[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 949
15 685
113
Magyarország működtetése, már most is problémás az emberhiány miatt, gondold meg ha még jön egy kivándorlási hullám.

Milyen kivándorási hullám? Mert az utolsó kb. 56 után volt, meg a századelőn, a mélyszegénység miatt.

Jelenleg azon túl, hogy a fényes homlokú, progresszív ellenzéki körökben továbbra is trendi kényszeresen arról nyenyeregni, hogy most már tényleg, de tényleg kivándorlok ebből a szörnyű diktarúrából (csak előtte megiszom a fröccsömet), a súlyosabb elmebajosak ruhadarabjai meg 8 év alatt cafatokra rohadtak abban a bőröndben, amit a 2010 óta hirtelen orkáni erővel zuhogó barna eső miatt készítettek be az ágy alá.

Ez az egész kivándorlásos pánikkeltés hiteltelen és szánalmas, nem kicsit. Aki akart, már rég kiment, esetleg vissza is jött azóta.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 257
5 304
113
Milyen kivándorási hullám? Mert az utolsó kb. 56 után volt, meg a századelőn, a mélyszegénység miatt.

Jelenleg azon túl, hogy a fényes homlokú, progresszív ellenzéki körökben továbbra is trendi kényszeresen arról nyenyeregni, hogy most már tényleg, de tényleg kivándorlok ebből a szörnyű diktarúrából (csak előtte megiszom a fröccsömet), a súlyosabb elmebajosak ruhadarabjai meg 8 év alatt cafatokra rohadtak abban a bőröndben, amit a 2010 óta hirtelen orkáni erővel zuhogó barna eső miatt készítettek be az ágy alá.

Ez az egész kivándorlásos pánikkeltés hiteltelen és szánalmas, nem kicsit. Aki akart, már rég kiment, esetleg vissza is jött azóta.
Szerinted nincs kivándorlás?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
629
2 650
93
Néztem élőben és nagyon undorító volt.
Összeült a sok elvtárs, megszavazták az általuk összeállított koholmányt, aztán megtapsolták magukat, elvtársi csókok, kézfogások, minden ami kell. Helyreigazítások? Módosítási javaslatok? Tények? Fasiszta dolgok azok.
Melyik rendszerre emlékeztet ez vajon?
 
  • Tetszik
Reactions: jimkirk and fip7

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Panzerfaust said:
Hát kedves barátom, az van most.
A szakmámból kifolyólag elég rendesen ismerem magának az állam működésének pontos passzusait.
Az összes jogintézményünk nyugat-európai másolat/változat ide interpretált verziója. A generális törvénykönyvek abszolúte harmonizálnak az ún. liberális jogelvekkel, sőt, bizonyos tekintetben még túlontúl is jutnak.
Ha te ezt vitatod, akkor fogalmad sincs arról milyen egy konzervatív államberendezkedés.

Mondjuk én szívesen venném, ha pld. a kantin-ban, vagy a beszélgetőben kifejtenéd nekünk az ezirányú tapasztalataidat, véleményedet, illusztrálva néhány példával, összehasonlítással..
Nekem erről egy közelmúltbeli történet jut eszembe. Mint tudjuk, az engedélyezési ügyek egyszerűsödtek. Valójában az ügyfélre toltak sok feladatot, sőt van olyan engedélyezés, amibe egy másik hatóságnak adtak vagyonkezelői jogokat

Egy önkormányzat tervez -saját cégén, mint üzemeltetőn keresztül egy milliárdos fejlesztést. Számos engedélyt kell beszerezni ahhoz hogy ezt végrehajthassa. Ráadásul mikor megszerzi az egyik engedélyt, akkor indíthatja el a következő engedélyezést.
Az ügyintézésre van 60 napja a hatóságnak a KET (Közigazgatási Eljárási Törvény) alapján, elég súlyos eljárási díjakkal. Hiánypótlásra adnak 8 napot, neked, ha hiányozna valami a tervből, ami igen kevés, ezért észnél kell lenni a terv összeállításánál. Ha nem teljesítetted a hiánypótlást, elutasítják a kérelmedet, aztán ugrik az eljárási díj is.

