Levegő-levegő rakéták

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 136
20 875
113
htka-hirhalom-2014-27-het


Az AAM-4B elejének oldalain azok a világos csíkok lumineszences kötelékfények? Vagy a közelségi gyújtó? Vagy valami teljesen más?
 
Igen, elvielg közelségi gyújtó. Az F-15 írásban az AIM-7F/M-nél hasonlókat láthasz.
 
Nem A-Darter, de Denel.

Jól értelmezem, hogy ez a Denel Marlin egyszerre egy aktív radaros légiharc- és légvédelmi rakéta?

Azért kérdem, mert a szintén Denel-es Umhonto-nak is van egy aktív radaros verziója, és az olvasott hatótáv adatok kb. megegyeznek.
 
Izraeli Python-5 és Derby PDF:
http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_STORAGE/FILES/9/1189.pdf
http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_STORAGE/FILES/8/1188.pdf
 
https://defence-blog.com/aviation/irans-copy-us-made-fenix-air-air-missile-goes-production.html

Nem tudtam hová tegyem ezt (nem találtam phoenix topicot), és lenne néhány kérdésem:
-220km hülyeséget elfeledve, mennyi lehet ennek az effektív HMZ-je? (nagy átmérő, gondolom loftol is)
-Az, hogy több típus is használhatja, az mit is jelenthet? Bekábelezték a gépekbe és a sínek is kompatibilisek, de a radar ezt hogy szolgálja ki? Úgy értem a hatótávot minek a radarja szolgálhatja ki náluk? AWACS gépük nincs, max az F-14?
-Vagy ehhez adatkapcsolat létezhet náluk a gépek között?
 
https://defence-blog.com/aviation/irans-copy-us-made-fenix-air-air-missile-goes-production.html

Nem tudtam hová tegyem ezt (nem találtam phoenix topicot), és lenne néhány kérdésem:
-220km hülyeséget elfeledve, mennyi lehet ennek az effektív HMZ-je? (nagy átmérő, gondolom loftol is)
-Az, hogy több típus is használhatja, az mit is jelenthet? Bekábelezték a gépekbe és a sínek is kompatibilisek, de a radar ezt hogy szolgálja ki? Úgy értem a hatótávot minek a radarja szolgálhatja ki náluk? AWACS gépük nincs, max az F-14?
-Vagy ehhez adatkapcsolat létezhet náluk a gépek között?
A HT összefoglaló megfelelő fejezetét olvasva mit értesz effektív HMZ alatt? Melyik távolságot a sok közül?
Mivel a burkolat alá nem lát be senki és a hajtómű teljes impulzusa, a hajtóanyag tömege és annak tolóerő karakterisztikája nem ismert...

Innentől fogva a legkézenfekvőbb az, hogy feltételezed, hogy ez 1:1 másolata az AIM-54A-nak.
 
XAIM-97 Seekbat: The long range ‘MiG-25 killer’ missile the F-15 never got
EDzCNZFXoAANOOo.jpg
Okkal kaszálták el.

A rakéta mérete miatt az F-15 komoly sebességre és magasságra nem tudott gyorsítani. A kettős tolóerővel rendelkező AIM-7F-fel ellenben sikerült eltalálni tesztlövészetet MiG-25-öt imitáló BOMARC rakétát 80k láb magasságban.

Az rakéta, ha jól látom, akkor IR vezérlésű volt, de az akkori technológiával szemből nem volt indítható és nem volt LoAL képessége sem.
 
A Norvég NAMMO bejelentette a szilárd hajtóanyagú ÉS ramjet hajtóműves rakéta motor fejlesztését
p1749193_main.jpg

A szilárd hajtóanyagú rakéta fokozat mach 2.5-re gyorsítja a rakétát, majd a szilárd hajtóanyag kiégése után működésbe lép a ramjet fokozat és az égést utána már a légköri oxigén táplálja. Az égés idő 300 sec és a max. elérhető sebesség mach 3 -5, tengerszinten illetve 50 ezer lábon.
Pontosan így hangzik a működés leírása:
"When the missile reaches the right velocity - approximately Mach 2.5 - the oxygen pressure and temperature is high enough and the air intake functions as a compressor and auto-ignites the propellant," said Møller. "So, the 'booster' is built into the missile itself, and during flight it transitions from a traditional solid-fuelled rocket to an air-breathing system. In air-breathing mode the missile is capable of reaching between Mach 3.5 to Mach 5," he added, noting that a SFRJ missile can have a burn time of up to 300 seconds and be throttled up and down."
A NAMMO már 200 tesztet hajtott végre az új rakéta motorral.