, ballistic protection as well as an electronic countermeasures system to support the most demanding operational requirements. The HForce system, developed by Airbus Helicopters, will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."

Ezek szerint lesz HForce a gépeken.
 
Az Airbus Helicopters sajtóközleménye pontosabb idézettel:
"The Hungarian fleet will be equipped with a fast roping system, highperformance camera, fire support equipment, ballistic protection as well as an electronic countermeasures system to support the most demanding operational requirements. The HForce system, developed by Airbus Helicopters, will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."

Ezek szerint lesz HForce a gépeken.

HForce lesz. De az csak a rendszer. Hogy milyen bevethető fegyver lesz rajta, az más kérdés. (de lehet megint 10 év után lesz az első lézerrel irányitott lövedékek első éleslövészete...o_O) Remélem minden lesz hozzá, és nem lesz olyan bénázás, mint a Gripen bombái körül...
 
Talán, ha nem politikusok döntenek a beszerzésekről, hanem katonák...
Akkor ugy elnenk mint a piciny banankoztarsasagok, elukon egy sokcsillagos Generalisszimusznak hivott tabornokkal, akin nagyon szepen feszul az egyenruha, de aztan ennyi...
Persze, kell a katonai szakertelem gepek beszerzese elott, de katona kezeben nem szabad, hogy dontes legyen, neki vegrehajtania kell, abbol eddig mindig gond volt, ha a katona akart okosabb lenniolyan temaban amihez nem o ertett (lasd Horthy,...).
Elobb a sereg, (aki ert hozza) megmondja mi kellene, aztan a politikahoz meg penzugyekhez ertok kozlik, hogy ezt es ezt lehet beszerezni most, melyik kell? A sereg azt mondja, hogy a 2. opcio. Aztan megkapjak majd a csapatproba utan kozli a sereg, hogy tok jo, de Y-t modositani kell. A civil meg megmondja, hogy ok, jovore tudjuk kigazdalkodni a modositast, es jovore megkapjatok. Ez kb. igy mokodik egy demokraciaban, ahol mindenki azt csinalja amihez ert.
 
Ez kb. repeszvédelem. Ez talán még egy 7.62-est sem állít meg.
Senki se mondta, hogy be kell vele repülni az ellenség szájába, lényeg hogy a heli saját fegyvere nagyobb lőtávolságú legyen mint a katona gépkarabélya, és ezt kell okosan kihasználni. Apache-ra, Cobrára vagy Tigerre sose fog telni, azok más kategória ... vagy mi vagyunk más kategória ... :(
 
A H-145M üzemeltetése mennyire lehet hasonló a légimentők EC-135-öséhez? Nem tudjuk, hogy a 400 órás karbantartást is Szolnokon fogják-e végezni.
Ami 400 óráig van, azt gondolom igen. Van ennél magasabb szintű karbantartás is? Az hol és hogyan lesz megoldva?


http://airbase.blog.hu/2018/03/10/a_segitseg_forgoszarnyon_erkezik

"Mivel lízingelt gépekről van szó, a műszaki hátteret az osztrák fél biztosítja, a magyar műszakiak esetében a hagyományos értelemben vett repülőműszaki munka átalakult földi kiszolgálássá. A kieső hangárkarbantartási gyakorlat és az EASA előírásoknak való megfelelési kötelezettség miatt sok elméleti foglalkozást tartanak, amikor kiemelnek néhány rendszert és azokról tartanak záróvizsgával végződő oktatást.

Az EC135-ös esetében ötven óránként esedékes forgalmi karbantartásra érkező osztrák szerelők felkeresnek minden magyar légimentő bázist Debrecentől Sármellékig. Hatalmas rutinnal rendelkeznek annak köszönhetően, hogy Ausztriában harminckét gép tartozik hozzájuk. Ha soron kívül kell valamit cserélni, legyen szó akár egy fényszóró izzóról, vagy ha egy helikopter komolyabban sérült, de helyben javítható – pl. madárral történt ütközés miatt betörik a szélvédő, amire volt már példa –, akkor pár napon belül itt van a cseredarab és jönnek az osztrák szerelők is. Van ugyan Budaörsön egy minimális raktárkészlet, ami az ötven, száz, százötven órás karbantartásokhoz kell, de nagyobb készletet nem érdemes tartani, mert lehet, hogy egy alkatrésznek a polcon jár le a naptári ideje, mielőtt egyáltalán szükség lenne rá. Az EC135-ös speciális szerszámigénye kevés és az is metrikus, kivéve a Pratt & Whitney hajtóműves változatot.