A következőképpen járta. Az ügyfél jan. 29-én adta át a tervet a hatóságnak elismervénnyel. Aztán nem hallott felőle kb. 4 hónapig. Akkor keztem el forszírozni, hogy ki vette át, mi az iktatási száma, i az ügyintézője, stb... Rohadt nehezen elértem, akkor közölte, szabadságra megy a következő héten, majd akkor foglalkozik az üggyel, ha onnan megjött. Erre azt mondtam neki, felhívom az igazgatóját. Szinte röhögve mondta, csak nyugodtan, mert úgysem csinálnak vele semmit, mert 5 fő hiányzik az osztályukról. Szabadsága után hetente hívtam, amikor nem ő vette fel a telefont, a szobatársnőjénél hagytam üzenetet. Semmi hiánypótlás nem volt az ügyben, de akár hiszed akár nem, ma hozta a postás ki a tértivevényes határozatot. Ezt nevezik nálunk európai szintű ügyintézésnek. Ami bosszantó, az az egyensúlytalanság. Ha Én mulasztok, azonnal van retorzió, ha az állam mulaszt, annak nincsen következménye. Ezt most csak azért írtam, mert számtalan ilyen történetem lenne, de most ez volt a legfrissebb...

Mindezek ismeretében hogy is vagyunk ezzel a jogállamosdival, páncélököl uram?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 856
5 094
113

Az ügyintézésre van 60 napja a hatóságnak a KET (Közigazgatási Eljárási Törvény) alapján, elég súlyos eljárási díjakkal. Hiánypótlásra adnak 8 napot, neked, ha hiányozna valami a tervből, ami igen kevés, ezért észnél kell lenni a terv összeállításánál. Ha nem teljesítetted a hiánypótlást, elutasítják a kérelmedet, aztán ugrik az eljárási díj is.


ÁKR (Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016 évi CL. tv.) van érvényben jelenleg. A Ket már hatálytalan.
Esetedben az eljárási díj visszajárt volna, és talán a kérelmezett jog is megilletne (nem minden ügycsoportra vonatkozik), mivel a hatóság túllépte a határidőt. Nem a szobatársnőjét kell hívni hanem a felettes szervnél írásban bejelentést tenni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 949
15 685
113
Mondjuk én szívesen venném, ha pld. a kantin-ban, vagy a beszélgetőben kifejtenéd nekünk az ezirányú tapasztalataidat, véleményedet, illusztrálva néhány példával, összehasonlítással.. Nekem erről egy közelmúltbeli történet jut eszembe. Mint tudjuk, az engedélyezési ügyek egyszerűsödtek. Valójában az ügyfélre toltak sok feladatot, sőt van olyan engedélyezés, amibe egy másik hatóságnak adtak vagyonkezelői jogokat

Hirtelen 3 ügytípus - cégalapításnál pl. annyi változott, hogy nincsen illeték sem a leggyakrabban alapított cégeknél, a cégadatok is nagyrészt automatizáltan kerülnek át más nyilvántartásokból, alapítás után kevesebbet kell vele bajlódni a tulajnak. Nyár óta pedig egy csomó dolgok szintén elektronikusan ellenőriz a cégbíróság meglévő nyilvántartásokból. Van egy rakat kedvezményes adózási forma minimális adminisztatív teherrel, könyvelő nélkül is simán lehet csinálni vállalkozást.

Kereskedelmi bejelentés - elég simán bejelenteni az önkorinál egy béna nyomtaványon, mellé néhány alapirat. Bejelentéssel magában megkezdheted pl. a keresedelmet. Ha üzlet vagy üzletköteles termék is van, ott engedélyeztetni kell, de az engedély kérelem benyújtásán túl mindent az önkori intéz a szakhatóságokkal, neked max. ott kell lenned a szemlén.

Építési ügyek is egyszerűsödtek, ha jól emlékszem 300 négyzetméter alatti (tipikus családi ház) építésnél már nem kell szarakodni építési engedélyeztetéssel, a végén lesz egy használatbavételi és kész. Nagyobb projektnél meg azért elvárható, hogy legalább valami jogász is ránézzen vagy a cégnek legyen egy jogi osztálya...
Arról nem beszélve, hogy az egész építőipari szabályozás is jóval követhetőbb (építési e-napló) mind az ügyfél, mind a hatóság által, a körbetartozásos problémát is elég komolyan lekezelték az építési jogszabályok pár éve.

E-közig. Lassan mindent tudsz elektronikusan intézni, be se kell menned a hivatalba.

Egy önkormányzat tervez -saját cégén, mint üzemeltetőn keresztül egy milliárdos fejlesztést. Számos engedélyt kell beszerezni ahhoz hogy ezt végrehajthassa. Ráadásul mikor megszerzi az egyik engedélyt, akkor indíthatja el a következő engedélyezést.

Az ügyintézésre van 60 napja a hatóságnak a KET (Közigazgatási Eljárási Törvény) alapján, elég súlyos eljárási díjakkal. Hiánypótlásra adnak 8 napot, neked, ha hiányozna valami a tervből, ami igen kevés, ezért észnél kell lenni a terv összeállításánál. Ha nem teljesítetted a hiánypótlást, elutasítják a kérelmedet, aztán ugrik az eljárási díj is.

KET már nincsen, Ákr (Általános közig rendtartás) van már, ami a korábbi salátatörvényszerű Ketnek egy lényegesen áttekinthetőbb, "Ket. light" változata. Mondhatni, ügyfélbarátabb az átlagember számára is kivesézhető. Bevezették azt is, hogy sok ügyben függő hatályú döntést kell hozni az eljárás indulásakor - ha közig nem hoz időben határozatot, automatikusan megkapod a neked kedvező döntést.

A következőképpen járta. Az ügyfél jan. 29-én adta át a tervet a hatóságnak elismervénnyel. Aztán nem hallott felőle kb. 4 hónapig. Akkor keztem el forszírozni, hogy ki vette át, mi az iktatási száma, i az ügyintézője, stb... Rohadt nehezen elértem, akkor közölte, szabadságra megy a következő héten, majd akkor foglalkozik az üggyel, ha onnan megjött. Erre azt mondtam neki, felhívom az igazgatóját. Szinte röhögve mondta, csak nyugodtan, mert úgysem csinálnak vele semmit, mert 5 fő hiányzik az osztályukról. Szabadsága után hetente hívtam, amikor nem ő vette fel a telefont, a szobatársnőjénél hagytam üzenetet. Semmi hiánypótlás nem volt az ügyben, de akár hiszed akár nem, ma hozta a postás ki a tértivevényes határozatot. Ezt nevezik nálunk európai szintű ügyintézésnek. Ami bosszantó, az az egyensúlytalanság. Ha Én mulasztok, azonnal van retorzió, ha az állam mulaszt, annak nincsen következménye. Ezt most csak azért írtam, mert számtalan ilyen történetem lenne, de most ez volt a legfrissebb...

Dehogynem, új Árt. szerint (ügytípustól függően persze) ha határidőt mulaszt a hatóság visszakapod a szolgáltatási díjat (illetéket), és akár a kedvező döntést is automatikusan megkaphatod. Ha tényleges kár ért (pl. nem tudtad elkezdeni a beruházást mert szarakodott a hivatal), továbbra is perelheted a köziget hogy fizesse meg a károdat.

Mindezek ismeretében hogy is vagyunk ezzel a jogállamosdival, páncélököl uram?

A jogállamiság arról szól, hogy a szabályok az államot is kötelezik, és ha nem, te egyenrangú félként felléphetsz ellene - nem arról, hogy nincsenek szabályok amit be kell tartani, vagy hogy épp a közig ideális módon működik.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 396
7 921
113
Magyarország működtetése, már most is problémás az emberhiány miatt, gondold meg ha még jön egy kivándorlási hullám. Tényleg azt hiszed, ha kilépünk, akkor az óra mutatója elkezd visszefelé pörögni és hirtelen 2004 április 30-án találjuk magunkat? Ne viccelj. Teljesen más lesz a helyzet. Az EU meg létezni fog. Hogy hány sebességes lesz a mostanihoz képest majd meglátjuk, de lesz.
Semmi. Aki eddig ki akart menni 2004 előtt és után az is ki fog menni,vándorolni. Egyébként a nagy nyugati cégek (az európai kapacításukat) már lassan a közeli "gyarmatokra" helyezik át a fő termelési és egyéb tevékenységeiket. (KKE) Szép lassan,csendben. A "központ" meg marad jelképesnek illetve irányításra. Egy bizonyos ideig.
A munkaerő és későbbiekben a demográfia helyzetet meg megoldják csendben a Vietnámiakkal,és egyéb indokínaiakkal. Vajon miért is barátkozunk velük. Egyébként semmi bajom velük. Legalább kezelhetőbbek, mint a arab mentalitású ...............................
Továbbá ha nyugaton a hordó elkezd pukadozni akkor szerinted egy pár száz ezer vagy millió "élni" akaró nem fogja meglátógatni végérvényesen a keleti európai térséget. Addigra a túlélésre vágyó cégek termelő kapacitásai már ide lesznek " részben-mentve". Nézzük a jó oldalát. Legalább frissülni fog a kárpát medence genetikai állapota ismét. Nyugatiak főként németek (mint régen a svábok,szászok) A kicsi indokínaiak mint régen a (kun és egyéb keleti népség). Nálunk is előbb utóbb ugyan az a folyamat végbe menni mint most jelenleg nyugaton. De nem mindegy hogy hogyan! Selejtet kapunk a végén vagy életrevalóbbat. Eddig is fent maradtunk. Továbbra is fent fogunk maradni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and megazez

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Hirtelen 3 ügytípus - cégalapításnál pl. annyi változott, hogy nincsen illeték sem a leggyakrabban alapított cégeknél, a cégadatok is nagyrészt automatizáltan kerülnek át más nyilvántartásokból, alapítás után kevesebbet kell vele bajlódni a tulajnak. Nyár óta pedig egy csomó dolgok szintén elektronikusan ellenőriz a cégbíróság meglévő nyilvántartásokból. Van egy rakat kedvezményes adózási forma minimális adminisztatív teherrel, könyvelő nélkül is simán lehet csinálni vállalkozást.

Kereskedelmi bejelentés - elég simán bejelenteni az önkorinál egy béna nyomtaványon, mellé néhány alapirat. Bejelentéssel magában megkezdheted pl. a keresedelmet. Ha üzlet vagy üzletköteles termék is van, ott engedélyeztetni kell, de az engedély kérelem benyújtásán túl mindent az önkori intéz a szakhatóságokkal, neked max. ott kell lenned a szemlén.

Építési ügyek is egyszerűsödtek, ha jól emlékszem 300 négyzetméter alatti (tipikus családi ház) építésnél már nem kell szarakodni építési engedélyeztetéssel, a végén lesz egy használatbavételi és kész. Nagyobb projektnél meg azért elvárható, hogy legalább valami jogász is ránézzen vagy a cégnek legyen egy jogi osztálya...
Arról nem beszélve, hogy az egész építőipari szabályozás is jóval követhetőbb (építési e-napló) mind az ügyfél, mind a hatóság által, a körbetartozásos problémát is elég komolyan lekezelték az építési jogszabályok pár éve.

E-közig. Lassan mindent tudsz elektronikusan intézni, be se kell menned a hivatalba.



KET már nincsen, Ákr (Általános közig rendtartás) van már, ami a korábbi salátatörvényszerű Ketnek egy lényegesen áttekinthetőbb, "Ket. light" változata. Mondhatni, ügyfélbarátabb az átlagember számára is kivesézhető. Bevezették azt is, hogy sok ügyben függő hatályú döntést kell hozni az eljárás indulásakor - ha közig nem hoz időben határozatot, automatikusan megkapod a neked kedvező döntést.



Dehogynem, új Árt. szerint (ügytípustól függően persze) ha határidőt mulaszt a hatóság visszakapod a szolgáltatási díjat (illetéket), és akár a kedvező döntést is automatikusan megkaphatod. Ha tényleges kár ért (pl. nem tudtad elkezdeni a beruházást mert szarakodott a hivatal), továbbra is perelheted a köziget hogy fizesse meg a károdat.



A jogállamiság arról szól, hogy a szabályok az államot is kötelezik, és ha nem, te egyenrangú félként felléphetsz ellene - nem arról, hogy nincsenek szabályok amit be kell tartani, vagy hogy épp a közig ideális módon működik.
A körbetartozás kezelésére elég lett volna, ha Mészáros kifizeti az alvállalkozóját.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 949
15 685
113
KSH, még hivatalból is leírják, vegyél maganak minimális fáradságot lécccci léccccci

Van egy két éves KSH adat 265 000 külföldön élőről, most van egy 300 ezres, ami minden, csak nem kivándorlási hullám. A Portfolio meg adott egy 600 ezres becslést, a rák tudja mi alapján.

Ugyanakkor mindezt kontextusba is kell helyezni, mert nem véglegesen kivándorolnak az emberek hanem jellemzően néhány évig külföldön vállalnak jobban fizető munkát - nem csak Magyarországon, az egész EU-n belül ez teljesen megszokott, erről szól a személyek mozgásának szabadsága. Az EU-n belül viszont Magyarországon átlag alatti ezeknek a százaléka. Nem csak Magyarországról mennek el külföldre, hanem külföldről is jönnek ide dolgozni.

Továbbra is az a kérdésem, hogy ha a dühöngő fasizsmus és nyomor elől 8 éve lenne kivándorlási hullám, akkor hogy a fenében lehet hogy van még egyátalán még valaki az országban?
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Hirtelen 3 ügytípus - cégalapításnál pl. annyi változott, hogy nincsen illeték sem a leggyakrabban alapított cégeknél, a cégadatok is nagyrészt automatizáltan kerülnek át más nyilvántartásokból, alapítás után kevesebbet kell vele bajlódni a tulajnak. Nyár óta pedig egy csomó dolgok szintén elektronikusan ellenőriz a cégbíróság meglévő nyilvántartásokból. Van egy rakat kedvezményes adózási forma minimális adminisztatív teherrel, könyvelő nélkül is simán lehet csinálni vállalkozást.

Kereskedelmi bejelentés - elég simán bejelenteni az önkorinál egy béna nyomtaványon, mellé néhány alapirat. Bejelentéssel magában megkezdheted pl. a keresedelmet. Ha üzlet vagy üzletköteles termék is van, ott engedélyeztetni kell, de az engedély kérelem benyújtásán túl mindent az önkori intéz a szakhatóságokkal, neked max. ott kell lenned a szemlén.

Építési ügyek is egyszerűsödtek, ha jól emlékszem 300 négyzetméter alatti (tipikus családi ház) építésnél már nem kell szarakodni építési engedélyeztetéssel, a végén lesz egy használatbavételi és kész. Nagyobb projektnél meg azért elvárható, hogy legalább valami jogász is ránézzen vagy a cégnek legyen egy jogi osztálya...
Arról nem beszélve, hogy az egész építőipari szabályozás is jóval követhetőbb (építési e-napló) mind az ügyfél, mind a hatóság által, a körbetartozásos problémát is elég komolyan lekezelték az építési jogszabályok pár éve.

E-közig. Lassan mindent tudsz elektronikusan intézni, be se kell menned a hivatalba.



KET már nincsen, Ákr (Általános közig rendtartás) van már, ami a korábbi salátatörvényszerű Ketnek egy lényegesen áttekinthetőbb, "Ket. light" változata. Mondhatni, ügyfélbarátabb az átlagember számára is kivesézhető. Bevezették azt is, hogy sok ügyben függő hatályú döntést kell hozni az eljárás indulásakor - ha közig nem hoz időben határozatot, automatikusan megkapod a neked kedvező döntést.



Dehogynem, új Árt. szerint (ügytípustól függően persze) ha határidőt mulaszt a hatóság visszakapod a szolgáltatási díjat (illetéket), és akár a kedvező döntést is automatikusan megkaphatod. Ha tényleges kár ért (pl. nem tudtad elkezdeni a beruházást mert szarakodott a hivatal), továbbra is perelheted a köziget hogy fizesse meg a károdat.



A jogállamiság arról szól, hogy a szabályok az államot is kötelezik, és ha nem, te egyenrangú félként felléphetsz ellene - nem arról, hogy nincsenek szabályok amit be kell tartani, vagy hogy épp a közig ideális módon működik.



Amit leírtam igaz. Még egy nyavalyás függő hatályú végzést írtak az ügyfélnek. Az meg a mai közállapotokat figyelembe véve egy hatalmas öntökönszúrás lenne, ha perelnéd kártérítésért az államot. Ha ezt ma megtennéd, akkor holnapután retorziók érnének. Ennél kisebb bűnökkel is mentek már sokan a levesbe. Pont azért nem működik jól a jogállam, mert informális csatornákon lehet kicsinálni azt, aki nem szimpatikus valami miatt. Ezért az állam és a polgára nincsen egy súlycsoportban és ezt mind a két fél tudja. Köztük Te is.

Csináltál végig néhány nagyobb projektet? Vagy csak a net-es hírekből tájékozódsz ezen ügyekről? Mert nemcsak egy jogász néz rá valamire, hanem elég sok hatósági eljárás van. Pld. építésügyi, vízügyi, környezetvédelmi, stb.... még hosszú a sor, és igenis ezek nem egyszerűsödtek, hanem bonyolódtak. Az egész e-ügyintézés pedig egy vicc, mert nem működik. Ha egy nagyobb tervet fel akarsz tölteni, azt csak részletekbe tudod, mert a feltöltés tárhelye korlátos. A múltkor egy elózetes környezeti tanulmányt 4 részletben tudtam feltölteni. Hiába hivatkoztam arra, hogy ezek a feltöltések összetartoznak, mégis az ügyintéző a kormányhivatalnál, esetlegesen küldte tovább az anyagot a szakhatóságoknak. Az egyiknek ezt küldte, a másiknak a második feltöltésemet, míg a harmadik megint mást kapott. Aztán jöttek a hiánypótlások garmadával, napokig telefonáltam az ügyintézőkkel, aztán a e-mailen én küldtem nekik tovább a hiányzó anyagokat. Végül az lett a vége, megkértek telefonon, küldjek azért 5 pld-t nyomtatva postán is belőle. Ez meg ezévi, márciusi sztori. Lehet, hogy családi ház szinten működik a dolog, de én ilyenekkel nem találkozom. Amivel találkozom, az a káoszba totkollik...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Mindezek ismeretében hogy is vagyunk ezzel a jogállamosdival, páncélököl uram?
NAmost.
A liberális jogállam ismérve nem a közigazgatási ügyintézés határidejének mulasztása.
KEt már nincs, jan 1 óta. AKR. van
A hiányzó létszámot nem tudod számon kérni senkitől, mindenhol ez van. Feladat dögivel, ember alig.
A hatvan nap után ha nincs mozdulás az eljárási illetéket vissza kell adni az ügyfélnek.
Továbbra sem értem, hogy függ ez össze az általad reklamált antijogállami tézisekkel ?

De ha az általam jelzett problémakört kutatnád, inkább a büntetőjog vagy polgári jog területein kellene kutakodnod.
Azt nézd meg, mit kap valaki egy emberölésért.
Itt van pl a mai, a Teréz körúti robbantó, sebesültek voltak, nem súlyosak - de életfogytos.
Akik meg halálra verték a badacsonyi borászt, 2-8-évig (???)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Status
Not open for further replies.