A négyszáz repült óránként vagy évente kötelező hangárkarbantartás Wiener Neustadtban történik, ahol minden évben egy-másfél hétig kint van valamelyik magyar helikopter. Közben cseregép biztosítja, hogy egyik hazai bázis se maradjon gép nélkül.

A pilóták elméleti továbbképzése a budaörsi bázis tantermében történik, a szimulátoros képzésre évente két alkalommal Németországban, a Bundeswehr polgári jóváhagyással rendelkező EC135-ös szimulátorán kerül sor. Ezen kívül a hajózószemélyzet fedélzeti együttműködésének optimalizálását célzó CRM (Crew Resource Management) képzés is van valamint légiközlekedés védelmi képzés. Utóbbi lényege, hogy biztosítani tudják a helikoptereket az ellen, hogy illetéktelenek hozzáférjenek, illetve hogyan vizsgálják át, ha mégis őrizetlenül maradt és feltételezhető, hogy valaki hozzáfért."



A németekről ezt találtam:

https://www.flugrevue.de/militaerlu...ebernimmt-support-der-bundeswehr-h145m/630168

https://www.aerobuzz.de/militar-news/h145m-der-bundeswehr-waren-5-000-stunden-in-der-luft/

https://www.austrianwings.info/2015...undeswehr-7-jahres-vertrag-fuer-h145-wartung/


Jó hír, hogy a mélyponton lévő német Bundeswehrnél szinte ez az egyetlen olyan repülőeszköz, aminek magas a bevethetőségi aránya. 2 év alatt a 15 gép több mint 5 ezer órát repült.


Ha jól értem, akkor az " Airbus Full Service Support" az kb olyan lehet, mint nálunk a Gripen üzemeltetés. Remélem, a Honvédség is 90%-os bevethetőséget várunk el és ki is használják majd.
 
A H-145M üzemeltetése mennyire lehet hasonló a légimentők EC-135-öséhez? Nem tudjuk, hogy a 400 órás karbantartást is Szolnokon fogják-e végezni.
Szerintem a honvédségnek muszály lesz feltámasztani a PG-t, pontosabban azt a képességet ami a PG-vel együtt elveszett.
Ez lehet a már úgyis állami tulajdonú ACE radikális bővítése is Ferihegyen (vagy azon kívül), de a repülő eszközök nagyobb mélységű javításairabfel kell készülni...
 
Szerintem a honvédségnek muszály lesz feltámasztani a PG-t, pontosabban azt a képességet ami a PG-vel együtt elveszett.
Ez lehet a már úgyis állami tulajdonú ACE radikális bővítése is Ferihegyen (vagy azon kívül), de a repülő eszközök nagyobb mélységű javításairabfel kell készülni...

Viszont a németek nem így oldották meg. Úgy tűnik, minden komolyabb dolgot az Airbus csinál nekik. Ezért bevethető a H-145M flottájuk, míg a többi repülőeszköz nem. Persze így az önállóság/ függetlenség pontosan akkora lesz, mint a Gripeneknél.
 
Szerintem a honvédségnek muszály lesz feltámasztani a PG-t, pontosabban azt a képességet ami a PG-vel együtt elveszett.
Ez lehet a már úgyis állami tulajdonú ACE radikális bővítése is Ferihegyen (vagy azon kívül), de a repülő eszközök nagyobb mélységű javításairabfel kell készülni...

Jó lenne, ha lenne ebből valami.
 
Viszont a németek nem így oldották meg. Úgy tűnik, minden komolyabb dolgot az Airbus csinál nekik. Ezért bevethető a H-145M flottájuk, míg a többi repülőeszköz nem. Persze így az önállóság/ függetlenség pontosan akkora lesz, mint a Gripeneknél.
A H145M-et az Airbus Helicopters No.ban, azon belül Bajoro.ban, Donauwörthben gyártja...
Amúgy jól néz ki az üzem:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson